4 Σεπτεμβρίου 2020
Το φιάσκο της «λευκής κόλλας», οι μεταρρυθμίσεις και η Μεγάλη Παγίδα.
Του Δημήτρη Κωνσταντάρα
Θα ήταν πολύ κουραστικό να επαναλάβω όλα αυτά τα κωμικοτραγικά που συνέβησαν με τη διαδικασία «Πανελλήνιες 2020- Βάσεις-Εισαγωγή σε Σχολές». Τα ζήσαμε, τα διαβάσαμε, γελάσαμε και μετά… κλάψαμε. Με λίγα λόγια, ας θυμηθούμε ότι η ανακοίνωση για τους εισαχθέντες αποκάλυψε άλλη μια πράξη της τραγωδίας της Ανώτατης Παιδείας που «αρμενίζει θεόστραβα» χωρίς να ξέρουμε προς τα πού πλέει και για μια ακόμη φορά, όπως πάντα εκ των υστέρων και μπροστά στις αντιδράσεις που προκάλεσε η κατάρρευση των βάσεων, ο αρμόδιος – φέτος η υπουργός Παιδείας, «εξήγγειλε πρωτοβουλίες».
Χαρήκαμε αποτόμως που θα υπάρξουν πρωτοβουλίες, μετά και τα φετινά, διαλυτικά φαινόμενα στις πανελλήνιες. Σωστή η δήλωση της υπουργού ότι «πρέπει προφανώς να μας προβληματίσει η για χρόνια ισχύουσα παθογένεια της χώρας μας που δεν βρίσκει εύκολα λύση». Ωραία. Μάς προβλημάτισε. Σίγουρα «τούς» προβλημάτισε, κυρίως την κυρία υπουργό. Και φυσικά συμφωνώ με την -τουλάχιστον φημολογούμενη- τάση μετατόπισης της προτεραιότητας παροχής γνώσεων στη βάση των πραγματικών αναγκών της χώρας σε πιο «παραγωγικούς» τομείς.
Διότι έχουμε π.χ. εισαγωγή στο πανεπιστήμιο υποψηφίου που συγκέντρωσε 625 μονάδες, με άριστα τις 20 000 μονάδες, παρέδωσε δηλαδή στην πραγματικότητα λευκή κόλλα. Το φαινόμενο παρουσιάστηκε παντού, σε όλες τις σχολές: Υποψήφιοι μπήκαν σε τμήματα Μαθηματικών και Φυσικής με μέσο όρο στα μαθήματα 3 και 6!
Αυτή η «βουτιά» στις βάσεις που ευτελίζει τα ΑΕΙ, αδικεί τους φιλομαθείς και επιμελείς και δίνει πρόσβαση σε υποψηφίους με βαθμούς κάτω από τη βάση, σχολιάστηκε δυσμενώς και η κατάρρευση των βάσεων ουσιαστικά αποδόθηκε από την υπουργό Παιδείας στον πρώην υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, ο οποίος το 2019 έκανε τα ΤΕΙ πανεπιστήμια, ενώ αύξησε ανεξέλεγκτα τον αριθμό των ΤΕΙ και των εισακτέων, για μικροπολιτικούς ουσιαστικά λόγους. Ωστόσο , για τους λόγους της σίγουρα, ούτε η κ. Κεραμέως τόλμησε να επιχειρήσει έστω να «διορθώσει» το ρημαγμένο τοπίο, φοβούμενη προφανώς πιθανές αντιδράσεις των εκπαιδευτικών και των τοπικών κοινωνιών.
Προφανώς μεταξύ αστείου και σοβαρού αλλά πάντως πολύ εύστοχα έγραφε τη Δευτέρα, 31 Αυγούστου στον «Ελεύθερο Τύπο» ο Πάνος Αμυράς: « Η Μαθηματική Σχολή της Σάμου, υπό φυσιολογικές συνθήκες, θα έπρεπε να προσελκύει την αφρόκρεμα των φοιτητών που ενδιαφέρονται για την Άλγεβρα και τη Γεωμετρία. Ποιος νέος που αγαπά την Επιστήμη των Μαθηματικών, δεν θα ήθελε να φοιτήσει στην πατρίδα του Πυθαγόρα, θεμελιωτή της Γεωμετρίας, οι θεωρίες του οποίου αποτελούν τη βάση των Θετικών Σπουδών και στον σύγχρονο κόσμο; Κι όμως. Η βάση εισαγωγής για το Μαθηματικό της Σάμου ήταν μόλις 3,5. Και αμφιβάλλουμε εάν ο εισακτέος που έγραψε απλώς το όνομά του στην κόλλα και ήδη ανήκει στο δυναμικό της Σχολής, γνωρίζει πως θα αποδείξει το Πυθαγόρειο Θεώρημα».
Πολλά «κυκλοφόρησαν» ως σχέδια, προτάσεις, εισηγήσεις και κυρίως για τη βάση του «10», τουλάχιστον σε ένα μάθημα της εξειδίκευσης κάθε σχολής. Αλλά υπάρχει κάτι που με προβληματίζει σοβαρά ,προκύπτει από ανακοίνωση της κ. Κεραμέως ότι «Όσον αφορά την αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη, αυτός πρέπει να διαμορφώνεται στη βάση ακαδημαϊκών κριτηρίων, στη βάση των πραγματικών αναγκών της χώρας. Μέρος της λύσης είναι και οι άλλες επιλογές που προσφέρονται στους νέους μας –δρόμοι επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης– και εκεί βρίσκεται προ διαβούλευσης ένα Ν/Σ που αναβαθμίζει την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Θέλουμε λύσεις με διεξόδους για τους νέους. Όχι να τους ανοίγουμε τον δρόμο στην ανεργία».
Και γιατί με προβληματίζει αφού, κατά βάση, είναι καλό να παράγουν τα Πανεπιστήμια και τα Πολυτεχνεία μας και η Επαγγελματική Εκπαίδευση ανθρώπους με ειδικότητες που ζητούνται, που λείπουν, που είναι «χρήσιμες»; Το εξηγώ με λίγα λόγια:
Τι θα πει «χρήσιμες» για την Κοινωνία μας; Και ποιες δαχτυλοδείχνονται ως «άχρηστες»; Φαντάζομαι ότι συμφωνείτε στο ότι η ιστορική μας μνήμη όσο πάει, εξασθενίζει. Κυρίως στις νέες γενιές που και επαρκώς δεν διδάσκονται Ιστορία – λες και κάποιοι έχουν αποφασίσει ότι δεν χρειάζεται η Ιστορική Μνήμη- και ουδείς τους έχει ενσταλάξει την ανάγκη της ιστορικής γνώσης ως προαπαιτούμενο για τη δημιουργία χαρακτήρα.
Και φυσικά συμφωνώ με την τάση μετατόπισης της προτεραιότητας παροχής γνώσεων στη βάση των πραγματικών αναγκών της χώρας σε πιο «παραγωγικούς» τομείς. Αλλά προσοχή: Αυτό, σε ουδεμία περίπτωση, επιτρέπεται να ισοδυναμεί σε «παραγωγή» νέων ανθρώπων αναβαθμισμένης επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης που θα αγνοούν την ιστορία της χώρας τους, την ιστορία τού κόσμου στον οποίο καλούνται να δραστηριοποιηθούν, την ιστορία της εξέλιξης και της πόλιτικής.
Και αναφέρομαι σε μια σύγχρονη Ελλάδα στην οποία οι νέοι άνθρωποι θα είναι χρήσιμοι και παραγωγικοί σε τομείς ανάπτυξης, τεχνολογίας και επιχειρηματικότητας αλλά θα αγνοούν ποιος ήταν ο Ελύτης, ο Καραισκάκης, ο Δαρβίνος, ο Ντοστογιέφσκι, ο Κοραής και ο Χίτλερ. Ή ποιος δολοφόνησε τον Ρόμπερτ Κέννεντυ, ποιος ήταν ο Μάρτιν Λούθερ Κίνγκ και ποιος ήταν ο πατέρας του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Κι αν έχετε κάποιαν αντίρρηση, παρακολουθείστε ένα απόγευμα κάποιο απ΄ τα πολλά τηλεοπτικά κανάλια που μεταδίδουν «Τηλεπαιχνίδια Γνώσεων». Το συντριπτικό ποσοστό των συμμετεχόντων έχει πάει εκεί για να τους δουν οι φίλοι τους και για να κερδίσουν-ενδεχομένως- κάποια λεφτά. Αλλά ΓΝΩΣΕΙΣ έχουν; Και ποιες ηλικίες είναι αυτοί που ξέρουν δέκα πράγματα; Απάντηση: Ο ένας στους δέκα έχει «κάποιες» γενικές γνώσεις. Το 80% αυτών που έχουν «κάποιες» γνώσεις είναι άνω των 45 ετών. Από όλους τους υπόλοιπους, εμφανίζεται σπανίως ΕΝΑΣ νέος άνθρωπος που ξέρει πώς πέθανε ο Ελευθέριος Βενιζέλος. Ή -έστω- που ξέρει ποιος ΗΤΑΝ ο Βενιζέλος.
Θα ήταν πολύ κουραστικό να επαναλάβω όλα αυτά τα κωμικοτραγικά που συνέβησαν με τη διαδικασία «Πανελλήνιες 2020- Βάσεις-Εισαγωγή σε Σχολές». Τα ζήσαμε, τα διαβάσαμε, γελάσαμε και μετά… κλάψαμε. Με λίγα λόγια, ας θυμηθούμε ότι η ανακοίνωση για τους εισαχθέντες αποκάλυψε άλλη μια πράξη της τραγωδίας της Ανώτατης Παιδείας που «αρμενίζει θεόστραβα» χωρίς να ξέρουμε προς τα πού πλέει και για μια ακόμη φορά, όπως πάντα εκ των υστέρων και μπροστά στις αντιδράσεις που προκάλεσε η κατάρρευση των βάσεων, ο αρμόδιος – φέτος η υπουργός Παιδείας, «εξήγγειλε πρωτοβουλίες».
Χαρήκαμε αποτόμως που θα υπάρξουν πρωτοβουλίες, μετά και τα φετινά, διαλυτικά φαινόμενα στις πανελλήνιες. Σωστή η δήλωση της υπουργού ότι «πρέπει προφανώς να μας προβληματίσει η για χρόνια ισχύουσα παθογένεια της χώρας μας που δεν βρίσκει εύκολα λύση». Ωραία. Μάς προβλημάτισε. Σίγουρα «τούς» προβλημάτισε, κυρίως την κυρία υπουργό. Και φυσικά συμφωνώ με την -τουλάχιστον φημολογούμενη- τάση μετατόπισης της προτεραιότητας παροχής γνώσεων στη βάση των πραγματικών αναγκών της χώρας σε πιο «παραγωγικούς» τομείς.
Διότι έχουμε π.χ. εισαγωγή στο πανεπιστήμιο υποψηφίου που συγκέντρωσε 625 μονάδες, με άριστα τις 20 000 μονάδες, παρέδωσε δηλαδή στην πραγματικότητα λευκή κόλλα. Το φαινόμενο παρουσιάστηκε παντού, σε όλες τις σχολές: Υποψήφιοι μπήκαν σε τμήματα Μαθηματικών και Φυσικής με μέσο όρο στα μαθήματα 3 και 6!
Αυτή η «βουτιά» στις βάσεις που ευτελίζει τα ΑΕΙ, αδικεί τους φιλομαθείς και επιμελείς και δίνει πρόσβαση σε υποψηφίους με βαθμούς κάτω από τη βάση, σχολιάστηκε δυσμενώς και η κατάρρευση των βάσεων ουσιαστικά αποδόθηκε από την υπουργό Παιδείας στον πρώην υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, ο οποίος το 2019 έκανε τα ΤΕΙ πανεπιστήμια, ενώ αύξησε ανεξέλεγκτα τον αριθμό των ΤΕΙ και των εισακτέων, για μικροπολιτικούς ουσιαστικά λόγους. Ωστόσο , για τους λόγους της σίγουρα, ούτε η κ. Κεραμέως τόλμησε να επιχειρήσει έστω να «διορθώσει» το ρημαγμένο τοπίο, φοβούμενη προφανώς πιθανές αντιδράσεις των εκπαιδευτικών και των τοπικών κοινωνιών.
Προφανώς μεταξύ αστείου και σοβαρού αλλά πάντως πολύ εύστοχα έγραφε τη Δευτέρα, 31 Αυγούστου στον «Ελεύθερο Τύπο» ο Πάνος Αμυράς: « Η Μαθηματική Σχολή της Σάμου, υπό φυσιολογικές συνθήκες, θα έπρεπε να προσελκύει την αφρόκρεμα των φοιτητών που ενδιαφέρονται για την Άλγεβρα και τη Γεωμετρία. Ποιος νέος που αγαπά την Επιστήμη των Μαθηματικών, δεν θα ήθελε να φοιτήσει στην πατρίδα του Πυθαγόρα, θεμελιωτή της Γεωμετρίας, οι θεωρίες του οποίου αποτελούν τη βάση των Θετικών Σπουδών και στον σύγχρονο κόσμο; Κι όμως. Η βάση εισαγωγής για το Μαθηματικό της Σάμου ήταν μόλις 3,5. Και αμφιβάλλουμε εάν ο εισακτέος που έγραψε απλώς το όνομά του στην κόλλα και ήδη ανήκει στο δυναμικό της Σχολής, γνωρίζει πως θα αποδείξει το Πυθαγόρειο Θεώρημα».
Πολλά «κυκλοφόρησαν» ως σχέδια, προτάσεις, εισηγήσεις και κυρίως για τη βάση του «10», τουλάχιστον σε ένα μάθημα της εξειδίκευσης κάθε σχολής. Αλλά υπάρχει κάτι που με προβληματίζει σοβαρά ,προκύπτει από ανακοίνωση της κ. Κεραμέως ότι «Όσον αφορά την αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη, αυτός πρέπει να διαμορφώνεται στη βάση ακαδημαϊκών κριτηρίων, στη βάση των πραγματικών αναγκών της χώρας. Μέρος της λύσης είναι και οι άλλες επιλογές που προσφέρονται στους νέους μας –δρόμοι επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης– και εκεί βρίσκεται προ διαβούλευσης ένα Ν/Σ που αναβαθμίζει την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Θέλουμε λύσεις με διεξόδους για τους νέους. Όχι να τους ανοίγουμε τον δρόμο στην ανεργία».
Και γιατί με προβληματίζει αφού, κατά βάση, είναι καλό να παράγουν τα Πανεπιστήμια και τα Πολυτεχνεία μας και η Επαγγελματική Εκπαίδευση ανθρώπους με ειδικότητες που ζητούνται, που λείπουν, που είναι «χρήσιμες»; Το εξηγώ με λίγα λόγια:
Τι θα πει «χρήσιμες» για την Κοινωνία μας; Και ποιες δαχτυλοδείχνονται ως «άχρηστες»; Φαντάζομαι ότι συμφωνείτε στο ότι η ιστορική μας μνήμη όσο πάει, εξασθενίζει. Κυρίως στις νέες γενιές που και επαρκώς δεν διδάσκονται Ιστορία – λες και κάποιοι έχουν αποφασίσει ότι δεν χρειάζεται η Ιστορική Μνήμη- και ουδείς τους έχει ενσταλάξει την ανάγκη της ιστορικής γνώσης ως προαπαιτούμενο για τη δημιουργία χαρακτήρα.
Και φυσικά συμφωνώ με την τάση μετατόπισης της προτεραιότητας παροχής γνώσεων στη βάση των πραγματικών αναγκών της χώρας σε πιο «παραγωγικούς» τομείς. Αλλά προσοχή: Αυτό, σε ουδεμία περίπτωση, επιτρέπεται να ισοδυναμεί σε «παραγωγή» νέων ανθρώπων αναβαθμισμένης επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης που θα αγνοούν την ιστορία της χώρας τους, την ιστορία τού κόσμου στον οποίο καλούνται να δραστηριοποιηθούν, την ιστορία της εξέλιξης και της πόλιτικής.
Και αναφέρομαι σε μια σύγχρονη Ελλάδα στην οποία οι νέοι άνθρωποι θα είναι χρήσιμοι και παραγωγικοί σε τομείς ανάπτυξης, τεχνολογίας και επιχειρηματικότητας αλλά θα αγνοούν ποιος ήταν ο Ελύτης, ο Καραισκάκης, ο Δαρβίνος, ο Ντοστογιέφσκι, ο Κοραής και ο Χίτλερ. Ή ποιος δολοφόνησε τον Ρόμπερτ Κέννεντυ, ποιος ήταν ο Μάρτιν Λούθερ Κίνγκ και ποιος ήταν ο πατέρας του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Κι αν έχετε κάποιαν αντίρρηση, παρακολουθείστε ένα απόγευμα κάποιο απ΄ τα πολλά τηλεοπτικά κανάλια που μεταδίδουν «Τηλεπαιχνίδια Γνώσεων». Το συντριπτικό ποσοστό των συμμετεχόντων έχει πάει εκεί για να τους δουν οι φίλοι τους και για να κερδίσουν-ενδεχομένως- κάποια λεφτά. Αλλά ΓΝΩΣΕΙΣ έχουν; Και ποιες ηλικίες είναι αυτοί που ξέρουν δέκα πράγματα; Απάντηση: Ο ένας στους δέκα έχει «κάποιες» γενικές γνώσεις. Το 80% αυτών που έχουν «κάποιες» γνώσεις είναι άνω των 45 ετών. Από όλους τους υπόλοιπους, εμφανίζεται σπανίως ΕΝΑΣ νέος άνθρωπος που ξέρει πώς πέθανε ο Ελευθέριος Βενιζέλος. Ή -έστω- που ξέρει ποιος ΗΤΑΝ ο Βενιζέλος.
Κατηγορία Θέματος
Αρθρα Δ.Κωνσταντάρα,
Θέματα Παιδείας,
Ιστορικά θεματα,
Κοινωνικά θέματα,
Παγκοσμιοποίηση
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
1 σχόλιο:
Καλημέρα σας. Θάθελα - ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ! - κάποιος να μου πει έναν τομέα της Ελληνικής κοινωνίας/κράτους που δεν εμπίπτει στα τραγελαφικά!!! Το λέω με κάθε ειλικρίνεια, διότι σαν Έλλην που αγαπά την Πατρίδα του, θα νοιώσω Εθνικά υπερήφανος ...
Δημοσθένης ο Μακεδών
Δημοσίευση σχολίου