9 Ιουνίου 2020
Η παρουσία της ΠτΔ στο διαδίκτυο.
Γράφει ο Ανδρέας Σταλίδης.
Δημοσιεύθηκε στην Εστία, 4 Ιουνίου 2020.
Όταν ανακοινώθηκε το όνομα της νυν Προέδρου της Δημοκρατίας κας. Αικατερίνης Σακελλαροπούλου, ως η εκλεκτή του πρωθυπουργού για το ανώνατο αξίωμα της χώρα, ο μεν ΣΥΡΙΖΑ την υποδέχτηκε με «γνώση των πολιτικών της θέσεων», ο δε πρώην υπουργός παιδείας Νίκος Φίλης είπε ορθά κοφτά ότι πρόκειται για «εκπρόσωπο της πολιτισμικής αριστεράς». Μία καθημερινή εφημερίδα δημοσίευσε φωτογραφία από αφίσα του 1978 της νεολαίας του Ρήγα Φεραίου με το πρόσωπό της.
Πράγματι, η κα. Σακελλαροπούλου υπήρξε μέλος του ΚΚΕ εσωτερικού. Αυτό ασφαλώς είναι θεμιτό. Ειδικότερα εκείνη την δεκαετία, το ρεύμα ήταν μεγάλο. Εκείνο όμως που προξενεί κάποια εντύπωση είναι ο συνδυασμός του με την δικαστική καριέρα που ακολούθησε. Ως γνωστόν, οι δικαστές διαβιούν σε πολύ στενό κοινωνικό. Και η στοιχειώδης πολιτικοποίηση αποθαρρύνεται.
Εικάζω λοιπόν, ότι η κα. Σακελλαροπούλου καταπίεσε για αρκετά χρόνια τις προσωπικές ανάγκες πολιτικής έκφρασης, από τα φοιτητικά της χρόνια. Αναμενόμενο είναι λοιπόν να επιθυμεί να διοχετεύσει την ενέργειά της στην εξωτερίκευση των θέσεών της, αν και δεν είμαι σίγουρος ότι είναι αυτός ο ρόλος της: η χρήση δηλαδή του κύρους της θέσεως του ΠτΔ για ώσμωση πολιτικών απόψεων στην κοινή γνώμη.
Τους τελευταίους δυόμιση μήνες έχει κάνει δηλώσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με ρυθμό περίπου μία ανά τρεις ημέρες, κάτω από το όνομα «Kate Sakellaropoulou». Η συχνότητα είναι ασυνήθιστη και οι κίνδυνοι υπαρκτοί: θα απαντά και στα σχόλια και στην κριτική ή θα λογοκρίνει τους αγενείς, όπως οι λοιποί χρήστες; Αντιρρήσεις όμως υπάρχουν και ως προς το περιεχόμενο ή την επιλογή των συγκυριών για δηλώσεις.
Στο μήνυμά της για την 25η Μαρτίου, μόνο η πρώτη παράγραφος (13% των λέξεων) αφορούσε στην εθνική εορτή. Το υπόλοιπο κείμενο σχετιζόταν με την πανδημία του κορωνοϊού και την δέουσα συμπεριφορά των Ελλήνων. Δηλώσεις έκανε με αφορμή τις παγκόσιες ημέρες: υγείας, βιβλίου, ασφάλειας στην εργασία, ελευθερίας του τύπου, μητέρας, και κατά της «ομοφοβίας» (ο όρος πιθανώς να ελέγχεται και γλωσσολογικά). Αγνόησε άλλες παγκόσμιες ημέρες, όπως πχ της οικογένειας. Δεν θα μπορούσε να μην αγνοήσει βέβαια, διότι μέτρησα 172 «παγκόσμιες ημέρες».
Αγνόησε επίσης διάφορες ιστορικές επετείους αυτής της περιόδου, όπως τον ΕΟΚΑ (1.4.1955), την συμφωνία για ένταξη της Θεσσαλίας στην Ελλάδα (28.3.1881), την ένταξη των Επτανήσων στην Ελλάδα (21.5.1864), την περίφημη μάχη της Κρήτης (20.5.1941), την Άλωση της Κων/πολης (29.5.1453). Θα μπορούσε να επισημανθεί ότι αγνόησε και ολόκληρο το εορτολόγιο (πλην του Πάσχα). Δεν πρόκειται όμως για ημερολόγιο. Τον Ιούνιο και Ιούλιο έχουμε σειρά απελευθερώσεων των πόλεων της Μακεδονίας. Θα έχει ενδιαφέρον η συνέχεια.
Εντύπωση επίσης προκάλεσε και η σημειολογία ορισμένων δηλώσεων. Στο μήνυμά της για την επέτειο της Γενοκτονίας των Ποντίων δεν αναφέρεται πουθενά η λέξη «Τουρκία» ή «Οθωμανική Αυτοκρατορία», ενώ για τους Πόντιους λέει απλώς ότι «χάθηκαν». Η έλλειψη αναφοράς στον θύτη μου θύμισε το αλήστου μνήμης βιβλίο Ιστορίας της Στ’ Δημοτικού, το οποίο έλεγε ότι «έγινε η πρώτη ρίψη ατομικής βόμβας στο Ναγκασάκι» χωρίς να αναφέρει ποιος την έριξε.
Στο δε τελευταίο της μήνυμα από την επίσκεψή της στη Θράκη είπε επί λέξη ότι «η δική μας απάντηση απέναντι στις συνεχείς προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε από τον εξ ανατολών γείτονα είναι η Ελλάδα της δημιουργίας, της ισονομίας, του Κράτους Δικαίου, του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της συνεργασίας, της προόδου και των ανοιχτών οριζόντων». Διακρίνω μία διαφοροποίηση από την έμπρακτη αντιμετώπιση του υβριδικού πολέμου στον Έβρο από την κυβέρνηση.
Πηγή – http://www.antibaro.gr/article/27087
Δημοσιεύθηκε στην Εστία, 4 Ιουνίου 2020.
Όταν ανακοινώθηκε το όνομα της νυν Προέδρου της Δημοκρατίας κας. Αικατερίνης Σακελλαροπούλου, ως η εκλεκτή του πρωθυπουργού για το ανώνατο αξίωμα της χώρα, ο μεν ΣΥΡΙΖΑ την υποδέχτηκε με «γνώση των πολιτικών της θέσεων», ο δε πρώην υπουργός παιδείας Νίκος Φίλης είπε ορθά κοφτά ότι πρόκειται για «εκπρόσωπο της πολιτισμικής αριστεράς». Μία καθημερινή εφημερίδα δημοσίευσε φωτογραφία από αφίσα του 1978 της νεολαίας του Ρήγα Φεραίου με το πρόσωπό της.
Πράγματι, η κα. Σακελλαροπούλου υπήρξε μέλος του ΚΚΕ εσωτερικού. Αυτό ασφαλώς είναι θεμιτό. Ειδικότερα εκείνη την δεκαετία, το ρεύμα ήταν μεγάλο. Εκείνο όμως που προξενεί κάποια εντύπωση είναι ο συνδυασμός του με την δικαστική καριέρα που ακολούθησε. Ως γνωστόν, οι δικαστές διαβιούν σε πολύ στενό κοινωνικό. Και η στοιχειώδης πολιτικοποίηση αποθαρρύνεται.
Εικάζω λοιπόν, ότι η κα. Σακελλαροπούλου καταπίεσε για αρκετά χρόνια τις προσωπικές ανάγκες πολιτικής έκφρασης, από τα φοιτητικά της χρόνια. Αναμενόμενο είναι λοιπόν να επιθυμεί να διοχετεύσει την ενέργειά της στην εξωτερίκευση των θέσεών της, αν και δεν είμαι σίγουρος ότι είναι αυτός ο ρόλος της: η χρήση δηλαδή του κύρους της θέσεως του ΠτΔ για ώσμωση πολιτικών απόψεων στην κοινή γνώμη.
Τους τελευταίους δυόμιση μήνες έχει κάνει δηλώσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με ρυθμό περίπου μία ανά τρεις ημέρες, κάτω από το όνομα «Kate Sakellaropoulou». Η συχνότητα είναι ασυνήθιστη και οι κίνδυνοι υπαρκτοί: θα απαντά και στα σχόλια και στην κριτική ή θα λογοκρίνει τους αγενείς, όπως οι λοιποί χρήστες; Αντιρρήσεις όμως υπάρχουν και ως προς το περιεχόμενο ή την επιλογή των συγκυριών για δηλώσεις.
Στο μήνυμά της για την 25η Μαρτίου, μόνο η πρώτη παράγραφος (13% των λέξεων) αφορούσε στην εθνική εορτή. Το υπόλοιπο κείμενο σχετιζόταν με την πανδημία του κορωνοϊού και την δέουσα συμπεριφορά των Ελλήνων. Δηλώσεις έκανε με αφορμή τις παγκόσιες ημέρες: υγείας, βιβλίου, ασφάλειας στην εργασία, ελευθερίας του τύπου, μητέρας, και κατά της «ομοφοβίας» (ο όρος πιθανώς να ελέγχεται και γλωσσολογικά). Αγνόησε άλλες παγκόσμιες ημέρες, όπως πχ της οικογένειας. Δεν θα μπορούσε να μην αγνοήσει βέβαια, διότι μέτρησα 172 «παγκόσμιες ημέρες».
Αγνόησε επίσης διάφορες ιστορικές επετείους αυτής της περιόδου, όπως τον ΕΟΚΑ (1.4.1955), την συμφωνία για ένταξη της Θεσσαλίας στην Ελλάδα (28.3.1881), την ένταξη των Επτανήσων στην Ελλάδα (21.5.1864), την περίφημη μάχη της Κρήτης (20.5.1941), την Άλωση της Κων/πολης (29.5.1453). Θα μπορούσε να επισημανθεί ότι αγνόησε και ολόκληρο το εορτολόγιο (πλην του Πάσχα). Δεν πρόκειται όμως για ημερολόγιο. Τον Ιούνιο και Ιούλιο έχουμε σειρά απελευθερώσεων των πόλεων της Μακεδονίας. Θα έχει ενδιαφέρον η συνέχεια.
Εντύπωση επίσης προκάλεσε και η σημειολογία ορισμένων δηλώσεων. Στο μήνυμά της για την επέτειο της Γενοκτονίας των Ποντίων δεν αναφέρεται πουθενά η λέξη «Τουρκία» ή «Οθωμανική Αυτοκρατορία», ενώ για τους Πόντιους λέει απλώς ότι «χάθηκαν». Η έλλειψη αναφοράς στον θύτη μου θύμισε το αλήστου μνήμης βιβλίο Ιστορίας της Στ’ Δημοτικού, το οποίο έλεγε ότι «έγινε η πρώτη ρίψη ατομικής βόμβας στο Ναγκασάκι» χωρίς να αναφέρει ποιος την έριξε.
Στο δε τελευταίο της μήνυμα από την επίσκεψή της στη Θράκη είπε επί λέξη ότι «η δική μας απάντηση απέναντι στις συνεχείς προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε από τον εξ ανατολών γείτονα είναι η Ελλάδα της δημιουργίας, της ισονομίας, του Κράτους Δικαίου, του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της συνεργασίας, της προόδου και των ανοιχτών οριζόντων». Διακρίνω μία διαφοροποίηση από την έμπρακτη αντιμετώπιση του υβριδικού πολέμου στον Έβρο από την κυβέρνηση.
Πηγή – http://www.antibaro.gr/article/27087
Κατηγορία Θέματος
Εθνική Προδοσία,
Ειδήσεις-Πολιτική,
Ενημέρωση,
Παγκοσμιοποίηση
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου