3 Οκτωβρίου 2018
Το «μάθημα» από τον Παυσανία για τη θρησκεία στον κόσμο
Από τον Δημήτρη Σέργιο
Δεν ερεύνησα στο Πρωτοδικείο Αθηνών, δηλαδή στο βιβλίο των εγγεγραμμένων με δικαστική έγκριση σωματείων, επομένως δεν γνωρίζω πώς, πότε και από ποιον έχει εγκριθεί (και με ποιο ακριβώς σκεπτικό) νόμιμη ύπαρξη «Ενωσης Αθέων»... Η οποία έφθασε στο σημείο να απαιτεί από το Συμβούλιο Επικρατείας την αφαίρεση ιερών εικόνων από αίθουσες συνεδριάσεών του, ειδικώς και μόνο όταν συζητούνται εκεί... δικές της προσφυγές κατά διαφόρων Πράξεων της Διοίκησης! Ως γνωστόν, οι ενώσεις που έχουν καταστατικό και σκοπό, ιδρυτικά μέλη και συνελεύσεις κάνουν αρχαιρεσίες για εκλογή διοικήσεως, εγγράφουν εκάστοτε νέα μέλη, έχουν ταμειακή λειτουργία για χρηματοδότηση δραστηριοτήτων, αποκτούν περιουσία κ.λπ. οφείλουν να παίρνουν άδεια.
Οι λόγοι της άδειας πρέπει απαραίτητα να είναι:
α) Συνταγματικοί, δηλαδή κοινωνικώς και όχι μόνον ατομικώς αποδεκτοί (η ένωση δεν προκύπτει μόνο από ατομικές πεποιθήσεις, έχει πρωτευόντως κοινωνικό ρόλο και σκοπό)
β) Λόγοι θετικοί, όχι αρνητικοί και αντιδραστικοί σε φρονήματα και αξιακές κοινωνικές δράσεις άλλων, ιδίως στην κοινωνική δομή, στις αξιακές αρχές και στη λειτουργικότητα της ελληνικής κοινωνίας ως οργανωμένου συνόλου. Για παράδειγμα, δεν νοείται αναγνωρισμένη δικαστικώς ένωση για τη... διάλυση του ελληνικού έθνους-κράτους (!), όσες και εάν υπάρχουν εν τοις πράγμασι παρέες «αναρχικών» που θέλουν να βάλουν φωτιά σε δικαστήρια, πανεπιστήμια ή ιερούς ναούς, ή να γκρεμίσουν τη... Βουλή, το Πεντάγωνο και το Μέγαρο Μαξίμου! Ούτε νοείται (κατ’ άλλο παράδειγμα...) αναγνωρισμένη ένωση για εκδίωξη Εβραίων -ή, κατ’ άλλους- μουσουλμάνων ή βουδιστών κ.λπ. από την Ελλάδα. Ούτε νοείται αναγνωρισμένη ένωση για τη νομιμοποίηση, ας πούμε, της παιδεραστίας, όσες και εάν εν τοις πράγμασι υπάρχουν στην Ευρωένωση σχετικές επίσημες κινήσεις (Ολλανδία, Σουηδία κ.λπ.) για να νομιμοποιηθεί το... φρούτο! Τέλος
γ) θα πρέπει να υπάρχουν λόγοι σύμφωνοι με αρχές Δικαίου που ευρίσκουν ιστορική θεμελίωση.
Θα αναφερθώ (λόγω περιορισμένου χώρου) ειδικά στο τελευταίο: Ο περιηγητής Παυσανίας (2ος μ.Χ. αι.) έγραψε το έργο «Ελλάδος Περιήγησις» που περιλαμβάνει δέκα βιβλία και σώζεται ακέραιο. (Σημ.: Από το έργο φαίνεται ότι ο Παυσανίας γνώρισε και την Ιταλία, τη Συρία, την Ιερουσαλήμ, την Αραβία, τις Πυραμίδες και άλλες σημαντικές περιοχές του συγχρόνου προς αυτόν κόσμου.) Στο έργο αυτό ο Παυσανίας σημειώνει, μεταξύ άλλων: «Ιδοις αν χώρας ανοχυρώτους, αφρουρήτους, αβασιλεύτους, ανιέρους δε άνευ βωμών ουδαμού...» («Μπορείς να δεις χώρες ανοχύρωτες, αφρούρητες και δίχως άρχοντες, αλλά χώρες χωρίς θρησκεία και βωμούς δεν θα βρεις πουθενά...») «Ουδαμού», λοιπόν, του κόσμου υπήρξαν ποτέ «ανίεροι» (άθρησκοι) λαοί... Βέβαια, ο Παυσανίας δεν ήξερε καθόλου τη σημερινή... Ευρωένωση!
Και κάτι τελευταίο, χαριτωμένο: Ο καθηγητής στην Οξφόρδη Ρίτσαρντ Ντόκινς, στρατευμένος αθεϊστής, προτείνει να μη λέγονται οι άθεοι... αθεϊστές, διότι συμφωνεί ότι ο όρος είναι αντιδραστικός. Καλύτερα θα ήταν, διευκρινίζει, να ονομάζονται με κάτι πιο θετικό, πιο ελκυστικό: Παρομοίως, ας πούμε, όπως και οι ομοφυλόφιλοι λέγονται «χαρούμενοι» («gay»)! Σοφόν! Εισηγείται, λοιπόν, να ονομάζονται οι αθεϊστές... bright (!), δηλαδή λαμπροί, πεφωτισμένοι! Σοφότερον!
δημοκρατία
Δεν ερεύνησα στο Πρωτοδικείο Αθηνών, δηλαδή στο βιβλίο των εγγεγραμμένων με δικαστική έγκριση σωματείων, επομένως δεν γνωρίζω πώς, πότε και από ποιον έχει εγκριθεί (και με ποιο ακριβώς σκεπτικό) νόμιμη ύπαρξη «Ενωσης Αθέων»... Η οποία έφθασε στο σημείο να απαιτεί από το Συμβούλιο Επικρατείας την αφαίρεση ιερών εικόνων από αίθουσες συνεδριάσεών του, ειδικώς και μόνο όταν συζητούνται εκεί... δικές της προσφυγές κατά διαφόρων Πράξεων της Διοίκησης! Ως γνωστόν, οι ενώσεις που έχουν καταστατικό και σκοπό, ιδρυτικά μέλη και συνελεύσεις κάνουν αρχαιρεσίες για εκλογή διοικήσεως, εγγράφουν εκάστοτε νέα μέλη, έχουν ταμειακή λειτουργία για χρηματοδότηση δραστηριοτήτων, αποκτούν περιουσία κ.λπ. οφείλουν να παίρνουν άδεια.
Οι λόγοι της άδειας πρέπει απαραίτητα να είναι:
α) Συνταγματικοί, δηλαδή κοινωνικώς και όχι μόνον ατομικώς αποδεκτοί (η ένωση δεν προκύπτει μόνο από ατομικές πεποιθήσεις, έχει πρωτευόντως κοινωνικό ρόλο και σκοπό)
β) Λόγοι θετικοί, όχι αρνητικοί και αντιδραστικοί σε φρονήματα και αξιακές κοινωνικές δράσεις άλλων, ιδίως στην κοινωνική δομή, στις αξιακές αρχές και στη λειτουργικότητα της ελληνικής κοινωνίας ως οργανωμένου συνόλου. Για παράδειγμα, δεν νοείται αναγνωρισμένη δικαστικώς ένωση για τη... διάλυση του ελληνικού έθνους-κράτους (!), όσες και εάν υπάρχουν εν τοις πράγμασι παρέες «αναρχικών» που θέλουν να βάλουν φωτιά σε δικαστήρια, πανεπιστήμια ή ιερούς ναούς, ή να γκρεμίσουν τη... Βουλή, το Πεντάγωνο και το Μέγαρο Μαξίμου! Ούτε νοείται (κατ’ άλλο παράδειγμα...) αναγνωρισμένη ένωση για εκδίωξη Εβραίων -ή, κατ’ άλλους- μουσουλμάνων ή βουδιστών κ.λπ. από την Ελλάδα. Ούτε νοείται αναγνωρισμένη ένωση για τη νομιμοποίηση, ας πούμε, της παιδεραστίας, όσες και εάν εν τοις πράγμασι υπάρχουν στην Ευρωένωση σχετικές επίσημες κινήσεις (Ολλανδία, Σουηδία κ.λπ.) για να νομιμοποιηθεί το... φρούτο! Τέλος
γ) θα πρέπει να υπάρχουν λόγοι σύμφωνοι με αρχές Δικαίου που ευρίσκουν ιστορική θεμελίωση.
Θα αναφερθώ (λόγω περιορισμένου χώρου) ειδικά στο τελευταίο: Ο περιηγητής Παυσανίας (2ος μ.Χ. αι.) έγραψε το έργο «Ελλάδος Περιήγησις» που περιλαμβάνει δέκα βιβλία και σώζεται ακέραιο. (Σημ.: Από το έργο φαίνεται ότι ο Παυσανίας γνώρισε και την Ιταλία, τη Συρία, την Ιερουσαλήμ, την Αραβία, τις Πυραμίδες και άλλες σημαντικές περιοχές του συγχρόνου προς αυτόν κόσμου.) Στο έργο αυτό ο Παυσανίας σημειώνει, μεταξύ άλλων: «Ιδοις αν χώρας ανοχυρώτους, αφρουρήτους, αβασιλεύτους, ανιέρους δε άνευ βωμών ουδαμού...» («Μπορείς να δεις χώρες ανοχύρωτες, αφρούρητες και δίχως άρχοντες, αλλά χώρες χωρίς θρησκεία και βωμούς δεν θα βρεις πουθενά...») «Ουδαμού», λοιπόν, του κόσμου υπήρξαν ποτέ «ανίεροι» (άθρησκοι) λαοί... Βέβαια, ο Παυσανίας δεν ήξερε καθόλου τη σημερινή... Ευρωένωση!
Και κάτι τελευταίο, χαριτωμένο: Ο καθηγητής στην Οξφόρδη Ρίτσαρντ Ντόκινς, στρατευμένος αθεϊστής, προτείνει να μη λέγονται οι άθεοι... αθεϊστές, διότι συμφωνεί ότι ο όρος είναι αντιδραστικός. Καλύτερα θα ήταν, διευκρινίζει, να ονομάζονται με κάτι πιο θετικό, πιο ελκυστικό: Παρομοίως, ας πούμε, όπως και οι ομοφυλόφιλοι λέγονται «χαρούμενοι» («gay»)! Σοφόν! Εισηγείται, λοιπόν, να ονομάζονται οι αθεϊστές... bright (!), δηλαδή λαμπροί, πεφωτισμένοι! Σοφότερον!
δημοκρατία
Κατηγορία Θέματος
Θέματα Παιδείας,
Ιστορικά θεματα,
Κοινωνικά θέματα,
Ομοφυλοφιλία,
Παγκοσμιοποίηση
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου