17 Μαΐου 2020
Για το «τρίτο μάτι» στη σχολική αίθουσα
Όχι κύριε Μπαμπινιώτη, και κάθε κύριε Μπαμπινιώτη, δεν είναι έτσι τα πράγματα. Θέλετε να μετατρέψετε το μάθημα σε θεατρική παράσταση, όπου δάσκαλος και μαθητές θα υποδύονται έναν ρόλο; Γιατί όταν σε βλέπει η κάμερα δεν είσαι ο εαυτός σου. Παίζεις ένα ρόλο...
Της ΡΟΥΛΑΣ ΓΚΟΛΙΟΥ
Δεν είναι όλοι οι άνθρωποι σαν κι εσάς, που έχετε άνεση μπροστά στις κάμερες, που αποζητάτε μάλιστα διακαώς να σας πάρει μια κάμερα. Που ό,τι και να πείτε, και λάθος να είναι, δε σας νοιάζει…
Πολλοί άνθρωποι και ιδιαίτερα πολλά παιδιά, τα περισσότερα θα έλεγα, δεν έχουν αυτή την άνεση. Χάνουν τα λόγια τους, μπλοκάρει το μυαλό τους μπροστά σε μια κάμερα. Δεν λειτουργούν. Ή θέλετε οι μαθήτριες και οι μαθητές να ενδιαφέρονται πιο πολύ πηγαίνοντας στην τάξη, για την εμφάνισή τους, να ντύνονται και να στολίζονται για είναι όμορφες και όμορφοι στο φακό – πράγμα πολύ φυσιολογικό – παρά να παρακολουθούν το μάθημα; Η διδασκαλία είναι μια μυσταγωγία, μια μοναδική σχέση αλληλεπίδρασης μεταξύ δάσκαλου και μαθητών. Αυτό θα αλλάξει και θα αλλοιωθεί εντελώς, δεν θα είναι πια μάθημα, μπροστά σε ένα «τρίτο μάτι», σε έναν παρατηρητή. Θα χάσει την αυθεντικότητα, τη μοναδικότητα, τον αυθορμητισμό και... την αλήθεια του.
Η παιδαγωγική σχέση θα διαρραγεί. Η μαθησιακή διαδικασία θα διαταραχθεί. Δεν έχετε δει το πείραμα των δύο σχισμών; Ο παρατηρητής μεταβάλλει την πορεία του πειράματος. Είναι σαν να παρεμβαίνει, και παρεμβαίνει στη διαδικασία, και αλλάζει το αποτέλεσμα. Θέλουμε μαθητές μπλοκαρισμένους, κομπλαρισμένους ή ηθοποιούς; Θέλουμε δασκάλους φορτωμένους με το άγχος, μήπως δεν είπαν κάτι σωστά; Δεν τους φτάνουν τα άγχη της καθημερινότητας; Όσοι προλάβαμε τους επιθεωρητές στα σχολεία, θυμόμαστε ότι το μάθημα, παρουσία του επιθεωρητή, δεν ήταν ένα καθημερινό μάθημα. Ήταν ένα στημένο μάθημα. Ο δάσκαλος είχε προετοιμάσει τα παιδιά, σήκωνε στο μάθημα μόνο τους «καλούς» μαθητές, και όλοι γίνονταν ηθοποιοί που έπαιζαν έναν ρόλο. Έτσι ο επιθεωρητής είχε μια ψεύτικη εικόνα της τάξης. Γι’ αυτό και καταργήθηκε ο θεσμός του, εδώ και χρόνια. Θέλετε τώρα να αντικαταστήσετε τον αποτυχημένο θεσμό του επιθεωρητή με ένα μάτι που θα παρακολουθεί συνεχώς τα τεκταινόμενα μέσα στις τάξεις;
Θέλετε να αλλοιώσετε την εκπαιδευτική διαδικασία και να την κάνετε θεατρική παράσταση; Χώρια η υπόθεση των προσωπικών δεδομένων… Σίγουρα θα υπάρξουν εθελοντές καθηγητές που θα δεχτούν να βιντεοσκοπηθούν οι διδασκαλίες τους και μαθητές που θα δεχτούν να συμμετέχουν, τις οποίες διδασκαλίες θα μπορούν να παρακολουθήσουν διαδικτυακά οι υπόλοιποι μαθητές, όσοι μένουν στα σπίτια τους σε όλη την Ελλάδα. Προς τι τόσα έξοδα για κάμερες, τόση αναστάτωση στη σχολική κοινότητα; Υπάρχουν πιο εύκολες, ανέξοδες και λιγότερο επιβλαβείς και επικίνδυνες λύσεις. Αυτά, από μια πρώην εκπαιδευτικό.
*Η Ρούλα Γκόλιου υπήρξε εκπαιδευτικός Μέσης Εκπαίδευσης.
ΑΝΙΧΝΕΥΣΕΙΣ
Της ΡΟΥΛΑΣ ΓΚΟΛΙΟΥ
Δεν είναι όλοι οι άνθρωποι σαν κι εσάς, που έχετε άνεση μπροστά στις κάμερες, που αποζητάτε μάλιστα διακαώς να σας πάρει μια κάμερα. Που ό,τι και να πείτε, και λάθος να είναι, δε σας νοιάζει…
Πολλοί άνθρωποι και ιδιαίτερα πολλά παιδιά, τα περισσότερα θα έλεγα, δεν έχουν αυτή την άνεση. Χάνουν τα λόγια τους, μπλοκάρει το μυαλό τους μπροστά σε μια κάμερα. Δεν λειτουργούν. Ή θέλετε οι μαθήτριες και οι μαθητές να ενδιαφέρονται πιο πολύ πηγαίνοντας στην τάξη, για την εμφάνισή τους, να ντύνονται και να στολίζονται για είναι όμορφες και όμορφοι στο φακό – πράγμα πολύ φυσιολογικό – παρά να παρακολουθούν το μάθημα; Η διδασκαλία είναι μια μυσταγωγία, μια μοναδική σχέση αλληλεπίδρασης μεταξύ δάσκαλου και μαθητών. Αυτό θα αλλάξει και θα αλλοιωθεί εντελώς, δεν θα είναι πια μάθημα, μπροστά σε ένα «τρίτο μάτι», σε έναν παρατηρητή. Θα χάσει την αυθεντικότητα, τη μοναδικότητα, τον αυθορμητισμό και... την αλήθεια του.
Η παιδαγωγική σχέση θα διαρραγεί. Η μαθησιακή διαδικασία θα διαταραχθεί. Δεν έχετε δει το πείραμα των δύο σχισμών; Ο παρατηρητής μεταβάλλει την πορεία του πειράματος. Είναι σαν να παρεμβαίνει, και παρεμβαίνει στη διαδικασία, και αλλάζει το αποτέλεσμα. Θέλουμε μαθητές μπλοκαρισμένους, κομπλαρισμένους ή ηθοποιούς; Θέλουμε δασκάλους φορτωμένους με το άγχος, μήπως δεν είπαν κάτι σωστά; Δεν τους φτάνουν τα άγχη της καθημερινότητας; Όσοι προλάβαμε τους επιθεωρητές στα σχολεία, θυμόμαστε ότι το μάθημα, παρουσία του επιθεωρητή, δεν ήταν ένα καθημερινό μάθημα. Ήταν ένα στημένο μάθημα. Ο δάσκαλος είχε προετοιμάσει τα παιδιά, σήκωνε στο μάθημα μόνο τους «καλούς» μαθητές, και όλοι γίνονταν ηθοποιοί που έπαιζαν έναν ρόλο. Έτσι ο επιθεωρητής είχε μια ψεύτικη εικόνα της τάξης. Γι’ αυτό και καταργήθηκε ο θεσμός του, εδώ και χρόνια. Θέλετε τώρα να αντικαταστήσετε τον αποτυχημένο θεσμό του επιθεωρητή με ένα μάτι που θα παρακολουθεί συνεχώς τα τεκταινόμενα μέσα στις τάξεις;
Θέλετε να αλλοιώσετε την εκπαιδευτική διαδικασία και να την κάνετε θεατρική παράσταση; Χώρια η υπόθεση των προσωπικών δεδομένων… Σίγουρα θα υπάρξουν εθελοντές καθηγητές που θα δεχτούν να βιντεοσκοπηθούν οι διδασκαλίες τους και μαθητές που θα δεχτούν να συμμετέχουν, τις οποίες διδασκαλίες θα μπορούν να παρακολουθήσουν διαδικτυακά οι υπόλοιποι μαθητές, όσοι μένουν στα σπίτια τους σε όλη την Ελλάδα. Προς τι τόσα έξοδα για κάμερες, τόση αναστάτωση στη σχολική κοινότητα; Υπάρχουν πιο εύκολες, ανέξοδες και λιγότερο επιβλαβείς και επικίνδυνες λύσεις. Αυτά, από μια πρώην εκπαιδευτικό.
*Η Ρούλα Γκόλιου υπήρξε εκπαιδευτικός Μέσης Εκπαίδευσης.
ΑΝΙΧΝΕΥΣΕΙΣ
Κατηγορία Θέματος
Ειδήσεις-Πολιτική,
Θέματα Παιδείας,
Καταγγελίες,
Κοινωνικά θέματα,
Παγκοσμιοποίηση
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου