8 Οκτωβρίου 2018
Το παράδειγμα προς μίμηση του Αζναβούρ και Τα Δικαιώματα Υψηλής Νοημοσύνης
Γράφει ο Νίκος Λυγερός
Το παράδειγμα προς μίμηση του Αζναβούρ
Ο Αζναβούρ θα μπορούσε να είχε παραμείνει ένας απλός τραγουδιστής σαν πολλούς άλλους, ένας απλός καλλιτέχνης σαν ακόμα περισσότερους, όμως επέλεξε να μην ξεχάσει. Έτσι ακόμα κι αν γεννήθηκε στη Γαλλία δεν ξέχασε ότι οι γονείς του αναγκάστηκαν να φύγουν από την Αρμενία λόγω της Γενοκτονίας του 1915 και γι’ αυτόν τον λόγο πάλευε από παλιά για την αναγνώρισή της σε παγκόσμιο επίπεδο. Ήδη έγραφε τραγούδια για τη γενοκτονία το 1975, ήδη πάλευε το 1988 για τον σεισμό που είχε πλήξει την Αρμενία και το 2002 έπαιξε στο έργο Αραράτ για την ανάδειξη της γενοκτονίας διεθνώς. Ήταν βέβαια και πρέσβης της Αρμενίας από την ΟΥΝΕΣΚΟ και αυτόν τον τίτλο τον επιβεβαίωνε με το ίδιο του το έργο παντού στον κόσμο. Άντεξε τόσα πολλά για να γίνει αυτό που ήταν που ο κατάλογος είναι πολύ μακρύς. Αυτό που είναι σίγουρο, τώρα που τελείωσε ο πίνακάς του, όπως έλεγε ο Einstein, μετά από 94 χρόνια, είναι ότι πρόκειται για έναν Δίκαιο όχι μόνο της Αρμενίας ή της Γαλλίας αλλά της ίδιας της Ανθρωπότητας γιατί η γενοκτονία των Αρμενίων είναι ένα έγκλημα κατά της Ανθρωπότητας.
Έτσι το έργο του Αζναβούρ δεν είναι περιορισμένο μόνο σε μερικές εποχές και σε τρεις γενιές, όπως είπε χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος της Γαλλίας. Διότι η εμβέλεια του έχει ξεπεράσει τα σύνορα ενός κράτους γιατί αυτό που τον απασχολούσε πραγματικά ήταν τα Έθνη που δεν πρέπει να καταπιέζονται από τις πράξεις της βαρβαρότητας που πάντα προσπαθεί να τα πληγώσει και θα τα κατάφερνε οριστικά αν δεν υπήρχαν άνθρωποι σαν τον Αζναβούρ να μη γονατίζουν.
πηγή
Τα Δικαιώματα Υψηλής Νοημοσύνης
Μετά τη διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του 1789, τη Χάρτα των Ηνωμένων Εθνών του 1948 όπου για πρώτη φορά εμφανίζεται η ορολογία του Lemkin για την έννοια της γενοκτονίας, τα Δικαιώματα των Αυτοχθόνων Λαών το 2007 στα Ηνωμένα Έθνη, τα Δικαιώματα της Υψηλής Νοημοσύνης αποτελούν μια προετοιμασία για τα Δικαιώματα της Ανθρωπότητας αφού αυτή πρέπει πρώτα να ερμηνευτεί ως μια πολυκυκλική και διαχρονική υπερδομή για να γίνει κατανοητή η επινόηση των Δικαιωμάτων της. Διότι η Ανθρωπότητα δεν είναι απλώς ένα σύνολο ανθρώπων.
Στην πραγματικότητα η Ανθρωπότητα είναι μειονότητα των κοινωνιών που κυριαρχούν εντός του παρόντος σε κάθε εποχή. Η Ανθρωπότητα με αυτήν την έννοια πρέπει να προστατευτεί από τη βαρβαρότητα των κοινωνιών. Βέβαια σε βάθος χρόνου η Ανθρωπότητα κυριαρχεί εντός παρελθόντος και μέλλοντος, γιατί οι κοινωνίες εξαφανίζονται με τις εποχές που αλλάζουν. Έτσι τα Δικαιώματα της Υψηλής Νοημοσύνης εκφράζουν την αναγκαιότητα της προστασίας του σπάνιου διότι μόνο με αυτό θα διατηρηθεί η ποικιλία που χαρακτηρίζει την Ανθρωπότητα. Διότι αυτή πρέπει να έχει και το σπάνιο για να είναι θεμελιωμένη αλλιώς θα εκφυλιστεί σε απλές διαφορές. Η λογική αυτής της θέσης είναι ότι οι αξίες δεν είναι συγκρίσιμες και κατά συνέπεια δεν έχει νόημα να μιλούμε για συγκρίσεις και αξιολογήσεις αφού όλοι εντάσσονται στο πλαίσιο της αξιολογίας. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγουμε τη χρήση ενός κοινωνικού μοντέλου για να κριθεί η Ανθρωπότητα κι αντιλαμβανόμαστε πιο πρακτικά την αναγκαιότητα των Δικαιωμάτων της.
πηγή
Ο Νίκος Λυγερός είναι καθηγητής Γεωστρατηγικής
Το παράδειγμα προς μίμηση του Αζναβούρ
Ο Αζναβούρ θα μπορούσε να είχε παραμείνει ένας απλός τραγουδιστής σαν πολλούς άλλους, ένας απλός καλλιτέχνης σαν ακόμα περισσότερους, όμως επέλεξε να μην ξεχάσει. Έτσι ακόμα κι αν γεννήθηκε στη Γαλλία δεν ξέχασε ότι οι γονείς του αναγκάστηκαν να φύγουν από την Αρμενία λόγω της Γενοκτονίας του 1915 και γι’ αυτόν τον λόγο πάλευε από παλιά για την αναγνώρισή της σε παγκόσμιο επίπεδο. Ήδη έγραφε τραγούδια για τη γενοκτονία το 1975, ήδη πάλευε το 1988 για τον σεισμό που είχε πλήξει την Αρμενία και το 2002 έπαιξε στο έργο Αραράτ για την ανάδειξη της γενοκτονίας διεθνώς. Ήταν βέβαια και πρέσβης της Αρμενίας από την ΟΥΝΕΣΚΟ και αυτόν τον τίτλο τον επιβεβαίωνε με το ίδιο του το έργο παντού στον κόσμο. Άντεξε τόσα πολλά για να γίνει αυτό που ήταν που ο κατάλογος είναι πολύ μακρύς. Αυτό που είναι σίγουρο, τώρα που τελείωσε ο πίνακάς του, όπως έλεγε ο Einstein, μετά από 94 χρόνια, είναι ότι πρόκειται για έναν Δίκαιο όχι μόνο της Αρμενίας ή της Γαλλίας αλλά της ίδιας της Ανθρωπότητας γιατί η γενοκτονία των Αρμενίων είναι ένα έγκλημα κατά της Ανθρωπότητας.
Έτσι το έργο του Αζναβούρ δεν είναι περιορισμένο μόνο σε μερικές εποχές και σε τρεις γενιές, όπως είπε χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος της Γαλλίας. Διότι η εμβέλεια του έχει ξεπεράσει τα σύνορα ενός κράτους γιατί αυτό που τον απασχολούσε πραγματικά ήταν τα Έθνη που δεν πρέπει να καταπιέζονται από τις πράξεις της βαρβαρότητας που πάντα προσπαθεί να τα πληγώσει και θα τα κατάφερνε οριστικά αν δεν υπήρχαν άνθρωποι σαν τον Αζναβούρ να μη γονατίζουν.
πηγή
Τα Δικαιώματα Υψηλής Νοημοσύνης
Μετά τη διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του 1789, τη Χάρτα των Ηνωμένων Εθνών του 1948 όπου για πρώτη φορά εμφανίζεται η ορολογία του Lemkin για την έννοια της γενοκτονίας, τα Δικαιώματα των Αυτοχθόνων Λαών το 2007 στα Ηνωμένα Έθνη, τα Δικαιώματα της Υψηλής Νοημοσύνης αποτελούν μια προετοιμασία για τα Δικαιώματα της Ανθρωπότητας αφού αυτή πρέπει πρώτα να ερμηνευτεί ως μια πολυκυκλική και διαχρονική υπερδομή για να γίνει κατανοητή η επινόηση των Δικαιωμάτων της. Διότι η Ανθρωπότητα δεν είναι απλώς ένα σύνολο ανθρώπων.
Στην πραγματικότητα η Ανθρωπότητα είναι μειονότητα των κοινωνιών που κυριαρχούν εντός του παρόντος σε κάθε εποχή. Η Ανθρωπότητα με αυτήν την έννοια πρέπει να προστατευτεί από τη βαρβαρότητα των κοινωνιών. Βέβαια σε βάθος χρόνου η Ανθρωπότητα κυριαρχεί εντός παρελθόντος και μέλλοντος, γιατί οι κοινωνίες εξαφανίζονται με τις εποχές που αλλάζουν. Έτσι τα Δικαιώματα της Υψηλής Νοημοσύνης εκφράζουν την αναγκαιότητα της προστασίας του σπάνιου διότι μόνο με αυτό θα διατηρηθεί η ποικιλία που χαρακτηρίζει την Ανθρωπότητα. Διότι αυτή πρέπει να έχει και το σπάνιο για να είναι θεμελιωμένη αλλιώς θα εκφυλιστεί σε απλές διαφορές. Η λογική αυτής της θέσης είναι ότι οι αξίες δεν είναι συγκρίσιμες και κατά συνέπεια δεν έχει νόημα να μιλούμε για συγκρίσεις και αξιολογήσεις αφού όλοι εντάσσονται στο πλαίσιο της αξιολογίας. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγουμε τη χρήση ενός κοινωνικού μοντέλου για να κριθεί η Ανθρωπότητα κι αντιλαμβανόμαστε πιο πρακτικά την αναγκαιότητα των Δικαιωμάτων της.
πηγή
Ο Νίκος Λυγερός είναι καθηγητής Γεωστρατηγικής
Κατηγορία Θέματος
Αρθρα Ν. Λυγερού,
Θέματα Παιδείας,
Ιστορικά θεματα,
Κοινωνικά θέματα
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου