Πραγματικά σήμερα στο Αιγαίο δεν υπήρχε περιοχή που να μην ήταν ορατά τα τουρκικά πολεμικά σκάφη, ενώ στο κεντρικό βόρειο και ν.α. Αιγαίο τα τουρκικά πλοία ξεκινούσαν από τις τουρκικές ακτές και έφταναν μέχρι τις ελληνικές.
Σενάριο της τουρκικής άσκησης.
Αποκοπή των νήσων του Α. Αιγαίου με ανάπτυξη πολύ ισχυρής δύναμης επί του 25ου μεσημβρινού αλλά και δυτικά αυτού και όχι ανατολικά δηλαδή προς την πλευρά των χερσαίων ελληνικών εδαφών.¨ 15/05/2015 defencenet.gr
Tι μπορεί να πετάξει πάνω από αυτούς τους θρασύτατους επισκέπτες;
Το ρωσικό βομβαρδιστικό Τu-160 Blackjack είναι ένα υπερηχητικό αεροσκάφος μεταβλητής γεωμετρίας πτερύγων το οποίο σχεδιάστηκε σε διαμόρφωση παρόμοια με το αμερικανικό Β-1Β Lancer.
Οι διαστάσεις του είναι εντυπωσιακές και το κατατάσσουν στην πρώτη θέση από άποψη μεγέθους αναφορικά με πολεμικά αεροσκάφη, εκτός των μεταφορικών. To Tu-160 εισήλθε σε υπηρεσία το 1987 με το 184ο Σύνταγμα Βομβαρδιστικών στην αεροπορική βάση Priluki.
To περιθώριο κίνησης των μεταβλητών πτερύγων έχει δύο θέσεις στις 20 και στις 65 μοίρες οπισθόκλισης. Στο σημείο συνάντησης πτερύγων και ατράκτου ακολουθείται η τεχνική των μικτών επιφανειών.
Οι πτέρυγες διαθέτουν ολοκινούμενα slats καθ' όλο το μήκος τους, ενώ τα πτερύγια καμπυλότητας είναι διπλής σχισμής και όλα αυτά ελέγχονται από το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πτήσης.
Το αεροσκάφος προωθείται από τέσσερις πανίσχυρους κινητήρες Kuznetsov NK-32-1 ο κάθε ένας εκ των οποίων αποδίδει μέγιστη ώση 55.000 λιβρών με μετάκαυση και 32.000 λιβρών σε ξηρή ώση, οι οποίοι προσδίδουν μέγιστη ταχύτητα στο αεροσκάφος 2+ mach, καθιστώντας το ταχύτερο στρατηγικό βομβαρδιστικό σε υπηρεσία σήμερα.
Το αεροσκάφος είναι εξοπλισμένο με χοάνη για υποδοχή καυσίμου από εύκαμπτο σωλήνα, αν και δεν χρησιμοποιείται πολύ συχνά.
To Tu-160 μπορεί να δεχθεί ένα φορτίο καυσίμου γύρω στους 130 τόνους κάτι που του δίνει αυτονομία περί τις 15 ώρες, με οικονομική ταχύτηταπλεύσης 850 χλμ./ώρα στα 9.145 μ.
Αυτό μεταφράζεται σε εμβέλεια 12.300 χλμ. και φορτίο έξι βλημάτων Χ-55. Αν και το αεροσκάφος σχεδιάστηκε με προοπτική το χαμηλό ηλεκτρομαγνητικό και υπέρυθρο ίχνος, δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί σαν stealth. To Τu-160 διαθέτει ραντάρ ναυτιλίας επίθεσης Obzor Κ, ραντάρ παρακολούθησης του εδαφικού ανάγλυφου και αστροαδρανειακό σύστημα αεροναυτιλίας μεγάλης εμβελείας. Στο κάτω μέρος του ρύγχους του αεροσκάφους είναι τοποθετημένη μια ειδική TV κάμερα με σκοπό την παροχή πρόσθετων οπτικών πληροφοριών για υποβοήθηση στη σκόπευση (οπτικό σύστημα βομβαρδισμού ΟΡΒ-15Τ).
Φέρει σύστημα αυτοπροστασίας Baykai, με παρεμβολείς, δέκτη προειδοποίησης και αναγνώρισης που παρέχει πληροφορίες διόπτευσης και του τύπου της απειλής με μεγάλη αντοχή στα ηλεκτρονικά αντίμετρα. Για την καλύτερη λειτουργία των συστημάτων του αεροσκάφους υπάρχουν 100 επεξεργαστές από τους οποίους οι 12 είναι για τον έλεγχο των όπλων. Το πλήρωμα είναι τετραμελές και αποτελείται από τον κυβερνήτη, τον συγκυβερνήτη, τον αξιωματικό ναυτιλίας και τον αξιωματικό χειριστή οπλικών συστημάτων.
Στα έγκατα του αεροσκάφους βρίσκονται δυο αποθήκες βομβών ή κάθε μια με μήκος 11,28 μ. και πλάτος 1,92 μ.
Σε αυτές μπορούν να μεταφερθούν μέχρι 6 βλήματα Χ-55 σε ένα εξαπλό κυλινδρικό εκτοξευτές MKU-6-5U, ή έξι Kh-15 ή τέλος έξι Χ-101 συμπεριλαμβανομένης και της έκδοσης Χ-102 με πυρηνική κεφαλή. Η συνήθης διάταξη είναι για τους μεν Χ-55 στην εμπρός καταπακτή οπλισμού, ενώ για τα Kh-15 και Χ-101 /102 στην πίσω.
Πόσο μακριά μπορούν να πάνε οι ¨ξανθοί Αρχάγγελοι¨ ;
Αναμφισβήτητα όμως το γεγονός που απασχόλησε τα διεθνή μέσα ενημέρωσης ήταν η αποστολή το Σεπτέμβρίο του 2008 όταν δύο Tu-160 το «Aleksandr Molodchyi» με αριθμό 07 και «Vasilyi Sen'ko» με αριθμό 11 πραγματοποίησαν πτήση προς τη Βενεζουέλα όπου σύμφωνα με το ρωσικό υπουργείο ’μυνας τα αεροσκάφη εκτελούσαν εκπαιδευτική αποστολή.
Τα δύο Tu-160 πέταξαν από τη μητρική αεροπορική τους βάση Engels και μέσω του Βόρειου Αρκτικού Ωκεανού προσγειώθηκαν ύστερα από 13 ώρες πτήσης στη Βενεζουέλα. Η παραμονή τους στη νοτιοαμερικανική αυτή χώρα κράτησε 3 ημέρες και αφού εκτέλεσαν σειρά εκπαιδευτικών πτήσεων επέστρεψαν στη Ρωσία. Virtual Aviation Reference
REDSTAR DALYNAYA AVIACIYA (DA) ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΑ ΒΟΜΒΑΡΔΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΡΩΣΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
Το γεωπολιτικό ξεκλείδωμα των ημερών μας το έκανε η προσάρτηση της Κριμαίας στην Ρωσία. Από αυτό το μπαλκόνι οι Ρώσοι χαζεύουν πιο σιμά τον Βόσπορο, τα Στενά, την Κωνσταντινούπολη και το Αιγαίο και μπορούν να στείλουν από εκεί τους πολεμικούς Αρχαγγέλους τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου