19 Οκτωβρίου 2018

Ανταρσία για τα Θρησκευτικά

Γράφει ο Ανδρέας Σταλίδης.
Δημοσιεύθηκε στην Εστία, 16 Οκτωβρίου 2018.


Στις 20 Μαρτίου 2018 και στις 25 Απριλίου 2018 με τις αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας 660/2018 και 926/2018 ακυρώθηκαν οι αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας για το νέο πρόγραμμα σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών για το Δημοτικό και Γυμνάσιο (η πρώτη) και το Λύκειο (η δεύτερη) ως αντισυνταγματικά. Φέτος λοιπόν ξεκίνησε η σχολική χρονιά σε πολεμικό κλίμα μεταξύ δακάλων και Θεολόγων από την μία πλευρά και του υπουργείου από την άλλη.

Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων με επιστολή της προς τα μέλη της στις 25.9 ουσιαστικά καλεί τα μέλη της να μην διδάσκουν το μάθημα με βάση το νέο αυτό πρόγραμμα σπουδών. Ο υπουργός απήντησε με απειλές για μέτρα εναντίον τους. Οι αντιδράσεις φούντωσαν και ήδη αρκετοί δάσκαλοι δηλώνουν αποφασισμένοι να μην διδάξουν το μάθημα με το νέο υλικό. Το νομικό έρεισμα του υπουργείου είναι ότι η ακύρωση ως αντισυνταγματικής της απόφασης Φίλη δεν στέκεται, διότι υπήρξε νεότερη υπουργική απόφαση του νυν υπουργού κ. Γαβρόγλου. Βέβαια, στο νέα αυτή απόφαση, το πρόγραμμα σπουδών και το διδακτέο υλικό είναι ακριβώς το ίδιο!

Ο γραμματέας της ΠΕΘ κ. Παναγιώτης Τσαγκάρης παρομοίωσε το πρόγραμμα σπουδών με το να διδάσκονται από την Τρίτη Δημοτικού τα παιδιά την ίδια ώρα μαθήματος ταυτόχρονα πολλές γλώσσες, πχ αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά και ιταλικά. Η πραγματικότητα βεβαίως είναι ακόμα χειρότερη, διότι, συνεχίζοντας την μεταφορά, όλα αυτά γίνονται την ώρα διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας, διότι τα Θρησκευτικά στο σχολείο δεν έχουν κατηχητικό χαρακτήρα, αλλά, εντάσσονται στον παλαιότερο όρο «Πατριδογνωσία», μαζί με την Ιστορία, την Γλώσσα, την Γεωγραφία κλπ.

Αξιοσημείωτη μία φράση από την απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ για τα Θρησκευτικά:

«Ειδικότερα, σχολική διδασκαλία που μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τη μεταβολή ή την αλλοίωση της θρησκευτικής αυτής συνειδήσεως των μαθητών, όπως αυτή διαμορφώνεται στο πλαίσιο της οικογενείας, θα συνιστούσε μορφή ομαδικού προσηλυτισμού ιδιαιτέρως σοβαρή, ως επέμβαση στον ευαίσθητο ψυχικό κόσμο των μαθητών που δεν διαθέτουν την κριτική αντίληψη και ωριμότητα των ενηλίκων κατά παράβαση των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 13 του Συντάγματος».

Δηλαδή, το υλικό που εξέτασε το ΣτΕ εκρίθη ότι μπορεί να δρα και ως ομαδικός προσηλυτισμός λόγω μίας αλλοίωσης της θρησκευτικής συνείδησης των μαθητών, όπως διαμορφώνεται στο σπίτι τους. Οι δικαστές είναι εκ φύσεως προσεκτικοί στις διατυπώσεις και γνωρίζουν την βαρύτητα των λέξεων και των όρων, οπότε αφήνεται στον αναγώστη να εκτιμήσει την κατάσταση με αυτό το δεδομένο.

Σύμφωνα με την ΠΕΘ ο δημοσιουπαλληλικός κώδικας είναι σαφής και προβλέπει κυρώσεις εάν ο υπάλληλος εφαρμόσει αντισυνταγματκές εντολές των ανωτέρων του. Έτσι, καθίσταται μάλλον δύσκολο να ενδώσουν οι Θεολόγοι και οι Δάσκαλοι στις απειλές, με αποτέλεσμα να ενταθεί η ανταρσία και η άρνηση διδασκαλίας του υλικού που τους παρέδωσε το υπουργείο.

Πέραν αυτού, ανοίγει ξανά και το μέτωπο της Ιστορίας. Παρουσίασε στις 9.10.2018 ο υπουργός παιδείας κ. Γαβρόγλου το πρόγραμμα σπουδών της Ιστορίας με «ευρύτατες αλλαγές», σύμφωνα με τις προτάσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Έχασαν σχεδόν μία δεκαετία μετά το στραπάτσο με το βιβλίο Ιστορίας της Στ’ Δημοτικού το 2007, αλλά φαίνεται ότι επανέρχονται δριμύτεροι να εισαγάγουν τον ιστορικό αναθεωρητισμό στα σχολεία.

πηγή



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.