23 Αυγούστου 2021

ΤΟ ΓΕΝΟΣ ΜΑΣ ΑΓΡΙΕΨΕ

Γράφει ο Απόστολος Παπαδημητρίου
 
Πανηγυρίζουμε χωρίς πανηγύρια την 200ή επέτειο της έναρξης της ελληνικής επανάστασης, που έληξε με τον σχηματισμό του νεοελληνικού κράτους. Η επιμένουσα να μας ταλαιπωρεί επιδημία συνετέλεσε στο να μην είναι λαμπρός, όπως θα έπρεπε ο εορτασμός. Οι προγραμματισθείσες από τους Δήμους και τους συλλόγους εκδηλώσεις ματαιώθηκαν. Οι καταστροφικές πυρκαγιές που ακολούθησαν ήρθαν να απομακρύνουν ακόμη περισσότερη τη σκέψη του Έλληνα από το χρέος α αποτίσει τιμή σ’ εκείνους που έχυσαν το αίμα τους, για να είναι αυτός ελεύθερος, ελεύθερος όχι απλά να ζει και να κινείται, αλλά ακόμη και να χλευάζει αυτούς που θυσιάστηκαν. Και είναι αυξητική η τάση απαξίωσης των αγωνιστών, ιδιαίτερα στους ακαδημαϊκούς κύκλους, οι οποίοι έχουν βαλθεί να διαστρέψουν την ιστορία, ώστε μέσα από την ιστορική λήθη να επέλθει ο πλήρης αφελληνισμός!
 
Πολλοί, πολιτικοί, εκπαιδευτικοί των ΑΕΙ, διανοούμενοι, δημοσιογράφοι και διαπλεκόμενοι παράγοντες της πλουτοκρατίας θέλουν να επέλθει ο πλήρης εκδυτικισμός του λαού μας. Γι’ αυτό ερμηνεύουν τα σχετικά συμβάντα κατά τον ίδιο τρόπο που κάνουν για τα δικά τους οι δυτικοί. Έτσι προβάλλουν τη γαλλική επανάσταση ως μητρική της δικής μας, απαξιώνουν να αναφερθούν στην εγκαρτέρηση του λαού μας υπό φρικτές συνθήκες δουλείας, την οποία ψευδόμενοι εξωραΐζουν. Εκμηδενίζουν την προσφορά της Εκκλησίας, καθώς διέπονται από υλιστικές ιδεολογίες, προβάλλοντας μόνο τους ανάξιους της αποστολής τους κληρικούς με ιδιαίτερη ικανοποίηση. Ακόρεστοι στο να κατεδαφίζουν δεν παραλείπουν πλέον να στρέφονται και κατά των ίδιων των αγωνιστών, τους οποίους προβάλλουν άγριους και αιμοδιψείς, ασχολούμενοι ιδιαίτερα με τη σφαγή που ακολούθησε την απελευθέρωση της Τριπολιτσάς.  
 
Ποιοί έκαναν την επανάσταση; Αποκλειστικά και μόνο μέλη της Εκκλησίας. Οι εξισλαμισθέντες (Τουρκοκρητικοί και Βαλαάδες της Δ. Μακεδονίας) πολέμησαν στο πλευρό των κατακτητών. Οι μεταστραφέντες στον παπισμό έμειναν αδρανείς κατ’ εντολή του Βατικανού. Ο εξισλαμισμός, εκούσιος, για να μη χαθούν περιουσίες, ή ακούσιος, λόγω άσκησης βίας ή εξάντλησης της υπομονής, παραμένει εκτός του κύκλου των ενδιαφερόντων των αποδομητών της ιστορίας μας. Ίσως ενδόμυχα να αισθάνονται ικανοποίηση στη σκέψη της μεταστροφής του συνόλου των προγόνων μας στον μωαμεθανισμό. Αλλά τότε ποιος θα έκανε την επανάσταση, ώστε να είναι αυτοί ελεύθεροι να χλευάζουν την πίστη και την πατρίδα; Γιατί άραγε δεν εξισλαμίστηκαν όλοι οι πρόγονοί μας, αν το μοναδικό κίνητρο των ανθρωπίνων ενεργειών είναι το οικονομικό, όπως ισχυρίζονται οι υλιστικού φρονήματος; Γιατί δεν εξισλαμίστηκαν όλοι, αν οι ποιμένες, που όφειλαν να θυσιαστούν για το λογικό ποίμνιο, υποτάχθηκαν στο σύνολό τους στον κατακτητή και καλλιέργησαν τη δουλοπρέπεια σ’ αυτό; Στρεβλώνοντας την πλούσια ελληνική γλώσσα συγχέουν την εγκαρτέρηση με τη δουλοπρέπεια και περνώντας σε αήθη επίθεση υποστηρίζουν ότι η Εκκλησία, υπονοώντας βέβαια τους κληρικούς, ήταν αντίθετη προς την επανάσταση! 
 
Η Εκκλησία, έχοντας ως βάση τη διδασκαλία του Χριστού, δεν ευλογεί όπλα. Αυτό φαίνεται σκανδαλώδες όχι μόνο σ’ εκείνους που δέχονται ότι μόνο η χρήση βίας μπορεί να επιφέρει αλλαγή κοινωνικής κατάστασης, αλλά και σε μέλη της Εκκλησίας. Αυτά αναζητούν κληρικούς, που έλαβαν μέρος στους απελευθερωτικούς αγώνες, πλείστους όσους πριν από τη γαλλική επανάσταση, ή κατά την ελληνική επανάσταση, για να αποστομώσουν τους εμπαθείς πολέμιους της Εκκλησίας. Τους πολεμούν με όρους που οι αντίπαλοι έχουν θέσει για την ερμηνεία της ιστορίας. Η Εκκλησία δεν ευλογεί όπλα, αλλά προβάλλει τη μαρτυρία και το μαρτύριο ως το μοναδικό τρόπο για ουσιαστική μεταβολή. Τον δρόμο των εκατομμυρίων μαρτύρων των τριών πρώτων μ. Χ. αιώνων πορεύθηκαν και οι νεομάρτυρες της τουρκοκρατίας με πρωτοπόρο τον άγιο Κοσμά, ο οποίος υπήρξε και ο κατ’ εξοχήν φωτιστής του Γένους. Αφού διαπίστωσε ότι το Γένος μας «είχε αγριώσει» υπό τη φρικτή δουλεία, παρότρυνε τους κατοίκους, σε κάθε μέρος που επισκεπτόταν, να ιδρύσουν σχολείο, για να μάθουν τα παιδιά γράμματα. Αλλά τι γράμματα; Γράμματα του Θεού που εξημερώνουν τον άνθρωπο. Αυτοί που διαφέντεψαν τον τόπο μετά την απελευθέρωση, εισήγαγαν τα άθεα γράμματα και το Γένος μας αγρίεψε περισσότερο. 
 
Η Εκκλησία δεν αγνοεί τις αδυναμίες των μελών της. Αναγνωρίζει ότι ο άνθρωπος, χωρίς φωτισμό, ρέπει προς την ανταπόδοση της βίας με βία. Οι ευάριθμοι νεομάρτυρες (οι γνωστοί δεν υπερβαίνουν τους 500) δεν ήταν αρκετοί, για να ημερώσει ο λαός μας. Πάντως με το μαρτύριό τους συνέβαλαν σημαντικά στην ανάσχεση των εξισλαμισμών λόγω κάμψης του φρονήματος των υποδούλων. Εκείνοι που δεν υπέφεραν με εγκαρτέρηση τον ζυγό δουλείας ενωρίς ανέβηκαν στα βουνά και έγιναν κλέφτες. Εξωραΐσαμε τον όρο. Υπήρξαν όντως άγριοι και μέσα τους φώλιαζαν πλήθος από κακίες. Στρέφονταν όχι μόνο κατά των κατακτητών, αλλά και (πολύ ορθά) κατά των συμφυλετών τους, που ευημερούσαν οικονομικά, ώστε να συκοφαντούνται από τους απάτριδες ότι δεν είχαν εθνική συνείδηση, αυτοί που δεν άκουσαν ούτε ώρα διδασκαλίας!  
 
Διαπρεπής κλέφτης της επαρχίας Γρεβενών κατά τον 18ο αιώνα υπήρξε ο Δημήτριος Τότσκας. Αυτός δεχόταν παραγγελίες για διάπραξη φόνων προσώπων επί πληρωμή. Η συνάντησή του με τον μάρτυρα άγιο Κοσμά υπήρξε καθοριστική για τον μετέπειτα βίο του, καθώς ο άγριος κλέφτης έγινε ήμερος και ευεργέτης των συμφυλετών του. Οι φωτισμένοι όσιοι της τουρκοκρατίας και οι νεομάρτυρες συνέβαλαν καθοριστικά στο να μετριαστεί η αγριότητα λαού καταδυναστευόμενου επί αιώνες, στο να αποκτήσει αυτός εν τινι μέτρω την πνευματική ελευθερία, ώστε και η δουλεία να του φαίνεται λιγότερο επαχθής. Πνευματική ελευθερία είναι η κατάπνιξη των παθών. Βέβαια αυτή φαντάζει ιδεολόγημα χωρίς νόημα στους ερμηνεύοντες υλιστικά τον άνθρωπο. Γι’ αυτούς η ελευθερία εξαντλείται με τους προσδιορισμούς εθνική και κοινωνικοπλιτική. Γι’ αυτό και το μαρτύριο βρίσκεται εκτός του κύκλου των ενδιαφερόντων τους, τους είναι ακατανόητο και αποκρουστικό. Και όμως για μια ιδέα και έναν υψηλό σκοπό (κοινωνική δικαιοσύνη) έδωσαν τη ζωή τους ακόμη και άνθρωποι που δεν πίστευαν σε Θεό!  
 
Ο ηρωισμός και το πνεύμα θυσίας τείνουν να καταχωθούν κάτω από πέπλο λήθης, καθώς φανερώνουν περίτρανα το πόσο ποταποί έχουμε καταντήσει, συμβιβασμένοι εν ελευθερία με τους ισχυρούς του κόσμου όχι βέβαια μόνο «δια μιαν δολεράν καλημέραν των πρέσβεγων των ανθρωποφάγων», που έγραψε ο Μακρυγιάννης, αλλά, δούλοι των παθών μας όντες, για την ικανοποίηση της άμετρης εγωπάθειας και ιδιοτέλειάς τους, τις οποίες προκαλεί το πνεύμα θυσίας των προγόνων μας. Και πρέπει να τονίσουμε ότι παρά την αγριότητά τους αυτοί, όταν, αιχμάλωτοι σε πολεμική επιχείρηση, δέχονταν τη δελεαστική πρόταση να εξομώσουν, ώστε όχι μόνο να αποφύγουν την με οδυνηρό τρόπο εκτέλεσή τους, αλλά και να επωφεληθούν από τις προσφορές των κατακτητών, έμειναν ακλόνητοι στην πίστη τους με σπανιότατες τις εξαιρέσεις. Ο Αθανάσιος Διάκος και πολλοί άλλοι σουβλίστηκαν ζωντανοί! Μπορούν να το συλλάβουν αυτό οι ουτιδανοί και ανερμάτιστοι, ώστε να πάψουν να λυσσομανούν και κατά των αγωνιστών; Δεν τους έφθασε ο άγριος διασυρμός του εθνοϊερομάρτυρα πατριάρχη Γρηγορίου; 
 
«ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ»



Share

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

-Άγγελος Σικελιανός, «Αντίσταση»

«Δεν είναι τούτο πάλεμα σε μαρμαρένια αλώνια,
εκεί να στέκει ο Διγενής και μπρος να στέκει ο Χάρος.
Εδώ σηκώνετ’ όλ’ η γη με τους αποθαμένους,
και με τον ίδιο θάνατο πατάει το θάνατό της.

Kι απάνω απάνω στα βουνά, κι απάνω στις κορφές τους
φωτάει μεμιάς Ανάσταση, ξεσπάει αχός μεγάλος.
Η Ελλάδα σέρνει το χορό, ψηλά, με τους αντάρτες,
-χιλιάδες δίπλες ο χορός, χιλιάδες τα τραπέζια-,
κ’ είναι οι νεκροί, στα ξάγναντα, πρωτοπανηγυριώτες!»
(Α. Σικελιανός, «Λυρικός βίος», Ίκαρος)

ΝΕΜΕΣΙΣ είπε...

Αντίσταση / Λυκαύγης Άνθος
Δεν έχει ο κάμπος μας νερό τις ρίζες να κρατήσει
κορμιά ζητάει και στεναγμούς σαν το δέντρο ν’ ανθίσει
τα παλληκάρια στο χορό και πίσω δε γυρίζουν
στου τραγουδιού τους την οργή χίλια σπαθιά τροχίζουν

Μάνα χτυπάει μέσα στο φως μάνα χτυπάει η οργή μας
μάνα ο λυγμός μας κεραυνός και μια βροντή η κραυγή μας
φωτιά που καίει μες την πληγή και να η ματιά αντρειώνει

Μ’ ένα σπαθί μετράει τη γη μετρά και δεν τελειώνει

Όλα τ’ αστέρια να χαθούν κι η γη να σκοτεινιάσει
τη μια η καρδιά στην Τηλλυριά την άλλη στο Καρπάσι

Μάνα χτυπάει μέσα στο φως μάνα χτυπάει η οργή μας
μάνα ο λυγμός μας κεραυνός και μια βροντή η κραυγή μας
φωτιά που καίει μες την πληγή και να η ματιά αντρειώνει
Μ’ ένα σπαθί μετράει τη γη μετρά και δεν τελειώνει

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.