25 Οκτωβρίου 2021

ΑΠΟ ΤΟ 1940 ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ

Γράφει ο Απόστολος Παπαδημητρίου 
 
Οι παρελάσεις τελικά θα πραγματοποιηθούν εφέτος, παρά την απειλή της πανδημίας, καθώς η Πολιτεία εγγυάται την επάνοδό μας στην κανονικότητα. Βέβαια ως κανονικότητα εννοούμε στον καιρό μας την ευχέρεια να απολαμβάνουμε την ελαφρότητα του είναι μας. Η επάνοδος στην κανονικότητα των ωραίων και υψηλών ίσως χρονίσει!
 
Το 1940 γράφηκε το τελευταίο μεγάλο έπος της φυλής μας. Τότε ένας ποιητής μας κάλεσε τον λαό μας να μεθύσει με τ’ αθάνατο κρασί του 21. Φαίνεται ότι πράγματι μέθυσε τόσο ο λαός μας, ώστε ελάχιστο κρασί απόμεινε για τις επερχόμενες γενιές. Το σόσμα ήπιαν οι αγωνιστές της ΕΟΚΑ και πάει τέλειωσε! Έκτοτε βιώνουμε μεγάλη παρακμή, που δεν καλλιεργεί διάθεση πανηγυρισμών κατά τις μεγάλες επετείους. Και πολύ μεγάλη επέτειο έπρεπε να πανηγυρίζουμε εφέτος, τα 200 χρόνια από την έναρξη της εποποιίας για την αποτίναξη του οθωμανικού ζυγού. Βέβαια δεν είναι πρωταρχικό στον πανηγυρισμό κάποιου έπους η παρέλαση. Όχι επειδή κάποιοι απάτριδες την πολεμούν ως κατάλοιπο στρατοκρατικών και αντιδημοκρατικών καθεστώτων, αλλά επειδή και αυτή έχει ευτελιστεί από τους παρελαύνοντες εφήβους, νέους , που πουλούν μαγκιά, και νέες, που θεωρούν ότι παρελαύνουν σε επίδειξη οίκου μόδας. Έχει ευτελιστεί περισσότερο από την αδυναμία ή την αδιαφορία των παρελαυνόντων να συγχρονιστούν με τον ρυθμό της μουσικής που ανακρούεται και να βηματίσουν κατά τρόπο ορθό. Και βέβαια η ευθύνη δεν βαρύνει τους εφήβους, που ο άκρατος λαϊκισμός τους έχει προικίσει άωρα με υπερβάλλουσα κρίση, αλλά γονείς, πρωτίστως, εκπαιδευτικούς και Πολιτεία ακολούθως.  
 
Συνηθίζαμε από την άλλη μέχρι και πριν από λίγες δεκαετίες να εξωραΐζομε το παρελθόν αποφεύγοντας συστηματικά να προβάλλουμε τις μελανές σελίδες της ιστορίας μας, ωσάν να μην είχαμε να διδαχθούμε κάτι απ’ αυτές, όπως από εκείνες που γράψαμε εξ αιτίας της διχόνοιας, της προαιώνιας κατάρας της φυλής μας. Η διχόνοια στάθηκε η αιτία να μη δικαιωθούν τα αίματα των μαρτύρων του έθνους και να χρειαστεί στο τέλος η παρέμβαση των ισχυρών, για να σχηματισθεί τελικά το μικρότατο και θνησιγενές νεοελληνικό κράτος, το βαρυφορτωμένο από τον επαχθή δανεισμό ήδη πριν τη σύστασή του. Η διχόνοια οδήγησε εκείνους, που έπρεπε να θυσιαστούν για την ανόρθωση του έθνους, στην υπηρεσία των ξένων, οι οποίοι έκτοτε μας διαφεντεύουν. Άλλος το ήθελεν αγγλικόν άλλος ρούσικον και άλλος γαλλικόν έγραψε θυμόσοφα ο Μακρυγιάννης. 
 
