14 Ιουνίου 2023

H «επανάσταση» είναι πια γυμνή

Τί κάνει σήμερα ἡ κυρίαρχη στὸ ἐπίπεδο τῆς κουλτούρας Ἀριστερά; Ὄντας δεσμευμένη ἀπὸ τὴν ἰδεολογία τοῦ «Οὐρανίου Τόξου» καὶ τῆς πολυπολιτισμικότητας τύπου «Μπένεττον», πανηγυρίζει τὴν «διαφορετικότητα», ὑποστηρίζει τὶς σεξουαλικὲς μειονότητες, ριζοσπαστικοποιεῖ τὸν φεμινισμό, τάσσεται ὑπὲρ τῶν ἀνοικτῶν συνόρων, ξαναγράφει τὸ παρελθὸν (τὴν «ἱστορικὴ μνήμη») καὶ ἐμμένει στὴν ἡρωικὴ πάλη της κατὰ τῆς «ἑτεροπατριαρχικῆς κοινωνίας», τῆς «καταπιεστικῆς ἐκκλησίας» καὶ τῆς «φασιστικῆς ἀπειλῆς».
 
Φυσικά, πάντα θὰ ὑπάρχει κάποιος ποὺ θὰ πεῖ ὅτι ὅλα τὰ προαναφερθέντα εἶναι κάτι σὰν μιὰ κουδουνίστρα ποὺ ὁ καπιταλισμὸς ἔχει δώσει στὴν Ἀριστερὰ γιὰ νὰ παίζει, γιὰ νὰ μὴν τὸν ἐνοχλεῖ. Ὅμως, μποροῦμε ἐπίσης νὰ σκεφτοῦμε τὸ ἀντίθετο: ὅτι ἡ Ἀριστερὰ δὲν χρήζει βοηθείας γιὰ νὰ κάνει λάθη καὶ ὅτι ὅλα τὰ παραπάνω ἐκπορεύονται ἀπὸ τὴν ἴδια. Καὶ πιὸ συγκεκριμένα ἀπὸ τὴν μεταμοντέρνα Ἀριστερά, τὴν κύρια ὑπεύθυνη γιὰ τὸν ἐφοδιασμὸ τοῦ καπιταλισμοῦ μὲ τὶς ἰδεολογικὲς ἀποριτυδώσεις («λίφτινγκ») τῆς σύγχρονης ἐποχῆς.
 
Ἔχει προδώσει ἡ Ἀριστερὰ τὰ ἰδανικά της; Μᾶλλον πιὸ σωστὸ εἶναι τὸ ἀντίθετο. Ὁ μετασχηματισμὸς τῆς Ἀριστερᾶς σὲ μεταμοντερνισμὸ (καὶ ἑπομένως σὲ νεοφιλελευθερισμὸ) ἀποτελεῖ, κατ’ οὐσίαν, πράξη ἱστορικῆς συνέπειας. Μὲ τὸν ὁριστικὸ θάνατο τοῦ ὑπαρκτοῦ σοσιαλισμοῦ -στὸ μεσοδιάστημα τῆς «ἐπανάστασης» τοῦ Μάη τοῦ 1968 καὶ τῆς πτώσης τοῦ Τείχους τοῦ Βερολίνου τὸν Νοέμβριο τοῦ 1988- ἡ Ἀριστερὰ ἐπέστρεψε στὶς ἱστορικές της καταβολές, ποὺ δὲν εἶναι ἄλλες ἀπὸ τὴν καλοστεκούμενη πλούσια ἀστικὴ τάξη, κληρονόμο καὶ ὠφελημένη τῆς ἰδεολογίας τοῦ Διαφωτισμοῦ. 
 
Θὰ πρέπει νὰ ληφθεῖ ὑπ’ ὄψιν κάτι τὸ ὁποῖο ἐπισημαίνει ὁ Ζᾶν Κλῶντ Μισεᾶ [Jean-Claude Michea] σὲ μιὰ σειρὰ σημαντικῶν ἐργασιῶν του: ὅτι οἱ καταβολὲς τῆς «Ἀριστερᾶς» δὲν ἀνευρίσκονται στὸν σοσιαλισμό, ἀλλὰ στὸν «ἱστορικὸ συμβιβασμὸ» ποὺ ὁλοκληρώθηκε στὰ τέλη τοῦ 19ου αἰῶνα (ἡ ἐποχὴ τῆς «ὑπόθεσης Ντρέϋφους») μεταξὺ τῆς προοδευτικῆς διανόησης καὶ τοῦ πλέον παγιωμένου τμήματος τοῦ σοσιαλιστικοῦ κινήματος. 
 
Ὅμως, στὴν αὐγὴ τοῦ εἰκοστοῦ πρώτου αἰῶνα, ἡ Ἀριστερά, ἀπελευθερωμένη ἐπιτέλους ἀπὸ τὰ ἐργατικά της βαρίδια, μοιράζεται μὲ τὸν καπιταλισμό, ἀπερίφραστα πιά, τόσο μιὰ τυπικῶς φιλελεύθερη οὐσία ὅσο καὶ μιὰ δογματικὴ πίστη στὴν θρησκεία τῆς προόδου. Γιὰ τὴν ὥρα, τὰ «προοδευτικά» ζητήματα, ὑποκινούμενα ἀδιάκοπα ἀπὸ τὴν διεθνῆ βιομηχανία τοῦ θεάματος καὶ τῶν μέσων μαζικῆς ἐνημερώσεως, ἐγγυῶνται στὴν Ἀριστερὰ τὴν ὑπερπροβολή της καὶ τὴν πολιτιστική της ὑπερεκπροσώπηση.  
 
Ἀδριανὸς Ἐριγκέλ, «Κόκκινοι ἤ Νεοφιλελεύθεροι: Ἡ ἀποδόμηση τῆς Μεταμοντέρνας Ἀριστερᾶς», σ. 138-139, μτφ. Σωτήρης Γιαννέλης, ἐκδόσεις «Ἔξοδος», Ἀθήνα, Μάϊος 2020 
 



Share

2 σχόλια:

ΜΠΟΥΜΕΡΑΓΚ Ο ΔΙ..., ΑΠΡΕΠΗΣ είπε...

Οι ΛΟΑΤΚΙ έχουν ξεπεράσει πλέον κάθε όριο ανηθικότητας και καταπάτησης ιερών και οσίων.
Η ... επανάσταση τους δεν είναι μόνο γυμνή, αλλά και πόρνη και είναι υπερήφανοι για την κατάντια τους ...
Ίσος κιναίδου και κακής πόρνης ο νους
χαίρουσιν άμφω λαμβάνοντες κέρματα
κινούμενοί τε και διατρυπώμενοι
βινούμενοί τε και διεσπεκλωμένοι
γομφούμενοί τε και διασφηνώμενοι
χορδούμενοί τε και κατασποδούμενοι.
Οι συνένοχοι και συναυτουργοι πολιτικοί και της Ελλάδας και της Κύπρου τους θωπεύουν για να αποσπάσουν τις εκπορνευμένες ψήφους από διαβόλους μεταμορφωμένους σε ανθρωποειδή ..
Στη Κύπρο προχθές κατά την παρέλαση των ανωμάλων εκτός από τα άλλα αίσχη τους έφεραν *παραποιημένες ντροπιαστικές εικόνες Αγίων και ηρώων χωρίς αιδώ .. Αλλά ποιος έχασε την ντροπή για να την βρουν οι βυθισμένοι στο βούρκο ανώμαλοι, που μέχρι τον Ιερό Παρθενώνα τον μετέτρεψαν σε σύμβολο ΛΟΑΤΚΙ; Γκέϋ λοιπόν και ο Παρθενώνας μας και κανείς δεν κινήθηκε νομικά εναντίο τους για παραποίηση και ασέβεια. Κανείς... αλλά ...Τον ξεδιάντροπο φτύνανε κι έλεγε ψιχαλίζει και για όσους διστάζουν να τους φτύσουν ...Το διστακτικό φτύσιμο λερώνει τα γένια μας ...
*Η Ιερά Σύνοδος της Κύπρου επί τέλους ασχολήθηκε και με την παρουσίαση παραποιημένων εικόνων της Θεοτόκου και Αγίων καθώς επίσης και με φωτογραφίες ηρώων του ελληνικού έθνους κατά τη διάρκεια της παρέλασης υπερηφάνειας, οι οποίες, όπως αναφέρει, δείχνουν μέγιστη ασέβεια προς τα ιερά και τα όσιά μας και συνιστούν ύβριν προς την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Η Ιερά Σύνοδος καλεί τον λαό «να επιδείξει την αποστροφή του προς τέτοιες καταστάσεις, μένοντας πιστός στα όσα παραλάβαμε από τους προγόνους μας».

Η ανοχή πλέον του χριστεπώνυμου λαού έχει και ημερομηνία λήξης. Ως εδώ και μη παρέκει ... Η θέση σας είναι αλλού και όχι στην κοινωνία .. αλλά ...
Π.χ. Ύες βορβόρω ήδονται μάλλον ή καθαρώ ύδατι.
Τα γουρούνια ευχαριστιούνται περισσότερο στον βούρκο, παρά στο καθαρό νερό.



Ανώνυμος είπε...

👌

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.