1 Σεπτεμβρίου 2020
Ο ένδοξός μας βυζαντινισμός
Γράφει η Μαρία Κορνάρου*
Αρχή της Ινδίκτου σημαίνει Ελληνική πρωτοχρονιά. Την πρώτη Σεπτεμβρίου εόρταζαν οι πατέρες μας ως αρχή του έτους. Η «Εστία» το θυμάται. Αν γυρίσετε στο εξώφυλλο της εφημερίδος, θα το δείτε σημειωμένο στο ίδιο σημείο που είναι σημειωμένη κάθε φορά η εκκλησιαστική εορτή της ημέρας. Συνοδεύει την ημερομηνία, δίνει την πνευματική διάσταση της ημέρας.
Βλέπουμε λοιπόν να μπαίνει, στο πλαίσιο των Ορθοδόξων εορτών, ένα στοιχείο ελληνικότητας. Το στοιχείο αυτό, την εορτή επί τη αρχή της Ινδίκτου, έχει απομείνει να εορτάζει μόνο η Εκκλησία μας. Όσοι Έλληνες το θυμούνται, ιδίως εάν έχουν ηλικία κάτω του ημίσεως του αιώνος, είναι «παράξενοι». Αποτελούν εξαίρεση. Το ίδιο ισχύει και για τόσα και τόσα στοιχεία της Ελληνικής ιστορίας και παραδόσεως, δηλαδή ταυτότητος, τα οποία δεν αρκούμαστε να μην τα συνεχίζουμε. Προχωρούμε ένα βήμα πιο πέρα, παύουμε να τα θυμόμαστε.
Για την θλιβερή ρήξη μας με το παρελθόν φαίνεται να μας έλεγξε ακόμη και ο πλέον απεχθής για την Ελλάδα παράγοντας, ο Τούρκος πρόεδρος. Τμήμα της ακραίας ρητορικής που ανέπτυξε για την επέτειο των 969 χρόνων από τη Μάχη του Μαντζικέρτ ήταν η αιτίαση πως οι Έλληνες είναι «ανάξιοι κληρονόμοι της Βυζαντινής αυτοκρατορίας»! Στον μιλιταριστικό τρόπο σκέψης του κ. Ερντογάν η κατηγορία αυτή μάλλον αναφερόταν στην «κατωτερότητα» των νεοελληνικών στρατευμάτων έναντι των βυζαντινών. Κατωτερότητα η οποία δεν υφίσταται, όπως έχει αποδείξει η Ελλάς όχι μόνο στις μάχες της νεώτερης ιστορίας της, αλλά και κατά τη διάρκεια των εφετινών εντάσεων στην Ανατολική Μεσόγειο. Το σχόλιό του κ. Ερντογάν έχει πολιτική χροιά, η οποία καλό θα ήταν να αφυπνίσει την πολιτική ελίτ στις συνέπειες που έχει διεθνώς η αποξένωση της Ελλάδος από τη βυζαντινή κληρονομιά της.
Ως γνωστόν, ένα συλλογικό υποκείμενο δεν μπορεί να υπάρξει άνευ συλλογικής ταυτότητος. Το κοινό παρελθόν, οι κοινές τραγωδίες ή νίκες, η κοινή διαγραφόμενη στο μέλλον πορεία, αποτελούν τους δεσμούς που ενώνουν μεταξύ τους τα υποκείμενα και τα συγκροτούν σε σύνολο κοινωνών, από τυχαίο άθροισμα συγκατοίκων. Είναι η «κόλλα» του έθνους. Η «κόλλα» αυτή μπορεί είτε να είναι αληθινή, να βασίζεται δηλαδή σε πραγματικά γεγονότα, είτε να είναι αυθαίρετα κατασκευασμένη για την εξυπηρέτηση πολιτικών σκοπών.
