12 Ιουνίου 2020
Ποιοι ησύχασαν με τις «διαβεβαιώσεις» περί Θείας Κοινωνίας;
Του Νεκτάριου Δαπέργολα
Για κάποιους που αισθάνθηκαν ανακούφιση από την πρόσφατη ανακοίνωση της ιεραρχίας (που ξεκαθάρισε τάχα οριστικά το θέμα της Θείας Κοινωνίας), δεν θέλουμε να τους χαλάσουμε το… όνειρο, αλλά οφείλουμε να υπενθυμίσουμε ότι ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, στη συνέντευξη που έδωσε κατά το ίδιο χρονικό διάστημα στην τοξικά νεοταξίτικη «Καθημερινή» και στον γνωστό (από κάθε… άποψη) Παπαχελά, δεν ήταν και τόσο ξεκάθαρος. Μπορεί να είπε πάλι βέβαια τα γνωστά στομφώδη για την τεράστια σημασία της Θείας Κοινωνίας και τη σοβαρότητα του ζητήματος που είναι αδιαπραγμάτευτο, ωστόσο είναι γνωστό πως όσα κι αν λέμε (κατά τη φάση του «ναι μεν»), το σημαντικότερο βρίσκεται πάντοτε μετά το «αλλά».
Σε μία ερώτηση λοιπόν για το αν η χρήση κουταλιών μιας χρήσης, αντί της γνωστής και κοινής για όλους λαβίδος, υπονομεύει το ίδιο το Μυστήριο, ο αρχιεπίσκοπος απάντησε expressis verbis ότι δεν το υπονομεύει, διότι κάποτε υπήρξε εποχή, που δεν είχαμε κουταλάκι και που ο άρτος εμβαπτιζόταν στον οίνο. Και συνέχισε: «Πρώτη φορά αντιμετωπίζουμε αυτό το πράγμα, γι’ αυτό νομίζω ότι δεν είναι αντικείμενο συζητήσεως ενός κληρικού με έναν γιατρό λοιμωξιολόγο ή με έναν πιστό. Είναι θέμα που θα πρέπει η Εκκλησία στο σύνολο να το δει και επειδή δεν υπάρχει Εκκλησία ή Λειτουργία χωρίς τη Θεία Ευχαριστία, είναι ένα θέμα που πρέπει πανορθόδοξα να αντιμετωπιστεί».
Δεν ξέρω τι καταλαβαίνετε εσείς, όμως εγώ από τα παραπάνω καθόλου δεν αντιλαμβάνομαι ότι το θέμα θεωρείται οριστικά λυμένο και ξεκάθαρο. Όπως ακριβώς το ίδιο προκύπτει και από την περίφημη πρόσφατη επιστολή του πατριάρχη Βαρθολομαίου στις τοπικές Εκκλησίες, όπου επίσης μετά από πλείστα στομφώδη και κατευναστικά, μπαίνει στο τέλος ως παράμετρος και η…επιθυμία του να ακουστούν οι λογισμοί και οι απόψεις όλων και η ανάγκη να αντιμετωπιστούν από κοινού οι αμφισβητήσεις. Αν όμως τα πράγματα είναι οριστικά ξεκαθαρισμένα, τι νόημα έχει να ακουστούν οι λογής (και προφανώς από αποκλίνουσες έως και αντικρουόμενες) απόψεις; Και για ποιον λόγο πρέπει το θέμα να συζητηθεί εκ νέου και να αναζητηθεί κοινός τρόπος αντιμετώπισης;
Ας τα έχουμε υπόψη όλα αυτά. Και δεν αναφερόμαστε βεβαίως τόσο στους νανουρισμένους τυφλο-υπακοούληδες που πανηγυρίζουν (και για την ανακοίνωση και για την επιστολή), τυφλωμένοι ως συνήθως μέσα στην εφησυχασμένη τους μακαριότητα και ανίκανοι να διαβάσουν τα ψιλά γράμματα και ό,τι άλλο μπορεί να κρύβεται πίσω από τις γραμμές. Αναφερόμαστε κυρίως στους υπόλοιπους, γιατί είναι προφανές πως η στόχευση αμφοτέρων (δηλαδή και του Φαναρίου και της Δ.Ι.Σ.) είναι πρωτίστως να εκτονωθούν κάπως οι αντιδράσεις και να καθησυχαστούν όχι οι δεδομένα ήσυχοι, αλλά οι…ανήσυχοι: οι διαφωνούντες, οι αντιδρώντες, οι «θερμόαιμοι». Δεν αποκλείεται μάλιστα και η περίεργη αναφορά σε άλλα θέματα, όπως η γιόγκα και οι ρόταρυ (περίεργη ως προς τον χρόνο που επιλέχθηκε να γίνει, το λεγόμενο…timing δηλαδή) να αποσκοπεί στην ίδια κατεύθυνση. Και να μην είναι τίποτε περισσότερο από κινήσεις αποπροσανατολισμού, που απλώς επιχειρούν να μας ρίξουν «στάχτη στα μάτια».
Επειδή όμως αυτά τα μάτια έχουν δει πάρα πολλά, είμαστε υποχρεωμένοι να δυσπιστούμε και να κάνουμε δεύτερες σκέψεις σε οτιδήποτε διαβάζουμε πλέον, ειδικά όταν αυτό προέρχεται από κάποιους που έως τώρα έχουν δώσει πάρα πολλές αφορμές (και το διατυπώνουμε όσο πιο κομψά μπορούμε). Ποιος μπορεί άλλωστε να ξεχάσει και τον βοσκό του γνωστού παραμυθιού, που μετά από τόσες φορές που είπε ψέματα, δεν τον πίστεψε πλέον κανείς, όταν κάποια στιγμή είπε και την αλήθεια;
Προσοχή στα ψιλά γράμματα λοιπόν. Καθότι, όπως πολύ ορθά λέγεται, ο διάβολος κρύβεται πάντα στις λεπτομέρειες. Ενίοτε και κυριολεκτικά…
Πρωτοδημοσιεύθηκε στο: katanixi.gr
Για κάποιους που αισθάνθηκαν ανακούφιση από την πρόσφατη ανακοίνωση της ιεραρχίας (που ξεκαθάρισε τάχα οριστικά το θέμα της Θείας Κοινωνίας), δεν θέλουμε να τους χαλάσουμε το… όνειρο, αλλά οφείλουμε να υπενθυμίσουμε ότι ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, στη συνέντευξη που έδωσε κατά το ίδιο χρονικό διάστημα στην τοξικά νεοταξίτικη «Καθημερινή» και στον γνωστό (από κάθε… άποψη) Παπαχελά, δεν ήταν και τόσο ξεκάθαρος. Μπορεί να είπε πάλι βέβαια τα γνωστά στομφώδη για την τεράστια σημασία της Θείας Κοινωνίας και τη σοβαρότητα του ζητήματος που είναι αδιαπραγμάτευτο, ωστόσο είναι γνωστό πως όσα κι αν λέμε (κατά τη φάση του «ναι μεν»), το σημαντικότερο βρίσκεται πάντοτε μετά το «αλλά».
Σε μία ερώτηση λοιπόν για το αν η χρήση κουταλιών μιας χρήσης, αντί της γνωστής και κοινής για όλους λαβίδος, υπονομεύει το ίδιο το Μυστήριο, ο αρχιεπίσκοπος απάντησε expressis verbis ότι δεν το υπονομεύει, διότι κάποτε υπήρξε εποχή, που δεν είχαμε κουταλάκι και που ο άρτος εμβαπτιζόταν στον οίνο. Και συνέχισε: «Πρώτη φορά αντιμετωπίζουμε αυτό το πράγμα, γι’ αυτό νομίζω ότι δεν είναι αντικείμενο συζητήσεως ενός κληρικού με έναν γιατρό λοιμωξιολόγο ή με έναν πιστό. Είναι θέμα που θα πρέπει η Εκκλησία στο σύνολο να το δει και επειδή δεν υπάρχει Εκκλησία ή Λειτουργία χωρίς τη Θεία Ευχαριστία, είναι ένα θέμα που πρέπει πανορθόδοξα να αντιμετωπιστεί».
Δεν ξέρω τι καταλαβαίνετε εσείς, όμως εγώ από τα παραπάνω καθόλου δεν αντιλαμβάνομαι ότι το θέμα θεωρείται οριστικά λυμένο και ξεκάθαρο. Όπως ακριβώς το ίδιο προκύπτει και από την περίφημη πρόσφατη επιστολή του πατριάρχη Βαρθολομαίου στις τοπικές Εκκλησίες, όπου επίσης μετά από πλείστα στομφώδη και κατευναστικά, μπαίνει στο τέλος ως παράμετρος και η…επιθυμία του να ακουστούν οι λογισμοί και οι απόψεις όλων και η ανάγκη να αντιμετωπιστούν από κοινού οι αμφισβητήσεις. Αν όμως τα πράγματα είναι οριστικά ξεκαθαρισμένα, τι νόημα έχει να ακουστούν οι λογής (και προφανώς από αποκλίνουσες έως και αντικρουόμενες) απόψεις; Και για ποιον λόγο πρέπει το θέμα να συζητηθεί εκ νέου και να αναζητηθεί κοινός τρόπος αντιμετώπισης;
Ας τα έχουμε υπόψη όλα αυτά. Και δεν αναφερόμαστε βεβαίως τόσο στους νανουρισμένους τυφλο-υπακοούληδες που πανηγυρίζουν (και για την ανακοίνωση και για την επιστολή), τυφλωμένοι ως συνήθως μέσα στην εφησυχασμένη τους μακαριότητα και ανίκανοι να διαβάσουν τα ψιλά γράμματα και ό,τι άλλο μπορεί να κρύβεται πίσω από τις γραμμές. Αναφερόμαστε κυρίως στους υπόλοιπους, γιατί είναι προφανές πως η στόχευση αμφοτέρων (δηλαδή και του Φαναρίου και της Δ.Ι.Σ.) είναι πρωτίστως να εκτονωθούν κάπως οι αντιδράσεις και να καθησυχαστούν όχι οι δεδομένα ήσυχοι, αλλά οι…ανήσυχοι: οι διαφωνούντες, οι αντιδρώντες, οι «θερμόαιμοι». Δεν αποκλείεται μάλιστα και η περίεργη αναφορά σε άλλα θέματα, όπως η γιόγκα και οι ρόταρυ (περίεργη ως προς τον χρόνο που επιλέχθηκε να γίνει, το λεγόμενο…timing δηλαδή) να αποσκοπεί στην ίδια κατεύθυνση. Και να μην είναι τίποτε περισσότερο από κινήσεις αποπροσανατολισμού, που απλώς επιχειρούν να μας ρίξουν «στάχτη στα μάτια».
Επειδή όμως αυτά τα μάτια έχουν δει πάρα πολλά, είμαστε υποχρεωμένοι να δυσπιστούμε και να κάνουμε δεύτερες σκέψεις σε οτιδήποτε διαβάζουμε πλέον, ειδικά όταν αυτό προέρχεται από κάποιους που έως τώρα έχουν δώσει πάρα πολλές αφορμές (και το διατυπώνουμε όσο πιο κομψά μπορούμε). Ποιος μπορεί άλλωστε να ξεχάσει και τον βοσκό του γνωστού παραμυθιού, που μετά από τόσες φορές που είπε ψέματα, δεν τον πίστεψε πλέον κανείς, όταν κάποια στιγμή είπε και την αλήθεια;
Προσοχή στα ψιλά γράμματα λοιπόν. Καθότι, όπως πολύ ορθά λέγεται, ο διάβολος κρύβεται πάντα στις λεπτομέρειες. Ενίοτε και κυριολεκτικά…
Πρωτοδημοσιεύθηκε στο: katanixi.gr
Κατηγορία Θέματος
Αρθρα Ν. Δαπέργολα,
Εκκλησιαστικά,
Ενημέρωση,
Θέματα Παιδείας,
Θρησκευτικά θέματα,
Οικονομικά θέματα
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου