24 Αυγούστου 2015

Η πολιτισμική γενοκτονία των κατεχομένων.

Το βανδαλισμένο νεκροταφείο Λαπήθου
Η ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΜΑΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΜΑΡΤΥΡΕΙ ΤΗΝ ΑΔΙΑΙΡΕΤΗ ΧΡΟΝΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΚΥΠΡΙΑΚΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

Η «εξολόθρευση» αποτελεί το έβδομο στάδιο της γενοκτονίας και συνοδεύεται με καταστροφή της πολιτιστικής και θρησκευτικής κληρονομιάς ενός λαού, ούτως ώστε να εξαφανιστεί ολοκληρωτικά η ιστορικότητα της ύπαρξής του. 

Η προσπάθεια εξαφάνισης κάθε ελληνικού στοιχείου στα κατεχόμενα εδάφη είναι συνήθης τακτική που εφαρμόζουν διαχρονικά οι Τούρκοι. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η καταστροφή τάφων ηλικίας 1200 χρόνων στην Αρμενία, από τους Αζέρους Τούρκους.

Μόνο μια βόλτα αρκεί να κάνει κανείς στα κατεχόμενα χωριά και πόλεις, για να αντικρίσει το αποκρουστικό θέαμα από τα κατεστραμμένα προαύλια εκκλησιών, τα ερειπωμένα σπίτια, τις λεηλατημένες εκκλησίες να έχουν μετατραπεί σε τουαλέτες, στάβλους, πιτσαρίες και μπαράκια… 

Το επίπεδο πολιτισμού ενός λαού κρίνεται με γνώμονα τη συμπεριφορά και τον σεβασμό που επιδεικνύει απέναντι στον πολιτισμό και τους νεκρούς ενός άλλου λαού, έστω και αν αυτός αποτελεί εν δυνάμει εχθρό του. Στην περίπτωση της Κύπρου, η συμπεριφορά των Τούρκων εισβολέων, όσον αφορά τη διαχείριση της πολιτισμικής και θρησκευτικής μας κληρονομιάς στα κατεχόμενα εδάφη, αποδεικνύει ξεκάθαρα, ακόμα και για τον πιο δύσπιστο, το αληθινό πρόσωπο του Αττίλα. 

Δεν χωράει αμφιβολία ότι η πολιτιστική μας κληρονομιά αποτελεί το πιστοποιητικό γέννησης του λαού μας και μαρτυρεί παράλληλα την αδιαίρετη συνέχεια του κυπριακού Ελληνισμού μέσα στον χρόνο. Αυτήν ακριβώς τη συνέχεια επιδιώκουν να εξαφανίσουν οι Τούρκοι και γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο επιδίδονται σε μιαν ανελέητη πολιτισμική γενοκτονία των κατεχομένων εδώ και 40 χρόνια. Η γενοκτονία αυτή του πολιτισμού εκτελείται με συνέπεια μέσω της αλλαγής των τοπωνυμίων σε όλες τις ελληνίδες πόλεις και χωριά των κατεχομένων, και την αντικατάστασή τους από τουρκικά ονόματα, και συμπληρώνεται ταυτόχρονα με την πληθυσμιακή αλλοίωση και εκτοπισμό του τοπικού στοιχείου. 

Η μέθοδος των γενοκτόνων 

Επί του θέματος, ο νομικός και ειδικός σε θέματα γενοκτονιών Gregory Stanton χωρίζει τις γενοκτονίες σε 8 στάδια. Ονομάζει το έβδομο στάδιο της γενοκτονίας ως «εξολόθρευση» και στο οποίο, πέραν από τις μαζικές δολοφονίες αμάχων, συντελείται ταυτόχρονα και καταστροφή της πολιτιστικής και θρησκευτικής κληρονομιάς από τον γενοκτόνο, ούτως ώστε να εξαφανιστεί ολοκληρωτικά η ιστορικότητα της ύπαρξης μιας ομάδας ανθρώπων.

Στο αμέσως επόμενο στάδιο, αυτό της άρνησης, ο ίδιος αναφέρει πως οι δράστες ξεθάβουν τους μαζικούς τάφους, προσπαθούν να καλύψουν τα αποδεικτικά στοιχεία, εκφοβίζουν τους μάρτυρες και αρνούνται ότι διέπραξαν κάποιο έγκλημα. Η Τουρκία έχει διαπράξει όλα αυτά τα εγκλήματα και πέρυσι επιβεβαίωσε, με την στάση της, ότι έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός κράτος-δολοφόνου, αφού αρνήθηκε να πληρώσει τις σχετικές αποζημιώσεις που επέβαλε το ΕΔΑΔ. 

Βανδαλισμοί και προκλήσεις 

Μόνο μια βόλτα αρκεί να κάνει κανείς στα κατεχόμενα χωριά και πόλεις, για να αντικρίσει το αποκρουστικό θέαμα από τα κατεστραμμένα προαύλια εκκλησιών, τα ερειπωμένα σπίτια, τις λεηλατημένες εκκλησίες να έχουν μετατραπεί σε τουαλέτες, στάβλους, πιτσαρίες και μπαράκια. Την ασέβεια και την ύβριν του τουρκικού στρατού απέναντι στους νεκρούς μπορεί κανείς εύκολα να τη διακρίνει, αν περάσει έξω από τα διάφορα νεκροταφεία.

Πολύ περισσότερο, η πλευρά μας δεν προέβη σε πράξεις που να θίγουν το θρησκευτικό φρόνημα των μουσουλμάνων, όπως έπραξαν πέρυσι τα τουρκικά «μοντέλα», όταν φωτογραφήθηκαν ημίγυμνα πάνω στους κατεστραμμένους σταυρούς μέσα σε νεκροταφείο των κατεχομένων. Ασχέτως αν η συγκεκριμένη πράξη είναι αποτέλεσμα άγνοιας η συνειδητής βεβήλωσης, εντούτοις, υποδηλώνει τη διαφορά νοοτροπίας και επιπέδου που υπάρχει ανάμεσα στους δυο πολιτισμούς. 

Δερβίσηδες στον Άγιο Νικόλαο 

Υπενθυμίζεται ότι οι Τούρκοι προχώρησαν και σε παρόμοιες προκλητικές συμπεριφορές καπηλευόμενοι τα πολιτιστικά μας μνημεία, οργανώνοντας οθωμανικούς χορούς Δερβίσηδων μέσα στον βυζαντινό ναό του Αγίου Νικολάου στην κατεχόμενη Λευκωσία. Ο εν λόγω ναός, που χρονολογείται από τον 12° αιώνα μ.Χ., λειτουργεί πλέον σαν εκθεσιακός χώρος, προκειμένου να κερδοσκοπούν οι Τούρκοι με παραστάσεις για τους τουρίστες. Αυτό ωστόσο που σκανδαλίζει ακόμη περισσότερο είναι η ανοχή που επιδεικνύει τα τελευταία χρόνια και ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος Β', που μόλις τον περασμένο χρόνο δήλωνε πως «η συνύπαρξη αποτελεί μονόδρομο», επιλέγοντας τη μέρα της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου για να τραπεζώσει τον Μουφτή των κατεχομένων.

Η προσπάθεια εξαφάνισης κάθε ελληνικού στοιχείου στα κατεχόμενα εδάφη είναι συνήθης τακτική, που εφαρμόζουν διαχρονικά οι Τούρκοι. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η καταστροφή τάφων ηλικίας 1200 χρόνων στην Αρμενία, από τους Αζέρους Τούρκους. Η βαρβαρότητα των Τούρκων δεν περιορίστηκε στην καταστροφή των νεκροταφείων, αλλά επεκτάθηκε επιπλέον και στην καταστροφή ανεκτίμητων έργων τέχνης, που διακοσμούν τα εσωτερικά των κατεχόμενων εκκλησιών μας.

Οι πυροβολισμοί στο πρόσωπο της Παναγίας της Κανακαριάς (6ος μ.Χ. αιώνας) στην κατεχόμενη Λυθράγκωμη, η σύληση των αγιογραφιών στην Κερύνεια του μοναστηριού του Αντιφωνητή στην Καλογραία, είναι μερικά μόνο χαρακτηριστικά παραδείγματα. Τα ανεκτίμητα αυτά πολιτισμικά έργα τέχνης έχουν κατά καιρούς γίνει αντικείμενο αρχαιοκαπηλίας, με πιο ενδεικτική αυτήν του πιο γνωστού Τούρκου αρχαιοκάπηλου Αϊντίν Ντικμέν.

Μόνο πρόσφατα έγιναν κάποιες ενθαρρυντικές ενέργειες γι' αποκατάσταση και επαναπατρισμό κάποιων εκκλησιαστικών κειμηλίων, τα οποία πωλήθηκαν στη Γερμανία μετά την τουρκική εισβολή του 1974. Συγκεκριμένα, πρόκειται για 173 κειμήλια, όπως μέρη τοιχογραφιών από τον ναό της Παναγίας Περγαμηνιώτισσας στην Ακανθού (12 αι. μ.Χ.), ψηφιδωτό του Αποστόλου Θωμά από την Παναγία Κανακαριά (6ος αι. μ.Χ.), παλαιά χειρόγραφα αλλά και αριθμός εικόνων. 

Ύβρις 

Εκτός φυσικά από τα διάφορα εκκλησιαστικά και βυζαντινά κειμήλια, μεγάλος είναι και ο αριθμός έργων τέχνης από την περίοδο της αρχαιότητας, τα οποία γίνονται αντικείμενο λαθρεμπορίας και παράνομων ανασκαφών. Διάφορα πανεπιστήμια της Τουρκίας διεξάγουν κατά καιρούς ανασκαφές και στην περιοχή της Σαλαμίνας, με τα ευρήματα να μεταφέρονται είτε στα τουρκικά μουσεία είτε σε παράνομες συλλογές του εξωτερικού ή σε άλλους άγνωστους προορισμούς. Παράλληλα, αποκρουστικό είναι θέαμα που αντικρίζει κανείς βλέποντας το απαράδεκτο δράμα που επικρατεί στα αρχαία θέατρα, μετά από τις παραστάσεις που διενεργούν οι Τούρκοι, με σωρούς από σκουπίδια να είναι ριγμένα στα ιερά μάρμαρα των προγόνων μας. 

Η σωστή διεθνοποίηση 

Στο πλαίσιο λοιπόν διεθνοποίησης του Κυπριακού, και στην προσπάθειά μας για επαναφορά του ζητήματος της τουρκικής εισβολής και κατοχής στη σωστή του βάση, όλα αυτά αποτελούν αδιάψευστα τεκμήρια του τουρκικού επεκτατισμού και προθέσεων. Αυτό που επιχειρείται είναι μια πολιτισμική γενοκτονία, με απώτερο στόχο τον αφανισμό κάθε ελληνικού στοιχείου, που να μαρτυρεί το προηγηθέν έγκλημα. Με αυτά, λοιπόν, τα δεδομένα, είναι επιτακτική η ανάγκη ενεργοποίησης της πολιτισμικής μας διπλωματίας.

Σημερινή
το είδαμε ΕΔΩ



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.