17 Ιουνίου 2025
Η ξύλινη γλώσσα
Τρία θεωρώ ότι είναι τα μείζονα τραγικά σε βάρος του Ελληνισμού γεγονότα της μεταπολίτευσης. Το πρώτο είναι η καθιέρωση της ιδεολογικά αριστερής ξύλινης γλώσσας και η απομάκρυνση των παιδιών και των νέων μας από την σημαντικότερη γλώσσα του παγκόσμιου πολιτισμού, που είναι η ελληνική, η γλώσσα τους.
Το δεύτερο είναι η εκχώρηση αυτονόητων δικαιωμάτων μας σε σφετεριστές και νοθευτές της Ιστορίας μας. Εκουσίως παραδεχθήκαμε και δεχθήκαμε το κάλπικο ως αληθινό και πλέον αντιμετωπίζουμε εντός των τειχών μας την σε βάρος μας προπαγάνδα. Και το τρίτο είναι η υπονόμευση της οικογένειας και επομένως της κοινωνίας μας, όπως έχει διαμορφωθεί εδώ και 3.000 χρόνια. Η κυβέρνηση Κων. Σημίτη και των συνεργατών του άρχισε με ορμή να σχηματίζει την «πολυπολιτισμική» κοινωνία στην Ελλάδα και το ρεύμα αυτό συνεχίζεται έως σήμερα, αφού ο σημερινός πρωθυπουργός θεωρεί τον εαυτό του ιδεολογικό συνεχιστή του Κων. Σημίτη. Και τώρα ήρθε να συμπληρώσει την καταστροφή της κοινωνίας η υπονόμευση της οικογένειας με την εξίσωσή της με δεσμό ομοφύλων! Η κατάσταση χειροτέρεψε με την έγκριση από το Ανώτατο Δικαστήριο του σχετικού Νόμου... Και μετά κάποιοι διερωτώνται γιατί ο λαός, στη μεγάλη του πλειονοψηφία, δεν έχει καμία εμπιστοσύνη στην Κυβέρνηση, στη Βουλή, στη Δικαιοσύνη…
Φέτος συμπληρώθηκαν σαράντα τρία χρόνια από την ψήφιση του Νόμου για την ξύλινη γλώσσα και το μονοτονικό και σαράντα χρόνια από τη συνάντηση λογίων διαφόρων ιδεολογιών και κομματικών προτιμήσεων στο κλειστό γήπεδο του Μίλωνα, στη Νέα Σμύρνη, που οργάνωσε το ΚΚΕ εσωτ. και είχε θέμα το μονοτονικό. Κατά την εν λόγω συνάντηση καθολική ήταν η διαμαρτυρία για την αλλοίωση της γλώσσας μας. Στη συνάντηση εκείνη είχε παραβρεθεί ο αείμνηστος λόγιος Σαράντης Καργάκος και ο υπογράφων. Στο βιβλίο του «Αλαλία» (Έκδοση Guntenberg) ο Καργάκος γράφει πως το έγραψε ως μία πράξη αντιστάσεως στη γλωσσική μας κατολίσθηση και θυμίζει τη φράση του Λένιν: «Αν θέλεις να εξαφανίσεις ένα λαό, εξαφάνισε τη γλώσσα του». Αν αφαιρεθεί από το λαό και η θρησκεία του, η ταυτότητά του και η πολιτισμική του κληρονομιά, τότε κατασκευάζεται ο άνθρωπος ρομπότ.
Στο προαναφερθέν τραγικό για τον Ελληνισμό γεγονός της επιβολής του μονοτονικού και μιας φτιαχτής γλώσσας φυσικά υπάρχουν υπεύθυνοι. Πρώτον είναι η εκτελεστική εξουσία, που εισήγαγε το Νομοσχέδιο, δεύτερον είναι τα μέλη του Κοινοβουλίου που το εψήφισαν, τρίτον είναι το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο, που επικύρωσε το Νόμο και τέταρτον είναι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας που τον υπέγραψε. Υπάρχουν και οι ηθικοί αυτουργοί. Είναι, κατά τον Γιάννη Μ. Καλιόρη, «καθαρόαιμοι τριτοδιεθνιστές, και διαψευσμένοι του ΚΚΕ νεομαρξιστές, πρώην τροτσκιστές …και γενικά παντοειδείς μαρξο – αριστεριστές, λενινο – τριτοκοσμικοί και αντιιμπεραλιστές με τα ποικιλώνυμα παραβλαστήματά τους, που αναζήτησαν και βρήκαν στέγη στο ΠΑΣΟΚ» («Η ξύλινη γλώσσα», Εκδ. Αρμός, σελ. 100).
