Ο αρχάγγελος Γαβριήλ
Είναι ο «πρωτοστάτης άγγελος», ο αγγελιοφόρος του Θεού, που έφερε στην αγνή κόρη της Ναζαρέτ το χαρμόσυνο μήνυμα. Η στάση του σώματός του εκφράζει τη χαρά που έφερε το άγγελμά του. Παρόλο που ο αρχάγγελος βρίσκεται στο έδαφος, παρουσιάζεται με ορμή κίνησης, όπως άλλωστε μαρτυρεί το άνοιγμα των ποδιών του. Ο Γαβριήλ με το αριστερό του χέρι κρατεί σκήπτρο, που συμβολίζει τον αγγελιοφόρο και όχι κρίνο, όπως μάς έχει συνηθίσει η δυτική ζωγραφική. Το δεξί του χέρι απλώνεται με βίαιη κίνηση προς τη Θεοτόκο σε σχήμα ομιλίας. Βόα σ’ αυτήν κατά το γνωστό τροπάριο «ποιον σοι εγκώμιον προσαγάγω επάξιον; τι δε ονομάσω σε; απορώ και εξίσταμαι. Διο, ως προσετάγην (=διατάχτηκα), βοώ σοι, Χαίρε η Κεχαριτωμένη».
Η Θεοτόκος
Η Μητέρα του Θεού είναι η «κεχαριτωμένη», η ευλογημένη μεταξύ των γυναικών. Η βυζαντινή εικόνα του Ευαγγελισμού την παρουσιάζει άλλοτε να κάθεται στο θρόνο της και άλλοτε όρθια. Στην περίπτωση που η Θεοτόκος εικονίζεται καθισμένη, η εικόνα υπογραμμίζει την υπεροχή της απέναντι στον αρχάγγελο. Στην Εκκλησία μας υμνούμε, ως γνωστό, τη Θεοτόκο ως «την τιμιωτέραν των Χερουβείμ και ενδοξοτέραν ασυγκρίτως των Σεραφείμ» (των αγγελικών δηλαδή ταγμάτων). Εδώ ο αγιογράφος είναι και συνεπής στο απόκρυφο κείμενο. Το Πρωτοευαγγέλιο του Ιακώβου γράφει πως η Παναγία «πήρε την πορφύρα, κάθησε στο θρόνο της και την έγνεθε. Και κείνη τη στιγμή στάθηκε μπροστά της ένας Άγγελος». Σ’ άλλες εικόνες η Θεοτόκος είναι όρθια. Με τη στάση αυτή ακούει, κατά κάποιο τρόπο, καλύτερα το θείο μήνυμα.
πηγή
από το Δελφινάκι
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων.
Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2 σχόλια:
αγαπητε μου πολυ ωραια η εικονα και το υμνολογημα στην Θεομητορα , ομως μεχρι ποτε εσεις οι γραματισμενοι και θεολογοι και δεσποταδες θα παψεται να χρησημοποιηται τα ψευδοευαγγελια ,του ιακωβου του θωμα του Νικοδημου ,και δεν συμαζευεται δεν μας φτανουν τα τεσσαρα Ευαγγελια δεν μας φτανουν οι Αγιοι Πατερες ε..αλλα σε καθεμας θρησκευτικη συζητηση θα χρυσομοποιουμε τα αφορεσμενα απο τους Αγιους Πατερες ψευδοευαγγελια ,κρυμα και παλη κρυμα ,Οσο για τον κρυνο που κραταει οΑγγελος σε πολες αγιογραφιες ,αποτι εχω αντιληφθει σας καθεται στο στομαχι ,τι συμβαινει και τον αποκαλειται δυτικο και παπικο, και δαιμονιζεσται οταν τον βλεπαιται εχαιται δει ο κρυνος απο ποτε υπαρχει στην εικονογραφια απο την εποχη του Αποστολου Λουκα ,ηπ,χ στην Παναγια της Τηνου που ειναι εργο του αποστολου Λουκα εχαιται δει της προτοτυπες φοτογραφισεις της της εποχης ,μηπος υπυρχαν και την εποχη του Αποστολου Λουκα Λατινοι -παπικοι ,ποιον δουλευεται μια παρτυ, αν θελεται να σας παραθεσω και εκατονταδες χειρογραφα και εικονες του 8ου και 9ου αιωνα τι θαλεγαται .Λιγη σοβαροτητα ,Αρκετα μας εχουν παραμηθιασοι τα τελευταια χρονια ολοι οι ηθινονταις και θεολογοικαι θολολογοι, ,αρχαιολογοι,γιαυτο διαλησε η Ελλαδα ,για κοινηγησται λυγο τους οικουμενιστες πατριαρχαις ,και δεσποταδες που καταπατησαν ολους τους ιερους κανονες προσκυνουν τους δητικους και τον Παπα και μας εχουν ενωσει με τους Λατινους ,γιαυτα δεν λεται ομως ποτε τυποτα ,Αγιε Μαρκε ευγενικε βαλε το χερι σου.
Αγαπητε μου φιλε Νικολαε το να χρησιμοποιείς τα πρωτευαγγέλια δεν σημαινει οτι τα αποδεχεσαι στην Καινη Διαθηκη.
Οι Πατερες της Εκκλησιας δεν τα συμπεριέλαβαν γιατι ειχαν αμφιβολίες για την προελευση τους... Ομως οι Ορθοδοξοι αγιογραφοι πολλές φορες περνουν αφορμη για εικονες απο αυτά.
Ο κρίνος δεν συνηθίζεται στην Ορθοδοξη Αγιογραφία.. κι αυτο δεν μπορω να καταλαβω σε τι σε ενοχλεί...
Η συγκεκριμενη αναρτηση ασχολείται με την θεολογικη και αγιογραφικη ερμηνεια της εικόνας του Ευαγγελισμού της θεοτόκου και το βρίσκω πολυ περίεργο που διαβαζοντας την αναρτηση αυτη εσυ σκεφτηκες οτι θα πρέπει να κατηγορουμε τους οικουμενιστες και Πατριαρχες!!!!!
Ξεφευγεις λιγο...
Τωρα παραβλέπω τα περι δαιμονισμου που με κατηγορεις γιατι σε ενα τετοιο κείμενο που με δυσκολία το διαβασα λογω των τρομακτικών ορθογραφικών λαθών ομολογω οτι αδυνατώ να καταλάβω ποιος εχει δαιμονιο....
Σε παρακαλω αλλη φορα να λες τις παρατηρησεις σου και τα σχολια σου επι των συγκεκριμενων αναρτησεων με λογο συγκροτημένο και οχι παραληρηματικό....
Σε ευχαριστω....
Δημοσίευση σχολίου