Η εκδήλωση είχε ως κεντρικό ομιλητή τον εκπαιδευτικό κ. Δημήτρη Καραγιαννίδη που μέσα από πλήθος διαφανειών και βίντεο μας ανέλυσε της πτώση της Κωνσταντινούπολης.
Βίντεο από την εκδήλωση:
Ευχαριστούμε μία ακόμη φορά τα ελληνορθόδοξα ιστολόγια που στήριξαν την εκδήλωση μας.
Ιερός Λόχος 2012
Έφεδροι και Φίλοι των ειδικών Δυνάμεων
πηγή
Ακολουθεί ένα κείμενο για την Άλωση από τους Λατίνους (Παπικούς), το 1204 μ.Χ.:
Η λεηλασία της Κωνσταντινούπολης
Ώσπου ήρθε η άλωση της Πόλης το 1204 από τους Φράγκους.
Οι Φραγκολατίνοι που κατέλαβαν την Κωνσταντινούπολη στις 13 Απριλίου του 1204, κυριολεκτικά την καταλήστεψαν. Άρπαζαν ότι έβρισκαν. Ανάμεσα σε αυτά που ξήλωσαν για να τα μεταφέρουν στη Δύση ήταν και οι τέσσερις χάλκινοι ίπποι του Ιπποδρομίου της Πόλης.
Αναφέρεται πως τους ξήλωσε ο δόγης της Βενετίας Enrico Dandolo για να κοσμήσει οικία στη Βενετία! Τα τέσσερα ορειχάλκινα αγάλματα κόσμησαν την οικία του Domenico Morosini. Γύρω στο 1378 κατέληξαν στη διακόσμηση του ναού του Αγίου Μάρκου της Βενετίας.
Ένα μέρος της τεράστιας αρπαγής των φραγκολατίνων καταγράφεται στο http://www.ortodoxia.it/ από όπου μεταφέρουμε, στα ελληνικά, μερικά στοιχεία:
«...Αφού έλαβαν άφεση αμαρτιών, από τον Πάπα, οι Σταυροφόροι, επιτέθηκαν. Η Κωνσταντινούπολη έπεσε μετά από τρεις ημέρες. Όταν εισέβαλαν στην πόλη οι Σταυροφόροι άρχισε σε ένα "όργιο σφαγής, κτηνωδίας και βανδαλισμού που δεν είχαν δει στην Ευρώπη από τις βαρβαρικές επιδρομές, εδώ και επτά αιώνες' . Κανείς δεν είχε γλιτώσει, ούτε επίσκοπος, ιερέας, καλόγρια, άνδρας, γυναίκα ή παιδί. Πυρπόλησαν όλα τα μέρη της πόλης. Άρχισαν τότε οι λεηλασίες και βεβήλωση απαράμιλλη στην ιστορία.
Μια ορδή χύνεται στη Αγία Σοφία. Κατέβασε την εικόνα του Παντοκράτορα, την πέταξαν σε έναν βωμό να λιώσει για να λάβουν το χρυσό, το ίδιο έκαναν με τις μικρές εικόνες καθώς και την εικόνα της Παναγίας που την ποδοπάτησαν, μάζεψαν όλα τα ιερά σκεύη για να ξεκολλήσουν τα κοσμήματα, άρπαξαν ψηφιδωτά και ξήλωσαν τις ταπετσαρίες από τους τοίχους. Μάζεψαν άλογα και μουλάρια στην είσοδο του ναού για να μεταφέρουν τα ιερά σκεύη, χρυσό, ασήμι και οτιδήποτε άλλο μπορούσαν να κλέψουν. Έβαλαν μια πόρνη στο θρόνο του ναού για να χλευάσουν τον Πατριάρχη.
Την ίδια μέθοδο της λεηλασίας και της βεβήλωσης ακολούθησαν σε εκκλησίες, μοναστήρια και παλάτια σε όλη την πόλη. Οι τάφοι των αυτοκρατόρων είχαν ανοίξει και όλα τα αγάλματα και τα μνημεία της κλασικής εποχής, ό,τι είχε επιζήσει από την «αρχαία Ελλάδα» και την αυτοκρατορική Ρώμη καταστράφηκαν. Ό, τι δεν μπορούσαν να το αρπάξουν το έριχναν στη φωτιά για να το λιώσουν και να πάρουν τα πολύτιμα μέταλλα και τους πολύτιμους λίθους.»
Μετά τη σφαγή, άρχισε μια αργή και μεθοδική εξάλειψη των θησαυρών από ορθόδοξες εκκλησίες, καθεδρικούς ναούς, μοναστήρια και μικρές εκκλησίες. Μεγάλες ποσότητες χρυσού και αργύρου από την Αγία Σοφία καταλήξανε στο Θησαυροφυλάκιο του Βατικανού.»
Και λίγο πιο κάτω:
«Το καμάρι της Βενετίας είναι τα τέσσερα υπέροχα άλογα, από επίχρυσο ορείχαλκο, που χρονολογούνται από την εποχή του Κωνσταντίνου, είναι από τη λεηλασία του Ιπποδρομίου. Σήμερα κοσμούν τη βασιλική του Αγίου Μάρκου της Βενετίας.
Ο θησαυρός του Αγίου Μάρκου έχει την πιο ακριβή συλλογή χειροτεχνημάτων από το βυζαντινό κόσμο, και περιλαμβάνει 32 κύπελλα Βυζαντινά, καθώς και διάφορα κειμήλια, ιερά, τα μέρη του βωμού, τα Ευαγγέλια, κοσμήματα, άμφια, χειρόγραφα και ιερά σκεύη.
πηγή
2 σχόλια:
Ο θησαυρός του Αγίου Μάρκου έχει την πιο ακριβή συλλογή χειροτεχνημάτων από το βυζαντινό κόσμο, και περιλαμβάνει 32 κύπελλα Βυζαντινά, καθώς και διάφορα κειμήλια, ιερά, τα μέρη του βωμού, τα Ευαγγέλια, κοσμήματα, άμφια, χειρόγραφα και ιερά σκεύη.
ΑΡΑΓΕ ποσο περηφανος νιωθει ενας λαος οταν παραδεχεται οτι ο θησαυρος που "κατεχει" ειναι προιον κλεψιας ???
Ας μου λυσει καποιος αυτην την απορια .....
Ολα τα μουσεία του κόσμου είναι γεμάτα με ελληνικά έργα τέχνης...
Μας έχουν κατακλέψει....
Το θέμα είναι εμείς τι κάνουμε...
Θα έπρεπε να διεκδικουμε συνεχως όλους τους ελληνικούς θησαυρούς από τους ξένους...
Με τους Ιταλους υπαρχει ένα θεμα ωστοσο...
Αυτοί έχουν πλήθος ελληνικά αρχαία μνημεία λογω της ελληνικής παρουσίας κυρίως στην νότιο Ιταλία και στην Σικελία (την Μεγάλη Ελλάδα)...
Αλλά και εμείς έχουμε πάρα πολλά ρωμαϊκά μνημεία που βρίσκονταν στον ελληνικό χώρο τα χρόνια της Ρωμαϊκής κατοχής...
Και ολα αυτα ισως δικαίως τα κατεχουμε αφού δεν τα κλεψαμε από κανεναν...
Τα βυζαντινά ομως κειμηλια και εργα τεχνης ειναι αληθινα κλεμενα...
Οπως τα Μάρμαρα του Παρθενώνα και πλήθος έργων τεχνης σε ολα τα μεγαλα Ευρωπαίκά Μουσεια... (δεν βρεθηκαν στο εδαφος τους αλλά κουβαληθηκαν εκεί από τυχοδιώκτες και κλεφτες αρχαιοκαπηλους)
Δημοσίευση σχολίου