14 Νοεμβρίου 2022

Φτιάξε μια κρούστα τρέλας γύρω από το μυαλό σου...

Γράφει ο Δημήτρης Νατσιός
 
Πριν από μερικά χρόνια ο εθνομηδενιστικός εσμός και όλα τα παρακολουθήματά του, είχαν στοχοποιήσει την λέξη εθνικός. Η λέξη έθνος ανήκει στο απαγορευμένο λεξιλόγιο της πολιτικής ορθότητας-σαχλότητας. Θύμα των πρώτων προγραφών υπήρξε το υπουργείο Εθνικής Παιδείας, που πλέον ονομάζεται σκέτο Παιδείας. Προσωπικώς θα επέλεγα τον τίτλο «Υπουργείο Κρατικού Παιδομαζώματος». Δεν καλλιεργείται πια στα σχολεία η εθνική ταυτότητα, το «ομόθρησκον, ομόγλωσσον και ομότροπον» του Ηροδότου, αλλά το «αλλόθρησκον, αλλόγλωσσον και… το αλλόκοτον», μιας και δεν εντόπισα στα λεξικά λέξη «αλλότροπον».
 
Υπήρχε και «Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας» ως το 2000. Εκπαραθυρώθηκε και εδώ το «Εθνικής». Από την στιγμή που απεμπολήσαμε με τις γνωστές αλχημείες και δολιότητες του Σημίτη το εθνικό μας νόμισμα και τσαλαβουτήσαμε στην πλεκτάνη του «ευρώ» και επισυνέβη η χρεοκοπία, η δίχως προσχήματα υποδούλωση της χώρας στους δανειστές της, θα ήταν τουλάχιστον γελοίο να μιλάμε για Εθνική Οικονομία. (Η νυν κυβέρνηση τον μόνο κρατικό φορέα που τον επιδαψίλευσε με την λέξη «εθνική», ήταν η «Εθνική Επιτροπή Για Την Ισότητα Των ΛΟΑΤΚΙ+», στις 17 Μαρτίου του 2021 με απόφαση του πρωθυπουργού κ. Μητσοτάκη. Έστυψα το μυαλό μου, αλλά εξήγηση δεν βρήκα. Το μόνο που μένει είναι οι γνωστές «παρελάσεις υπερηφανείας», να ονομαστούν σε «παρελάσεις εθνικής υπερηφανείας». Σε κάτι τέτοια αριστεύουμε. Είμαστε μπροστά κι από τους Ευρωπαίους. Κατά παρόμοιο τρόπο είμαστε και το μοναδικό κράτος του κόσμου που έχουμε κηρύξει τον πόλεμο στην Ρωσία. Τι να πει κανείς;)  
 
Η γλώσσα αποτελεί θεμελιακό στοιχείο του πολιτισμού, είναι συλλογικό αναφαίρετο δικαίωμα κάθε λαού, εγγύηση ελευθερίας και αυτονομίας. Με ποια λογική, για παράδειγμα, τα πρωταθλήματα ποδοσφαίρου, κάποτε Α’, Β’ και Γ’ Εθνικής κατηγορίας, μετονομάστηκαν, μνημείο γραικυλισμού κι αυτό, σε «σούπερ λιγκ 1ή 2’; Οι Ευρωπαίοι χρησιμοποιούν ιδιαίτερες, εθνικές ονομασίες για τα πρωταθλήματά τους. «Καμπιονάτο» οι Ιταλοί, «Μπουντεσλίγκα» οι Γερμανοί, «Λα Λίγκα» οι Ισπανοί, λέξεις της γλώσσας τους. Εμείς, όπως έλεγε και ο συγγραφέας και πολιτικός του 19ου αιώνα, Χουρμούζης επιδεικνύουμε, «Συμπεριφορά γελοιωδεστάτη… ξιπασμένων οψιπλούτων, αηδεστάτη επίδειξις! Πτωχοαλαζονεία αξία οίκτου, γλώσσα παρδαλή!  
 
‘Εμαθε και ξένην γλώσσαν  
Κι όταν ομιλεί κοιτάζω.
Είναι Έλλην είναι Φράγκος
Απορώ και τον θαυμάζω».

 
(Συμβουλεύω πάντα τους μαθητές μου να μην αγοράζουν είδη ενδυμασίας μεγάλων πολυεθνικών, διαφημίζοντάς τα με το ξενόγλωσσο εμπορικό τους σήμα, συχνά τεράστιο, στην πρόσοψη, ακόμη και στα οπίσθια. Θυμίζουν ανδράποδα, δωρεάν κινητές ρεκλάμες-διαφημίσεις).  
 
Τα τελευταία όμως χρόνια στην πολιτική ορθότητα, προστέθηκαν και η… διαφορετικότητα και ο δικαιωματισμός. Λέξεις και συμπεριφορές άξιες οίκτου, που απεχθάνονται οι λαοί με την αρχική τους διατύπωση διαγράφτηκαν, βαφτίστηκαν με ανώδυνες, δυσνόητες και δυσερμήνευτες έννοιες. Αν αφαιρέσεις όλα τα καρυκεύματα και τις ξεφλουδίσεις, οι αναθυμιάσεις σε πνίγουν. Έχει επινοηθεί μια απροσπέλαστη στους πολλούς ορολογία, με ανομολόγητο στόχο την καθιέρωσή του μέσω κυρίως του «Υπουργείου Κρατικού Παιδομαζώματος». Ο στόχος είναι πια τα παιδιά. Το γνωρίζουν αυτό. Το μέλλον κρίνεται στις σχολικές αίθουσες. Γι αυτό και τα προγράμματα δεξιοτήτων-σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης. Γι’ αυτό μιλάω για γενιτσαρισμό. Άλλα θα έχουν στο νου τους οι γονείς, διαφορετική γλώσσα θα χρησιμοποιούν και άλλα θα τους μεταφέρουν από το σχολείο τα παιδιά τους. Το σπίτι θα ράβει το σχολείο θα ξηλώνει. Δεν μιλάμε πια για χάσμα, όπως λέγαμε κάποτε, γενεών, αλλά για σύγκρουση.
 
«Με ζήλο στα σκολειά της προδοσίας
του σάπιου αιώνα σέπεται η γενιά!», έγραφε ο Βάρναλης.  
 
Τούτες τις ημέρες ακούμε για «το καλάθι του νοικοκυριού». Ερωτώ: Ποιος το έλεγε έτσι; Το ξέραμε ως «το καλάθι της νοικοκυράς». Νοικοκυρά είναι η μάνα, γένους θηλυκού. Και νοικοκύρης είναι ο πατέρας, γένους αρσενικού. Το νοικοκυριό, γένους ουδετέρου, περιέγραφε τον οίκο, τα σκεύη του, τα κατσαρολικά του, κατά την παλιά ελληνική ταινία. Μας προκαλεί μια δυσφορία ο τίτλος, όχι φύλου, αλλά γλωσσική. Έπεσε κι αυτό θύμα του περιβάλλοντος, της εποχής, ορολογία «έμβοθρος», με κρυμμένες καλά τις ύπουλες επιδιώξεις του.
 
Τα λέει αριστοτεχνικά ο Θουκυδίδης: «Και την ειωθυίαν αξίωσιν των ονομάτων ες τα έργα αντήλλαξαν τη δικαιώσει». Άλλαξαν ακόμα και την καθιερωμένη σημασία των λέξεων, για να δικαιολογήσουν τις πράξεις τους.  
 
Είναι τέτοια η προσπάθεια συγκάλυψης της αλλοπρόσαλλης, γελοιωδεστάτης συμπεριφοράς τους, που καταλήγουν σε ουρανομήκεις ανοησίες. Θυμόμαστε, για παράδειγμα, το «Καλές Γιορτές» που θεωρήθηκε πολιτικά ορθότερο από το «Καλά Χριστούγεννα», αφού το δεύτερο προάγει διαχωρισμό των ανθρώπων με βάση τα θρησκευτικά τους «πιστεύω».  
 
Είναι γνωστή η προσπάθεια, σε αμερικανικά πανεπιστήμια, να απαγορευθεί η διδασκαλία κλασσικών διηγημάτων, μέσω των οποίων, κατά την κρανιοκενή άποψή τους, τα παιδιά εισάγονται στις έννοιες του ρατσισμού και του σεξισμού. Και τέτοια σεξιστικά, ρατσιστικά έργα είναι του Ομήρου, του Φιτζέραλντ ή του Σαίξπηρ. Τον Μεσαίωνα κυνηγούσαν μάγισσες τώρα κυνηγούν το λογικό και το… φυσιολογικό.  
 
Κλείνω με ένα παλιό κείμενο του αείμνηστου Σ. Καργάκου. Το αντιγράφω για να βοηθήσω το αναγνωστικό κοινό να ερμηνεύσει τις εξελίξεις των ημερών μας. Τίτλος; «Πώς τρελάθηκα»:  
 
«Τρελάθηκα γιατί παντρεύτηκα μια γυναίκα που είχε κόρη σε ώρα γάμου. Σ’ ένα μήνα ο πατέρας μου ζήλεψε την ευτυχία μου κι αφού ήταν χήρος, παντρεύτηκε την κόρη της γυναίκας μου. Έτσι η δική μου γυναίκα έγινε πεθερά του πεθερού της και μητριά μου η προγονή μου. Εννέα μήνες αργότερα η γυναίκα του πεθερού της γυναίκας μου, που ήταν συγχρόνως και κόρη της, απέκτησε ένα αγοράκι, που φυσικά ήταν αδελφός μου-σαν παιδί του πατέρα μου και μαζί εγγονός της γυναίκας μου-σαν παιδί του παιδιού της-εγώ δε αυτομάτως έγινα παππούς του αδελφού μου, αφού είμαι σύζυγος της γιαγιάς μου. Ένα μήνα αργότερα η δική μου γυναίκα απέκτησε κι αυτή αγοράκι. Τότε όμως η πεθερά μου, που ήταν αδελφή του γιου μου, έγινε και γιαγιά του. Εγώ λοιπόν είμαι αδελφός του γιου μου, που είναι και αδελφός της γιαγιάς του. Συγχρόνως είμαι και γαμπρός της μητέρας μου, αφού η γυναίκα μου είναι θεία του γιου της, δηλαδή ενός παιδιού που είναι ανίψι του πατέρα του…». Δυσκολεύτηκα να το αντιγράψω, αλλά έριξα μια ματιά στο μέλλον, στο τι μας περιμένει. Όπως λέει και ο ποιητής χρειάζεται να φτιάξεις μια κρούστα τρέλας γύρω από το μυαλό σου, για να αντέξεις την περιρρέουσα παλαβομάρα…  
 
Δημήτρης Νατσιός 
δάσκαλος-Κιλκίς





Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.