- Θα καταργείται η «κομματική γραμμή» (ως υπέρτατη αξία /δύναμη).
- Θα ισχύει –στην πράξη, όχι στη θεωρία βέβαια – η ελευθερία βούλησης, γνώμης, έκφρασης του κάθε βουλευτή (ή κομματικού στελέχους) χωρίς … πειθαρχικές ποινές, επιπλήξεις ή και διαγραφές.
- Θα καταργηθούν οι κατάπτυστες: Ασυλίες και παραγραφές.
- Δεν θα πέφτουν οι εκλεγμένες Κυβερνήσεις επειδή διαφώνησαν και ψήφισαν διαφορετικά κάποιοι Κυβερνητικοί βουλευτές σε ένα νομοσχέδιο. Άλλωστε οι Κυβερνήσεις εκλέγονται (μέχρι τώρα) για 4 χρόνια. Αν διαφωνούν τα κόμματα ας το αλλάξουν σε 2, 1 ή και σε εβδομαδιαία εκλογική βάση, ώστε –εκ περιτροπής- να γίνουν όλοι …. Υπουργοί και Πρωθυπουργοί.
- Θα απαγορεύονται οι μυστικές ψηφοφορίες επειδή ο ψηφοφόρος πολίτης πρέπει να γνωρίζει τι πρεσβεύει /στηρίζει αυτός τον οποίο εμπιστεύτηκε.
- Σε περίπτωση που γίνει πρόταση μομφής και –τυχόν καταψηφιστεί- η τάδε Κυβέρνηση, να μην χάνει τη δεδηλωμένη /την εξουσία.
- Τις ηγεσίες πχ στους ενστόλους, στο δικαστικό σώμα και αλλαχού, δεν θα τις καθορίζει η κάθε Κυβέρνηση.
- Θα απαγορεύεται σε τέως στρατιωτικούς, δικαστικούς, συνδικαλιστές κ.α η ανάμιξη τους ως υποψηφίων σε εκλογές. (Πριν την πάροδο 5 τουλάχιστον ετών από την συνταξιοδότησή τους ή την απομάκρυνσή τους από τη θέση την οποία κατείχαν).
- Θα μετέχουν στα Υπουργικά συμβούλια και εκπρόσωποι των διαφόρων κλάδων, όταν συζητούνται ζητήματα που τους αφορούν.
- Θα υπάρχει ένα Σώμα /Γερουσία συμβουλευτικό σε κάθε κόμμα, ώστε εκεί, οι τέως και οι πρώην βουλευτές, Υπουργοί /Πρωθυπουργοί να λένε τη γνώμη τους, και όχι να βγαίνουν στα ΜΜΕ, ωσάν στις πλύστρες της παλιάς εποχής/ τις Κατίνες και να βγάζουν τα κομματικά άπλυτα/κομματομπουγάδα (μαζί με τα απωθημένα) στη φόρα;. Αλήθεια δεν βρίσκετε πως είναι ιδιαίτερα αηδιαστικός, ο τρόπος της εκ των υστέρων –ή εξ αποστάσεως /αποστασιοποιήσεως – κριτικής, εκ του ασφαλούς και εξ αγνωμοσύνης, για την παράταξη και τους ψηφοφόρους που τους τίμησαν και τους ανέδειξαν;. Εκτός και αν το εγώ και τα πάθη τους είναι … υπεράνω όλων οπότε … Θού Κύριε ….!!!.
- Όταν, αποφασίσουν οι διάφοροι φωστήρες να φτιάσουν πραγματικό, αξιοσέβαστο /αξιόπιστο Κράτος και όχι το σημερινό … «φερόμενο ή διαφημιζόμενο ως Κράτος», τότε θα πρέπει να προχωρήσουν σε γενναία αναθεώρηση του Συντάγματος.
22 Ιουνίου 2026
Ένας θάνατος και μια Συνταγματική Αναθεώρηση
Πρόσφατα έφυγε από τη ζωή ο Γιώργος Σουφλιάς. Σημαντικό στέλεχος της Ν. Δημοκρατίας. Ικανότατος, ευπρεπής και με θετική προσφορά. Η συμπεριφορά του τόσο προς τους συναδέλφους του, όσο και τους άλλους, των άλλων κομμάτων, ήταν υποδειγματική. Διέθετε ένα πρακτικό (όντως δυσεύρετο είδος) μυαλό, και μπορούσε να δίνει λύσεις στα προβλήματα άμεσα. Ένας αξιόλογος πολιτικός και νουνεχής άνθρωπος.
Μπορεί να μην εξελέγη αρχηγός της παράταξης. Μπορεί να διεγράφη –κακώς, κάκιστα - από τον τότε Αρχηγό της, όμως δεν δημιούργησε προβλήματα εσωκομματικά. Επέστρεψε και συνέχισε (παρά την δεδομένη ανθρώπινη πικρία του), στο Κόμμα, στην Κυβέρνηση, στο Κοινοβούλιο.
Αυτό λέγεται: πολιτικό ήθος. Είδος εν ανεπαρκεία βέβαια.
Τώρα το αν κάποιοι μεμψίμοιροι ή ιδεοληπτικοί αντιπολιτευόμενοι θεωρούν πως διέπραξε λάθη ή κάποια ρουσφέτια και –συνεπώς – έχει αρνητικό πρόσημο η πολιτική του διαδρομή, το μόνο που θα ήθελα να τους πω είναι πως: μάλλον δεν παροικούν την ελληνική, πολιτική Ιερουσαλήμ. Άλλωστε, έχουμε προ πολλού (κοινωνικά και πολιτικά) ξεφύγει από το απόλυτο, το δέον /πρέπον /το σωστό και κινούμαστε –αναγκαστικά και μοιραία – στον αστερισμό της σχετικότητας.
Τι θέλω να πω:
Απλούστατα ο Γ. Σουφλιάς δεν δρούσε εν κενώ πολιτικό, ανθρώπινο, θεμιτών φιλοδοξιών. Κάθε άλλο. Δεν ακολούθησε τον τρόπο που πολιτεύτηκαν –κάποιοι συνεχίζουν και τώρα έτσι να πολιτεύονται – άλλοι της ΝΔ, αλλά και άλλων κομματικών χωρών, με αποτέλεσμα να δημιουργούν μεγάλα εσωκομματικά, αλλά και γενικότερα για το πολιτικό μας σύστημα, προβλήματα.
Συρόμενοι /φερόμενοι και αγόμενοι από τις προσωπικές τους φιλοδοξίες και πάθη, αδιαφορούν αν δρουν διασπαστικά και δημιουργούν ανεπίτρεπτες εξελίξεις. Ας παραδειγματιστούν λοιπόν από τον μεταστάντα και ας καταλάβουν επιτέλους ότι κουράζουν, ενοχλούν, εκνευρίζουν και γίνονται αντιπαθείς, όχι μόνο στον κομματικό τους χώρο, αλλά και πέραν αυτού!.
Συγκριτικά, ο Γ. Σουφλιάς πιστώνεται με θετικό πρόσημο.
Με την ευκαιρία, θα ήθελα να συνδέσω την ορθή, δεοντολογική πολιτική και κομματική συμπεριφορά του, με την υπό συζήτηση (και ψήφιση;) αναθεώρηση άρθρων του Συντάγματός μας.
Ίσως ορισμένοι φίλοι αναγνώστες να μου παρατηρήσουν: Μα, πως συνδέονται τα δύο;
Θα προσπαθήσω να εξηγήσω, αφού πρώτα σημειώσω την υποχρέωση, κάθε αρθρογράφου, αναλυτή, παρατηρητή των τεκταινόμενων /διαδραματιζόμενων, όχι μόνον να διαπιστώνει τα προφανή (σ.σ να είναι δηλαδή: Διαπιστωτής) αλλά να αντλεί και να αναδεικνύει τα αίτια και πως, αν γίνεται, μπορούν να αρθούν /να μην επαναληφθούν, δυσάρεστες καταστάσεις. (Διαγραφές, διασπάσεις, κυβερνητικές πτώσεις).
Επισημάνσεις:
-Πιστεύει κανείς σώφρων Άνθρωπος ότι τα κόμματα διαθέτουν ταυτότητα;. Ομιλούν για … συνοχή, ψυχή, υψηλές στοχεύσεις, ενθουσιασμό, συντροφικότητα, ιδεολογία, προοδευτικές προδιαγραφές κ.α αχρείαστα, παραπειστικά φληναφήματα τα οποία οι κομματοινστρούχτορες, οι δημαγωγοί, οι φύλαρχοι Αρχηγοί εκστομούν, και πολλοί παρασυρόμενοι πολίτες πιστεύουν(!). Όμως αυτά είναι έπεα πτερόεντα, αμετροέπειες σε μπαλκόνια ή πλατείες για … ψυχολογικό κομματοχορτασμό ή –και – αήθη φανατισμό των προβάτων που βελάζουν και αναχαράζουν συνθήματα από κάτω!.
- Αν οι κομματικοί σχηματισμοί /παρατάξεις, διέθεταν όντως (δεδομένη, γνήσια και όχι πλαστή) ταυτότητα, με ποιο επιχείρημα, πρόφαση /πρόσχημα, ο κάθε χολωμένος –για διαφόρους λόγους – βουλευτής, Υπουργός ή Πρωθυπουργός – θα διαφωνούσε, θα αποχωρούσε και θα έβλαπτε την Κυβέρνηση, το κόμμα ή και τη χώρα; Αλλά και με ποια αφορμή ή αιτία, ο κάθε Αρχηγός ή Πρωθυπουργός, θα διέγραφε όποιον διαφωνεί μαζί του;.
Αναρωτιέμαι: τι είδους ιδεολογική ταυτότητα διαθέτουν οι ανενδοίαστα και ανερυθρίαστα μετακινούμενοι βουλευτές και πολιτευτές από ένα κόμμα στο άλλο;. Και γιατί τους (υπο) δέχονται τα διάφορα – «Κόμματα Αρχών»;.
-Τι άραγε σημαίνει …. «Αρχηγικό Κόμμα/Κόμματα»;. Μήπως ταυτότητα;. Πως τάχα πάνε περίπατο (ή μήπως … στον αγύριστο), τα καταστατικά, τα πειθαρχικά, οι εσωκομματικές δημοκρατικές διαδικασίες, αλλά και η περιβόητη (σ.σ διαβόητη την κατάντησαν) ελευθερία διατύπωσης γνώμης;.
- Τι (αρνητικό) νόημα έχει η πολυθρύλητη πειθαρχία στην: «Κομματική Γραμμή», που καταπιέζει την ελευθερία έκφρασης γνώμης των βουλευτών;. Την θεωρώ ως … ισοηλεκτρική γραμμή πιστοποίησης της τελευτής /ακύρωσης της προσωπικότητάς τους!. Θεωρείται υπέρτατη δημοκρατική αξία (μήπως και αρετή;) που καθορίζει ό, τι ανοίκειο και αντιδημοκρατικό (επ)ακολουθεί (διαγραφές, αποχωρήσεις, διασπάσεις, μίση και πάθη).
-Πόσο πιο απλό, ορθολογικό , έντιμο, δεοντολογικό (και δημοκρατικό για να μη ξεχνιόμαστε, όχι όλοι εμείς, αλλά οι ορκισμένοι … «δημοκράτες»), θα ήταν αν αποφάσιζαν οι Εθνογονείς (και όχι Εθνοπατέρες) μας, να προχωρήσουν σε άρθρα του Συντάγματος όπου:
ΥΓ Αν χαθεί η τωρινή –αναθεωρητική –ευκαιρία, όσα (ελάχιστα, λόγω χώρου) αξιοθρήνητα μας συμβαίνουν, θα συνεχιστούν και θα ενταχθούν αναπόφευκτα. Τότε, εκείνοι που θα ζουν θα νοσταλγούν … την αλήστου μνήμης σημερινή κατάσταση. Όπως (για διαφορετικούς λόγους βέβαια) και τον αείμνηστο Γιώργο Σουφλιά!.
*Ιατρού
Κατηγορία Θέματος
Ειδήσεις-Πολιτική,
Κρίσεις και απόψεις,
Χρονόπουλος
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.








Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου