23 Φεβρουαρίου 2021

Αποδιοπομπαίοι τράγοι, τέχνη και πολιτική βία

H Ελλάδα είναι μια μικρή χώρα της οποίας οι κάτοικοι εξασκούνται με ιδιαίτερη ικανότητα και εμμονή στον φθόνο και στην εξόντωση των ικανών συμπολιτών τους. Το αποτέλεσμα είναι οι φαύλοι και οι μικρόνοες να κυριαρχούν στον δημόσιο βίο. 
 
Από τον Αλκιβιάδη Κ. Κεφαλά
 
Οι φαύλοι, για λόγους δημόσιου συμφέροντος, επανδρώνουν αποκλειστικά και μόνο τις νευραλγικές διοικητικές κρατικές θέσεις, ώστε να εκβιάζονται από αυτούς που τους ευνόησαν. Οι βλάκες, ομοίως εκ πεποιθήσεως, τοποθετούνται δίπλα στους ικανούς. Αμέσως μετά την τοποθέτηση των φαύλων και των βλακών στις διοικητικές θέσεις της κρατικής μηχανής, η πολιτική ηγεσία φροντίζει να τους χορηγηθούν οι ίδιες αρμοδιότητες με αυτές των ικανών συναδέλφων τους, ώστε οι τελευταίοι να εξουδετερωθούν από τους πρώτους. 
 
Δεν είναι τυχαίο ότι δίπλα σε έναν υπουργό ή διοικητή οργανισμού ο εκάστοτε πρωθυπουργός πάντα διορίζει μερικούς υφυπουργούς ή άλλους άεργους παρατρεχάμενους με παρόμοιες αρμοδιότητες, με αποτέλεσμα όχι μόνο η χώρα να παραμένει ακίνητη και να μην εξελίσσεται, αλλά, επί το χείρον, οι πολίτες της να διαπιστώνουν ότι «κάθε πέρυσι και καλύτερα».
 
Επίσης, επειδή η χώρα είναι μικρή, όλοι γνωρίζουν τα πάντα για τους πάντες. Οπως είναι αδιανόητο οι διοικήσεις των πολυεθνικών εταιριών να μη γνωρίζουν τα πάντα για τον δημόσιο και ιδιωτικό βίο των διοικητικών διευθυντών και στελεχών τους, έτσι είναι αδιανόητο οι πολιτικοί να μη γνωρίζουν με λεπτομέρειες τα πάντα για τους ομογάλακτούς τους, όπως με ποιους ισχυρούς παράγοντες συναγελάζονται, ποιες είναι οι αξιακές τους πεποιθήσεις, το μέγεθος της περιουσίας τους και, το σπουδαιότερο, γνωρίζουν τα πάντα για τυχόν «βίτσια και γούστα» φίλων και εχθρών. 
 
Συνεπώς, επί τη βάσει ενός λογικά επαγωγικού συλλογισμού, είναι αδύνατον ο εκάστοτε πρωθυπουργός ή ισχυροί πολιτικοί και κομματικοί παράγοντες να μη γνωρίζουν τις «ιδιαιτερότητες, τα βίτσια και τα γούστα» των κομματικών συνεργατών τους, τους οποίους αυτοί οι ίδιοι επιλέγουν και τοποθετούν στις διοικητικές θέσεις της κρατικής μηχανής. Όλοι επίσης γνωρίζουμε ότι οι θνητοί συσσωματώνονται και δημιουργούν μικρές κοινωνίες συναναστροφών κυρίως με γνώμονα τις κοινές πολιτισμικές πεποιθήσεις και αξίες καθώς και επί τη βάσει των κοινών ενδιαφερόντων και «ιδιαιτεροτήτων» που τυχόν έχουν. Η στρατιωτική θητεία επί παραδείγματι έχει διδάξει ότι στα κέντρα εκπαίδευσης οι παρέες σχηματοποιούνταν το πολύ εντός δύο ημερών. Οι αστοί συνασπίζονταν με τους αστούς, οι κομμουνιστές με τους κομμουνιστές, οι θρησκευόμενοι με τους θρησκευόμενους και οι ομοφυλόφιλοι με τους ομοφυλόφιλους. Οι στρατιωτικοί διοικητές επίσης θεωρούν ότι επικαλούμενοι ισχυρισμοί «άγνοιας και εξαπάτησης» σε καταστάσεις ποινικού χαρακτήρα είναι απαράδεκτοι. 
 
Έτσι, επί τη βάσει της κοινής λογικής είναι σε θέση να αποκαταστήσουν την τάξη και το κοινό περί δικαίου αίσθημα. Στις περιπτώσεις λοιπόν που κάποιος δεν «γνωρίζει» τις απεχθείς ατομικές πράξεις φίλων ή εχθρών ή ισχυρίζεται ότι «εξαπατάται» από τα πρόσωπα που τις διαπράττουν, τότε είναι είτε βλάκας και συνεπώς είναι ακατάλληλος για τη θέση την οποία κατέχει είτε ψεύδεται για να αποποιηθεί τις ευθύνες του, επιβεβαιώνοντας το μέγεθος της βλακείας του και την κοινώς αποδεκτή θέση ότι κυρίως οι βλάκες και οι «βιτσιόζοι» ανθούν στην ελληνική Δημόσια Διοίκηση. 
 
Οι βλάκες όμως, εκτός της χρησιμοθηρίας τους, εξυπηρετούν και την ανάγκη εξευρέσεως αποδιοπομπαίων τράγων από το σύστημα εξουσίας όταν «τα πράγματα στραβώσουν», ώστε να μην αποκαλύπτονται τα ισχυρά πρόσωπα που τυχόν εμπλέκονται. Πράγματι, πολιτικά πρόσωπα εμπλεκόμενα σε υποθέσεις παιδεραστίας στο παρελθόν απαλλάχτηκαν στο τέλος, παρότι καταδικάστηκαν πρωτοδίκως από τα ποινικά δικαστήρια. 
 
Επίσης, παρά τις εκατοντάδες σεξουαλικές παρενοχλήσεις και την άσκηση βίας από το «γουρούνι», όπως γλαφυρότατα και ευφυέστατα περιέγραψε κάποιον πολιτικό ο Φαήλος Κρανιδιώτης σε άρθρο του στην εφημερίδα «δημοκρατία» (https://www.newsbreak.gr/apopseis/162878/to-goyroyni/), ποτέ δεν ξεκίνησε δικαστική έρευνα για το θέμα επειδή το «γουρούνι» υπήρξε «μεγαλόσχημος» παράγοντας του πολιτικού βίου, ενώ στην πραγματικότητα είναι το χυδαιότερο πολιτικό πρόσωπο στην Ελλάδα. 
 
Παρότι η ελληνική κοινωνία υποκριτικά παρουσιάζεται να εκπλήσσεται από τα γεγονότα, η σεξουαλική βία ή η οποιαδήποτε άλλη μορφή βίας είναι μια παγιωμένη κοινωνική κατάσταση. 
 
Η βία ενθαρρύνεται πολιτικά, αφενός επειδή κάποιοι πολιτικοί έχουν τα ίδια «βίτσια, γούστα και ιδιαιτερότητες» με αυτά που πρόσφατα αποκαλύφθηκαν στον καλλιτεχνικό και αθλητικό χώρο και αφετέρου επειδή η κοινωνική εξαθλίωση μέσω της βίας εξυπηρετεί τη διαιώνιση στην εξουσία των ίδιων πολιτικών ομάδων, τζακιών και οικογενειών. Άλλωστε, οι πολιτικοί όχι μόνο δεν θωράκισαν νομοθετικά την κοινωνία για να εξαλειφθεί η βία από την Ελλάδα, αντιθέτως την αποδυνάμωσαν με το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο που ενθαρρύνει τον θύτη και τιμωρεί το θύμα. 
 
*Διδάκτωρ Φυσικής του Πανεπιστημίου του Manchester, UK, δ/ντής Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών
 



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.