Η τάση στην Ελλάδα τις τελευταίες δεκαετίες στόχευσε, ανομολόγητα στην αρχή και πλέον ολοφάνερα, στην ανατροπή της συλλογικής εθνικής ταυτότητος των Ελλήνων («κυρίαρχο ιστορικό αφήγημα» για την Αριστερά) και ιδίως του σημαντικότερου στοιχείου της, της συνέχειας του Ελληνικού έθνους. Μέσα από την αποδιοργάνωση της Παιδείας, την απομόνωση της Εκκλησίας, την αποδόμηση της γλώσσας και ιδίως την κατάργηση του πολυτονικού. Αυτά απευθύνθηκαν στον «πολύ λαό». Για όσους ενδιαφέρονταν να διαβάσουν και να κατανοήσουν τον Ελληνισμό, προσφέρθηκαν νέες «ερμηνείες» της Ιστορίας οι οποίες χλεύαζαν την ιστορική συνέχεια του Ελληνισμού. Σήμερα, φτάσαμε να εορτάζουμε την επέτειο της Επαναστάσεως υπό τη διεύθυνσι «φιλελλήνων» οπαδών του Φαλμεράγιερ.
Είναι αυτονόητο ότι ένας λαός που θεωρεί ότι συνεχίζει έναν αγώνα που η αφετηρία του χάνεται στα βάθη των αιώνων θα αγωνιστεί με άλλο ζήλο απ’ ότι ένας λαός που θεωρεί ότι αποτελεί τυχαίο συνοθύλευμα πληθυσμών με μοναδικό κοινό στοιχείο την γλώσσα και την Οθωμανική κατάκτηση. Αυτό μαρτυρεί η σύγχρονη αποδιοργάνωση του Έθνους και η δημογραφική του συρρίκνωση. Είναι επίσης διαφορετικές οι διεκδικήσεις που μπορεί να προβάλλει ένας «τυχαίος» λαός από εκείνες του «κληρονόμου» λαού. Είναι διαφορετικές και οι υποχωρήσεις που θα αποδεχθεί ένας «τυχαίος» λαός απ’ ότι ένας «κληρονόμος» λαός. Εάν δεν είμαστε απόγονοι κανενός Βυζαντίου αλλά εξελληνισμένοι πληθυσμοί της Βαλκανικής (!) τότε δεν υπάρχει πρόβλημα με την «ελληνοτουρκική φιλία». Δεν έχουμε κάτι «δικό μας» να υπερασπίσουμε, μία δική μας πρόταση πολιτισμού που να είναι ασυμβίβαστη με την πρόταση της Τουρκίας. Οι αξιώσεις μας δεν έχουν βάρος, επειδή δεν έχουν ρίζες στο παρελθόν. Θα μπορούσαν να είναι οι επιθυμίες ενός τυχοδιώκτη, μίας ομάδας που νέμεται τυχαία έδαφος και αναζητεί τον πλουτισμό του.
Ο Ελληνικός λαός, όμως, δεν είναι κανένας τυχοδιώκτης. Έχει ρίζες και μάλιστα πολύ βαθιές στα χώματα που ανήκουν σήμερα στο Ελληνικό κράτος. Έχει ρίζες βαθιές και σε χώματα που ανήκουν σήμερα στην Τουρκία, στην Μικρασία και τον Πόντο. Έχει ρίζες βαθιές στην κατεχόμενη Κύπρο. Έχει αφήσει ένα κομμάτι της βυζαντινής του κληρονομιάς στην Κωνσταντινούπολη, εκεί όπου με πόθο αφιέρωνε τις σκέψεις και τα μοιρολόγια του σε εποχές που οι σύγχρονοι Φαλμεράγιερ νομίζουν ότι μόλις εξελληνιζόταν. Αυθόρμητα οι Έλληνες διαμαρτυρηθήκαμε για την Αγιά-Σοφιά, μονάχα εμείς από τη διεθνή κοινότητα, ως Έλληνες. Αναγνωρίζουμε το «δικό μας» με την καρδιά, κι ας έχει γαλουχηθεί ο νους σε εθνομηδενιστικές αντιλήψεις. Ας ακούσουμε την καρδιά μας, πριν να είναι πολύ αργά.
* φοιτήτρια της Νομικής Σχολής Αθηνών
πηγή
Αρχή της Ινδίκτου σημαίνει Ελληνική πρωτοχρονιά. Την πρώτη Σεπτεμβρίου εόρταζαν οι πατέρες μας ως αρχή του έτους. Η «Εστία» το θυμάται. Αν γυρίσετε στο εξώφυλλο της εφημερίδος, θα το δείτε σημειωμένο στο ίδιο σημείο που είναι σημειωμένη κάθε φορά η εκκλησιαστική εορτή της ημέρας. Συνοδεύει την ημερομηνία, δίνει την πνευματική διάσταση της ημέρας.
Βλέπουμε λοιπόν να μπαίνει, στο πλαίσιο των Ορθοδόξων εορτών, ένα στοιχείο ελληνικότητας. Το στοιχείο αυτό, την εορτή επί τη αρχή της Ινδίκτου, έχει απομείνει να εορτάζει μόνο η Εκκλησία μας. Όσοι Έλληνες το θυμούνται, ιδίως εάν έχουν ηλικία κάτω του ημίσεως του αιώνος, είναι «παράξενοι». Αποτελούν εξαίρεση. Το ίδιο ισχύει και για τόσα και τόσα στοιχεία της Ελληνικής ιστορίας και παραδόσεως, δηλαδή ταυτότητος, τα οποία δεν αρκούμαστε να μην τα συνεχίζουμε. Προχωρούμε ένα βήμα πιο πέρα, παύουμε να τα θυμόμαστε.
Για την θλιβερή ρήξη μας με το παρελθόν φαίνεται να μας έλεγξε ακόμη και ο πλέον απεχθής για την Ελλάδα παράγοντας, ο Τούρκος πρόεδρος. Τμήμα της ακραίας ρητορικής που ανέπτυξε για την επέτειο των 969 χρόνων από τη Μάχη του Μαντζικέρτ ήταν η αιτίαση πως οι Έλληνες είναι «ανάξιοι κληρονόμοι της Βυζαντινής αυτοκρατορίας»! Στον μιλιταριστικό τρόπο σκέψης του κ. Ερντογάν η κατηγορία αυτή μάλλον αναφερόταν στην «κατωτερότητα» των νεοελληνικών στρατευμάτων έναντι των βυζαντινών. Κατωτερότητα η οποία δεν υφίσταται, όπως έχει αποδείξει η Ελλάς όχι μόνο στις μάχες της νεώτερης ιστορίας της, αλλά και κατά τη διάρκεια των εφετινών εντάσεων στην Ανατολική Μεσόγειο. Το σχόλιό του κ. Ερντογάν έχει πολιτική χροιά, η οποία καλό θα ήταν να αφυπνίσει την πολιτική ελίτ στις συνέπειες που έχει διεθνώς η αποξένωση της Ελλάδος από τη βυζαντινή κληρονομιά της.
Ως γνωστόν, ένα συλλογικό υποκείμενο δεν μπορεί να υπάρξει άνευ συλλογικής ταυτότητος. Το κοινό παρελθόν, οι κοινές τραγωδίες ή νίκες, η κοινή διαγραφόμενη στο μέλλον πορεία, αποτελούν τους δεσμούς που ενώνουν μεταξύ τους τα υποκείμενα και τα συγκροτούν σε σύνολο κοινωνών, από τυχαίο άθροισμα συγκατοίκων. Είναι η «κόλλα» του έθνους. Η «κόλλα» αυτή μπορεί είτε να είναι αληθινή, να βασίζεται δηλαδή σε πραγματικά γεγονότα, είτε να είναι αυθαίρετα κατασκευασμένη για την εξυπηρέτηση πολιτικών σκοπών.
Η τάση στην Ελλάδα τις τελευταίες δεκαετίες στόχευσε, ανομολόγητα στην αρχή και πλέον ολοφάνερα, στην ανατροπή της συλλογικής εθνικής ταυτότητος των Ελλήνων («κυρίαρχο ιστορικό αφήγημα» για την Αριστερά) και ιδίως του σημαντικότερου στοιχείου της, της συνέχειας του Ελληνικού έθνους. Μέσα από την αποδιοργάνωση της Παιδείας, την απομόνωση της Εκκλησίας, την αποδόμηση της γλώσσας και ιδίως την κατάργηση του πολυτονικού. Αυτά απευθύνθηκαν στον «πολύ λαό». Για όσους ενδιαφέρονταν να διαβάσουν και να κατανοήσουν τον Ελληνισμό, προσφέρθηκαν νέες «ερμηνείες» της Ιστορίας οι οποίες χλεύαζαν την ιστορική συνέχεια του Ελληνισμού. Σήμερα, φτάσαμε να εορτάζουμε την επέτειο της Επαναστάσεως υπό τη διεύθυνσι «φιλελλήνων» οπαδών του Φαλμεράγιερ.
Είναι αυτονόητο ότι ένας λαός που θεωρεί ότι συνεχίζει έναν αγώνα που η αφετηρία του χάνεται στα βάθη των αιώνων θα αγωνιστεί με άλλο ζήλο απ’ ότι ένας λαός που θεωρεί ότι αποτελεί τυχαίο συνοθύλευμα πληθυσμών με μοναδικό κοινό στοιχείο την γλώσσα και την Οθωμανική κατάκτηση. Αυτό μαρτυρεί η σύγχρονη αποδιοργάνωση του Έθνους και η δημογραφική του συρρίκνωση. Είναι επίσης διαφορετικές οι διεκδικήσεις που μπορεί να προβάλλει ένας «τυχαίος» λαός από εκείνες του «κληρονόμου» λαού. Είναι διαφορετικές και οι υποχωρήσεις που θα αποδεχθεί ένας «τυχαίος» λαός απ’ ότι ένας «κληρονόμος» λαός. Εάν δεν είμαστε απόγονοι κανενός Βυζαντίου αλλά εξελληνισμένοι πληθυσμοί της Βαλκανικής (!) τότε δεν υπάρχει πρόβλημα με την «ελληνοτουρκική φιλία». Δεν έχουμε κάτι «δικό μας» να υπερασπίσουμε, μία δική μας πρόταση πολιτισμού που να είναι ασυμβίβαστη με την πρόταση της Τουρκίας. Οι αξιώσεις μας δεν έχουν βάρος, επειδή δεν έχουν ρίζες στο παρελθόν. Θα μπορούσαν να είναι οι επιθυμίες ενός τυχοδιώκτη, μίας ομάδας που νέμεται τυχαία έδαφος και αναζητεί τον πλουτισμό του.
Ο Ελληνικός λαός, όμως, δεν είναι κανένας τυχοδιώκτης. Έχει ρίζες και μάλιστα πολύ βαθιές στα χώματα που ανήκουν σήμερα στο Ελληνικό κράτος. Έχει ρίζες βαθιές και σε χώματα που ανήκουν σήμερα στην Τουρκία, στην Μικρασία και τον Πόντο. Έχει ρίζες βαθιές στην κατεχόμενη Κύπρο. Έχει αφήσει ένα κομμάτι της βυζαντινής του κληρονομιάς στην Κωνσταντινούπολη, εκεί όπου με πόθο αφιέρωνε τις σκέψεις και τα μοιρολόγια του σε εποχές που οι σύγχρονοι Φαλμεράγιερ νομίζουν ότι μόλις εξελληνιζόταν. Αυθόρμητα οι Έλληνες διαμαρτυρηθήκαμε για την Αγιά-Σοφιά, μονάχα εμείς από τη διεθνή κοινότητα, ως Έλληνες. Αναγνωρίζουμε το «δικό μας» με την καρδιά, κι ας έχει γαλουχηθεί ο νους σε εθνομηδενιστικές αντιλήψεις. Ας ακούσουμε την καρδιά μας, πριν να είναι πολύ αργά.
* φοιτήτρια της Νομικής Σχολής Αθηνών
πηγή
Κατηγορία Θέματος
Εθνικά Θέματα,
Εθνική Προδοσία,
Ειδήσεις-Πολιτική,
Θέματα Παιδείας,
Ιστορικά θεματα,
Παγκοσμιοποίηση,
ΤΟΥΡΚΙΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου