26 Αυγούστου 2010

Σύγκρουση 2 ελληνικών μαχητικών της Π.Α. νότια της Κρήτης. Νεκρός ο ένας χειριστής, τραυματίες οι άλλοι δύο...

Στον αέρα συγκρούστηκαν περί τις 14.00 δύο μαχητικά F-16, νοτιοδυτικά της Κρήτης κοντά στο Γαιδουρονήσι (νήσος Χρυσή).

Πρόκειται για ένα μονοθέσιο και ένα διθέσιο αεροσκάφος της 340 Μοίρας "Αλεπού", F-16C Block 52+ και "D" αντίστοιχα. Πετούσαν σε τετράδα μαζί με άλλα τέσσερα αεροσκάφη της Μοίρας (2 εναντίον 4) και προσομοίωναν άσκηση διείσδυσης και αναχαίτισης. Η Μοίρα "Αλεπού" είναι ειδικευμένη σε νυκτερινές αποστολές κρούσης από χαμηλά ύψη με την χρήση του συστήματος στόχευσης και ναυτιλίας LANTIRN.

Μέσα σε όλο αυτό το τραγικό συμβάν και είχαμε κι ένα απίστευτο: Για πρώτη φορά στην ιστορία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και του ΓΕΑ, σχεδόν τρεις ολόκληρες ώρες μετά το δυστύχημα, στις 16.45 ώρα Ελλάδος δεν έχει ανακοινωθεί το παραμικρό, ούτε από το γραφείο Τύπου του ΓΕΑ (το οποίο πρέπει να πάρει έγκριση από την πολιτική ηγεσία), ούτε από την Διεύθυνση Ενημέρωσης του υπουργείου, ούτε από το ΓΕΕΘΑ, ούτε από πουθενά!

Ολες οι ειδήσεις που διαβάζετε για το θέμα στο defencenet.gr και σε άλλα μέσα ενημέρωσης είναι από παράπλευρες πηγές! Πραγματικό αίσχος που δεν τιμά κανέναν, πολιτικό στέλεχος ή αξιωματικό, στο κτίριο της Μεσογείων.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες διασώθηκαν κάνοντας χρήση του συστήματος αυτόματης εκτίναξης, αλλά έχουν βρεθεί μόνο οι δύο του διθέσιου αεροσκάφους. Οι δύο πιλότοι περισυνελέγησαν από αλιευτικό σκάφος και ένα σκάφος που Λιμενικού. Πληροφορίες κάνουν λόγο για σοβαρό τραυματισμό ενός από τους διασωθέντες ο οποίος μπαίνει τώρα στο χειρουργείο στο νοσοκομείο της Ιεράπετρας. Έχει υποστεί διάτρηση πνεύμονος και χτυπήματα στο κεφάλι.

Στο ίδιο νοσοκομείο νοσηλεύεται και ο δεύτερος διασωθείς σε καλή κατάσταση. Φέρει κατάγματα στα κάτω άκρα και δεν κινδυνεύει η ζωή του. Όσον αφορά τον τρίτο πιλότο δυστυχώς ευρέθη λίγο πριν από τις 17.00 νεκρός νοτιοδυτικά της νήσου Χρυσή.

Για κάποια ώρα υπήρχε η εντύπωση ότι το αλιευτικό είχε ανασύρει από την θάλασσα δύο πιλότους και όχι έναν, έτσι διαδόθηκε ότι είχαν σωθεί και οι τρεις κάτι που δυστυχώς δεν επιβεβαιώνεται.
Δυνάμεις του Λιμενικού και του Π.Ν. σπεύδουν στο σημείο που έχουν καταπέσει τα δύο αεροσκάφη. Ήδη επιχειρούν ένα C-130, ένα Super Puma από την Ρόδο και ένα ΑΒ-205 SAR, ενώ έχει απογειωθεί και ένα Dornier από την Ελευσίνα.

Στην Κρήτη μετέβη ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ε.Βενιζέλος.
Με το συγκεκριμένο δυστύχημα, η ΠΑ έχει χάσει συνολικά 4 αεροσκάφη F-16C Block 52+ από τότε που παρελήφθησαν τα αεροσκάφη τον Ιούλιο του 2004 (οι παραδόσεις είχαν ξεκινήσει στις 5 Μαίου του 2003).
Το πρώτο δυστύχημα με νεκρό τον Σμηναγό Κωνσταντίνο Ηλιάκη συνέβη στις 23 Μαίου του 2006 όταν διεμβολίστηκε-δολοφονήθηκε από τουρκικό F-16. Η δεύτερη απώλεια F-16C Block 52+ της 337Μ έγινε τη νύκτα της 5ης Δεκεμβρίου του 2007 όπου η ΠΑ θρήνησε άλλο ένα νεκρό τον Σμηναγό Αθανάσιο Μπατσαρά.

Πηγή
από το
Ελληνική Λεγεώνα

Νεώτερη ενημέρωση.
Εχασε την μάχη κι ο 2ος πιλότος μας Σήφης Αναστασάκης. Δείτε αναρτησή μας ΕΔΩ



Share

4 σχόλια:

Geopolitics & Daily News είπε...

Οι γραφειοκράτες του Πενταγώνου σκότωσαν τον πιλότο.

Του Κώστα Συμεωνίδη

Νεα τραγωδία πλήττει από χθες το μεσημέρι τις Ενοπλες Δυνάμεις. Σχεδόν ένα μήνα μετά την πτώση του ελικοπτέρου Απάτσι της Αεροπορίας Στρατού που στοίχισε τη ζωή σε δυο χειριστές στην Πάχη Μεγάρων, χθες δυο μαχητικά F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας συγκρούστηκαν στον αέρα νότια της Ιεράπετρας στην Κρήτη.

Αποτέλεσμα, ένας πιλότος νεκρός, ένας σοβαρά τραυματίας και ένας τρίτος με ελαφρά τραύματα.

Τα πραγματικά αίτια αυτής της τραγωδίας φαίνεται όμως ότι θα πρέπει να αναζητηθούν στην απίστευτη γραφειοκρατία του ελληνικού κράτους και στην ολιγωρία ορισμένων που καθυστερούν να προχωρήσουν στην προμήθεια των νέων κινητήρων για τα συγκεκριμένα μαχητικά, αν και η αγορά τους έχει εγκριθεί εδώ και μήνες!

Αποτέλεσμα είναι οι πιλότοι μας να εκπαιδεύονται σε ιδιαίτερα δύσκολες και επικίνδυνες ασκήσεις – όπως η μοιραία χθεσινή – πετώντας μόλις 5 με 6 ώρες το μήνα, αντί των 15-18 ωρών το μήνα που απαιτούνται για να εκπαιδευτούν σωστά και με ασφάλεια!

Οι ώρες εκπαίδευσης των πιλότων μας έχουν δραματικά «ψαλιδιστεί» εξαιτίας της έλλειψης κινητήρων.

Η αγορά τους κοστίζει μόλις 200-220 εκατομμύρια ευρώ, έχει εγκριθεί από την πολεμική ηγεσία, αλλά περιέργως ο σχετικός φάκελος πηγαινοέρχεται μεταξύ Πενταγώνου και Επιτροπής Εξωτερικών και Αμυνας της Βουλής εδώ και μήνες, χωρίς να προχωράει τίποτε.

Ταυτόχρονα, ικανοί και έμπειροι ιπτάμενοι, άξιοι εκπαιδευτές, παραγκωνίζονται ή εξαναγκάζονται σε παραίτηση εξαιτίας εσωτερικού πολέμου νεύρων που τους γίνεται από ανωτέρους τους σε διάφορες μονάδες και κλιμάκια, όπου δεν έχει καταφέρει να ελέγξει ο Α/ΓΕΑ αντιπτέραρχος Β. Κλόκοζας.

Αυτή η εικόνα διάλυσης συνέτεινε στη χθεσινή τραγωδία. Μαζί με ολα αυτά, υπήρξε πριν λίγο καιρό για άλλους λόγους και ο εξαναγκασμός σε παραίτηση του Διοικητή της 115 Πτέρυγας Μάχης της Σούδας Γιώργου Βλασσόπουλου, ενός αξιωματικού κατά γενική ομολογία “κόσμημα” για την ΠΑ που δεν έχει την πολυτέλεια να διαθέτει και πολλούς σαν και αυτόν…

Εφημερίδα: ΑΥΡΙΑΝΗ – ΣΕΛ.5 – 27.08.2010

ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ είπε...

Φιλε μου Λουκα σε ευχαριστω για το σχόλιο σου. Θα μου επιτρέψεις λόγω της σοβαρότητος του δημοσιέυματος που παραθέτεις να το κανω αναρτηση.

Geopolitics & Daily News είπε...

Κακώς μου το αναφέρεις φίλε.

Φυσικά και κάντο.

Ωστόσο θέλω να ξεκαθαρίσω πως μεταφέρω δημοσίευμα, δεν γνωρίζω αν τελικά όσα λέει ο δημοσιογράφος αληθεύουν.

Επίσης διόρθωσε τα 2-3 συντακτικά λάθη που έκανα την ώρα της αντιγραφής, λόγω "ταχύτητας".


Το είδα στο army.gr

ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ είπε...

Λουκα σε παρακαλω στειλε μου τις διορθωσεις που θελεις στο email του μπλογκ: koukthanos@gmail.com

Να μην τα λεμε με σχολια....

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.