5 Απριλίου 2023

Υπουργός Παιδείας της Σουηδίας: Τα σχολεία παρέμειναν ανοιχτά επειδή ακολουθήσαμε την επιστήμη

Γράφει η Anna Ekström, πρ. Υπουργός Παιδείας της Σουηδίας
 
 
Ήταν μια ξεκάθαρη αξιολόγηση: τα παιδιά βρίσκονταν σε μικρότερο κίνδυνο από τον κορωνοϊό, αλλά αντιμετώπισαν μια πολύ σοβαρή απειλή επειδή στερήθηκαν σημαντική μόρφωση.
 
Ως Υπουργός Παιδείας της Σουηδίας, αντιμετώπισα ένα εξαιρετικά δύσκολο ζήτημα τον Μάρτιο του 2020: πρέπει να κρατήσουμε τα σχολεία ανοιχτά ή να τα κλείσουμε; Ακολούθησα τις συμβουλές των επιστημόνων και των ειδικών μας. Διατηρήσαμε τα δημοτικά, τα γυμνάσια, τα λύκεια και τα νηπιαγωγεία ανοιχτά σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας.
 
Δεν ήταν παρόμοια η κατάσταση οπουδήποτε αλλού. Ήταν πολύ περίεργο να βλέπεις τις χώρες, η μία μετά την άλλη να κλείνουν τα σχολεία τους με τέτοια ταχύτητα και συχνά αναρωτιόμουν αν έπαιρνα τη σωστή απόφαση. Γνωρίζαμε πως δεν υπήρχε επιλογή δίχως ρίσκο. Ο Κόβιντ ήταν ένας δυνητικός κίνδυνος για τα παιδιά. Αλλά τα πρώτα στοιχεία έδειξαν πως βρίσκονταν σε πολύ μικρότερο κίνδυνο για σοβαρή ασθένεια. Η πραγματική απειλή αντιμετωπίστηκε από τους πιο ηλικιωμένους.  
 
Προσπαθήσαμε καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας να λάβουμε ολιστική εικόνα του κάθε δυνητικού μέτρου. Προσπαθήσαμε να λάβουμε υπόψη το κόστος – όχι μόνο σε χρηματικούς όρους αλλά επίσης και τις απώλειες τόσο στην υγεία όσο και σε κοινωνικό επίπεδο – της κάθε παρέμβασης και τα ζυγίσαμε ενάντια σε τι θα μπορούσε να κερδηθεί. Θυμάμαι να κάθομαι κάτω με ένα λευκό φύλλο χαρτιού και να βάζω μια στήλη με τα θετικά και μία με τα αρνητικά για το κλείσιμο των σχολείων. Οι αρνητικές πλευρές ήταν απλά πολύ μεγάλες.
 
Ήταν σημαντικό να διατηρήσουμε τα παιδιά στην μάθηση. Ενδιαφερόμασταν για όλους όσους έμεναν σε μικρά διαμερίσματα δίχως χώρο να μάθουν ή να ασκηθούν και για αυτούς που πιθανόν να στερούνταν την τροφή. Ενδιαφερόμασταν για την ευτυχία των παιδιών. Περνώντας χρόνο με τους φίλους στο σχολείο είναι ένα σημαντικό κομμάτι της ζωής των νέων ανθρώπων. Για τα νέα κορίτσια και αγόρια από συγκεκριμένο θρησκευτικό υπόβαθρο, που αναγκάστηκαν να παντρευτούν ή τους απαγορεύθηκε η κοινωνικοποίηση με ανθρώπους που έχουν άλλα πιστεύω, το σχολείο είναι ένας ασφαλής παράδεισος. Δεν θα μπορούσαμε να τους το αρνηθούμε αυτό ειδικά δεδομένου ότι δεν γνωρίζαμε πόσο διάστημα θα διαρκούσε.  
 
Καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, ακολουθήσαμε την επιστήμη. Οι ειδικοί μας ήταν πολύ ξεκάθαροι: δεν υπήρχαν αποδεικτικά στοιχεία που να υποστηρίζουν την απαγόρευση της κυκλοφορίας. 
 
Παρομοίως, ποτέ δε συστήσαμε τις μάσκες για τους μαθητές μας. Μπορούσαν να τις φορούν αν το επέλεγαν αλλά δεν ήταν απαραίτητο. Αυτό αντιπροσώπευε την στρατηγική μας. Αντί για αυστηρούς νόμιμους κανόνες εμείς κάναμε συστάσεις αναφορικά με το πώς οι άνθρωποι θα μπορούσαν να διαχειριστούν καλύτερα τον ατομικό κίνδυνο. Ποτέ δεν ανησύχησα για το αν θα μας άκουγαν οι άνθρωποι ή όχι.
 
Εξηγήσαμε τα θετικά και τα αρνητικά, τον λόγο για τον οποίο έγιναν οι συστάσεις, και οι άνθρωποι άκουσαν. Όταν λήφθηκε η απόφαση να κλείσουμε τα Λύκεια ενώ τα Γυμνάσια παρέμειναν ανοιχτά, εξηγήσαμε τον λόγο: οι μαθητές του Λυκείου συχνά μετακινούνταν με πολυπληθή μέσα μεταφοράς και ήταν αρκετά μεγάλοι ώστε να βρίσκονται σε μεγαλύτερο κίνδυνο από την ασθένεια, αλλά επίσης και να αναλάβουν την ευθύνη για τις σπουδές τους. Το σχέδιο του Matt Hancock να «τρομοκρατήσουμε πολύ όλους τους ανθρώπους», ήταν σχεδόν ακριβώς το αντίθετο από αυτό που κάναμε. Δώσαμε στους ανθρώπους την πληροφορία που χρειάζονταν ώστε να αποφασίσουν για τον εαυτό τους. 
 
Άλλες χώρες έπραξαν διαφορετικά. Θυμάμαι να εργάζομαι με τους συνεργάτες μου σε όλη την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης και της Βρετανίας και μιλούσα που και που με τον Nick Gibb, τον Βρετανό υπουργό Παιδείας. Είχαμε μια καλή εργασιακή σχέση συζητώντας τα θετικά και τα αρνητικά διαφόρων τακτικών.  
 
Καθώς δεν είχαμε τους ίδιους ειδικούς, του μετέφερα τι έλεγαν οι δικοί μας ειδικοί. Πιστεύω πως είχαμε δίκιο που κρατήσαμε τα σχολεία ανοιχτά.
 
Πέρυσι την άνοιξη συνάντησα τους ομολόγους μου από όλη την Ευρώπη, οι οποίοι τώρα νιώθουν πως τα σχολεία θα πρέπει να είναι τα τελευταία που θα κλείσουν και τα πρώτα που θα ανοίξουν. Αλλά δεν έχω το αίσθημα της δικαίωσης, μόνο ένα βαρύ στομάχι για τις δύσκολες αποφάσεις που αντιμετωπίσαμε. Η πανδημία ήταν μια πολύ σοβαρή περίοδος και στην Σουηδία ήμασταν περισσότερο ειλικρινείς, ξεκάθαροι και ευθείς.
 
Φυσικά δεν κάναμε τα πάντα σωστά. Η έρευνά μας για τον Κόβιντ παρουσιάστηκε ένα χρόνο πριν και ανέφερε ότι στην επόμενη πανδημία θα πρέπει να είμαστε πιο ξεκάθαροι απέναντι στο κοινό. Η συμβουλή μου είναι να είμαστε τελείως ειλικρινείς. Στη Σουηδία οι κανόνες είναι απλοί: κάνουμε ό,τι λέμε και λέμε ό,τι κάνουμε. Επομένως, δεν κάνουμε πάρτυ εδώ αν και δεν είχαν απαγορευτεί. 
 
 
ΣΧΟΛΙΟ
 
Να υπενθυμίσουμε εδώ ότι η Σουηδία χωρίς ούτε μία ημέρα με λοκντάουν είχε 16.000 νεκρούς και η Ελλάδα με τα συνεχόμενα και πολύμηνα λοκντάουν είχε και έχει άνω των 36.000 αριθμός που συνεχώς ΑΚΟΜΑ ανεβαίνει!!!!! 



Share

2 σχόλια:

ΔΑΝΑΟΣ είπε...

ΓΙΑ ΤΟ ΑΛΗΘΙΝΟ ΣΧΟΛΙΟ

ΜΑΛΛΟΝ Η ΣΟΥΗΔΙΑ ΕΙΧΕ Ή ΕΧΕΙ ΠΙΟ ΤΙΜΙΟΥΣ Κ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΕΝΔΟΤΙΚΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ.
Η ΠΑΓΙΑ ΕΝΤΟΛΗ ΤΩΝ ΑΦΕΝΤΙΚΩΝ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΟΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ.

ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ είπε...

Μπα κι αυτοι τραγικοι ειναι... Εχουν κανει την χώρα τους μπατε σκυλοι κι αλεστε με τους ισλαμιστες λαθρομεταναστες...
Μονο στο θέμα του κορωνοιού σταθηκαν σοβαροι κι αυτό γιατι υποθετω ότι οι εμπορικοι συλλογοι στην Σουηδια ισως ειναι παρα πολυ ισχυροι...
Η το Συνταγμα της Σουηδίας ειναι πανισχυρο κι οχι κουρελοπανο οπως το δικο μας...
Ετσι τα λοκνταουν ειναι πολυ δυσκολο να επιβληθουν...

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.