28 Ιουλίου 2024

Η ΓΥΜΝΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ

Του
π. Δημητρίου Μπόκου 
 
Ο Χριστός ήλθε στα μέρη των Γεργεσηνών. Καθ’ οδόν συνάντησε δύο δαιμονισμένους σε φοβερή κατάσταση, λόγω της κατοχής τους από πλήθος πονηρών πνευμάτων. Οι δαίμονες ζήτησαν από τον Χριστό να τους επιτρέψει να μπουν σε μια αγέλη χοίρων και ο Κύριος το επέτρεψε. Με την είσοδο των δαιμόνων στους χοίρους, η αγέλη ολόκληρη όρμησε στο γκρεμό και πνίγηκε στη θάλασσα. Μπρος στο φαινόμενο αυτό, οι κάτοικοι ζήτησαν από τον Χριστό να φύγει από τη χώρα τους, φοβούμενοι χειρότερες συμφορές από την παρουσία του (Κυριακή Ε΄ Ματθαίου).
 
Οι ευαγγελιστές Μάρκος και Λουκάς αναφέρονται στο γεγονός, σημειώνοντας την (οπωσδήποτε δευτερεύουσα) λεπτομέρεια, πως επρόκειτο για έναν δαιμονιζόμενο. Αναφέρουν τον ένα από τους δύο, που φαίνεται πως ήταν χειρότερος από τον άλλο και τον έτρεμε όλη η περιοχή (αγ. Νικόλαος Βελιμίροβιτς). Ιδιαίτερη όμως σημασία έχει η περιγραφή και από τους τρεις ευαγγελιστές της φριχτής κατάστασης, στην οποία είχαν περιέλθει οι άνθρωποι αυτοί. Κατοικούσαν στα μνήματα, περιπλανιόντουσαν στις ερήμους και στα βουνά, έσπαγαν τις σιδερένιες αλυσίδες με τις οποίες προσπαθούσαν να τους περιορίσουν οι άνθρωποι, κυκλοφορούσαν χωρίς ενδύματα, κατέκοπταν το σώμα τους με πέτρες. Ήταν «χαλεποί λίαν». Ο φόβος και ο τρόμος των ανθρώπων. Κανένας δεν τολμούσε να κυκλοφορήσει στον δρόμο τους. 
 
Στο πρόσωπό τους φαίνεται καθαρά η θλιβερή κατάληξη της συνοίκησης με τον διάβολο. Στον Παράδεισο ο όφις υποσχέθηκε στον άνθρωπο θέωση. «Έσεσθε ως θεοί». Αντί γι’ αυτό τον οδήγησε στην έσχατη απαξίωση. Η εικόνα της εξωτερικής αθλιότητας των δαιμονισμένων αντικατόπτριζε την κατά πολύ φρικωδέστερη κατάσταση της ψυχικής τους εξαθλίωσης που προηγήθηκε. Ο διάβολος αντί της θέωσης που υποσχέθηκε, απογύμνωσε τον άνθρωπο από όλο τον πλούτο του. Τον άφθονο πλούτο της θείας Χάριτος, με την οποία τον περιέβαλλε ο Θεός, εν είδει «θεοϋφάντου στολής». Αποκτώντας κυριαρχία πάνω του ο διάβολος, λεηλάτησε συστηματικά τον άνθρωπο από όλα τα χαρίσματα του Θεού, κληροδοτώντας του τη δική του πνευματική φτώχεια και αποδεικνύοντάς τον γυμνό, πρώτα στην ψυχή και μετά και στο σώμα. 
 
Όταν βλέπουμε τη σωματική γύμνωση του ανθρώπου, ας γνωρίζουμε ότι έχει προηγηθεί η ψυχική δήωση, η λεηλασία του από τον διάβολο. Ιδίως στην εποχή μας έχει αυξηθεί κατακόρυφα το φαινόμενο της σωματικής γύμνωσης, επειδή, κάτω από την επήρεια του διαβόλου, έχει απογυμνωθεί η ψυχή από το χάρισμα της σεμνότητας. Έντεχνα ο εχθρός του ανθρώπου επέβαλε την κυριαρχία συγχρόνων ειδώλων. Η μόδα είναι ο σύγχρονος θεός. Και ξεγυμνώνει ασύστολα την ψυχή από την ανυπέρβλητη ομορφιά της σεμνότητας και εν συνεχεία το σώμα από τα ενδύματα. Ο άνθρωπος περιφέρει ως προσόν τη γύμνωσή του, καμαρώνει για το κατάντημά του. 
 
Ο διάβολος είναι φτωχός. Δεν έχει τίποτε να μας δώσει. Και μας μισεί θανάσιμα. Ο Θεός είναι πλούσιος. Μπορεί να μας δώσει τα πάντα. Να μας κάνει πράγματι θεούς. Και θέλει να το κάνει, γιατί μας αγαπάει παράφορα. Και όμως εμείς αγαπάμε τον διάβολο που μας μισεί και τη φτώχεια του και όχι τον Κύριο που μας αγαπά και θέλει να μας χαρίσει τον άμετρο πλούτο του. 
 
«Τεκνία, φυλάξατε εαυτούς από των ειδώλων· αμήν» (Α΄ Ιω. 5, 21). 
Καλή ευλογημένη εβδομάδα! Καλό μήνα! 
Καλό Δεκαπενταύγουστο! Καλή Παναγιά! 
 
ΘΕΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ (28 ΙΟΥΛ.-3 ΑΥΓ. 2024) (για τους εντοπίους) 
 
Κάθε πρωί, 1-15 Αυγούστου, Θεία Λειτουργία, ώρα 7.00-9.00 π. μ. 
Κάθε βράδυ, 1-15 Αυγούστου, Παράκληση (Μικρή-Μεγάλη εναλλάξ), ώρα 7.45-9.00 μ. μ. περίπου.
Την Ε΄ Κυριακή του Ματθαίου, 28-7-2024, της αγίας Ειρήνης της Χρυσοβαλάντου και των αγίων αποστόλων (εκ των Ο΄) Προχόρου, Νικάνορος, Τίμωνος και Παρμενά, ώρα 7.00-10.00 π. μ. 
Την Πέμπτη, 1-8-2024, η Πρόοδος του Τιμίου Σταυρού και των αγίων επτά Παίδων των Μακκαβαίων, ώρα 7.00-9.00 π. μ. Μικρός Αγιασμός. Νηστεία 15αυγούστου (χωρίς λάδι, πλην Σαββάτου-Κυριακής). 
Την Παρασκευή, 2-8-2024, η ανακομιδή των λειψάνων του αγίου Στεφάνου, ώρα 7.00-9.00 π. μ. 
Το Σάββατο, 3-8-2024, των αγίων Δαλμάτου, Φαύστου και Ισαακίου, ώρα 7.00-9.15 π. μ. 
Κάθε απόγευμα, 1-15 Αυγούστου, Ιερά Εξομολόγηση, ώρα 6.30 μ. μ. (πλην Σαββάτου-Κυριακής). 
 
«Αντιύλη». 
Ι. Ν. Αγ. Βασιλείου, Πρέβεζα 
Τηλ. 26820 23075/25861/6980 898 504. 



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.