6 Ιουλίου 2019

To κυπριακό πρόβλημα, η γεωγραφία και οι ακραίοι

Γράφει ο Χρήστος Αλεξάνδρου 

To κυπριακό πρόβλημα στο πεδίο των ιδεών αποτελεί ένα από τα πιο «κακοπαθημένα» ζητήματα. Με το πέρασμα των δεκαετιών, και κυρίως μετά το 1974, αυτή η πραγματικότητα επιδεινωνόταν, για να φτάσουμε σήμερα σε πραγματικά πρωτόγνωρες ιδεολογικο-πολιτικές «ιδέες». Αν υποθέσουμε ότι η Κύπρος βρισκόταν κάπου ανάμεσα στην Κρήτη και την Πελοπόννησο ή κάπου στις Κυκλάδες, το κυπριακό πρόβλημα, δηλαδή η επεκτατική βουλιμία της Τουρκίας, απλά δεν υφίστατο. Θα είχε λυθεί τουλάχιστον πριν από ένα αιώνα. 

Αν πάλι οι Άγγλοι απέδιδαν την Κύπρο στην Ελλάδα ως όφειλαν, δεν θα γεννιούνταν ποτέ απόψεις του τύπου «ήταν λάθος ο αγώνας της ΕΟΚΑ», ήταν «λάθος η εμμονή μας στην Ένωση» κ.ά. Τα τελευταία χρόνια έχουν γραφτεί χιλιάδες σελίδες με «ιδεολογήματα» και «εκλογικεύσεις» για το πόσο ανάρμοστα φερθήκαμε και συνεχίζουμε να φερόμαστε οι Έλληνες Κύπριοι, με αποτέλεσμα να μην λύνεται το κυπριακό. Και η αυτομαστίγωση συνεχίζεται για χρόνια. Αφού δεν μπορέσαμε να ελέγξουμε την «γεωγραφία» μας και να την εκμεταλλευτούμε, αυτή μετεξελίχθηκε σε κατάρα για την Κύπρο, όπως ενδεχομένως εξελιχθεί και η υπόθεση των υδρογοναθράκων. Ακόμα και όταν επιχειρούσαμε να ελέγξουμε το γεωγραφικό μας μειονέκτημα, ερχόμασταν μόνοι μας και κατακρημνίζαμε αυτό που οικοδομούσαμε. 

Αναφέρομαι στην μοιραία αποχώρηση της ελληνικής μεραρχίας το 1967, μετά από μια τριετή παρουσία, και σε ένα εντελώς διαφορετικό πλαίσιο, την κατάργηση του «δόγματος» του Ενιαίου Αμυντικού Χώρου πιο πρόσφατα. Καταργήθηκε μετά από έξι έτη, κατά την διάρκεια των οποίων «επιβλήθηκε» στον ξένο παράγοντα και μετρούσε σαν ένα «κεκτημένο» της ελληνικής πλευράς, το οποίο σε τελευταία ανάλυση μπορούσε να αξιοποιήσει και διαπραγματευτικά. Η κατάργηση του από την κυβέρνηση Σημίτη δεν ήταν άμοιρη των ιδεολογημάτων που κατέτρυχαν την εκσυγχρονιστική υποτίθεται πολιτική της ως προς τα εθνικά ζητήματα. Μια πολιτική η οποία υιοθετήθηκε στην Λευκωσία από τους «Ευρωπαϊστές» με πρωτοφανή ζέση.

Από την εμφάνιση του Σχεδίου Ανάν στα τέλη του 2002, τα ιδεολογήματα αυτά, ανάμεικτα με πολλή ηθικολογία, απαραίτητη ως προς το αυτομαστίγωση, βγήκαν δυναμικά στην φόρα. Αυτά αβγάτισαν και κατάφεραν με μεγάλη ευκολία να διαδοθούν και να ελέγξουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τον δημόσιο λόγο. Σερβιρίστηκαν σαν σύγχρονες ιδέες, μακριά δήθεν «από τις αγκυλώσεις του παρελθόντος» και εμφυτεύτηκαν γρήγορα σε μεγάλο μέρος του κομματικού και παρακομματικού προσωπικού. 

Τα τελευταία χρόνια οι πιο ακραίοι έχουν καταστεί μια διακριτή, διακομματική ομάδα: πέραν της στοιχειώδους λογικής, έμπλεοι από ένα ρηχό και αφελή ιδεαλισμό, είναι έτοιμοι εδώ και τώρα να δεχτούν μια τουρκική λύση, ακόμα χειρότερη από αυτή του Σχεδίου Ανάν. Με την ίδια ευκολία όπως επένδυσαν στον Χριστόφια ως «πρόεδρο λύσης», στράφηκαν στη συνέχεια στον Αναστασιάδη, ενώ στις τελευταίες εκλογές, αφού διαψεύστηκαν και από τον Αναστασιάδη που «αλληθώρισε», στήριξαν τον Σταύρο Μαλά. Δεν είχαν κανένα απολύτως πρόβλημα να «καρφώσουν» τον αλλοτινό μαχητικό ηγέτη υπέρ της «λύσης» Νίκο Αναστασιάδη. Πολλοί ακόμα και μέσα από το κόμμα του – οι πιο φανατικοί το έκαναν ανοικτά - παρ’ όλες τις ευεργεσίες που μπορεί να δέχτηκαν. 

Θα μπορούσε ίσως μπορεί να προκληθεί ένα ρήγμα στην ιδεολοπτική τύφλωση κάποιων αν απαντηθεί ένα θεμελιώδες ερώτημα. Γιατί τόσα χρόνια δικοί τους άνθρωποι στην εξουσία δεν έφεραν την λύση; O Γιώργος Βασιλείου και ο Γλαύκος Κληρίδης κυβέρνησαν δεκαπέντε συνεχόμενα χρόνια, γιατί δεν υπέγραψαν λύση; Μετά το διάλλειμα του Τάσσου Παπαδόπουλου, ακολούθησε ο Χριστόφιας για άλλα πέντε χρόνια, και στην συνέχεια ο Αναστασιάδης. Θα ήταν εξαιρετικά ωφέλιμο για όλους μας αν, μακαρίτες και ζώντες, μας είχαν πει με ειλικρίνεια, χωρίς σκοπιμότητες, τι είναι εκείνο μέσα τους που τους κράτησε και δεν προχώρησαν σε λύση; 

Το ερώτημα είναι κεντρικό. Έχοντας την πλέον ευνοϊκή συγκυρία για τους ίδιους και τα κόμματα τους, από την προεδρία Βασιλείου και μετά: την δεδομένη στήριξη της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Την αποστασιοποίηση των κυβερνήσεων στην Αθήνα, οι οποίες (δυστυχώς) δεν θα τους εμπόδιζαν. Την εύνοια και την μόνιμη επιθυμία και «συμπαράσταση» των Αμερικανών, των Άγγλων, και της περιώνυμης Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και από το 2003 την απομάκρυνση του Ραούφ Ντενκτάς. Γιατί δεν προχώρησαν; 

Και φυσικά ας μη λεχθεί, ότι δεν τους έφτασε ο χρόνος. Τις προάλλες ο Άντρος Κυπριανού μας είπε ότι το κυπριακό μπορεί να λυθεί σε μια εβδομάδα! Kαι δεν αναφερόταν στην προϋπόθεση αλλαγής στάσης της τουρκικής πλευράς, αλλά στην «βούληση» της κυβέρνησης Αναστασιάδη!! O Βασιλείου ήθελε «λύση χθες», πέντε ολόκληρα χρόνια γιατί δεν την έφερε; Τρία χρόνια με τον Ταλάτ ο μακαρίτης ο Χριστόφιας γιατί δεν το έλυσε;

πηγή



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.