30 Οκτωβρίου 2018
ΜΕΘΟΔΕΥΜΕΝΗ ΕΦΑΠΛΩΣΗ ΛΗΘΗΣ
Γράφει ο Απόστολος Παπαδημητρίου*
Η απόρριψη του ιταμού τελεσιγράφου των Ιταλών, το ΟΧΙ ως απάντηση στην αλαζονεία του ισχυρού, συνιστά λαμπρό έπος της νεότερης ιστορίας μας, το οποίο μαρτυρεί περίτρανα ότι, παρά τα λεγόμενα από ανθέλληνες του εξωτερικού και εγχώριους, είμαστε απόγονοι των λαμπρών εκείνων Ελλήνων της αρχαιότητας, της βυζαντινής περιόδου και της τουρκοκρατίας. Δεν θέλω μ’ αυτό που γράφω να ρίξω πέπλο λήθης επάνω από τις αρκετές και εξόχως θλιβερές μαύρες σελίδες της σελίδας μας, που οφείλονται στις αδυναμίες μας ως Γένους. Θέλω όμως να τονίσω όμως τις αρετές, που κοσμούσαν τους προγόνους μας, χάρη στις οποίες αυτοί κατάφεραν σε αντίθεση με πλείστα όσα έθνη να επιβιώσουν επί μακρόν στο διάβα της ιστορίας και να μεγαλουργήσουν προσφέροντας τα μέγιστα στον ανθρώπινο πολιτισμό. Εννοούμε τον όντως πολιτισμό και όχι αυτόν που επιχειρεί να επιβάλει η νεοβάρβαρη νέα τάξη πραγμάτων.
Το έπος του 1940 υπήρξε λαμπρό για πολλούς και διάφορους λόγους. Έδειξε πρωτίστως τί μπορούν να επιτύχουν οι Έλληνες μονιασμένοι. Και μονιάσαμε τότε, παρά το ότι υπήρχαν αιτίες, που θα μπορούσαν να μας κρατήσουν διαιρεμένους και αδύναμους. Δικτατορική κυβέρνηση με φιλογερμανικό πρόσωπο, η οποία όμως είχε επιβληθεί από τους Άγγλους «κηδεμόνες» μας, για να εξαπατήσουν τον «Άξονα», προκαλούσε για μία ακόμη φορά το βαθύ αίσθημα αγάπης προς την ελευθερία και τη δημοκρατία του λαού μας. Χωρίς να αποδέχονται τη φασιστική ιδεολογία, η οποία εξαπλωνόταν ως λίβας σε μεγάλη έκταση της Ευρώπης, πολλοί συμπατριώτες μας τηρούσαν παθητική στάση έναντι της κυβέρνησης, κάποιοι, λίγοι, ασκούσαν την όποια επιτρεπόμενη ήπια κριτική και ακόμη λιγότεροι είχαν εκτοπιστεί ή φυλακιστεί για ιδεολογικούς λόγους.
Αναμφισβήτητα στην ανατροπή εκείνου του δυσαρέστου διχαστικού κλίματος συνετέλεσε τα μέγιστα ο άνανδρος τορπιλισμός της «Έλλης» στην Τήνο την ημέρα της γιορτής της Μεγαλόχαρης. Το παραδέχεται ακόμη και ο τότε Ιταλός πρεσβευτής στη Αθήνα στα απομνημονεύματά του. Ο ελληνικός λαός, ιδίως της πρωτεύουσας, της αγνώριστης κατά το ήθος στις ημέρες μας, είχε ξεχυθεί στους δρόμους με αλαλαγμούς χαράς στο άγγελμα της κήρυξης του πολέμου. Αυτή τη σκηνή είδε και ο Παλαμάς και κάλεσε τους Έλληνες να μεθύσουν με το αθάνατο κρασί του ’21! Σε βιβλίο του δημοτικού σήμερα είναι γραμμένο για το ΟΧΙ ότι όλοι έτρεξαν τότε να κρυφτούν στα καταφύγια. Μ’ αυτό οι δειλοί νεογραικύλοι επιχειρούν να μεταδώσουν στους αθώους μαθητές πνεύμα δειλίας και ηττοπάθειας. Ναι, δεν θα μάθουν αυτοί στα σχολικά έδρανα ότι τα καταφύγια ήταν για τον άμαχο πληθυσμό. Οι δυνάμενοι να κρατήσουν όπλο έδωσαν βροντερό παρόν στο προσκλητήριο της πατρίδας. Άπαντες παρόντες, ακόμη και εκείνοι που ήσαν αντίθετοι προς το δικτατορικό καθεστώς. Άπαντες παρόντες, οι απλοί άνθρωποι του λαού, αλλά και οι διανοούμενοι, οι πολιτικοί και οι καλλιτέχνες. Μόνο μετά τον πόλεμο στα προσκλητήρια ακουγόταν: «Απών! Έπεσεν ηρωικώς μαχόμενος». Έπεσε εκεί στα κακοτράχαλα βουνά της Βορείου Ηπείρου, την οποία ποτέ δεν διεκδικήσαμε, αν και απελευθερώσαμε τρεις φορές. Έπεσε πολεμώντας όχι μόνο τον εχθρό, αλλά και τις μανιασμένες θύελλες υπό φοβερό ψύχος, την πείνα και τις αμέτρητες στρατιές από ψείρες!
Το θρησκευτικό συναίσθημα διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην γραφή του έπους. Μυριάδες οι μαρτυρίες, καταγεγραμμένες από πρωταγωνιστές και δευτεραγωνιστές σ’ αυτό. Έχουν βέβαια εξοβελιστεί από τα σχολικά εγχειρίδια, όμως υπάρχουν και κανείς επίδοξος ολετήρας της ιστορικής μνήμης δεν θα καταφέρει να τις αφανίσει. Κανείς δεν θα καταφέρει να στερήσει από επερχόμενες γενιές το «Άξιον εστί» του Ελύτη, που αποδόθηκε με την έξοχη φωνή του Κατράκη. Μπορεί να επιλέγουν για τα παιδιά μας σήμερα οδηγίες μαγειρικής, ώστε να γίνουν ικανά για Παρασκευή ποικιλίας καφέδων και μακαρονάδων, παραβλέπουν όμως ότι θέλει και η ψυχή την τροφή της. Και κάποια πεινασμένη γενιά θα ανασύρει από βιβλιοθήκες, από σχολικά και οικογενειακά αρχεία όλον αυτόν τον πλούτο, που σήμερα επιχειρούν να θάψουν, ώστε να μην είναι προσιτός στους εκκολαπτόμενους αυριανούς πολίτες της χώρας. Λησμονούν πάντως κάτι: Όταν θάβεις τον σπόρο στη γη αυτός βλαστάνει.
Κατά τη μεταπολίτευση επιχειρήθηκε να υποκατασταθεί ο εορτασμός της 28ης Οκτωβρίου από τον άλλο της εθνικής αντίστασης, αν και έχει καθιερωθεί σε άλλη ημερομηνία ο εορτασμός αυτής. Κινηματογραφικές ταινίες και ιστορικές πραγματείες έστρεφαν την προσοχή των τηλεθεατών μακριά από το λαμπρό έπος; Γιατί; Μήπως ήταν λαμπρότερη η εθνική αντίσταση, που είναι αμφίβολο αν υπήρξε εθνική, όχι βέβαια αν εξετάσουμε τους πόθους και τα οράματα του λαού, που συμμετείχε ενθουσιώδως σ’ αυτήν, αλλά τους σκοπούς και τις επιδιώξεις των πρωταιτίων, οι οποίοι υπηρέτησαν ξένα συμφέροντα και προετοίμασαν το έδαφος για τον εμφύλιο πόλεμο, που ακολούθησε;
Τα τελευταία έτη ενορχηστρωμένοι οι μηχανισμοί της ιστορικής αποδόμησης και του εθνομηδενισμού οργανώνουν πανηγυρικά τον εορτασμό της απελευθέρωσης της πρωτεύουσας. Με πληθώρα εκδηλώσεων επί σειρά ημερών στοχεύουν να περάσει απαρατήρητη η επέτειος του ΟΧΙ ή νε μετριαστούν οι εντυπώσεις από τον εορτασμό αυτού. Αλλά δεν εκδιώξαμε τους φρικτούς Γερμανούς κατακτητές. Μόνοι τους εγκατέλειψαν το έδαφος της χώρας μας. Και εμείς ετοιμαστήκαμε να αλληλοσφαγούμε, ώστε να αποτελειώσουμε την καταστροφή, που προκάλεσαν οι κατακτητές.
Βέβαια ακόμη δεν έλαβαν οι ιθύνοντες την απόφαση να καταργήσουν τις παρελάσεις, αν και λυσσομανούν εναντίον τους, χαρακτηρίζοντας αυτές ως μέσα καλλιέργειας στρατοκρατικού πνεύματος. Είναι όμως πολύ πιθανόν να αποτελούν αυτές παρελθόν στο προσεχές μέλλον στο όνομα ενός αρρωστημένου δήθεν φιλειρηνικού πνεύματος, στην ουσία ενός πνεύματος άνευ όρων υποταγής στις δυνάμεις, που προκαλούν τους πολέμους!
Είμαι βέβαιος ότι ο ελληνικός λαός αντιτίθεται στην κατεδάφιση της ιστορικής μνήμης και αυτό το γνωρίζουν οι εθνομηδενιστές. Το ότι δεν τόλμησαν να διενεργήσουν δημοψήφισμα για τη συμφωνία με τη γείτονα χώρα είναι σαφής ένδειξη. Χρειάζονται όμως και αποδείξεις. Οι σημαίες που κυματίζουν στις εθνικές επετείους είναι πλέον πολύ λίγες. Ας φροντίσουμε να καλύπτουν στο εξής τους εξώστες. Οι πολίτες που προσέρχονται στις παρελάσεις είναι λιγότεροι απ’ εκείνους που παρακολουθούν τα αποκριάτικα δρώμενα. Ας ξεχυνόμαστε στους δρόμους, όπως οι Αθηναίοι το 1940. Ας αναλάβουμε εμείς να διδάξουμε στα παιδιά και στα εγγόνια μας την ιστορία μας και να τα μάθουμε βηματισμό, ώστε να μην ευτελίζονται κατά τις παρελάσεις. Είναι καιρός να εγκαταλείψουμε την παθητική στάση και να περάσουμε σε αντίσταση, αντίσταση στον επιχειρούμενο αφανισμό του εθνικού φρονήματος παράλληλα προς τον αφανισμό του ήθους με την πρόταξη της ευμάρειας και του καταναλωτισμού. Η κοινωνία μας νοσεί βαρύτατα βιώνοντας έσχατη παρακμή. Και η παρακμή οδηγεί τους λαούς, που δεν έχουν τη διάθεση να ανανήψουν, στο περιθώριο της ιστορίας.
«ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ»
* Ο Απόστολος Παπαδημητρίου εἶναι διπλωματοῦχος ἠλεκτρολόγος-μηχανολόγος μηχανικός τοῦ Ἐθνικοῦ Μετσοβίου Πολυτεχνείου καί συνταξιοῦχος τῆς Δημόσιας Ἐπιχείρησης Ἠλεκτρισμοῦ. Εἶναι ἐγκατεστημένος στήν Κοζάνη καί πατέρας τεσσάρων τέκνων.
Ἀπό τό 1972 και ἐπί εἰκοσιπενταετία μελέτησε τίς σχέσεις ἐπιστήμης καί θρησκευτικῆς πίστης. Ἀσχολήθηκε ἰδιαίτερα μέ τήν ἐπιστημολογία, δηλαδή τόν ἔλεγχο τῆς ἐγκυρότητας τῆς προβαλλόμενης ὡς ἐπιστημονικῆς γνώσης. Καρπός τῆς μελέτης του ὑπῆρξαν τρεῖς τόμοι με τίτλους «Ἐπιστήμη, ὑλισμός καί πίστη» οἱ δύο πρῶτοι (1984 καί 1990) καί «Ὁ κόσμος τοῦ λογικοῦ ὄντος» ὁ τρίτος (1999).
Ἀπό τοῦ 1980 ἄρχισε νά ἀρθρογραφεῖ ἐπί ποικίλων θεμάτων σέ ἐφημερίδες καί περιοδικά καί συνεχίζει ὥς σήμερα. Τά ἄρθρα του ὑπερβαίνουν τά 1.500 καί ὡρισμένα ἀπό αὐτά ἔχουν ἀναρτηθεῖ σέ δικτυακούς τόπους.
Ἀπό τοῦ 1992 τό ἐνδιαφέρον του ἐστράφη στήν ἱστορία τῆς ἰδιαίτερης πατρίδας του καί τό 2002 ἐξεδόθη ὁ Α΄ τόμος τῆς ἐργασίας του μέ τίτλο «Σελίδες ἱστορίας τῶν Γρεβενῶν». Ἀκολούθησαν οἱ τόμοι Β΄ (2014) και Γ΄ (2016). Μικρή εἶναι ἡ ἐνασχόλησή του καί μέ τή λογοτεχνία, καρπός τῆς ὁποίας εἶναι διήγημα μέ τίτλο «Ἡ καλή ἀλλοίωσις» (2004) μέ θέμα προσκύνημα στό Ἅγιον Ὄρος.
Ἀπό τοῦ 1999 διευθύνει ὡριαία κατά ἑβδομάδα ἐκπομπή στόν τηλεοπτικό σταθμό τῆς Κοζάνης ΤΟΡ με τίτλο «Μαρτυρία».
Διετέλεσε ἐπί ὀκταετία μέλος τοῦ διοικητικοῦ Συμβουλίου τοῦ συλλόγου πολυτέκνων Κοζάνης, ἐπί τετραετία ἀντιπρόεδρος τοῦ συνδέσμου γραμμάτων και τεχνῶν Κοζάνης καί ἐπί τριάντα ἔτη μέλος τοῦ διοικητικοῦ συμβουλίου τοῦ συλλόγου «Μακρυγιάννης» τῆς Κοζάνης, ἐκ τῶν ὁποίων τά εἴκοσι τελευταῖα πρόεδρος αὐτοῦ.
Σπούδασε βυζαντινή μουσική καί ἐπί δεκαπενταετία συμμετέχει στον δεξιό χορό τοῦ ναοῦ τῆς ἐνορίας του.
Η απόρριψη του ιταμού τελεσιγράφου των Ιταλών, το ΟΧΙ ως απάντηση στην αλαζονεία του ισχυρού, συνιστά λαμπρό έπος της νεότερης ιστορίας μας, το οποίο μαρτυρεί περίτρανα ότι, παρά τα λεγόμενα από ανθέλληνες του εξωτερικού και εγχώριους, είμαστε απόγονοι των λαμπρών εκείνων Ελλήνων της αρχαιότητας, της βυζαντινής περιόδου και της τουρκοκρατίας. Δεν θέλω μ’ αυτό που γράφω να ρίξω πέπλο λήθης επάνω από τις αρκετές και εξόχως θλιβερές μαύρες σελίδες της σελίδας μας, που οφείλονται στις αδυναμίες μας ως Γένους. Θέλω όμως να τονίσω όμως τις αρετές, που κοσμούσαν τους προγόνους μας, χάρη στις οποίες αυτοί κατάφεραν σε αντίθεση με πλείστα όσα έθνη να επιβιώσουν επί μακρόν στο διάβα της ιστορίας και να μεγαλουργήσουν προσφέροντας τα μέγιστα στον ανθρώπινο πολιτισμό. Εννοούμε τον όντως πολιτισμό και όχι αυτόν που επιχειρεί να επιβάλει η νεοβάρβαρη νέα τάξη πραγμάτων.
Το έπος του 1940 υπήρξε λαμπρό για πολλούς και διάφορους λόγους. Έδειξε πρωτίστως τί μπορούν να επιτύχουν οι Έλληνες μονιασμένοι. Και μονιάσαμε τότε, παρά το ότι υπήρχαν αιτίες, που θα μπορούσαν να μας κρατήσουν διαιρεμένους και αδύναμους. Δικτατορική κυβέρνηση με φιλογερμανικό πρόσωπο, η οποία όμως είχε επιβληθεί από τους Άγγλους «κηδεμόνες» μας, για να εξαπατήσουν τον «Άξονα», προκαλούσε για μία ακόμη φορά το βαθύ αίσθημα αγάπης προς την ελευθερία και τη δημοκρατία του λαού μας. Χωρίς να αποδέχονται τη φασιστική ιδεολογία, η οποία εξαπλωνόταν ως λίβας σε μεγάλη έκταση της Ευρώπης, πολλοί συμπατριώτες μας τηρούσαν παθητική στάση έναντι της κυβέρνησης, κάποιοι, λίγοι, ασκούσαν την όποια επιτρεπόμενη ήπια κριτική και ακόμη λιγότεροι είχαν εκτοπιστεί ή φυλακιστεί για ιδεολογικούς λόγους.
Αναμφισβήτητα στην ανατροπή εκείνου του δυσαρέστου διχαστικού κλίματος συνετέλεσε τα μέγιστα ο άνανδρος τορπιλισμός της «Έλλης» στην Τήνο την ημέρα της γιορτής της Μεγαλόχαρης. Το παραδέχεται ακόμη και ο τότε Ιταλός πρεσβευτής στη Αθήνα στα απομνημονεύματά του. Ο ελληνικός λαός, ιδίως της πρωτεύουσας, της αγνώριστης κατά το ήθος στις ημέρες μας, είχε ξεχυθεί στους δρόμους με αλαλαγμούς χαράς στο άγγελμα της κήρυξης του πολέμου. Αυτή τη σκηνή είδε και ο Παλαμάς και κάλεσε τους Έλληνες να μεθύσουν με το αθάνατο κρασί του ’21! Σε βιβλίο του δημοτικού σήμερα είναι γραμμένο για το ΟΧΙ ότι όλοι έτρεξαν τότε να κρυφτούν στα καταφύγια. Μ’ αυτό οι δειλοί νεογραικύλοι επιχειρούν να μεταδώσουν στους αθώους μαθητές πνεύμα δειλίας και ηττοπάθειας. Ναι, δεν θα μάθουν αυτοί στα σχολικά έδρανα ότι τα καταφύγια ήταν για τον άμαχο πληθυσμό. Οι δυνάμενοι να κρατήσουν όπλο έδωσαν βροντερό παρόν στο προσκλητήριο της πατρίδας. Άπαντες παρόντες, ακόμη και εκείνοι που ήσαν αντίθετοι προς το δικτατορικό καθεστώς. Άπαντες παρόντες, οι απλοί άνθρωποι του λαού, αλλά και οι διανοούμενοι, οι πολιτικοί και οι καλλιτέχνες. Μόνο μετά τον πόλεμο στα προσκλητήρια ακουγόταν: «Απών! Έπεσεν ηρωικώς μαχόμενος». Έπεσε εκεί στα κακοτράχαλα βουνά της Βορείου Ηπείρου, την οποία ποτέ δεν διεκδικήσαμε, αν και απελευθερώσαμε τρεις φορές. Έπεσε πολεμώντας όχι μόνο τον εχθρό, αλλά και τις μανιασμένες θύελλες υπό φοβερό ψύχος, την πείνα και τις αμέτρητες στρατιές από ψείρες!
Το θρησκευτικό συναίσθημα διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην γραφή του έπους. Μυριάδες οι μαρτυρίες, καταγεγραμμένες από πρωταγωνιστές και δευτεραγωνιστές σ’ αυτό. Έχουν βέβαια εξοβελιστεί από τα σχολικά εγχειρίδια, όμως υπάρχουν και κανείς επίδοξος ολετήρας της ιστορικής μνήμης δεν θα καταφέρει να τις αφανίσει. Κανείς δεν θα καταφέρει να στερήσει από επερχόμενες γενιές το «Άξιον εστί» του Ελύτη, που αποδόθηκε με την έξοχη φωνή του Κατράκη. Μπορεί να επιλέγουν για τα παιδιά μας σήμερα οδηγίες μαγειρικής, ώστε να γίνουν ικανά για Παρασκευή ποικιλίας καφέδων και μακαρονάδων, παραβλέπουν όμως ότι θέλει και η ψυχή την τροφή της. Και κάποια πεινασμένη γενιά θα ανασύρει από βιβλιοθήκες, από σχολικά και οικογενειακά αρχεία όλον αυτόν τον πλούτο, που σήμερα επιχειρούν να θάψουν, ώστε να μην είναι προσιτός στους εκκολαπτόμενους αυριανούς πολίτες της χώρας. Λησμονούν πάντως κάτι: Όταν θάβεις τον σπόρο στη γη αυτός βλαστάνει.
Κατά τη μεταπολίτευση επιχειρήθηκε να υποκατασταθεί ο εορτασμός της 28ης Οκτωβρίου από τον άλλο της εθνικής αντίστασης, αν και έχει καθιερωθεί σε άλλη ημερομηνία ο εορτασμός αυτής. Κινηματογραφικές ταινίες και ιστορικές πραγματείες έστρεφαν την προσοχή των τηλεθεατών μακριά από το λαμπρό έπος; Γιατί; Μήπως ήταν λαμπρότερη η εθνική αντίσταση, που είναι αμφίβολο αν υπήρξε εθνική, όχι βέβαια αν εξετάσουμε τους πόθους και τα οράματα του λαού, που συμμετείχε ενθουσιώδως σ’ αυτήν, αλλά τους σκοπούς και τις επιδιώξεις των πρωταιτίων, οι οποίοι υπηρέτησαν ξένα συμφέροντα και προετοίμασαν το έδαφος για τον εμφύλιο πόλεμο, που ακολούθησε;
Τα τελευταία έτη ενορχηστρωμένοι οι μηχανισμοί της ιστορικής αποδόμησης και του εθνομηδενισμού οργανώνουν πανηγυρικά τον εορτασμό της απελευθέρωσης της πρωτεύουσας. Με πληθώρα εκδηλώσεων επί σειρά ημερών στοχεύουν να περάσει απαρατήρητη η επέτειος του ΟΧΙ ή νε μετριαστούν οι εντυπώσεις από τον εορτασμό αυτού. Αλλά δεν εκδιώξαμε τους φρικτούς Γερμανούς κατακτητές. Μόνοι τους εγκατέλειψαν το έδαφος της χώρας μας. Και εμείς ετοιμαστήκαμε να αλληλοσφαγούμε, ώστε να αποτελειώσουμε την καταστροφή, που προκάλεσαν οι κατακτητές.
Βέβαια ακόμη δεν έλαβαν οι ιθύνοντες την απόφαση να καταργήσουν τις παρελάσεις, αν και λυσσομανούν εναντίον τους, χαρακτηρίζοντας αυτές ως μέσα καλλιέργειας στρατοκρατικού πνεύματος. Είναι όμως πολύ πιθανόν να αποτελούν αυτές παρελθόν στο προσεχές μέλλον στο όνομα ενός αρρωστημένου δήθεν φιλειρηνικού πνεύματος, στην ουσία ενός πνεύματος άνευ όρων υποταγής στις δυνάμεις, που προκαλούν τους πολέμους!
Είμαι βέβαιος ότι ο ελληνικός λαός αντιτίθεται στην κατεδάφιση της ιστορικής μνήμης και αυτό το γνωρίζουν οι εθνομηδενιστές. Το ότι δεν τόλμησαν να διενεργήσουν δημοψήφισμα για τη συμφωνία με τη γείτονα χώρα είναι σαφής ένδειξη. Χρειάζονται όμως και αποδείξεις. Οι σημαίες που κυματίζουν στις εθνικές επετείους είναι πλέον πολύ λίγες. Ας φροντίσουμε να καλύπτουν στο εξής τους εξώστες. Οι πολίτες που προσέρχονται στις παρελάσεις είναι λιγότεροι απ’ εκείνους που παρακολουθούν τα αποκριάτικα δρώμενα. Ας ξεχυνόμαστε στους δρόμους, όπως οι Αθηναίοι το 1940. Ας αναλάβουμε εμείς να διδάξουμε στα παιδιά και στα εγγόνια μας την ιστορία μας και να τα μάθουμε βηματισμό, ώστε να μην ευτελίζονται κατά τις παρελάσεις. Είναι καιρός να εγκαταλείψουμε την παθητική στάση και να περάσουμε σε αντίσταση, αντίσταση στον επιχειρούμενο αφανισμό του εθνικού φρονήματος παράλληλα προς τον αφανισμό του ήθους με την πρόταξη της ευμάρειας και του καταναλωτισμού. Η κοινωνία μας νοσεί βαρύτατα βιώνοντας έσχατη παρακμή. Και η παρακμή οδηγεί τους λαούς, που δεν έχουν τη διάθεση να ανανήψουν, στο περιθώριο της ιστορίας.
«ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ»
* Ο Απόστολος Παπαδημητρίου εἶναι διπλωματοῦχος ἠλεκτρολόγος-μηχανολόγος μηχανικός τοῦ Ἐθνικοῦ Μετσοβίου Πολυτεχνείου καί συνταξιοῦχος τῆς Δημόσιας Ἐπιχείρησης Ἠλεκτρισμοῦ. Εἶναι ἐγκατεστημένος στήν Κοζάνη καί πατέρας τεσσάρων τέκνων.
Ἀπό τό 1972 και ἐπί εἰκοσιπενταετία μελέτησε τίς σχέσεις ἐπιστήμης καί θρησκευτικῆς πίστης. Ἀσχολήθηκε ἰδιαίτερα μέ τήν ἐπιστημολογία, δηλαδή τόν ἔλεγχο τῆς ἐγκυρότητας τῆς προβαλλόμενης ὡς ἐπιστημονικῆς γνώσης. Καρπός τῆς μελέτης του ὑπῆρξαν τρεῖς τόμοι με τίτλους «Ἐπιστήμη, ὑλισμός καί πίστη» οἱ δύο πρῶτοι (1984 καί 1990) καί «Ὁ κόσμος τοῦ λογικοῦ ὄντος» ὁ τρίτος (1999).
Ἀπό τοῦ 1980 ἄρχισε νά ἀρθρογραφεῖ ἐπί ποικίλων θεμάτων σέ ἐφημερίδες καί περιοδικά καί συνεχίζει ὥς σήμερα. Τά ἄρθρα του ὑπερβαίνουν τά 1.500 καί ὡρισμένα ἀπό αὐτά ἔχουν ἀναρτηθεῖ σέ δικτυακούς τόπους.
Ἀπό τοῦ 1992 τό ἐνδιαφέρον του ἐστράφη στήν ἱστορία τῆς ἰδιαίτερης πατρίδας του καί τό 2002 ἐξεδόθη ὁ Α΄ τόμος τῆς ἐργασίας του μέ τίτλο «Σελίδες ἱστορίας τῶν Γρεβενῶν». Ἀκολούθησαν οἱ τόμοι Β΄ (2014) και Γ΄ (2016). Μικρή εἶναι ἡ ἐνασχόλησή του καί μέ τή λογοτεχνία, καρπός τῆς ὁποίας εἶναι διήγημα μέ τίτλο «Ἡ καλή ἀλλοίωσις» (2004) μέ θέμα προσκύνημα στό Ἅγιον Ὄρος.
Ἀπό τοῦ 1999 διευθύνει ὡριαία κατά ἑβδομάδα ἐκπομπή στόν τηλεοπτικό σταθμό τῆς Κοζάνης ΤΟΡ με τίτλο «Μαρτυρία».
Διετέλεσε ἐπί ὀκταετία μέλος τοῦ διοικητικοῦ Συμβουλίου τοῦ συλλόγου πολυτέκνων Κοζάνης, ἐπί τετραετία ἀντιπρόεδρος τοῦ συνδέσμου γραμμάτων και τεχνῶν Κοζάνης καί ἐπί τριάντα ἔτη μέλος τοῦ διοικητικοῦ συμβουλίου τοῦ συλλόγου «Μακρυγιάννης» τῆς Κοζάνης, ἐκ τῶν ὁποίων τά εἴκοσι τελευταῖα πρόεδρος αὐτοῦ.
Σπούδασε βυζαντινή μουσική καί ἐπί δεκαπενταετία συμμετέχει στον δεξιό χορό τοῦ ναοῦ τῆς ἐνορίας του.
Κατηγορία Θέματος
Αρθρα Μακρυγιάννη,
Εθνικά Θέματα,
Εθνική Επέτειος,
Εθνική Προδοσία,
Ιστορικά θεματα,
Παγκοσμιοποίηση
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου