25 Ιουνίου 2020
Δίγλωσσα βρέφη
Γράφει ο Χρήστος Γιανναράς
«Φωνές βοώντων εν τη ερήμω»: Αν και χαμένη πια η λειτουργία της δοτικής («εν τη ερήμω»), χαμένη και η εκφραστική δυναμική της μετοχής («βοώντων»), η φράση επιμένει να κραυγάζει μιαν αλήθεια ζωντανή, έστω και θαμμένη στην αδιαφορία. Ξεμυτίζουν ακόμα φωνές με σθεναρή την επίγνωση της ματαιοπονίας, προορισμένες για τη δημοσιότητα, ενώ προβλέπουν («και πολλοί προβλέπουν») ότι η δημοσιότητα θα αποδειχθεί έρημος, όπου τίποτα δεν ηχεί για να απηχείται.
Πόσοι από τους αναγνώστες τής εδώ επιφυλλίδας θα εκτιμήσουν τυχόν διαμαρτυρίες ή την οργή και την αγανάκτηση για την υπουργική απόφαση «να αρχίζει από το νηπιαγωγείο η διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας στην Ελλάδα»; Στην έρημο της α-νοησίας που καταπίνει προοδευτικά και αδυσώπητα την πολιτική, ο υπουργικός φετφάς γυαλίζει (και αυτό επιδίωκε), ωσάν πρωτοβουλία «προοδευτική», «εκσυγχρονιστική», μέγιστης «χρησιμότητας». Μην ξεχνάμε ότι μόνιμος καϋμός της Δεξιάς είναι να μη φανεί ποτέ ότι υστερεί σε επιδόσεις «προοδευτικής» αρλούμπας ανταγωνιζόμενη τον μηδενισμό τής τάχα και Αριστεράς.
Αγγλικά από το νηπιαγωγείο, σημαίνει, για τους «θεωρητικούς» της καταναλωτικής μονομανίας, την υποταγή ακόμα και του ψυχισμού των νηπίων στη χρησιμοθηρική μονομανία. «Να έχει εφόδιο το παιδί δύο γλώσσες» – εφόδιο, όπλο, χρηστικό εργαλείο, κλειδί πρόσβασης στον πλανητικά αποθεωμένο πρωτογονισμό της ωφελιμοθηρίας. Να είμαστε σίγουροι ότι θα σταδιοδρομήσει θριαμβικά το παιδί σαν γενίτσαρος του μηχανοργανωμένου διεθνισμού της αγγλοφωνίας.
Δεκαετίες τώρα, έχουν την ευθύνη της παιδείας (δηλαδή την τρομακτική σε συνέπειες δυνατότητα να καθορίζουν την «καλλιέργεια», την ποιότητα στη ζωή μας) άνθρωποι που αποδείχτηκαν ή αποδείχνονται ανίκανοι να υποψιαστούν τι σημαίνει «μητρική γλώσσα», ποια η διαφορά της μητρικής από κάθε άλλη, διδαγμένη, με γραμματικές και συντακτικό, γλώσσα. Που να πάρει η ευχή, δεν μπορούν να τα ξέρουν όλα οι δικηγόροι ή να αρκούν οποιαδήποτε διδακτορικά για να καθορίζει κάποιος την παιδεία ενός λαού (την «ψυχή» του), χωρίς να έχει ποτέ ξεφυλλίσει, έστω, τα στοιχειώδη της ανθρωπολογικής σπουδής.
Γράφει ο κάθε άλλο παρά αναχρονιστικός Ζακ Λακάν: «Η κυριαρχία του καρτεσιανού cogito στη νεωτερικότητα φτάνει στο σημείο να περιορίζει την υποκειμενικότητα σε μια εξουσιαστική δυνατότητα ανυπαρκτοποίησης (neantisation)». Τι θα πει αυτό; «Το υποκείμενο αντλεί τη βεβαιότητα ότι υπάρχει από τη νόηση (cogito), εξουσιάζει την ύπαρξή του με τη νοητική εκδοχή της, η νόηση μηδενίζει την υπαρκτική πραγματικότητα. Μετασχηματίζεται το υποκείμενο σε μονάδα μιας αυτοσυνειδησίας που τη διαμορφώνουν εξωτερικοί παράγοντες: ο νομικισμός, τα ατομικά δικαιώματα, η τεχνητά διεγερμένη καταναλωτική προτεραιότητα».
Η ισχυρότερη αντίσταση σε αυτή την «ανυπαρκτοποίηση» είναι η μητρική γλώσσα. Η μητρική γλώσσα γεννιέται και λειτουργεί συνδέοντας φωνητικά σημαίνοντα με εμπειρικά (όχι απλώς νοητικά) σημαινόμενα, γεννιέται από τις σχέσεις και παραπέμπει σε σχέσεις, σηματοδοτεί εμπειρίες, όχι «γυμνές έννοιες». Πολλαπλά σημαίνοντα για το ίδιο σημαινόμενο πλουτίζουν προοδευτικά την εκφραστική ικανότητα του παιδιού, αλλά δεν αναιρούν την πρωταρχική, εμπειρική-βιωματική γνώση που του εξασφαλίζει η μητρική γλώσσα.
Το νηπιαγωγείο είναι ο πρώτος χώρος όπου η μητρική γλώσσα «κοινωνείται», διευρύνεται η σημαντική λειτουργία των λέξεων, συνδέεται και με καινούργιες εμπειρίες. Διπλός σημαντικός κώδικας (μια δεύτερη γλώσσα, παράλληλη με τη μητρική), αν επιβληθεί διατεταγμένα, μεταθέτει αναπόφευκτα τη γνώση από την εμπειρία της σχέσης σε μόνη την ατομική (χρηστική) κατανόηση. Από το νηπιαγωγείο τα παιδιά να ταυτίζουν τη γνώση με τη συμβατικά σημαινόμενη κατανόηση, αποκομμένη από την εμπειρία της σχέσης – το σχολείο να ετοιμάζει μεθοδικά ανέραστους ανθρώπους, «κνίτες» που υπηρετούν ιδεολογήματα.
Το φαιδρότερο από όλα: Δεκαετίες τώρα, η αγγλική γλώσσα διδάσκεται στα ελληνικά σχολεία, από την πρώτη του Δημοτικού ώς και την τρίτη Λυκείου – δώδεκα χρόνια. Με ποιο αποτέλεσμα; Ολοι ξέρουμε και ζούμε το σχεδόν μηδενικό αποτέλεσμα – σκέτη ντροπή. Επαρκή αγγλικά μαθαίνουν τα παιδιά μόνο σε ελάχιστα «ιδιωτικά» σχολεία προσιτά σε κροίσους. Οταν το σχολείο δεν κατορθώνει να εκπαιδεύσει τα παιδιά στη χρήση (απαραίτητη) μιας διεθνούς γλώσσας, τι νόημα μπορεί να έχει η εξαγγελία επέκτασης της αποτυχίας και στο Νηπιαγωγείο; Δεν είναι χυδαία η πρόκληση για τη νοημοσύνη του πολίτη;
Με άτεγκτη νομοτέλεια, το ελλαδικό μας κρατίδιο οδηγείται ταχύτατα στην κατάποσή του από τον σφριγηλό μεγαλοϊδεατισμό των Τούρκων. Ας όψονται οι «προοδευτικές» δυνάμεις του μεταπρατικού μας Ελλαδέξ – ούτε αφορισμοί ούτε θρήνοι έχουν πια νόημα. Ημασταν οι προνομιούχοι του χρόνου και οι καταδικασμένοι του χώρου, αποδειχθήκαμε ανίκανοι να αντέξουμε την ευγένεια της καταγωγής και της γλώσσας μας.
Αγγλικά από το Νηπιαγωγείο λοιπόν, τώρα πια όλα επιτρέπονται, αφού τίποτα δεν έχει νόημα.
Χρήστος Γιανναράς
Καθημερινή
«Φωνές βοώντων εν τη ερήμω»: Αν και χαμένη πια η λειτουργία της δοτικής («εν τη ερήμω»), χαμένη και η εκφραστική δυναμική της μετοχής («βοώντων»), η φράση επιμένει να κραυγάζει μιαν αλήθεια ζωντανή, έστω και θαμμένη στην αδιαφορία. Ξεμυτίζουν ακόμα φωνές με σθεναρή την επίγνωση της ματαιοπονίας, προορισμένες για τη δημοσιότητα, ενώ προβλέπουν («και πολλοί προβλέπουν») ότι η δημοσιότητα θα αποδειχθεί έρημος, όπου τίποτα δεν ηχεί για να απηχείται.
Πόσοι από τους αναγνώστες τής εδώ επιφυλλίδας θα εκτιμήσουν τυχόν διαμαρτυρίες ή την οργή και την αγανάκτηση για την υπουργική απόφαση «να αρχίζει από το νηπιαγωγείο η διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας στην Ελλάδα»; Στην έρημο της α-νοησίας που καταπίνει προοδευτικά και αδυσώπητα την πολιτική, ο υπουργικός φετφάς γυαλίζει (και αυτό επιδίωκε), ωσάν πρωτοβουλία «προοδευτική», «εκσυγχρονιστική», μέγιστης «χρησιμότητας». Μην ξεχνάμε ότι μόνιμος καϋμός της Δεξιάς είναι να μη φανεί ποτέ ότι υστερεί σε επιδόσεις «προοδευτικής» αρλούμπας ανταγωνιζόμενη τον μηδενισμό τής τάχα και Αριστεράς.
Αγγλικά από το νηπιαγωγείο, σημαίνει, για τους «θεωρητικούς» της καταναλωτικής μονομανίας, την υποταγή ακόμα και του ψυχισμού των νηπίων στη χρησιμοθηρική μονομανία. «Να έχει εφόδιο το παιδί δύο γλώσσες» – εφόδιο, όπλο, χρηστικό εργαλείο, κλειδί πρόσβασης στον πλανητικά αποθεωμένο πρωτογονισμό της ωφελιμοθηρίας. Να είμαστε σίγουροι ότι θα σταδιοδρομήσει θριαμβικά το παιδί σαν γενίτσαρος του μηχανοργανωμένου διεθνισμού της αγγλοφωνίας.
Δεκαετίες τώρα, έχουν την ευθύνη της παιδείας (δηλαδή την τρομακτική σε συνέπειες δυνατότητα να καθορίζουν την «καλλιέργεια», την ποιότητα στη ζωή μας) άνθρωποι που αποδείχτηκαν ή αποδείχνονται ανίκανοι να υποψιαστούν τι σημαίνει «μητρική γλώσσα», ποια η διαφορά της μητρικής από κάθε άλλη, διδαγμένη, με γραμματικές και συντακτικό, γλώσσα. Που να πάρει η ευχή, δεν μπορούν να τα ξέρουν όλα οι δικηγόροι ή να αρκούν οποιαδήποτε διδακτορικά για να καθορίζει κάποιος την παιδεία ενός λαού (την «ψυχή» του), χωρίς να έχει ποτέ ξεφυλλίσει, έστω, τα στοιχειώδη της ανθρωπολογικής σπουδής.
Γράφει ο κάθε άλλο παρά αναχρονιστικός Ζακ Λακάν: «Η κυριαρχία του καρτεσιανού cogito στη νεωτερικότητα φτάνει στο σημείο να περιορίζει την υποκειμενικότητα σε μια εξουσιαστική δυνατότητα ανυπαρκτοποίησης (neantisation)». Τι θα πει αυτό; «Το υποκείμενο αντλεί τη βεβαιότητα ότι υπάρχει από τη νόηση (cogito), εξουσιάζει την ύπαρξή του με τη νοητική εκδοχή της, η νόηση μηδενίζει την υπαρκτική πραγματικότητα. Μετασχηματίζεται το υποκείμενο σε μονάδα μιας αυτοσυνειδησίας που τη διαμορφώνουν εξωτερικοί παράγοντες: ο νομικισμός, τα ατομικά δικαιώματα, η τεχνητά διεγερμένη καταναλωτική προτεραιότητα».
Η ισχυρότερη αντίσταση σε αυτή την «ανυπαρκτοποίηση» είναι η μητρική γλώσσα. Η μητρική γλώσσα γεννιέται και λειτουργεί συνδέοντας φωνητικά σημαίνοντα με εμπειρικά (όχι απλώς νοητικά) σημαινόμενα, γεννιέται από τις σχέσεις και παραπέμπει σε σχέσεις, σηματοδοτεί εμπειρίες, όχι «γυμνές έννοιες». Πολλαπλά σημαίνοντα για το ίδιο σημαινόμενο πλουτίζουν προοδευτικά την εκφραστική ικανότητα του παιδιού, αλλά δεν αναιρούν την πρωταρχική, εμπειρική-βιωματική γνώση που του εξασφαλίζει η μητρική γλώσσα.
Το νηπιαγωγείο είναι ο πρώτος χώρος όπου η μητρική γλώσσα «κοινωνείται», διευρύνεται η σημαντική λειτουργία των λέξεων, συνδέεται και με καινούργιες εμπειρίες. Διπλός σημαντικός κώδικας (μια δεύτερη γλώσσα, παράλληλη με τη μητρική), αν επιβληθεί διατεταγμένα, μεταθέτει αναπόφευκτα τη γνώση από την εμπειρία της σχέσης σε μόνη την ατομική (χρηστική) κατανόηση. Από το νηπιαγωγείο τα παιδιά να ταυτίζουν τη γνώση με τη συμβατικά σημαινόμενη κατανόηση, αποκομμένη από την εμπειρία της σχέσης – το σχολείο να ετοιμάζει μεθοδικά ανέραστους ανθρώπους, «κνίτες» που υπηρετούν ιδεολογήματα.
Το φαιδρότερο από όλα: Δεκαετίες τώρα, η αγγλική γλώσσα διδάσκεται στα ελληνικά σχολεία, από την πρώτη του Δημοτικού ώς και την τρίτη Λυκείου – δώδεκα χρόνια. Με ποιο αποτέλεσμα; Ολοι ξέρουμε και ζούμε το σχεδόν μηδενικό αποτέλεσμα – σκέτη ντροπή. Επαρκή αγγλικά μαθαίνουν τα παιδιά μόνο σε ελάχιστα «ιδιωτικά» σχολεία προσιτά σε κροίσους. Οταν το σχολείο δεν κατορθώνει να εκπαιδεύσει τα παιδιά στη χρήση (απαραίτητη) μιας διεθνούς γλώσσας, τι νόημα μπορεί να έχει η εξαγγελία επέκτασης της αποτυχίας και στο Νηπιαγωγείο; Δεν είναι χυδαία η πρόκληση για τη νοημοσύνη του πολίτη;
Με άτεγκτη νομοτέλεια, το ελλαδικό μας κρατίδιο οδηγείται ταχύτατα στην κατάποσή του από τον σφριγηλό μεγαλοϊδεατισμό των Τούρκων. Ας όψονται οι «προοδευτικές» δυνάμεις του μεταπρατικού μας Ελλαδέξ – ούτε αφορισμοί ούτε θρήνοι έχουν πια νόημα. Ημασταν οι προνομιούχοι του χρόνου και οι καταδικασμένοι του χώρου, αποδειχθήκαμε ανίκανοι να αντέξουμε την ευγένεια της καταγωγής και της γλώσσας μας.
Αγγλικά από το Νηπιαγωγείο λοιπόν, τώρα πια όλα επιτρέπονται, αφού τίποτα δεν έχει νόημα.
Χρήστος Γιανναράς
Καθημερινή
Κατηγορία Θέματος
Εθνική Προδοσία,
Ειδήσεις-Πολιτική,
Θέματα Παιδείας,
Καταγγελίες,
Παγκοσμιοποίηση
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
7 σχόλια:
Ο Γιανναράς δεν πρέπει να προβάλλεται σε ορθόδοξα μπλογκς. Εχει διατυπώσει αιρετικές απόψεις και δυσσέβειες και ο κίνδυνος να παρασυρθεί κόσμος απο τις πλάνες του υπάρχει.
Ο αξέχαστος π. Θέοκλητος Διονυσιάτης έχει γράψει και βιβλία.
Τα Ορθοδοξα μπλογκς ποτέ δεν φιμωνουν αρθρογραφους, κατι που κανουν κατα κορον τα νεοταξιτικα...
Φυσικα ουτε και εχουμε ποτε σκοπο να παρουσιασουμε άρθρα κατα της πιστης ή της πατριδας μας...
Ετσι το ερωτημα ειναι: επι του συγκεκριμενου θεματος εχεις καποια διαφορετικη αποψη αγαπητε ανωνυμε;
Για να συζητηθει...
Αγαπητέ διαχειριστή, τα Ορθοδοξα μπλογκς δεν είναι υποχρεωμένα να βάζουν τα άρθρα του καθενός που γράφει ένα καλό άρθρο.
Εχουν κάθε δικαίωμα να είναι εκλεκτικά για να προστατεύσουν και τους αναγνώστες τους απο τις αιρέσεις και κακές διδασκαλίες των αιρετικών και δυσσεβών.
Πολλά Ορθόδοξα μπλογκς πολύ σωστά το κάνουν και το προσέχουν αυτο. {π.χ.Γιανναρά δεν βάζουν ποτέ.}
Δεν νομίζω ότι αν είχε μπλογκ ο Αγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας και έγραφε ένα καλό και άμεπτο άρθρο ο αιρετικός Νεστόριος, να το έβαζε στο μπλογκ του ο άγιος Κύριλλος με την δικαιολογία ότι το συγκεκριμένο άρθρο δεν έχει κάτι κακό!!!
Επι του συγκεκριμένου άρθρου δεν το διάβασα καν και δεν έχω να πω κάτι.
Με αγαπητική διάθεση
Σίλβεστρος
Αγαπητε Σιλβεστρε δεν ειπα πουθενα τι ειναι και τι δεν ειναι υποχρεωμενα να κανουν τα ορθοδοξα μπλογκς, ειπα απλα οτι δεν πρεπουν στα ορθοδοξα μπλογκς οι φιμωσεις....
Κι αυτο ειναι μια προσωπικη μου θεση....
Ο καθε διαχειριστης κρινει μονος τους τι θα βαλει και τι οχι...
Και δεν ξερω φυσικα αν ειχε μπλογκ ο Αγιος Κυριλλος Αλεξανδρειας και του εστελνε ο Νεστοριος ενα αρθρο κατα των εκτρωσεων τι θα εκανε....
Και τελος ο Νεστόριος καταδικαστηκε ως αιρετικος από την Οικουμενικη Συνοδο...
Ο Γιανναρας μεχρι να καταδικαστει ως αιρετικος απο την Οικουμενικη Συνοδο δεν νομιζω οτι ειναι στην ιδια θεση...
Εκτός αν ακουσες το ονομα του στους αναθεματισμους της Κυριακης της Ορθοδοξιας....
Συνεπως το οτι ειναι αιρετικος ειναι η αποψη σου σε προσωπικο επιπεδο και μερικων ακομα....
Και αν δω τετοιο αρθρο του με αιρετικες αποψεις μπορει κι εγω να τον καταταξω με τους αιρετικους, αλλα παλι θα ειναι κατι σε προσωπικο επιπεδο.... κι οχι σε εκκλησιαστικο...
Εκτος αν θεωρεις οτι εσυ κι εγω εχουμε την ισχυ Οικουμενικης Συνοδου και ανακηρυσσουμε κατα την δικη μας κριση οποιον θελουμε σε αιρετικο...
Λοιπον για να εισαι ηρεμος και να ξερεις και σε τι ιστολογιο εισαι να σου πω οτι στο δικο μας ιστολογιο δεν βαζουμε αιρετικες αποψεις, αλλα βαζουμε ενιοτε αποψεις διαφορων αρθρογραφων (οχι τακτικων βεβαια) με τις προσωπικες τους αποψεις στην πολιτικη, στην κοινωνια και ακομα και στην θρησκευτικη θεση αρκει να ΜΗΝ πληττουν την πατριδα και την Ορθοδοξια μας...
Ετσι σπανιως εχουμε φιλοξενησει αποψεις κομμουνιστων (για οικονομια και κοινωνια βεβαια...) αποψεις δωδεκαθειστων στις οποιες προσπαθουσαν να υπερασπιστουν την δυστυχως απαραδεκτη νεοπαγανιστικη θεωρια τους χωρις ομως αιχμες κατα της πιστης μας... (αυτο εγινε μονο κατοπιν συμφωνιας)
Και εχουμε φιλοξενησει ακομα και αποψεις ενος ναζιστη θαυμαστη του Χιτλερ!!!!!!
Οι αναγνωστες εχουν δικαιωμα να γνωριζουν απο πρωτο χερι τις αποψεις ολων αυτων κι οχι να μεταφερονται απο στομα σε στομα διαφορες θεωριες...
Αλλωστε ολοι οι αναγνωστες παντα εχουν το δικαιωμα ελευθερου σχολιασμου οπως ολοι....
Συνεπως για να καταληξουμε...
Το ιστολογιο ειναι προσωπικος χωρος και ο διαχειριστης επιτρεπει να ακουστουν οι αποψεις που επιθυμει και βαζει τους δικους του κανονες και αρχες...
Εγω στο δικο μας ιστολογιο εχω θεσει ως αρχες την υπερασπιση της Πατριδας και της Πιστης μας, αλλα επιπλεον και κατα της Νεας Τάξης με οτι αυτη πρεσβευει... και δεν δεχομαι κανενα αρθρο που εναντιωνεται σε αυτες τις αρχες...
Ομως εχω σαν αρχη μου και την ελευθερία του λογου και της εκφρασης, εφοσον γινεται με ευπρεπεια και τηρει τις δυο προηγουμενες αρχες που εθεσα...
Αυτο με απλα λογια σημαίνει πως αν καποιος με τον οποιο πληρως διαφωνω με παρακαλεσει να βαλω ενα αρθρο με τις αποψεις του, εφοσον δεν ξεφευγει απο τις αρχες που εθεσα θα το βαλω.... ακομα και αν μιλαει για ενα θεμα που θα εχω πληρη διαφωνια...
Αλλωστε κι εγω εχω το δικαίωμα απο κατω να βαλω ένα δικο μου σχολιο με την δικη μου αποψη.... (αν αυτο δεν το δεχτει ο αρθρογραφος τοτε δεν θα μπει και το δικο του αρθρο... εφοσον δεν σεβεται την ελευθερια του λογου)
Ετσι ολα ειναι τακτοποιημενα μια χαρα και οι καλοι λογαριασμοι κανουν τους καλους φιλους που λεει ο λαος μας...
Αν εχεις λοιπον δικο σου μπλογκ ή φτιαξεις ενα τοτε πολυ απλα θα θεσεις εσυ τους δικους κανονες και αρχες και κανεις δεν θα εχει το δικαίωμα να σε κρίνει....
Τα μπλογκ ειναι δικα μας δημιουργηματα τα οποια φτιαχνουμε εμεις και τα λειτουργουμε μαζι με τους καλους μας φιλους συντακτες, αρθρογραφους και αναγνωστες...
Ευχαριστω για το σχολιο σου.
Αγαπητέ μου Διαχειριστή, θα διαφωνήσω με την άποψη σας ότι τα Ορθόδοξα μπλογκς "δεν πρέπουν οι φιμώσεις". Το μέτρο που πρέπει να έχουν οι πιστοί είναι να μην παρασύρονται ψυχές στις αντίθετες με την Ορθόδοξη πίστη και ηθική, βλαβερές απόψεις που φέρνουν και τον χαμό των ψυχών.
Αυτά είναι τα μέτρα που πρέπει να σκέπτεται και πράττει ο πιστός. " Ινα μη τον αδελφό μου σκανδαλίσω"...
Ο άγιος Κύριλλος και πριν καταδικαστεί ο Νεστόριος απο Οικουμενική Σύνοδο είχε διακόψει κάθε σχέση μαζί του. Σε καμία περίπτωση δεν θα έβαζε σε μπλογκ του ακόμα και καλό κείμενο του Νεστόριου κατα των εκτρώσεων. Διότι είναι μια έγκριση αυτό και περνάει το μήνυμα ότι δεν είναι κάτι σοβαρό η αίρεση.
Εσείς βέβαια έχετε την δική σας τακτική όπως με σαφήνεια την εκθέσατε.
Θα σας πρότεινα να το ξανασκεφθείτε.
Ευχαριστώ για την καλοδιάθετη απάντηση σας.
Με αγαπητική διάθεση
Σίλβεστρος
Η αποψη σου αγαπητε μου φιλε ειναι απολυτως σεβαστη οσο κι αν διαφωνω μαζι της.
Τις αρχες μου τις εχω θεσει με μεγαλη προσοχη και ειδικα το δικο μας ιστολογιο δεν δημιουργει σκανδαλισμους αλλά ουτε και παρερμηνείες....
Ειναι ξεκαθαρα Ελληνορθοδοξο και υπηρετει με σθενος την πιστη μας και μαλιστα για να μην αφηνω και καθολου παρερμηνειες σου δηλωνω οτι δεν ειναι ουτε και σχισματικο κατα οιονδηποτε τροπο....
Παρόλο που μερικες φορες μπορεις να βρεις ακομα και άρθρα καποιων σχισματικων παλαιοημερολογητων που ομως (όπως το συνηθιζουν) δεν αποκαλυπτουν την προέλευση τους αλλά αναφέρονται απλώς στην Ορθοδοξια μας... (το τονιζω σχισματικων καθως οπως ισως γνωριζεις στην Εκκλησία μας δεν τιθεται θεμα ημερολογιου αφου η συντριπτικη πλειοψηφία των Ορθοδοξων πιστων στον κοσμο ειναι με το παλαιο ημερολογιο αλλα δεν ειναι σχισματικοι...)
Αυτα ειχα να σου πω.
Και χαιρομαι ιδιαιτερα που ειχαμε αυτον τον διαλογο.
Αν κι εσυ θελεις θα μπορουσαμε να τα λεμε και σε καποια άλλα άρθρα με τα οποια θα συμφωνουσες.
Να εισαι καλα.
Αγαπητέ Διαχειριστή χαίρομαι και εγώ για την κατανόηση και τον καλής διάθεσης διάλογο που είχαμε.
Βέβαια και θα τα λέμε και σε κάποια άλλα άρθρα που συμφωνούμε. Στα περισσότερα συμφωνούμε και δεν έχω να προσθέσω κάτι και χαίρομαι γι' αυτό ότι συμφωνούμε.
Αφιερώνετε πολύ χρόνο φαντάζομαι για να κάνετε τόσες αναρτήσεις κάθε μέρα. Μεγάλος ο κόπος.
Και εσείς να είστε καλά και με υγεία και χαρά και με καλούς καρπούς πνευματικούς και εθνικούς!!
Σίλβεστρος
Δημοσίευση σχολίου