Και ποιος το ήθελε ελληνικόν ή ρωμαίικον, όπως εκφραζόταν τότε ο λαός μας; Μόνο το άδολο κομμάτι του λαού μας, που δεν είχε διάθεση να προσδεθεί στο άρμα παραγοντίσκου, ο οποίος έλαμπε ως ετερόφωτος «αστέρας», προσδεμένος στο άρμα ισχυρού παρά την κεντρική εξουσία. Όχι πως και εκείνος στο κέντρο ήταν αυτόφωτος. Τα φανταχτερά φώτα των «προστατών» πέφτοντας επάνω του τον έκαναν λαμπρό! Έτσι τα οτζάκια της τουρκοκρατίας, όπως αποκαλούσε ο δούλος λαός μας τους ισχυρούς προκρίτους, διαδέχθηκαν τα νέα τζάκια στην υπηρεσία των νέων διαφεντευτών. Από μέλη των ισχυρών οικογενειών εκλέγονταν οι κατά καιρούς πολιτικοί ηγέτες, εκλεκτοί και του ξένου παράγοντα. Βέβαια κατά καιρούς προβάλλονταν και καινοφανείς «αστέρες», οι οποίοι διέκοπταν την ανιαρή εναλλαγή στην εξουσία των ίδιων προσώπων. Κατά κανόνα πάντως η οικογενειοκρατία συμπλήρωνε την κληρονομική βασιλεία, που επέβαλαν οι «προστάτες» μας. Βέβαια η «κληρονομική» διαδοχή στους θώκους εξουσίας φαινόταν περίτεχνα να γίνεται ελέω λαού! Σήμερα που έχει καταργηθεί η βασιλεία με δημοψήφισμα, η κληρονομική «δημοκρατία» την έχει πλήρως υποκαταστήσει. Tο σύστημα εξουσίας επιφέρει κατά καιρούς διακοπές συνεχίζοντας να προβάλει καινοφανείς «αστέρες», όταν το πλήθος των σκανδάλων κατά την άσκηση της εξουσίας επιφέρει γενική αναταραχή και αναστάτωση. 
 
Με τον τρόπο αυτό διακυβέρνησης πορευτήκαμε ως νεοελληνικό κράτος από το 1832. Οι «προστάτες» μας έδειξαν κατ’ επανάληψη τις άγριες εναντίον μας διαθέσεις, καθώς δεν συνέπιπταν επί το πλείστον τα συμφέροντά τους με τα εθνικά μας δίκαια. Ιδιαίτερα εχθρική, όπως και καθ’ όλη τη διάρκεια του επαναστατικού αγώνα υπήρξε η Αγγλία, η οποία σταδιακά εκτόπισε από τη χωρία των «προστάτιδων» δυνάμεων τις δύο άλλες και ανέλαβε πλήρως τον έλεγχο επί της χώρας μας αντιτιθέμενη στην όποια προσπάθεια να επεκταθεί αυτή, ώστε να περιλάβει στους κόλπους της και το μέρος του λαού μας που ακόμη στέναζε υπό ζυγό δουλείας. Κάποιες εκπλήξεις κατά καιρούς, όπως η φιλογερμανική στάση του βασιλιά Κωνσταντίνου, προκάλεσαν την ωμή επέμβαση των «προστατών» με τραγικές τις συνέπειες για τη χώρα μας (εθνικός διχασμός, μικρασιατική καταστροφή).  
 
Και ενώ η χώρα μας προσπαθούσε να επουλώσει τα χαίνοντα τραύματα από την υποδοχή πληθώρας προσφύγων, οι νικητές «προστάτες» μας αξιοποιούσαν προς όφελός τους τα πλούσια κοιτάσματα πετρελαίου της Μέσης Ανατολής και τις πρώτες ύλες από τις αποικίες που απέσπασαν από τους Γερμανούς. Υπό τις συνθήκες αυτές και λόγω των επαχθών πολεμικών αποζημιώσεων που επέβαλαν στους ηττημένους, έστρωσαν τον δρόμο για την άνοδο των ναζιστών στην εξουσία, οι οποίοι ετοίμασαν το έδαφος για την εκδίκηση και την αποκατάσταση του μεγαλείου της χώρας τους! Και βέβαια αυτά δεν έγιναν εν κρυπτώ, αλλά εντελώς φανερά υπό τα αδρανή βλέμματα των νικητών. 
 
Και καθώς ολοκληρωτικά καθεστώτα υποκαθιστούσαν κατά διαδοχή τα «δημοκρατικά» σε πολλές χώρες της Ευρώπης, τον δρόμο αυτό ακολούθησε και η χώρα μας. Αλλά γιατί συνέβη αυτό, ενώ η «δημοκρατική» Αγγλία είχε τον πλήρη έλεγχο; Επειδή το δημοκρατικό πολίτευμα, έστω και αστικού τύπου, ήταν σεβαστό από τους μέχρι τότε αυτοκρατορικούς Άγγλους μόνο στη χώρα τους. Και γιατί ανέχθηκαν, να καταλάβει την εξουσία στρατιωτικός με μάλλον έκδηλη τη συμπάθειά τους προς τον ήδη σχηματισμένο «Άξονα»; Δεν θα μπορούσαν να επιλέξουν κάποιον άλλο; Γιατί δεν πιστεύω ότι ο Μεταξάς κατέλαβε την εξουσία εν αγνοία του αγγλικού παράγοντα και παρά τη θέληση αυτού. Ίσως ήταν μια εξαιρετικά έξυπνη κίνηση, ώστε να πιστέψει ο Χίτλερ ότι είχε αποκτήσει προγεφύρωμα στην Ελλάδα και να πετύχει ό,τι δεν είχε καταφέρει ο κάιζερ με τον Κωνσταντίνο.  
 
Ασφαλώς ο αλαζόνας, φανφαρόνος συνήθως αποκαλούμενος, Μουσολίνι δεν αποφάσισε την κήρυξη του πολέμου κατά της Ελλάδος εν αγνοία του Χίτλερ. Πίστευε άραγε κάποιος από τους δύο ότι ο ομόφρων, υπό μία έννοια, Μεταξάς, θα παρέδιδε αμαχητί τη χώρα μας; Αλλά γιατί να το έκανε αυτό; Ποιος προσφέρει σε ιταμό ομοϊδεάτη του την προσωπική του περιουσία; Πέραν αυτού δεν διέφευγε από τον Μεταξά ποια ήταν η θέληση της μεγάλης πλειοψηφίας του λαού: Να αντισταθεί σύμφωνα με τη μακραίωνη παράδοση απόκρουσης ιταμών εισβολέων. Παραβλέπεται συνήθως ο τρίτος παράγων, η θέληση της Αγγλίας. Της ήταν αδιανόητο όχι απλά το να παραδοθεί αμαχητί η χώρα μας, αλλά και να υποκύψει σε σύντομο χρονικό διάστημα. Έτσι δεν αρκέστηκε στην επί εξάμηνο περίπου αναχαίτιση του εχθρού, χωρίς την παραμικρή από μέρους της βοήθεια, αλλά επέβαλε να εισέλθουν στον πόλεμο και οι άμαχοι της Κρήτης, για να κερδίσει αυτή χρόνο να ετοιμάσει την άμυνά της στην Αφρική. Και όχι μόνο τους Κρήτες θυσίασε, καθώς υπέστησαν την εκδικητική μανία των κατακτητών τους, αλλά και στον άθλο του Γοργοποτάμου συνετέλεσε τα μέγιστα, ενώνοντας για πρώτη και τελευταία φορά τις αντιστασιακές οργανώσεις. Στη συνέχεια η χρυσή λίρα ετοίμασε το έδαφος για τον εμφύλιο, καθώς άλλος το ήθελεν αγγλικόν και άλλος σοβιετικόν!  
 
Και εμείς ακόμη αντιμαχόμαστε για το ποιος είπε το ΟΧΙ, ένα ΟΧΙ που δεν φαίνεται να έχουμε τη διάθεση να ξαναπούμε. Και ορίστηκε ημέρα επίσκεψης της απερχόμενης Γερμανίδας καγκελαρίου η 28η Οκτωβρίου. Άραγε προβλέπει το πρόγραμμα επίσκεψη στα Καλάβρυτα και στο Δίστομο; 
 
«ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ»



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.