8 Απριλίου 2022

Απρόσωπη δημοκρατία

Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα δεν είναι μόνο αχρείαστη στον λαό, αλλά και επιβλαβής

 
Από τον Παναγιώτη Λιάκο
 
Mε την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα η στήλη έχει ασχοληθεί αρκετές φορές, κυρίως όσον αφορά τα έξοδά της – τα οποία είναι δυσανάλογα μεγάλα σε σχέση με το έργο της. Σε μια εποχή που είμαστε φακελωμένοι από δέκα μεριές και οι μυστικές υπηρεσίες, ντόπιες και ξένες, οι εταιρίες τηλεφωνίας, οι μεγάλες ιδιωτικές επιχειρήσεις, το Δημόσιο και οι ιντερνετικοί κολοσσοί γνωρίζουν ακόμα και την αλληλουχία των ειδήσεων που διαβάζουμε, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα υποτίθεται ότι προστατεύει την… ιδιωτικότητά μας. Θα μπορούσαμε να γελάσουμε, αν το δούλεμα δεν ήταν τόσο χοντρό και ασύμφορο. 
 
Στο μόνο που την αντιληφθήκαμε για τα καλά αυτή την «ανεξάρτητη» Αρχή ήταν η αφαίρεση του θρησκεύματος από τα δελτία των αστυνομικών ταυτοτήτων. Εκεί χρειάστηκε τα μάλα στο καθεστώς Σημίτη, που προσέφερε στους Ελληνες ταπεινώσεις τύπου Ιμίων και Οτσαλάν που δεν είχαν διανοηθεί ότι θα μπορούσαν να υποστούν και να ανεχθούν. Σε κάτι άλλο πέρα από τις ταυτότητες δεν διαπιστώσαμε να είναι χρήσιμη αυτή η Αρχή. Αν έκλεινε… χθες και πουλούσαν στα παλιατζίδικα τα γραφεία, τους υπολογιστές, τους ψύκτες, τα χάρτινα ποτηράκια, τα φωτοτυπικά, τα τραπέζια συνεδριάσεων και τις μοκέτες της, δεν θα έλειπε σε κάποιον. Μόνο όσοι μισθοδοτούνται από αυτή την Αρχή και οι προμηθευτές της (σε υλικά και υπηρεσίες) θα ένιωθαν κάποιο ψυχικό άλγος – κι αυτό μέχρι να βρουν μια άλλη, καλύτερη πηγή εισοδήματος. 
 
Ωστόσο, υπάρχει και μια κατηγορία ανθρώπων που ευνοούνται άμεσα από τη λειτουργία της και από το θεσμικό πλαίσιο πάνω στο οποίο στηρίζονται οι υπερεξουσίες της: εκείνοι που έχουν κάθε συμφέρον να αποπροσωποποιούνται οι κοινωνίες. Από θεωρητικής άποψης η λειτουργία της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα αποσκοπεί στη συλλογική αποπροσωποποίηση. Ας πάρουμε για παράδειγμα την αφαίρεση του ονόματος και του προσώπου (σ’ ένα τυχαίο αστυνομικό δελτίο) των κατηγορουμένων σε μια υπόθεση. Κάποτε οι δράστες, οι κατηγορούμενοι, οι αλληλομηνυόμενοι, όλοι είχαν και πρόσωπο και ονοματεπώνυμο. Τώρα, με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα έχουμε περάσει στη σφαίρα μιας «φλουταρισμένης» φωτογραφίας και του «40χρονου» και της «30χρονης». 
 
Η επίκληση του «σεβασμού» στην έννοια της μεταμοντέρνας «ιδιωτικότητας» διαλύει το σύνολο σε ανήμπορες, ασήμαντες μονάδες 
 
Βασικός πυλώνας της ελληνικότητας είναι η μορφή. Ο Ελληνισμός έδωσε μορφή στο άμορφο, πρόσωπο στο χάος, οργάνωσε με εικονογραφική ακρίβεια και τάξη τις ασύνδετες πληροφορίες σε επιστήμες, συγκρότησε τις σκόρπιες πεποιθήσεις σε φιλοσοφικά συστήματα, προσωποποίησε τους ίδιους τους θεούς για να μπορέσει η ανθρωπότητα να ελκυσθεί στις ανώτερες σφαίρες από τις δυνάμεις που απέκτησαν εικόνα και ομοίωση με το είδος μας. Η μορφή, το σχήμα, η εικόνα, πάντοτε είχαν όνομα και η ταυτότητά τους ήταν σαφώς προσδιορισμένη. 
 
Η προσήλωση στην απόδοση μορφής, στο όνομα, στην ταυτότητα εκάστου ατόμου, δυνάμεως και φαινομένου αποτελεί δομικό συστατικό των ελληνικών κοινωνιών από την αυγή του εθνικού μας χρόνου μέχρι και σήμερα. Κενά περιεχομένου προπετάσματα καπνού, όπως η «προστασία των προσωπικών δεδομένων», αφαιρούν και το όνομα και τη μορφή παραγόντων του δημόσιου και ιδιωτικού βίου μας. Οι παραβατικοί, οι καταγγελλόμενοι ως παραβιάσαντες νόμους γραπτούς και άγραφους (αθώοι και ένοχοι), απροπροσωποποιούνται, τους αφαιρείται η ταυτότητα, διαχέονται παντού και πουθενά. 
 
Στις εφημερίδες, στο διαδίκτυο, στην τηλεόραση, στο ραδιόφωνο, παντού κυριαρχούν η ασάφεια, τα μισόλογα, οι γενικολογίες, οι προσδιορισμοί που χωρούν τους πάντες και κανέναν. Οταν διαπράττεται μια ανομία η κοινωνία αποκλείεται και από την ενημέρωση και από τη σημαντική αρωγή που μπορεί να δώσει. Απαγορεύεται στους πολλούς να δουν το πρόσωπο ενός στυγνού εγκληματία ή ενός κατηγορουμένου, που μπορεί να αθωωθεί αν φανεί η μορφή του στα ΜΜΕ, μαθευτεί το όνομά του και βρεθεί κάποιος που μπορεί με τη μαρτυρία του να τον απαλλάξει από τις άδικες κατηγορίες. 
 
Το ανθελληνικότατο καθεστώς, που εδώ και χρόνια πολλά κατατρώγει τις σάρκες του Γένους μας, έχει επεκτείνει την αποσιώπηση γεγονότων και το «σβήσιμο» της αλήθειας και στο παρελθόν! Διαβάζουμε αναμεταδόσεις ειδήσεων παρελθουσών δεκαετιών και τα πρόσωπα των δραστών είναι «πιξελαρισμένα» και τα ονόματά τους σβησμένα. Σε λίγο καιρό, οι εμπροσθοφύλακες της παρακμής δεν αποκλείεται να αποπειραθούν να «θολώσουν» την εικόνα του Χριστού πάνω στον σταυρό και να λένε ο «33χρονος». 
 
Εδώ που τα λέμε, ο τελικός στόχος της αποσιώπησης είναι Εκείνος… «Καὶ ἔσεσθε μισούμενοι ὑπὸ πάντων τῶν ἐθνῶν διὰ τὸ ὄνομά μου» (Κατά Ματθαίον ΚΔ 9). 
 



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.