Υπενθυμίζεται ο τρόπος της ψηφίσεως του Νόμου για το μονοτονικό, όπως αναφέρεται στα Πρακτικά της Βουλής:
Τα μεσάνυχτα της 11ης Ιανουαρίου 1982 ολοκληρώθηκε η συζήτηση στη Βουλή του Νομοσχεδίου για εγγραφή των μαθητών των Λυκείων, όταν εντελώς αιφνιδίως εισήχθη προς ψήφιση η τροπολογία για επιβολή του μονοτονικού. Τότε παρενέβη ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, ως κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας, και διαμαρτυρόμενος επισήμανε (Σελ 456 των Πρακτικών της Βουλής): «Το άρθρο περί του μονοτονικού προστίθεται σήμερα, την τελευταία ώρα και αιφνιδιαστικώς…».
Ο κ. Κων. Μητσοτάκης ζήτησε η συζήτηση του άρθρου να μετατεθεί σε άλλη ημέρα, διότι προστέθηκε σε άσχετο Νόμο, η τροπολογία αναφέρεται σε ένα πολύ σοβαρό ζήτημα, όπως είναι γλώσσα και δεν υπάρχει σχετικός φάκελος, που να δικαιολογεί την τροπολογία. Παράλληλα ανακοίνωσε ότι αν η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ επιμείνει να ψηφιστεί παρά το προχωρημένο της ώρας και την παρουσία ελαχίστων βουλευτών, τότε η Ν.Δ. θα αποχωρήσει. Η Κυβέρνηση επέμεινε, η Νέα Δημοκρατία αποχώρησε και περί την 2α πρωινή η τροπολογία περί της καθιερώσεως του μονοτονικού ψηφίστηκε από τριάντα παρόντες βουλευτές της πλειονοψηφίας, κατά δήλωση του Παν. Κανελλόπουλου. Τα ονόματα των ψηφισάντων την τροπολογία έχουν ξεχαστεί…
Το επιχείρημα υπέρ του μονοτονικού είναι ότι έχει μειωθεί το κόστος της γραφής στα ΜΜΕ και έχει διευκολύνει τους μαθητές να γράφουν γρηγορότερα και χωρίς πολλά λάθη. Η Ρηνιώ Παπατσαρούχα – Μίσσιου σε σχόλιό της στο βιβλίο του Νικολάου Κονεμένου «Το ζήτημα της γλώσσας» σημειώνει πως η επιβολή γλωσσών ή αλλαγών στη γλώσσα έχουν πολιτικό χαρακτήρα και προσθέτει: «Το να απογυμνώνεις ένα λαό από τον πολιτισμό του, ισοδυναμεί με το να τον απογυμνώνεις από τις πρώτες του ύλες ή την αυτονομία του: αυτός ο τύπος ενέργειας από μόνος του είναι ένα είδος ιμπεριαλισμού» (Σημ. 127, σελ. 259). Το σχόλιο αφορά τον γλωσσικό ιμπεριαλισμό των Άγγλων και των Αμερικανών, αλλά και τον αγώνα των μικρών σε πληθυσμό λαών (Βάσκων, Καταλανών, Ιρλανδών, Βρετόνων, Ουαλών κ.α.) να διατηρήσουν τη γλώσσα τους, ως κομμάτι της ταυτότητάς τους.
Για την επιβολή του μονοτονικού ο Στέλιος Ράμφος σημειώνει: «Θα πρέπει να το πω χωρίς περιστροφές. Από ιστορικής απόψεως οι τόνοι έχουν την ίδια σημασία με τις κολώνες του Παρθενώνα, με τα αρχαία αγάλματα που αναζητούμε μανιωδώς και αν δεν καπηλευώμαστε πληρώνουμε αδρά στα μουσεία μας, ενώ θα ήταν απείρως «ωφελιμώτερο» να ιδρύωμε με αυτά τα ποσά νοσοκομεία. Όμως τα θέλουμε και τα διατηρούμε ως κόρην οφθαλμού διότι ακτινοβολούν ένα πνεύμα ζωής που μεταρσιώνει το ευτελές παρόν μας» («Γλωσσοδιορθωτές και τονοφάγοι», (Ακριτικά Τετράδια, Αθήνα, 1983, σελ. 32).
Για την επιβολή του μονοτονικού υπήρξε ανάλογη επιχείρηση και στη Γαλλία, όμως απέτυχε, λόγω της καθολικής αντίδρασης των λογίων της και της Γαλλικής Ακαδημίας. Και ερωτάται, αφού τα παιδιά μας μπορούν και μαθαίνουν τα γαλλικά με τους τόνους, γιατί δεν μπορούν να μάθουν το πολυτονικό και στα νέα ελληνικά, γιατί δεν μπορούν να μάθουν τα αρχαία ελληνικά, που είναι η δική μας γλώσσα; Ο Παναγιώτης Δρακόπουλος τονίζει πως με το να παρέμενε το πολυτονικό δεν θα υπήρχε πρόβλημα: όποιος ήθελε θα μπορούσε να εφαρμόζει το μονοτονικό. Αντίθετα με την εφαρμογή του μονοτονικού έχει καταστεί τεχνικώς δυσχερής η έκδοση πολυτονικού κειμένου… Και εκφράζει τον φόβο πως με την λογική του ωφελιμισμού στον Μολώχ του «χαμηλού κοστολογίου» αύριο πρόκειται να προσφερθούν μετά τους τόνους το ωμέγα, το ήτα, τα «δίψηφα» κ.λπ….}
Παράλληλα με το μονοτονικό επεβλήθη από τους γλωσσικούς ινστρούχτορες το ελαχιστοποιημένο λεξιλόγιο, η αλλαγή του τρόπου έκφρασης, οι εφευρέσεις όρων και λέξεων που ταίριαζαν στην ιδεολογία τους, η κατάργηση της τρίτης κλίσεως, του απαρεμφάτου και της μετοχής και η μετατροπή των επιρρημάτων σε επίθετα. Αποτέλεσμα οι νέοι και οι νέες μας να αποκοπούν από τη λόγια γραμματεία, να μιλούν χρησιμοποιώντας περισσότερες αγγλικές λέξεις από ελληνικές και να μην καταλαβαίνουν τη σημασία πολλών κοινών λέξεων. Αγνοούσαν λ.χ. λέξεις που ετέθησαν στις εισαγωγικές εξετάσεις, όπως ευδοκίμηση – αρωγή και άμιλλα. Επίσης σε παλαιά δημοσκόπηση μεταξύ υποψηφίων για την είσοδό τους στα Α.Ε.Ι. άνω του 70% δεν γνώριζαν τις λέξεις αέναος, αποδιοπομπαίος, χειραγωγώ και τερατογονία….
Ως προς την επιβολή της αγγλικής – πρώην υπουργός παιδείας είχε προτείνει να γίνει πρώτη γλώσσα στην εκπαίδευση – φτάσαμε στο σημείο σήμερα ουδένα κατάστημα λ.χ. στην Κηφισιά να έχει ελληνική επιγραφή… Σημειώνεται ότι το 1984 με πρόταση του μακαρίτη βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Γιάννη Κουτσοχέρα η Βουλή ψήφισε ομοφώνως Νόμο, που επιβάλλει στα καταστήματα να έχουν και ελληνόγλωσσες επιγραφές... Ο εν λόγω Νόμος έχει, εδώ και χρόνια - καταργηθεί στην πράξη.-
Κατηγορία Θέματος
Αρθρα κ. Γ. Παπαθανασόπουλου,
Εθνική Προδοσία,
Ειδήσεις-Πολιτική,
Ιστορικά θεματα,
Τέχνη και Πολιτισμός
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου