5 Ιανουαρίου 2013

ΟΙ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ ΚΑΙ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ.

Του Πρωτ. Βασιλείου Α. Γεωργοπούλου
Λέκτορος θεολογικής Σχολής Α.Π.

Συνηθισμένη πρακτική της μετοχικής εταιρείας "Σκοπιά" αποτελεί το φαινόμενο να προσπαθεί να στιγματίσει και να ενοχοποιήσει κάθε τι το χριστια­νικό ως δήθεν αντίθετο στην Αγ. Γραφή και στο θέλημα του Θεού. Από την εν λόγω πρακτική δεν εξαίρεσε ούτε τις χριστιανικές εορτές, μεταξύ των οποίων επιφανή θέση κατέχουν τα Χριστούγεν­να. Τι ισχυρίζεται όμως η εταιρεία "Σκο­πιά" σχετικά με τα Χριστούγεννα;
I) Είναι γνωστό ότι ο αρχαίος ειδωλο­λατρικός κόσμος και κυρίως οι οπαδοί τού Μίθρα γιόρταζαν στις 25 Δεκεμβρίου τη γέννηση του ανίκητου Ήλιου γνωστή ως ‘dies natalis Solis Invicti'. Λόγω α­κριβώς της ημερομηνίας εορτασμού των Χριστουγέννων οι μάρτυρες τού Ιεχωβά ισχυρίζονται ότι τα Χριστούγεννα έχουν ειδωλολατρική προέλευση2.

Εξισώνουν δηλαδή την εορτή των Χριστουγέννων με την προϋπάρχουσα ειδωλολατρική εορ­τή. Μόνο έτσι μπορεί να κατανοηθεί ο ισχυρισμός τους ότι "αιώνες έπειτα από τότε που ήταν στη γη ο Ιησούς, αποστά­τες χριστιανοί υιοθέτησαν αυτή την ημε­ρομηνία για να γιορτάζουν τη γέννηση του Χριστού"3. 

Παρατηρούμε εν προκειμένω, ότι εκ μέρους της "Σκοπιά" γίνεται μια σκόπι­μη και ανιστόρητη διαστρέβλωση των γεγονότων. Παραβλέπουν ότι η εορτή των Χριστουγέννων σχετίζεται με το "μέγα της ευσεβείας μυστήριον", επίκε­ντρο του οποίου αποτελεί και το γε­γονός ότι ‘’Θεός εφανερώθη εν σαρκί’’ (Α' Τιμ. 3. 16). Η Εκκλησία ορίζοντας τη εορτή των Χριστουγέννων στις 25 Δε­κεμβρίου δεν υιοθέτησε παγανιστικά στοιχεία. Αντικατέστησε μια ακόμα έκφραση της δαιμονικής λατρείας του ειδωλολατρικού κόσμου με το γεγονός του εορτασμού της Ενανθρωπήσεως του Θεού Λόγου.

Άριστα επισημαίνει τη διαφορά ο άγ. Πρόκλος Κωνσταντινουπόλεως. Όταν λέγει ότι υπάρχουν εορτές που «Αι μεν γαρ παρά θεού ενομοθετήθησαν, αι δε παρά διαβόλου εισέφρησαν. Διόπερ και αι μεν ψυχών απειλούσι ζημίαν (...) αι δε της ανθρωπινής φύσεως εμπορεύο­νται την σωτηρίαν»4. Αντικατέστησε, δηλαδή, τη λατρεία του κτίσματος με τη λατρεία του Κτίστη, του "ήλιου της δι­καιοσύνης".  Όπως αναφέρει ο προφήτης Μαλαχίας (3.20). Πότε όμως διαπίστω­σε η μετοχική εταιρεία "Σκοπιά" ότι τα Χριστούγεννα έχουν, δήθεν, ειδωλολα­τρική προέλευση και απαγόρευσε στους οπαδούς της να τα εορτάζουν; Το έτος 1928. Μέχρι τότε τα γιόρταζαν5.
II) Ποιος γεννήθηκε εν Βηθλεέμ της Ιουδαίας εκ Πνεύματος Αγίου και Μα­ρίας της Παρθένου; Κατά την Αγία Γραφή ο Υιός και Λόγος του Θεού. το δεύτερο πρόσωπο της Αγ. Τριάδος. κατά την εν χρόνω γέννηση Του (Ιωάν. 1.1. 20. 28.Ρωμ. 9.5. Φιλιπ. 2,5-6. Α' Τιμ. 3.16. Α' Ιωάν. 5.20). Αντιθέτως, κατά τις κακοδοξίες των μαρτύρων τού Ιεχωβά γεν­νήθηκε «ο μεγαλύτερος άνθρωπος που έ­ζησε ποτέ»6. Και τούτο, γιατί είναι γνω­στό ότι οι μάρτυρες τού Ιεχωβά αρνού­νται και τη Θεότητα τού Κυρίου.
ΙΙΙ) Η γέννηση τού Θεανθρώπου είναι το μοναδικό γεγονός το οποίο αποτελεί ορόσημο - τομή στην ανθρώπινη ιστο­ρία, γιατί, όπως πολύ χαρακτηριστικά αναφέρει ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκη­νός, με την ενσάρκωση τού Θεού Λόγου «επιτελείται το πάντων καινών καινό­τατο, το μόνο καινόν υπό τον ήλιον» . Με κριτήριο αυτό το γεγονός οι Χρι­στιανοί παγκοσμίως ομιλούν για την προ Χριστού [π.Χ.] και την μετά Χριστόν [μ.Χ.] εποχή. Αντιθέτως, οι μάρ­τυρες τού Ιεχωβά αντικατέστησαν στα έντυπά τους και αυτό το παγκόσμιο σύ­στημα χριστιανικής χρονολόγησης με τον δικής τους εμπνεύσεως προσδιορισμό Π.Κ.Χ. 0= Προ κοινής χρονολογίας).
IV) Η Αγ. Γραφή μας πληροφορεί ότι το άστρο που καθοδήγησε τους Μάγους εξ Ανατολών για να προσκυνήσουν τον Χριστό σχετιζόταν με το γεγονός της γεννήσεώς Του και ότι ήταν έκτακτο φαινόμενο υπηρετικό τού θείου σχεδίου (Ματθ. 2.2,9-10). Αντιθέτως, οι Χιλιαστές υποστηρίζουν ότι ο Σατανάς έκανε να εμφανιστεί αυτό το άστρο και ότι το χρησιμοποίησε για δικό του σκοπό7.
V) Η Αγ. Γραφή μας πληροφορεί ότι η γέννηση του Θεανθρώπου έγινε αφορ­μή χαράς και δοξολογίας τού Θεού από τους αγίους αγγέλους (Λουκ. 2. 13-14), καθώς έβλεπαν «αποκάλυψιν μυστηρίου χρόνοις αιωνίοις σεσιγημένου» (Ρωμ. 14. 24 ). Αντιθέτως, οι Χιλιαστές υπο­στηρίζουν ότι η εορτή της γεννήσεως τού Κυρίου ανήκει στις «μορφές λατρείας που δεν είναι αποδεχτές στον Ιεχωβά»8.
Εξ όσων αναφέραμε, νομίζουμε ότι για κάθε Ορθόδοξο χριστιανό γίνεται εύκο­λα αντιληπτό ότι οι ισχυρισμοί των Μαρτύρων τού Ιεχωβά για τα Χριστούγεννα είναι ένα κράμα πλάνης, ανιστόρητων αναφορών και λογικών σφαλμάτων.
Και όμως, αυτό το κράμα η μετοχική εταιρεία «Σκοπιά» το χαρακτηρίζει ως «πνευματική τροφή» με την οποία ο Ιεχωβά προμηθεύει τους λάτρεις του, πά­ντα μόνο μέσω της υποτιθέμενης ορατής οργάνωσης του, που αυτοχαρακτηρίζε­ται ως «πνευματικός παράδεισος»10. 

ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
1. Βλ. Η. Frank, Wcdmaditcn,  L.Th.K12, 776.
2. Βλ. Πως να συζητάτε λογικά από τις Γραφές, έκδ. Μ.τ.Ι. 1987. σσ. 132-133. Ξύπνα. 22.12.1992. σσ. 8-9. Σκοπιά 15.4.1995. σ. 30.
3. Βλ. Γνώση που οδηγεί στην αιώνια Ζωή. έκδ. Μ.τ.Ι. 1995, σ. 126.
4. Αγ. Πρόκλου Κων/λεως. Εις την Ενανθρώπησιν του Κυρίου, Λόγος Γ, 2. PG 65. 705 Λ.
5. Βλ. Κ. Hutten, Schcr-Grubler-Enthusiastcn, Stuttgart 1966. σ. 83. Πρωτ. Α. Αλεβιζόπουλου, "Μάρτυρες του Ιεχωβά" και Ορθοδοξία. τόμος V. Αθήνα 1995, σσ. 96-99.
6. Βλ. Ο Μεγαλύτερος άνθρωπος που έζησε ποτέ, κεφ. 7. έκδ. Μ.τ.Ι. 1991, σ. 4.
7. Βλ. Ι. Δαμάσκηνου, Έκδοσις Ακριβής της Ορθοδόξου Πίστεως. Γ, 1, PG 94, 984 Β.
8. Βλ. Ο Μεγαλύτερος άνθρωπος που έζησε ποτέ, κεφ. 7. 1991. σ. 24.
9. Βλ. Γνώση που οδηγεί στην Αιώνια Ζωή, έκδ. Μ.τ.Ί. 1995, σ. 45.
0. Βλ. Σκοπιά 1-3-2001. σ. 11. Πρβλ. Ενωμένοι στη λατρεία του Μόνου Αληθινού Θεού. έκδ. Μ.τ.Ι. 1983. α. 120.

Από το περιοδικό ΕΦΗΜΕΡΙΟΣ τεύχος Δεκεμβρίου 2010
από το ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.