9 Ιουνίου 2020

Διαφήμιση ή Δυσφήμιση;

Γράφει ο Λεωνίδας Κουμάκης 

Πολλές ελληνικές και ξένες εταιρίες πιστεύουν πως όταν πληρώνουν διαφημιστική προβολή σε τουρκοσειρές της ελληνικής τηλεόρασης, έχουν ελπίδες να κερδίσουν νέους πελάτες, ενώ στην πραγματικότητα συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο: χάνουν πελάτες! 

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με την σειρά: 

Αποτελεί πλέον κοινό μυστικό πως οι Τούρκοι ισλαμιστές μόλις κατέλαβαν την εξουσία στην γειτονική χώρα το 2002, άρχισαν να επεξεργάζονται μεγαλεπήβολα σχέδια ανασύστασης της οθωμανικής αυτοκρατορίας μέσα στον 21ο αιώνα, επέκτασης της τουρκικής πολιτιστικής επιρροής με εικονικά πρότυπα, δημιουργίας φαραωνικών έργων που θα πρόσφεραν κύρος και πολλές «προμήθειες», επιβολής δια της βίας τόσο εντός όσο και εκτός Τουρκίας των φαντασιώσεων δημιουργίας μιας μεγάλης Τουρκίας, σύμφωνα με τα «σύνορα της καρδιάς» του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. 

Δεκαοκτώ χρόνια αργότερα, το 2020, η Τουρκία έχει εξελιχθεί σε μια απροκάλυπτη δικτατορία με κοινοβουλευτικό φερετζέ και τον πλήρη έλεγχο της εξουσίας στα χέρια ενός κανονικού ισλαμοφασίστα, σύμφωνα με τον Τούρκο καθηγητή Πολιτικών Επιστημών, πρώην διευθυντή του ΟΗΕ στη Σλοβενία, δημοσιογράφο και συγγραφέα Τζενγκίζ Ακτάρ (συνέντευξη στον Δημοσθένη Γκαβέα, 10 Δεκεμβρίου 2019). 

Οι Τούρκοι ισλαμιστές με την παραπλανητική ονομασία «Κόμμα Δικαιοσύνης και Aνάπτυξης», δεν διαφέρουν καθόλου από τους λοιπούς παντουρκιστές* οι οποίοι βρίσκονται στην τουρκική πολιτική σκηνή με διάφορα κόμματα. 

Ένα από αυτά είναι το «Κόμμα Εθνικιστικού Κινήματος», ακροδεξιό και γνωστό σαν γκρίζοι λύκοι από την παραστρατιωτική νεολαία του. Συμμετέχει στην εξουσία αντιπροσωπεύοντας το Βαθύ Κράτος και τον υπόκοσμο της γειτονικής χώρας. Δεν σταματάει να απειλεί συνεχώς την Ελλάδα με τον ξεμωραμένο ηγέτη του Ντεβλέτ Μπαχτσελή – τελευταίο κρούσμα, οι απειλές «να κόψει τα χέρια και τα πόδια των Ελλήνων» (δηλώσεις 30ης Μαΐου 2020). 

Ένα άλλο κόμμα είναι το επίσης ακροδεξιό «Καλό Κόμμα» της Μεράλ Ακσενέρ που δημιουργήθηκε μετά την αποχώρηση της, παρέα με πιστούς σε αυτήν βουλευτές, από τους γκρίζους λύκους. 

Το Κεμαλικό «Ρεπουμπλικανικό Λαϊκό Κόμμα» παριστάνει την αξιωματική αντιπολίτευση. Ο αρχηγός του, Κεμάλ Κιλιντσντάρογλου, «κατηγορεί» συνεχώς τον Ρ. Τ. Ερντογάν γιατί … «δεν αρπάζει μερικά ελληνικά νησιά» (σχετική ανοικτή επιστολή προς Κεμάλ Κιλιτσντάρογλου σε Ελληνικά, Αγγλικά, Τουρκικά εδώ). 

Μοναδική εξαίρεση στο παραπάνω σκηνικό αποτελεί το «Δημοκρατικό Κόμμα των Λαών» (HDP), που κατάφερε να ξεπεράσει το δυσθεώρητο «όριο» του 10% και μπήκε στο τουρκικό κοινοβούλιο, αλλά δεν συμφωνεί με τους παντουρκιστές… πουθενά! Για τον λόγο ακριβώς αυτό, θεωρείται μεγάλος κίνδυνος για το τουρκικό «σύστημα» και αντιμετωπίζεται με την φυλάκιση του χαρισματικού συν-προέδρου του κόμματος Σελαχετίν Ντεμιρτάς με αστείες κατηγορίες και τοποθέτηση των αποφάσεων του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για την απελευθέρωση του, στον κάλαθο των άχρηστων. 

Η επίσης συν-πρόεδρος του κόμματος Φιγκέν Γιουκσεκντάγκ μπαινοβγαίνει εδώ και πολλά χρόνια στις τουρκικές φυλακές με επίσης αστείες κατηγορίες, ενώ εμποδίζεται με διάφορα τεχνάσματα η παρουσία της στο τουρκικό κοινοβούλιο όπου (υποτίθεται) εκλέγεται.
Με πλήρη έλεγχο των ΜΜΕ από τους Τούρκους ισλαμιστές, με την Τουρκία να κρατάει τα τελευταία χρόνια παγκόσμια πρωτιά στις φυλακίσεις δημοσιογράφων σύμφωνα με την Committee to Protect Journalists (CPJ) αφού βρίσκονται στις τουρκικές φυλακές εκατοντάδες Τούρκοι δημοσιογράφοι ακόμα και με γελοίες αφορμές, με τον στραγγαλισμό ακόμα και των πλέον στοιχειωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων (διώξεις, φυλακίσεις, απολύσεις και «εξαφανίσεις»), με συνεχείς επεμβάσεις και απαγορεύσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πάρα πολλά άλλα, η Τουρκία στις μέρες μας αποτελεί μια επίσημη δικτατορία της οικογένειας Ερντογάν


Ένας τομέας «παραγωγικής δράσης» των Τούρκων ισλαμιστών αποτελεί η συστηματική εξαγωγή εικονικών πρότυπων μέσα από επιδοτούμενες τηλεοπτικές παραγωγές, σαν μέσο πολιτιστικού εκτουρκισμού και διείσδυσης στην συνείδηση ανυποψίαστων τηλεθεατών. 

Η «διείσδυση» αυτή, απαραιτήτως στην τουρκική γλώσσα, αποτελεί μια μορφή ψυχολογικού πολέμου ήπιας ισχύος και στοχεύει στην δημιουργία συνειδητής ή υποσυνείδητης συμπάθειας, καλλιεργώντας την πεποίθηση πως η Τουρκία είναι μια μεγάλη και πολύ ισχυρή χώρα με μια τέλεια, ηθική κοινωνία, που δεν πίνει, δεν καπνίζει, σέβεται την οικογένεια με θρησκευτική ευλάβεια και έχει σαν ύψιστο σύμβολο την πανταχού παρούσα τουρκική σημαία. 

Αυτήν ακριβώς την μορφή ψυχολογικού πολέμου αντιπροσωπεύουν οι επιδοτούμενες τηλεοπτικές σειρές-βιτρίνα, οι οποίες προσφέρονται εδώ και δεκαπέντε χρόνια σε πολύ «ανταγωνιστικές τιμές» προς τηλεοπτικούς σταθμούς οι οποίοι ανυπομονούν να κερδίσουν χρήματα, χωρίς να τους ενδιαφέρει καθόλου γιατί ένα τόσο επικίνδυνο καθεστώς ανελευθερίας, το οποίο είναι κάθε άλλο παρά φιλανθρωπικό ίδρυμα, τους τα προσφέρει σε τόσο πολύ «ανταγωνιστικές τιμές». 

Με τον τρόπο όμως αυτό, διάφορες τουρκικές τηλεοπτικές σειρές-βιτρίνα κατέκλυσαν δεκάδες χώρες του κόσμου – και φυσικά την Ελλάδα. 

Σε πολλές από τις επιδοτούμενες σειρές που δεν «εξήχθησαν» όμως στην Ελλάδα, οι στιγματισμένοι ήρωες (απατεώνες, κλέφτες, ναρκομανείς, δολοφόνοι, προδότες) ή οι γυναίκες ελευθερίων ηθών ήταν Έλληνες ή Ρωμιές. 

Μετά από δεκαπέντε σχεδόν χρόνια εφαρμογής της πολιτικής πολιτιστικού εκτουρκισμού και διείσδυσης στην συνείδηση ανυποψίαστων Ελλήνων τηλεθεατών, η απροκάλυπτα πλέον επιθετική πολιτική της φασιστικής εξουσίας της Τουρκίας, η οποία ονειρεύεται την δημιουργία νεο-οθωμανικής αυτοκρατορίας μέσα στον εικοστό πρώτο αιώνα, άρχισε να αφυπνίζει μια σημαντική μερίδα του ελληνικού τηλεοπτικού κοινού που αντιλαμβάνεται πλέον πολύ καλά «Γιατί πρέπει να κατέβουν οι τουρκοσειρές από την Ελληνική τηλεόραση». 

Για να συμβεί όμως αυτό και επειδή οι καναλάρχες δεν είναι καθόλου διατεθειμένοι να σταματήσουν να βγάζουν χρήματα ακόμα και από τουρκοσειρές-βιτρίνα, ακόμα κι΄αν κάνουν απροκάλυπτη τουρκική προπαγάνδα «ήπιας ισχύος» επιδεικνύοντας συνεχώς τουρκικές σημαίες σε καφενεία, σε υποδοχή νοσοκομείων, σε αίθουσες συσκέψεων αλλά και σε κάθε ευκαιρία ή επιδεικνύοντας την σημαία του ψευδοκράτους που δημιούργησαν οι Τούρκοι στην κατεχόμενη Κύπρο, πρέπει πρώτα να σταματήσουν τα έσοδα από τις διαφημίσεις. 

Οι ιδιοκτήτες καναλιών πρέπει να βγάλουν χρήματα για να διατηρήσουν τους τεράστιους οργανισμούς που έχουν δημιουργήσει και φυσικά δεν θα τα εξασφαλίσουν από το τουρκικό κράτος που ήδη «συνεισφέρει» ώστε οι τουρκοσειρές να τους προσφέρονται σε πολύ «ανταγωνιστικές τιμές». Αυτοί που θα τους πληρώσουν λοιπόν, δεν είναι άλλοι από τους διαφημιζόμενους. 

Υπάρχουν εκατόν πενήντα περίπου ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες νομίζουν πως πληρώνοντας από τα χρήματα των πελατών τους διαφήμιση σε τουρκοσειρές-βιτρίνα, θα αυξήσουν τις πωλήσεις τους. 

Κάτι τέτοιο όμως αποτελεί ψευδαίσθηση η οποία καλλιεργείται από τις «ενδιάμεσες» διαφημιστικές εταιρίες που αποτελούν μόνιμο συνεργάτη των διαφόρων καναλιών. Ας δούμε γιατί: 

Μετά από δεκαπέντε χρόνια «πλύσης εγκεφάλου» στην τουρκική γλώσσα και στον πολιτιστικό εκτουρκισμό έχει δημιουργηθεί σε πολλούς, κυρίως διαφημιζόμενους, η ψεύτικη εικόνα πως οι τουρκοσειρές-βιτρίνα «έχουν τεράστια τηλεθέαση». 

Εξετάζοντας τα εβδομαδιαία στοιχεία της Nielsen βλέπει κανείς πως μια από τις τουρκοσειρές-βιτρίνα («Ο Γιατρός») βρίσκεται στο ΤΟΡ-20 της εβδομάδας από την 8η θέση και μετά, ενώ οι δύο άλλες τουρκοσειρές απουσιάζουν εντελώς από το ΤΟΡ-20 των τελευταίων εβδομάδων. Και όμως, η τουρκοσειρά-βιτρίνα του STAR «εξασφαλίζει» ένα δυσανάλογα μεγάλο αριθμό διαφημίσεων τόσο όσον αφορά την διάρκεια, όσο και όσον αφορά την κατάταξη της τουρκοσειράς που μεταδίδει. Είναι χαρακτηριστικό πως την Τρίτη 2 Ιουνίου 2020, προβλήθηκαν σαράντα διαφημίσεις στην τουρκοσειρά του STAR για ένα πρόγραμμα 40 περίπου λεπτών που έχει εξαφανιστεί από τα ΤΟΡ-20 για ολόκληρες εβδομάδες! 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Πολλοί διαφημιζόμενοι νομίζουν πως θα κερδίσουν καταναλωτές από την προβολή τους μέσα από τις τουρκοσειρές της ελληνικής τηλεόρασης. Στην πραγματικότητα συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Πολλοί ευαισθητοποιημένοι καταναλωτές των προϊόντων αυτών σταματούν εντελώς να τα αγοράζουν διότι δεν επιθυμούν να πληρώνουν και από την τσέπη τους την διαφήμιση των αγαπημένων τους προϊόντων σε τουρκοσειρές.

Γιατί ένας ευαισθητοποιημένος καταναλωτής της «Καραμολέγκος» να αγοράζει τα προϊόντα μιας βιομηχανίας που ξοδεύει και από τα δικά του χρήματα, προκειμένου να διαφημιστεί σε τουρκοσειρές της ελληνικής τηλεόρασης; Χάθηκαν άλλα προϊόντα Ελληνικής παραγωγής εξ ίσου καλά αν όχι καλύτερα; 

Γιατί να αγοράσει εισαγόμενα, πολυδιαφημισμένα και σε τουρκοσειρές προϊόντα της «Procter and Gamble», που πληρώνει ο ίδιος μέσα από την τιμή τους, όταν υπάρχουν αντίστοιχα προϊόντα με την ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ» (ή ακόμα καλύτερα ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ); Γιατί να προτιμήσει μια εταιρία με βεβαρημένο μητρώο σε Ευρωπαϊκές Επιτροπές Ανταγωνισμού για τις «αθέμιτες μεθόδους» που χρησιμοποίησε στο παρελθόν; Μήπως επειδή διαφημίζεται σε τουρκοσειρές; 

Γιατί να αγοράσει οδοντόπαστα και άλλα προϊόντα της «Glaxo Smith Kleine» που διαφημίζεται αριμανιωδώς σε τουρκοσειρές, όταν υπάρχει πληθώρα αντίστοιχων προϊόντων που ΔΕΝ διαφημίζονται σε αυτές; 

Όλα αυτά ισχύουν για όλα ανεξαιρέτως τα προϊόντα που διαφημίζονται σε τουρκοσειρές-βιτρίνα της Ελληνικής τηλεόρασης και τα οποία γνωστοποιούνται κάθε εβδομάδα από το Παρατηρητήριο Διαφημίσεων Τουρκοσειρών της Ελληνικής Τηλεόρασης του μη κερδοσκοπικού, μη κυβερνητικού, μη κομματικού οργανισμού International Hellenic Association στην ενότητα ΤΟΥΡΚΟΣΕΙΡΕΣ 2020

Κάποτε θα πρέπει να αντιδράσουμε στην εξωφρενική αφασία κάποιων που παρακολουθούν αμέριμνοι τουρκοσειρές, τις πληρώνουν μάλιστα και από την τσέπη τους μέσω ορισμένων προϊόντων που αγοράζουν, την ίδια ώρα που οι Τούρκοι ισλαμιστές μας θυμίζουν καθημερινά πως οι ελπίδες να ξεμπλέξουμε ειρηνικά μαζί τους συρρικνώνονται ραγδαία!
Ας πούμε πια σε όλους πως ήρθε η ώρα να ξυπνήσουμε, πως ήρθε η ώρα να κάνουμε κάτι επιτέλους! 


* Παντουρκισμός και τουρκική πολιτική απέναντι στον ελληνισμό περιγράφονται στο διαχρονικό, αυτοβιογραφικό βιβλίο «Το Θαύμα – Μια πραγματική ιστορία» που είναι διαθέσιμο εντελώς δωρεάν τόσο στην 5η Ελληνική έκδοση (2020) όσο και στην 3η Αγγλική έκδοση (2019) από την Βιβλιοθήκη του International Hellenic Association. Η δωρεάν ηλεκτρονική έκδοση του 2020 περιλαμβάνει επικαιροποιημένη βιβλιογραφία εκατοντάδων πηγών σε Ελληνικά, Αγγλικά, Γαλλικά και Τουρκικά βιβλία.  

πηγή: International Hellenic Association
το είδαμε ΕΔΩ



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.