8 Φεβρουαρίου 2020

ΠΕΡΙ ΣΠΑΡΤΩΝ

Οχι δεν πρόκεται περί σποράς φυτών 
ούτε περί λιθαριών των βουνών 
άνθρωποι ήταν που περιπλανόνταν λόγω του κατακλυσμού 
ο Δευκαλίων τους μάζεψε τους περιέθαλψε 
τους μόρφωσε και τους έκανε παραγωγικούς 
τους ξεσπιτωμένους από τους πλημμυρισμένους οικισμούς 

Η Ελληνική μυθολογία σε παράξενους γρίφους 
μας εμβάλλει και σε προβληματισμούς 
αν εμβαθύνεις πολλά σε διδάσκει 
και την φαντασία σου εξάπτει 
με τους ήρωες, ημίθεους και τους θεούς 

Ταύτα συνέβησαν στον τρίτον κατακλυσμόν 
εκ των γενομένων τριών: 
Δαρδάνου, Ωγύγου και Δευκαλίωνος 
- Πείρας 
άνοιξε το στόμιο της Ορθρυος 
και στη θάλασσα διέρρευσαν τα ύδατα της Θεσσαλίας 
τότε σχηματίστηκε ο ποταμός Πηνειός 
τα αρχαία κείμενα Ηρόδοτου, Ευσέβιου και Παυσανία 
αναφέρουν τον κατακλυσμό 
διαρκούσης του Δευκαλίωνος της βασιλείας 

Επειδή οι άνθρωποι ήταν τρομοκρατημένοι 
εκ φόβου περιτροπής των πλημμυρών 
στα βουνά περιφέρονταν σαν λίθοι διεσπαρμένοι 
διέμεναν στα βράχια και σε σπηλιές 
τότε δεν ήλθαν οι ΜΚΟ γιατί δεν υπήρχαν οικονομισιές 
ο Δευκαλίων τους συνάθρησε σε κώμες ορεινές 
με τις προγνωσεις τους καθησυχάζει 
για πιθανές μελλοντικές καταστροφές 

Τους λίθους μπορεί να είπαν άνθρωπους 
ποιητική αδεία 
ή λάθος στην μετάφραση από ξένα βιβλία 
ο Αρης απόγονος του δράκοντος πήρε 
από τους Δελφούς χρησμό για θυσία 
και διάλεξαν τον Μενοικέα του Κρέοντα τον γιό 
αυτός καταγωγή είχε εκ των Σπαρτών 
άλλοι λένε ότι τον σκότωσε ο Λαιος 
ή ότι θύμα έπεσε της Σφιγγός 
οι Ελληνες από πολύ νωρίς είχαν σταματήσει 
την ανθρωποθυσία 

Οι Μινυάδες κόρες του Μινύα βασιλιά 
έφυγαν από τα ανάκτορα του Ορχομενού 
και αφησαν τα οικιακά 
στα όρη πήγαν και εβάκχευαν στα βουνά 
του Βακχου την λατρεία 
κι’ άλλες γυναίκες τις ακολούθησαν από τη Βοιωτία 
προφανώς γαμπρούς ζητούσαν για παντριά 

Αντάμωσαν μετά των ανδρών εραστών 
όλοι τους γόνοι ενδόξων οικογενειών 
επήλθε φιλονικία κατά την εκλογή των 
των ερωτικών συντρόφων 
σε μνηστηροφονία κατέληξε με υπερβολικό 
σε αίμα κόστος 

Η παρέα του Φινέα από την μία μεριά 
του Περσέα από την άλλη συγκρούονται σκληρά 
σκοτωμένοι τριάντα ένα, αλλά ζωντανός ο Φινέας 
σκοτωμένοι δέκα έξη νικητής βγήκε ο Περσέας 
παρότι υπέρτερους άνδρες είχε ο Φινέας 
μάχη άνιση έδωσε ο Περσέας 
όμως οι μάχες δεν κρίνονται από τον αριθμόν 
από την ανδρειοσύνη κρίνονται το ηθικό 
και από τον αρχηγό 
όταν ο Περσέας κατάλαβε ότι η ανδρεία μόνη 
δεν επαρκεί 
μετέρχεται πονηρία για να νικήσει 
και να μην ηττηθεί 
προβάλλει της Μέδουσας την κεφαλήν 
οι άνδρες του Φινέα 
με τα τόξα έμειναν στα χέρια απολιθωμένοι 
και οι άλλοι 
από βέλη, ακόντια και μαχαίρια σκοτωμένοι 

Μεταξύ των ολίγων επιζώντων ο λιπόψυχος Φινέας 
στα πόδια πέφτει του ήρωα Περσέα 
και γοερά τον θερμοπαρακαλεί 
να του χαρίσει την ζωή 

Τότε ο Περσέας του δηλώνει: 
επειδή πολύ το επιθυμείς 
εκείνο που όλοι οι μικρόψυχοι αγαπούν 
και οι ουτιδανοί σου χαρίζω τη ζωή 
και με της Γοργόνας την κεφαλή 
τον απολιθώνει 

Τα ελληνόπουλα την τεχνουργία 
του «Περσέα» 
την διδάσκονται και την στρατηγική 
πως αντιμετώπισε τον «Φινέα» 
και την αριθμητική του υπεροχή; 

Αν τα Ελληνόπουλα μελετούσαν την μυθολογία; 
πολλά θα ωφελούνταν από την διδασκαλία 
αν τον αντίπαλο βουβό, παράλυτο 
και τυφλό τον καταστήσεις 
απολίθωμα τον κάνεις και τον έχεις νικήσει 
η τεχνολογία σήμερα τον ικανότερο θα ευνοήσει 
τα πανεπιστήμια μας έχουν για την άμυνα μας φροντίσει; 

Ταύτα συνέβησαν σε πανάρχαια εποχή 
περί το 1600 π.Χ 
λίμνη ήταν τότε η Θεσσαλία 
δεν υπήρχε δια θαλάσσης 
μεταξύ Αιγαίου και Ευξείνου επικοινωνία 

Το Πάριο χρονικό γεωλογικές μας δίνει 
περιγραφές που σε πανάρχαιες συνέβησαν εποχές 
όταν ήταν λίμνη η Θεσσαλία 
και πράγματι λιμναία απολιθώματα υπάρχουν 
ακόμη εκεί εν αφθονία 
και άλλα παράδοξα μας φανερώνει 
όπως για παράδειγμα το όρος Ατλας στον ωκεανό 

Σημειώνει και τη λίμνη Τριτωνίδα στη Σαχάρα 
αρχαίες περιγραφές που υποκρύπτουν γεωλογικές 
καταστροφές 
έδαφος και υπέδαφος θάλασσες και ακτές 
έχουν ξεσκιστεί από σεισμούς και καταποντισμούς 
και οι άνθρωποι υπέστησαν λαχτάρα 
σήμερα η επιστήμη τα επιβεβαιώνει επιστημονικά 

Το περίεργο οι πληροφορίες 
πως ως την δική μας έφθασαν εποχή; 
όταν μας λένε οι διάφοροι «φοινικιστές» 
ότι οι Ελληνες στερούνταν γραφής; 

Μερικοί έκτοτε έμειναν λιθάρια 
οι μορφωμένοι τον πολιτισμό 
εξακτίνωσαν στα πέρατα της γης 
μεταφέροντας τον δια ξηράς και με καράβια 

Ομως αυτά λησμονήθηκαν 
καθώς οι βάρβαροι θόλωσαν με ψέματα 
της ιστορίας τ’ αχνάρια 
τώρα όλου του κόσμου οι «αγνώμονες» μας 
έχουν για «σφαχτάρια» 
ορδές λαοθρο-εισβολέων 
καθημερινά αποβιβάζονται από τα αμπάρια 
και την πατρίδα μας κάνουν ρημάδια 
μην σας πλανεύει ο Μαμμωνάς 
διώξτε της προδοσίας τα... λεχάρια 

Αμφικτύων 
7/2/ 2020 

*Αμφικτύων είναι ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης, 
Συγγραφεύς, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων λογοτεχνών 
http://amphiktyon.blogspot.com/ http://amphiktyon.org



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.