4 Ιανουαρίου 2016

Μπαραζ αλλαγών στην Παιδεία

Της Χαράς Καλημέρη

Ανατροπές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης προωθεί η κυβέρνηση. Μετά το «ξήλωμα» του νόμου Διαμαντοπούλου για τα ΑΕΙ, με την επιστροφή των «αιώνιων» φοιτητών, την αποδυνάμωση του ρόλου των Συμβουλίων και την επαναφορά της συμμετοχής των φοιτητών στις εκλογές για την ανάδειξη των πρυτανικών αρχών, σχεδιάζονται ριζικές αλλαγές στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Οι αλλαγές θα γίνουν «βήμα – βήμα και σε βάθος χρόνου», όπως δήλωσε ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, θέτοντας ως άμεση προτεραιότητα την μετατροπή όλων των δημοτικών σχολείων της χώρας σε ολοήμερα. Πόσο ρεαλιστικός είναι ο στόχος αυτός δεδομένου ότι, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, ο τελευταίος διαγωνισμός ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών στα σχολεία έγινε το 2008; Ο κ. Φίλης εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι από την επόμενη σχολική χρονιά (2016-2017), η κυβέρνηση θα είναι σε θέση να προχωρήσει σε μόνιμους διορισμούς χιλιάδων εκπαιδευτικών. «Θα υπάρξει συνεννόηση με την τρόικα γιατί τα οικονομικά πάνε καλά», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Φιλοδοξία του υπουργείου Παιδείας αποτελεί, επίσης, η καθιέρωση 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένης της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής.

Σήμερα, η υποχρεωτική εκπαίδευση στη χώρα μας περιορίζεται, με βάση το Σύνταγμα και τους νόμους, σε 9 χρόνια, δηλαδή μόνο στο απολυτήριο γυμνασίου με το ποσοστό «διαρροής» να είναι υψηλό. Είναι ενδεικτικό ότι το 2011 υπήρχαν 579.038 άνδρες και γυναίκες ηλικίας 20-49 ετών που δεν είχαν ολοκληρώσει το γυμνάσιο. Από αυτούς, οι 481.697 είχαν τελειώσει μόνο το δημοτικό, ενώ υπήρχαν και 56.581 αναλφάβητοι, καταδεικνύοντας ότι δεν αρκεί να θεσπίζονται μόνο νόμοι, αλλά και να εφαρμόζονται. 

Εκτός εξετάσεων

 Την ίδια ώρα, «στοίχημα» αποτελεί η αλλαγή της δομής του Λυκείου και της συνακόλουθης πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Η πρόταση που έχει ρίξει, ήδη, στο «τραπέζι» ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου, Αντώνης Λιάκος αφορά στην απελευθέρωση όσο το δυνατόν περισσότερων σχολών χαμηλής ζήτησης από την «αρπάγη» των εξετάσεων. «Οι όποιες εξετάσεις θα υπάρχουν είτε αυτές αφορούν στη γνώση γύρω από το λύκειο είτε άλλα ζητήματα, όπως είναι για παράδειγμα η γλωσσομάθεια ή τεστ ωριμότητας, τα οποία θα εξετάσουμε με ειδικούς επιστήμονες, θα διεξάγονται από τον Εθνικό Οργανισμό Εξετάσεων με τρόπο αντικειμενικό και αμερόληπτο» έχει διαβεβαιώσει ο κ. Λιάκος με συνέντευξή του στην «Η».

Ο ίδιος έχει τονίσει ότι το λύκειο πρέπει να «αναπνεύσει» και να έχει τρεις βασικούς άξονες: α)την ανθρωπιστική παιδεία, τη φιλοσοφία και την πολιτική, β)τη μελέτη της επιστήμης, του περιβάλλοντος και του σώματος και γ)τη τέχνη και τον πολιτισμό. Προϋπόθεση για την αλλαγή της δομής του Λυκείου είναι η ελάφρυνση των προγραμμάτων σπουδών, καθώς και ενοποίηση των ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών. Σήμερα, στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα υπάρχουν σήμερα 117 ειδικότητες εκπαιδευτικών οι οποίες μαζί με τις υποειδικότητες φθάνουν τις 157. Πρόκειται για «ρεκόρ» ειδικοτήτων εκπαιδευτικών, την ώρα που στη Γερμανία, για παράδειγμα, δεν ξεπερνούν τις 28.

Και ο υπουργός Παιδείας, πάντως, έχει χαρακτηρίσει αναγκαία τη συνολική αναδιάρθρωση του σχολικού προγράμματος και των βιβλίων στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. «Ήρθε η ώρα να μιλήσουμε ανοιχτά για τον τεράστιο όγκο της διδακτέας ύλης, που οι μεν δάσκαλοι και καθηγητές αδυνατούν να διδάξουν, τα δε παιδιά αδυνατούν να αφομοιώσουν», έχει υποστηρίξει ο κ. Φίλης. Ειδικότερα, για τα γυμνάσια, ο υπουργός Παιδείας έχει ήδη προαναγγείλει τη θεσμοθέτηση νέων τρόπων αποτίμησης της γνώσης με μείωση του χρόνου των εξετάσεων προς όφελος του διδακτικού χρόνου.

Επίσης, μεταξύ των ζητημάτων που θα τεθούν στο πλαίσιο του διαλόγου για την Παιδεία είναι η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, η αναμόρφωση της ειδικής αγωγής μέσω του συστήματος της συνεκπαίδευσης, ο νέος στρατηγικός σχεδιασμός της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, αλλά και ο τολμηρός ανασχεδιασμός πανεπιστημίων, σχολών και τμημάτων. Ο κ. Λιάκος έχει κάνει λόγο για «χαώδη» κατάσταση σήμερα, υπογραμμίζοντας ότι θα πρέπει να υπάρξει ένας εξορθολογισμός τμημάτων -σχολών και πανεπιστημίων, ενώ η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας, Σία Αναγνωστοπούλου έχει εκφράσει την προσωπική θέση ότι είναι θετικό βήμα η μετεξέλιξη των ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών ή η Ενοποίηση του Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης, αφήνοντας έτσι ανοιχτό το ενδεχόμενο κάποια τεχνολογικά ιδρύματα ενδεχομένως να ενωθούν με τα αντίστοιχα πανεπιστημιακά και άλλα θα απορροφηθούν. 

Νέο εξεταστικό σύστημα το 2016 

Στη «σκιά» του διαλόγου για την Παιδεία, οι φετινοί μαθητές της Γ΄ Λυκείου θα «εγκαινιάσουν» το 2016 νέο εξεταστικό σύστημα το οποίο θυμίζει τις παλιές «δέσμες» καθώς προβλέπει πανελλαδικές εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα ή σε πέντε εφόσον οι υποψήφιοι επιθυμούν να «ξεκλειδώσουν» περισσότερα τμήματα πανεπιστημίων και ΤΕΙ.

Πρόσφατα, μάλιστα, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε αλλαγές στο σύστημα, με σημαντικότερη την κατάργηση του «μπόνους» με έως 600 μόρια που έως και πέρυσι έδινε ο προφορικός βαθμός. Πλέον, η σχολική επίδοση αποσυνδέεται από την εισαγωγή στα ΑΕΙ και θα υπολογίζεται μόνο η βαθμολογία των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων.

Επίσης, εξαιτίας της μείωσης από φέτος των εξεταζόμενων μαθημάτων από 6 σε 4, το μάθημα αυξημένης βαρύτητας το οποίο έχει συντελεστή 1,3 ισχυροποιείται ακόμη περισσότερο. Κι αυτό, διότι θα προσμετράται σε ποσοστό 33% στην τελική βαθμολογία έναντι 24% πέρυσι.

Σημειώνεται ότι αλλαγές προβλέπονται και στον τρόπο υπολογισμού των μορίων των υποψηφίων. Το άθροισμα των γραπτών βαθμών στην εικοσάβαθμη κλίμακα των τεσσάρων πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο κάθε υποψήφιος, πολλαπλασιάζεται επί δύο. Στη συνέχεια, στο γινόμενο αυτό προστίθενται τα γινόμενα των γραπτών βαθμών των δύο μαθημάτων με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην ομάδα προσανατολισμού του κάθε υποψηφίου. Το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται με το εκατό.

Σε περίπτωση που ο υποψήφιος εξεταστεί πανελλαδικά και σε ένα πέμπτο μάθημα προκειμένου να έχει πρόσβαση σε δεύτερο επιστημονικό πεδίο, τότε ο υπολογισμός των μορίων του για κάθε ένα από τα δύο επιστημονικά πεδία που έχει δικαίωμα να δηλώσει προτίμηση γίνεται με βάση τα αντίστοιχα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα.

πηγή

ΣΧΟΛΙΟ
Κάθε υπουργός και άλλο σχέδιο για την παιδεία... 
Το μόνο σταθερό είναι η κατάργηση της εθνικής και θρησκευτικής παιδείας των παιδιών μας...



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.