28 Μαρτίου 2009

Formula 1 2009. Οι αλλαγές, το πρόγραμμα και οι ομάδες.


Οι αλλαγές του 2009

Ελαστικά

Τα σλικ ("φαλακρά") ελαστικά επιστρέφουν για πρώτη φορά από το 1998, όταν και απαγορεύτηκαν. Με αυτόν τον τρόπο τα μονοθέσια αυξάνουν τη μηχανική πρόσφυση, εξισορροπώντας την απώλεια κάθετης δύναμης από τις αλλαγές στην αεροδυναμική. Η Bridgestone θα εξακολουθήσει να είναι η μοναδική προμηθεύτρια εταιρία και οι οδηγοί θα χρησιμοποιούν τους δύο τύπους που θα είναι διαθέσιμοι σε έναν αγώνα. Αυτοί θα διαφοροποιούνται από μία πράσινη γραμμή στα πλαϊνά, εν αντιθέσει με τη λευκή στην αυλάκωση που χρησιμοποιήθηκε το 2008. Επιπλέον, τα βρόχινα ελαστικά μετονομάζονται σε ενδιάμεσα, ενώ αυτά των ακραίων καιρικών συνθηκών σε βρόχινα.

Αεροδυναμική

Η μπροστινή πτέρυγα είναι χαμηλότερη και φαρδύτερη, ενώ τα πίσω φτερά είναι ψηλότερα και στενότερα. Αλλάζει το ύψος του αεροδυναμικού διαχύτη, φεύγουν διάφορα αεροδυναμικά βοηθήματα από τις πτέρυγες του μονοθεσίου, ενώ ορισμένα τμήματα του σασί αλλάζουν διαστάσεις, ώστε να ευνοούν την επιστροφή των σλικ ελαστικών. Για πρώτη φορά οι οδηγοί έχουν τη δυνατότητα να αλλάζουν την κλίση στην μπροστινή πτέρυγα μέχρι έξι μοίρες μέσα από το κοκ πιτ, με τον περιορισμό των δύο ρυθμίσεων ανά γύρο.

KERS

Εισαγάγεται το Σύστημα Ανάκτησης Κινητικής Ενέργειας (KERS), το οποίο είχε προβλεφθεί από το 2006, το οποίο για το 2009 είναι προαιρετικό, ωστόσο από το 2010 θα είναι υποχρεωτικό. Η συγκεκριμένη συσκευή συγκεντρώνει μέρος από την κινητική ενέργεια που εκλύεται κατά το φρενάρισμα των μονοθεσίων με τη μορφή θερμότητας και την αποθηκεύει ηλεκτρικά ή μηχανικά. Εν συνεχεία, μπορεί να την ανακτήσει μέσω ενός κουμπιού (boost button) που βρίσκεται στο τιμόνι και να αποφέρει μέχρι 82 ίππους για έξι δευτερόλεπτα. Ο κανονισμός επιτρέπει τη χρήση αυτού του συστήματος μία φορά ανά γύρο.

Κινητήρας

Κάθε κινητήρας (οκτακύλινδρος, 2,4 λίτρα) θα πρέπει να διαρκεί τρεις αγώνες και για να συμβεί αυτό οι στροφές του δεν θα ξεπερνούν τις 18.000 ανά λεπτό (τώρα έχει 19.000 στροφές ανά λεπτό), χωρίς εσωτερική ρύθμιση. Οι ομάδες θα χρησιμοποιούν είκοσι κινητήρες (περίπου οι μισοί από ό,τι μέχρι φέτος) τη χρονιά, οκτώ για κάθε οδηγό και τέσσερις για τις δοκιμές. Οι κινητήρες θα παραμείνουν ίδιοι με το 2008, με την εξαίρεση αυτών της Renault (Renault, Red Bull Racing), η οποία θα προχωρήσει στις απαιτούμενες αναβαθμίσεις για την επαναφορά της ισορροπίας.

Περικοπές

Η ιδέα του budget cup δεν ευοδώθηκε και αντ’ αυτής η μείωση του κόστους προκύπτει μέσα από την ολική απαγόρευση δοκιμών Περιορισμός θα υπάρχει και στη χρησιμοποίηση των αεροδυναμικών τούνελ, αφού απαγορεύονται αυτά που υπερβαίνουν το 60% σε κλίμακα και ταχύτητα ανέμου 50 μέτρων ανά δευτερόλεπτο. Μειώνεται αισθητά και το προσωπικό κάθε ομάδας κατά τη διάρκεια των grand prix με διάφορες μεθόδους, μεταξύ αυτών και η ανταλλαγή πληροφοριών για ελαστικά ή καύσιμα. Η FIA, πάντως, θα δίνει στη δημοσιότητα το βάρος κάθε μονοθεσίου μετά τις κατατακτήριες δοκιμές, ώστε να διαπιστώνεται το φορτίο καυσίμου.

Pit stop

Η είσοδος μονοθεσίων στα pits την ώρα που στην πίστα βγαίνει αυτοκίνητο ασφαλείας θα επιτρέπεται μετά από ένα χρονικό διάστημα. Στο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου του μονοθεσίου (ECU) προστίθεται μία ρύθμιση που θα ειδοποιεί τον οδηγό ότι στην πίστα βρίσκεται αυτοκίνητο ελέγχου (safety car mode) και μετά το πέρασμα ενός χρονικού διαστήματος ορισμένων δευτερολέπτων που θα καθοριστεί από τη FIA, το μονοθέσιο θα μπορεί να κάνει pit stop.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Μικρές αλλά όχι αμελητέες είναι οι αλλαγές στο καλεντάρι της FIA για το παγκόσμιο πρωτάθλημα του 2009, που περιλαμβάνει 17 γκραν πρι.
Φέτος δεν θα διεξαχθούν, μετά από πολλά χρόνια τα γκραν πρι της Γαλλίας και του Καναδά, ενώ το ντεμπούτο του στο καλεντάρι κάνει το γκραν πρι του Άμπου Ντάμπι, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Η εκκίνηση του πρωταθλήματος της F1 θα δοθεί στις 29 Μαρτίου, με το γκραν πρι της Αυστραλίας, ως είθισται τα τελευταία χρόνια. Θα ακολουθήσουν τρεις αγώνες επί ασιατικού εδάφους τον Απρίλιο. Συγκεκριμένα αυτοί της Μαλαισίας στις 5 Απριλίου, της Κίνας στις 19 και του Μπαχρέιν στις 26.

Στη συνέχεια η F1 έρχεται στην Ευρώπη, με πρώτο γκραν πρι επί της γηραιάς ηπείρου να είναι αυτό της Βαρκελώνης στις 10 Μαΐου. Αμέσως μετά θα διεξαχθεί το διάσημο γκραν πρι του Μονακό στις 24 Μαΐου. Δυο εβδομάδες αργότερα ( 7 Ιουνίου) θα γίνει και το γκραν πρι της γειτονικής μας Τουρκίας στην πίστα της Κωνσταντινούπολης.

Το πρωτάθλημα θα κάνει την καθιερωμένη καλοκαιρινή διακοπή του μετά το ουγγρικό γκραν πρι στις 26 Ιουλίου. Μετά την ανάπαυλα, περίπου ενός μήνα, θα λάβει χώρα το ευρωπαϊκό γκραν πρι στις 23 Αυγούστου, στο σιρκουί της Βαλένθια. Τελευταίος αγώνας της F1 στην Ευρώπη θα είναι αυτός στη Μόντσα στις 13 Σεπτεμβρίου.

Έπειτα, το ενδιαφέρον επιστρέφει και πάλι στην ανατολή με τους αγώνες της Σιγκαπούρης στις 27 Σεπτεμβρίου και το ιαπωνικό γκραν πρι της Σουζούκα στις 4 Οκτωβρίου. Προτελευταία στροφή του πρωταθλήματος θα είναι στη Βραζιλία στις 18 Οκτωβρίου.

Τέλος, η καρό σημαία, για το 2009 θα πέσει την 1η Νοεμβρίου, στο πρωτοεμφανιζόμενο γκραν πρι του Άμπου Ντάμπι.


Το καλεντάρι του 2009
Α.Α. GPΗμερομηνία Ωρα Ελλάδας
1 Αυστραλία 29 Μαρτίου 09:00
2 Μαλαισία 5 Απριλίου 12:00
3 Κίνα 19 Απριλίου 10:00
4 Μπαχρέιν 26 Απριλίου 15:00
5 Ισπανία 10 Μαΐου 15:00
6 Μονακό 24 Μαΐου 15:00
7 Τουρκία 7 Ιουνίου 15:00
8 Αγγλία 21 Ιουνίου 15:00
9 Γερμανία 12 Ιουλίου 15:00
10 Ουγγαρία 26 Ιουλίου 15:00
11 Ευρωπαϊκό GP 23 Αυγούστου 15:00
12 Βέλγιο 30 Αυγούστου 15:00
13 Ιταλία 13 Σεπτεμβρίου 15:00
14 Σιγκαπούρη 27 Σεπτεμβρίου 15:00
15 Ιαπωνία 4 Οκτωβρίου 08:00
16 Βραζιλία 18 Οκτωβρίου 19:00
17 ΗΑΕ 1 Νοεμβρίου 13:00

ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ



Scuderia Ferrari

Κινητήρας: Ferrari Type 056
Οδηγοί: Kimi Raikkonen/Felipe Massa
Επικεφαλής: Stefano Domenicalli
Περσινή θέση: 1η (172 βαθμοί)






McLaren Mercedes

Κινητήρας: Mercedes-Benz FO 108W
Οδηγοί: Lewis Hamilton/Heikki Kovalainen
Επικεφαλής: Martin Whitmarsh
Περσινή θέση: 2η (151 βαθμοί)






BMW Sauber

Κινητήρας: BMW P86/9
Οδηγοί: Robert Kubica/Nick Heidfeld
Επικεφαλής: Mario Theissen
Περσινή θέση: 3η (135 βαθμοί)






Renault F1 Team

Κινητήρας: Renault RS27
Οδηγοί: Fernando Alonso/Nelson Piquet Jr.
Επικεφαλής: Flavio Briatore
Περσινή θέση: 4η (80 βαθμοί)





Toyota Racing

Κινητήρας: Toyota RVX-09
Οδηγοί: Jarno Trulli/Timo Glock
Επικεφαλής: Tadashi Yamashina
Περσινή θέση: 5η (56 βαθμοί)





Scuderia Toro Rosso

Κινητήρας: Ferrari 056
Οδηγοί: Sebastien Bourdais/Sebastien Buemi
Επικεφαλής: Franz Tost
Περσινή θέση: 6η (39 βαθμοί)





Red Bull Racing

Κινητήρας: Renault RS27
Οδηγοί: Mark Webber/Sebastian Vettel
Επικεφαλής: Christian Horner
Περσινή θέση: 7η (29 βαθμοί)





Williams F1 Team

Κινητήρας: Toyota RVX-09
Οδηγοί: Nico Rosberg/Kazuki Nakajima
Επικεφαλής: Frank Williams/Patrick Head
Περσινή θέση: 8η (26 βαθμοί)





Force India F1 Team

Κινητήρας: Mercedes-Benz FO 108W
Οδηγοί: Adrian Sutil/Giancarlo Fisichella
Επικεφαλής: Vijay Mallya
Περσινή θέση: 10η (0 βαθμοί)






Brawn GP

Κινητήρας: Mercedes-Benz FO 108W
Οδηγοί: Jenson Button/Rubens Barrichello
Επικεφαλής: Ross Brawn
Περσινή θέση: -



Περισσότερα μπορείτε να δείτε στα αφιερώματα του Contra gr



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.