11 Μαΐου 2020

Γιά σένα - (Ἀφιερωμένο στὴν Μητέρα)

Γράφει ἡ Ρόη 

Εἶσαι ἕνα πρόσωπο ὄμορφο θεῖο
ζεστὸ χαμόγελο μέσα στὸ κρύο


Λύπη σὰν ἔχεις δίνεις χαρὰ
Μὲς στὴν ἀρρώστεια φέρνεις γιατρειὰ


Πόνος σου γίνεται κάθε μας πόνος
Κι ἡ καλοσύνη σου σὰν ἕνας χρόνος.


Γεμᾶτος ἄνοιξη καλοκαιριὰ
Ζεστὴ φωλίτσα γιὰ τὰ πουλιά.


Φύλακας ἄγγελος πάντα πιστὸς
Ἥλιος αἰθέριος πάντα λαμπρὸς


Οἱ λέξεις λίγες γιὰ νὰ μιλήσουν
Τὸ μεγαλεῖο σου νὰ ζωγραφίσουν.


Δὲν θὲς λουλούδια γιὰ νὰ χαρεῖς
Οὔτε τραγούδια νὰ δοξαστεῖς


Μιὰ μόνο λέξη θαρρῶ πὼς φτάνει
Νὰ σὲ γεμίσει νὰ σὲ γλυκάνει


«Μάνα» σὲ λένε καὶ σ᾿ ἀγαπᾶνε
Κι ὅσοι σὲ χάσουν κλαῖνε, πονᾶνε.


«Μάνα» ἡ λέξη ἡ ἅγια ἡ θεία
Ποὺ σοῦ χαρίζει τὴν εὐτυχία


«Μάνα» ἡ ἀγάπη, ἡ εὐτυχία
«Μάνα» ἡ ἴδια ἡ Παναγία


Σχόλιο Ρόη: Ἀφιερωμένο στὴν δική μου μητέρα ἀλλὰ καὶ σὲ ὅλες τὶς μητέρες! 

ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΣ



Share

14 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ισως σας στεναχωρήσω, αλλά είναι Βλαβερό το ποίημα σε διάφορα σημεία.
Πολύ αιρετικό να λέμε την κάθε μητέρα θείο πρόσωπο!
Οι μητέρες είναι ανθρώπινα πρόσωπα με αμαρτίες. Λάθος μεγάλο η αγιοποίηση-θεοποίηση των μητερών.
Δεν ισχύουν αυτά στην Ορθόδοξη Εκκλησία!

Αντιαιρετικός

ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ είπε...

Επειδη γνωριζω πολυ καλα ποσο πιστή κοπελλα είναι η Ροη επουδενι δεν εννοεί την θεότητα της μάνας ως αληθινο Θεό...
Προσωπα θεία ως κατι εικονα του Θεού είμαστε ολοι μας... οχι ομως και Θεοί με το Θ κεφαλαιο...
Λοιπον νομιζω οτι την αδικεις....
Και στην μορφη της Παναγίας μας η κάθε μάνα εξυψωνεται σε προσωπο ιερό.
Εχεις λοιπον παρεξηγηση τα θεματα....
Ουτε καν η Παναγία μας δεν ειναι Θεός συνεπως πως θα μπορουσε να εννοείται η καθε μανα...;

Ανώνυμος είπε...

Αξιαγάπητε Θάνο Χριστός Ανέστη!
Δεν είπα ότι δεν είναι πιστή η Ρόη. Πολλοί είναι πιστοί που δεν γνωρίζουν σωστά όλα τα ζητήματα της Εκκλησίας και έχουν απόψεις που έρχονται σε κόντρα με τα θεία δόγματα της Εκκλησίας. Από άγνοια.

Α.
Στο συγκεκριμένο ποίημα η κάθε μάνα ονομάζεται θείο πρόσωπο. Αυτό είναι λάθος και να το λέμε και να το εννοούσε. Θεία Πρόσωπα κυριολεκτικά είναι τα Πρόσωπα της Αγίας Τριάδος. Μετά κατα χάριν ονομάζονται οι άγιοι. Κανείς άλλος. Στην Εκκλησία, στους Πατέρες δεν ονομάζονται πουθενά θεία πρόσωπα οι μητέρες.
Είναι αιρετική αυτή η άποψη.

Β.
Αλλά και λογικά να το πάρουμε. Γιατί οι μητέρες είναι θεία πρόσωπα και όχι οι πατέρες; Τότε αν είναι και οι πατέρες, τότε όλη η ανθρώποτητα είναι θεία πρόσωπα. Αυτό είναι και εκτός κάθε λογικής.

Για να γίνει ο άνθρωπος θείο πρόσωπο δεν φθάνει το κατ' εικόνα, χρειάζεται και μια ζωή αγία, ταυτισμένη με το θέλημα του Θεού.
Ο Ιούδας είναι θείο πρόσωπο; Οι δαιμονικοί διώκτες των Χριστιανών μέχρις αίματος και βασανιστηρίων είναι θεία πρόσωπα; Οι δαιμονικοί και αιμοβόροι άνθρωποι είναι θεία πρόσωπα;

Γι' αυτό σας λέω ότι απο χριστιανικής ορθόδοξης πλευράς δεν μπορούμε να ονομάζουμε θεία πρόσωπα τον κάθε άνθρωπο, ούτε όλες τις μητέρες, ούτε τους απλά καλούς ανθρώπους.
Κατα χάρη θεία πρόσωπα είναι μόνο οι άγιοι.

Αντιαιρετικός

Ανώνυμος είπε...

Στο αγνό και υπερβολικά άγιο πρόσωπο της Παναγίας εξυψώθηκε η κάθε γυναίκα, αλλά αυτό δεν φθάνει για να ονομάζεται και να είναι η κάθε γυναίκα ιερό πρόσωπο. Χρειάζεται και η σύμπραξη της κάθε γυναίκας με τη αγία πίστη και την αγία ζωή της για να γίνει ιερό πρόσωπο.
Υπάρχουν και μάγισσες, κακές, απάνθρωπες, πόρνες, φόνισσες, αντιχριστιανικές γυναίκες και μάνες και δεν μπορούμε κατα την ορθόδοξη χριστιανική Παράδοση να τις ονομάζουμε ιερά πρόσωπα. Σου έφερα παραδείγματα όπου φαίνεται φωναχτά η αντίθεση της ζωής τους με την ονομασία του ιερού. Το ίδιο ισχύει και για τα αμαρτωλά πρόσωπα που ζουν στην αμαρτία, αίρεση, απιστία που μας χωρίζουν απο τον Θεό. Δεν μπορεί να τους δοθεί η ονομασία του ιερού προσώπου.
Εύχομαι να σας βοήθησα λίγο στην κατανόηση γιατί δεν μπορεί να γίνει δεκτή τέτοια ονομασία απο ορθόδοξης χριστιανικής πλευράς.

Αντιαιρετικός

ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ είπε...

Αγαπητε φίλε Αντιαιρετικε ειναι κάπως αδοκιμο να παίρνεις ένα ποίημα που εξυμνεί την μάνα και κατα την ταπεινη μου γνωμη παντα καθολου υπερβολικα καθως μιλαει για θείο πρόσωπο οπως σου εξηγησα κι οχι για Θεό, και εσυ να προσπαθείς να αποδομησεις το προσωπο της μανας λεγοντας για μάνες αναξιες και μάγισσες!!!!!
Τα ποιηματα αγαπητε μου φιλε γραφονται από τα πλουσια συναισθήματα που τρεφουμε για κατι.
Δηλαδή αν καποιος σου μιλησει για την Ομηρου Ιλιαδα και τους υμνους στην ανδρεια των ηρώων Αχαιών και Τρώων, που λέει, εσυ θα πρεπει σωνει και καλα να ψαξεις τα αισχη που εκαναν Αχαιοί και Τρωες;

Φιλε μου η Ροη εγραψε ενα ομορφο ποιημα αφιερωμενο στην μανα και εξυμνεί την αληθινή μανα με ολη την σημασία της λεξης.... Την μανα που φανταζει στα ματια του παιδιου της σαν θείο προσωπο...
Την μανα που σκυβουμε και ασπαζομαστε το χερι της απο αγαπη και σεβασμο...
Και τωρα θα πρεπει σωνει και καλα εσυ να μας θυμισεις την Μηδεια που σκοτωσε τα παιδια της για να αποδομησεις τις μάνες;

Η απορία σου για το αν θεωρει αληθινα προσωπο Θεικο (με Θ κεφαλαίο όπως ισχύει ΜΟΝΟ για τον Θεό) την μανα (το οποιο σαφως θα ηταν κατι αιρετικο για την πιστη μας) νομιζω λυθηκε με την αναφορα μου...

Στην δευτερολογία σου ομως ξεφεύγεις πλεον, τελείως του νοηματος και της ουσίας του ποιηματος...

Δεν νομιζω οτι η αγαπητη μας Ροη γραφοντας το ποιημα-Υμνο στην μανα σκεφτόταν οτι θα περασει από θεολογικη ανάλυση και θα αποδομηθεί ως κάτι αιρετικό!!!!!

Αληθινα αυτη η αναλυσή σου, μου θυμιζει εντόνως Ιερα Εξεταση.
Η Ιερα Εξεταση που εκαιγε ανθρωπους ερμηνευε κατα το δοκουν φρασεις τους και αφου τις καταδικαζε ως αιρετικες προχωρουσε σε τιμωρίες ανηκουστες και απανθρωπες...
Καταλαβαίνω ότι εμεις ως Ορθοδοξοι δεν ειμαστε Ιεροεξεταστες και δεν εχουμε σκοπο να καταδικασουμε στην πυρα οποιονδηποτε ανθρωπο, αλλα γι αυτο ειπα οτι "θυμιζει" Ιερα Εξεταση....
Το ολο σκεπτικο και η πρακτικη αντιμετωπισης ενός απλου ποιηματος που υμνει την μανα ως αιρετικου δεν αφηνει πολλα περιθωρια να σκεφτουμε κατι διαφορετικο... απο την Ιερα Εξεταση.

Τελοσπαντων για να μην πολυλογουμε νομιζω οτι θα συμφωνησουμε σε ενα πραγμα αν καταλαβα καλα απο το τελευταίο σου σχολιο...
Η αγαπητη Ροη αυτην την μανα που περιγραφεις θέλει να υμνησει...
Την Μανα με τη αγία πίστη και την αγία ζωή της...
Την μανα δηλαδη ως ιερό προσωπο...

Τα υπολοιπα όλα ειναι εκτός θεματος...

Ανώνυμος είπε...

Καλέ μου φίλε Θάνο χωρίς να το θέλεις αρκετά απ' όσα έγραψα παρεξήγησες.
Πρώτα για τα περι "Ιερής Εξέτασης" ενώ απάντησες μόνος σου σωστά ό,τι δεν έχει σχέση με την "Ιερή Εξέταση" η διαφωνία στις απόψεις του άλλο, παρ' όλα αυτά συνεχίζεις να γράφεις πιο κάτω ότι σου θυμίζει "Ιερή Εξέταση". Απορώ και διαμαρτύρομαι πολύ με τον άσχετο παραλληλισμό που κάνεις.
Σωστά τα γράφεις ότι "εμεις ως Ορθοδοξοι δεν ειμαστε Ιεροεξεταστες και δεν εχουμε σκοπο να καταδικασουμε στην πυρα οποιονδηποτε ανθρωπο", αλλά συνεχίζεις λάθος, χωρίς λογική σχεση. Θα έπρεπε κανονικά στη συνέχεια να πεις ότι "γι αυτο και δεν "θυμιζει" Ιερα Εξεταση....".
Η όποια διαφωνία στις απόψεις, θεολογική, κοινωνική, πολιτικη και όποια άλλη, όσο έντονη και αν είναι δεν θυμίζει καθόλου "Ιερή Εξέταση"! Καμία σχέση!

Δεν αποδομώ με τα αρνητικά παράδειγματα που έφερα το πρόσωπο της μάνας, όπως γράφεις στη αρχή του τελευταίου σχολίου σου. Τα παράδειγματα που έφερα αποδομούν αυτό που είπες στο πρώτο σου σχόλιο ότι "Προσωπα θεία ως κατι εικονα του Θεού είμαστε ολοι μας...".
Ακόμα αποδομούν και την άλλη άποψη σου που είπες στο πρώτο σου σχόλιο "Και στην μορφη της Παναγίας μας η κάθε μάνα εξυψωνεται σε προσωπο ιερό". Ολα αυτά είναι λάθη μεγάλα και αλλοιώνουν την ορθόδοξη σημασία της έννοιας του ιερού, του αγίου, του θείου.

Μέσα απο τα ποίηματα παιρνούν διάφορα μηνύματα και διδασκαλίες. Εμείς οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί πρέπει να είμαστε προσεκτικοί σ' όλα και στα ποιήματα μας και παντού ώστε να συμφωνούν με την διδασκαλία της Εκκλησίας μας που είναι ο στύλος της αλήθειας σύμφωνα με τον Απόστολο Παύλο.

Θα συνεχίσω στο επόμενο σχόλιο.

Αντιαιρετικός

Ανώνυμος είπε...

Εχεις δίκαιο φίλε Θάνο ότι τα ποίηματα γράφονται απο τα πλούσια συναισθήματα που έχουμε, αλλά όλα πρέπει να έχουν μέτρο και να μην έρχονται σε κόντρα με τις διδασκαλίες της Εκκλησίας.

Για τα Ομήρου Ηλιάδας, Αχαιους και Τρώες και για τη Μήδεια σου απάντησα στο αμέσως προηγούμενο σχόλιο ποιός ο σκοπός των παραδειγμάτων που έφερα. Σκοπός είναι να γίνει φανερό ότι δεν μπορούμε να αποδίδουμε την έννοια του θείου και ιερού στον καθένα με κριτήριο κάποια ιδιότητα που έχει (π.χ. μάνα, παιδί, νοσηλευτής, στρατιώτης κτλ).

Ακόμα αυτές οι γιορτές-ημέρες γενικά της μάνας, του περιβάλλοντος, του βήχα, του κρασιού, του κουμπάρου κτλ είναι δυτικής νεοεποχίτικης προέλευσης. Στην Ορθοδοξία δεν έχουμε τέτοιες γιορτές. Εχουμε τις Δεσποτικές, Θεομητορικές και τις εορτές των Αγίων. Αυτό είναι το ορθόδοξο εορτολόγιο και αυτά είναι τα πρότυπα του ορθόδοξου Χριστιανού. Μέσα στους Αγίους υπάρχουν και πατέρες και μητέρες και παιδιά και ιατροί άγιοι και... και..και... Αυτούς τους συγκεκριμένους τιμούμε ως ιερούς και όχι γενικά και αόριστα απο μόνη κάποια ιδιότητα τους.

Η αγαπητή Ρόη αν έγραφε χίλιους επαινους για την κάθε μάνα αδιάκριτα, απλά θα διαφωνούσα αλλά δεν θα με πείραζε. Η λέξη όμως θείο έχει σημασία εκκλησιαστική, θεολογική και δεν επιτρέπεται να την χρησιμοποιούμε όπως μας έρθει και πέραν απ' όσα ορίζει η αγία Παράδοση της Εκκλησίας. Εδώ εστιάζεται η διαφωνία μου.
Στο ποίημα δεν φαίνεται πουθενά ότι εννοεί τις μητέρες με την αγία Ορθόδοξη Πίστη και την αγία ζωή, ως κατα χάριν θεία πρόσωπα. Γι' αυτό και διαφωνώ αξιαγάπητε Θάνο. Ελπίζω να διαφώτισα καλύτερα τη σημασία των σχολίων μου.

Αντιαιρετικός

ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ είπε...

Καλε μου φιλε Αντιαιρετικε αρχιζοντας με την ιδια σειρα οπως το πηρες κι εσυ να σου πω οτι μάλλον εσυ δεν ερμηνευσες σωστα το κομματι με την αναφορα μου στην Ιερα Εξεταση. Χρησιμοποιησα το ότι "θυμιζει Ιερα Εξεταση" διότι οπως εξηγησα δεν μπορει να ΕΙΝΑΙ Ιερα Εξεταση εφοσον ειμαστε Ορθοδοξοι.... Αν εγραφα ότι "δεν θυμιζει Ιερα Εξεταση" θα ηταν πιο βαρυ... διοτι η επομενη θεση ειναι οτι ΕΙΝΑΙ Ιερα Εξεταση... δεν θυμιζει απλα... κατι που σιγουρα δεν ευσταθει.

Δεν θα μπορουσα φυσικα να πω ότι μου θυμιζει Ιερα Εξεταση στην αρχη της αναφορας μου κι απο κατω να πω οτι τωρα δεν μου θυμιζει Ιερα Εξεταση... τοτε θα ηταν σα να φάσκω και αντιφασκω...

Καταλαβαίνω την διαμαρτυρία σου, αλλα ειπα αυτο που αισθανομουν διαβαζοντας την κριτικη σου πανω στο ποιημα... Παρηγορησου με το "θυμιζει" αλλά δεν ειναι "είναι"...
(Μην ξεχνας οτι απο απλη διαφωνια ξεκιναγε και η Ιερα Εξεταση... και η διαφωνία αυτή έφτανε στο να χρεωθεί ο αντίδικός τους με τον όρο αίρεση ή αιρετικός...)

Στην συνεχεια βλεπω οτι περαν του όρου "θείο" που σε ενοχλεί αδίκως κατα την ταπεινη μου γνωμη καθως ουδεμία σχεση εχει με το θείο του Θεού... βλέπω με εκπληξη ότι πας να καταρρίψεις και τον όρο ιερό!!!!!!!!!
Αν η μανα δεν ειναι ιερό πρόσωπο για τον καθενα μας, τό τι ειναι;
Φιλε μου όσο το τεντωνεις παει να σπάσει το σχοινι...
Μανα Πατερας ειναι προσωπα Ιερα για όλους μας και μαλιστα μπορεί ποιητικη αδεία η Ροη να χρησιμοποιησε τον όρο "θεία" αλλα κατ ουσιαν εννοούσε αυτο ακριβως, την ιερότητα αυτων των προσωπων για ολους μας...

Το Ιερό τιμαται και δεν λατρεύεται σαν τον Θεό...
Πουθενα και ποτέ δεν συναντησα ανθρωπο να μου πει οτι τα Ιερα Πρόσωπα δεν πρεπει να τα λεμε Ιερα, διότι ειναι αίρεση ή βλασφημία!!!!!!

Για τις Παγκόσμιες Ημερες και τις διαφορες γιορτες συμφωνω απολυτως μαζι σου...
Τις εχω ηδη καταδικασει απο το ιστολογιο μας παρα πολλες φορες και αληθινα για τους Ορθοδοξους δεν πρεπει να εορταζονται...
Ειναι τραγικες και οι περισσοτερες ειναι και γελοιες... οπως π.χ. η Παγκόσμια ημερα της δημόσιας τουαλετας (ναι υπαρχει και τετοια)

Ιερα προσωπα ωστοσο οπως λες παρακατω, δεν ειναι μονο οι Αγιοι το επαναλαμβανω...
Κανεις δεν μπορει να μου πει εμενα προσωπικα που με θέρμη φιλω τα χερια του πατερα μου και της μητερας μου και τους τιμω και τους ευγνωμονω, ότι δεν ειναι ιερα προσωπα... Οπως φιλω τους Αγίους μου, τους τιμω και τους εορταζω, τιμω και αυτούς...
Ναι καταλαβαίνω οτι ο πατέρας μου και η μητερα μου δεν ειναι Αγιοι της Εκκλησίας μας
αλλά αυτό δεν σημαίνει οτι για μενα προσωπικα και για τον καθενας μας, δεν αποτελουν ιερα προσωπα άξια τιμης, αγαπης και σεβασμου....

Αγαπητε μου φιλε... θα σου κανω μια ερωτηση.
Ο γεροντας Παισιος όσο ζουσε πριν γινει Αγιος της Εκκλησίας μας αλλα ηταν ενας φωτισμενος Γεροντας ηταν ιερο προσωπο ναι ή οχι; Οσοι τον γνωριζαν τον θεωρουσαν Ιερό προσωπο; Θα έπρεπε να απολαμβανει απο τους γυρω του αγαπη, σεβασμο και τιμη ως ιερό προσωπο; Ναι ή Οχι...
Καποιοι ανθρωποι λοιπον περαν των γονεων μας, οι οποιοι με τον βίο τους αλλα και την προσφορα τους στον συνανθρωπο κερδιζουν τις καρδιες όλων μας δεν μπορει παρα να αποτελουν προσωπα ιερα για μας... Πρόσωπα σύμβολα, προσωπα ήδη εν ζωή μίμησης....

(συνεχιζεται)

ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ είπε...

Τελος κλεινοντας να πω οσον αφορα την τελευταία σου αναφορα, ότι ειναι σαφες ότι η Ροη στο ποιημα της εννοεί τις μητερες που με ευλαβεια και αγαπη επιλεγουν τον Ιερό ρόλο της Μάνας και προσφερουν στα παιδια τους το είναι τους θυσιαζοντας πολλες φορες τις προσωπικες τους απολαύσεις ή και την ίδια την ζωη τους για το καλο των παιδιών τους...
Δεν νομιζω οτι η Ροη γραφοντας το εξαιρετο αυτο ποιημα ειχε στο νου της "μάγισσες, κακές, απάνθρωπες, πόρνες, φόνισσες, αντιχριστιανικές γυναίκες" για να χρησιμοποιησω και τους δικους σου όρους... εκτός κι αν εσυ νομιζεις οτι αυτου του είδους οι γυναίκες χρειαζονται ποιηματα και υμνους...

Καλε μου φίλε Αντιαιρετικε σε παρακαλω να μην συνεχισουμε τον διαλογο αυτόν.
Ας κρατησουμε την ενσταση σου οπως την εθεσες και ως αποψη ειναι σεβαστη, ασχετως αν συμφωνουμε ή διαφωνουμε. Το ξερω άλλωστε οτι απο καλη προθεση την εκανες... απλα η επομενη αναπτυξη του ολου θεματος μετα το συντομο σχολιο σου και την δικη μου αρχικη μικρη απαντηση, ξεφυγε οπως σου ειπα απο το θεμα και οδηγησε την συζητηση πολλες φορες σε ακροτητες που δεν ειναι άξιες ενός τοσο ωραίου ποιηματος.

Ανώνυμος είπε...

Αξιαγάπητε Θάνο δεν μπορώ να μην απαντήσω στις παρεξηγήσεις αυτών που είπα αλλά και να μην σου απαντήσω στην ερώτηση που μου έκανες. Θα το κάνω όσο μπορώ πιο γρήγορα.

Η οποιαδήποτε διαφωνία σε απόψεις και οι όποιοι χαρακτηρισμοί που αποδίδονται απο εκκλησιαστικής πλευράς σε απόψεις, όπως ο χαρακτηρισμός της αιρετικής άποψης, δεν μπορεί να θυμίζουν καθόλου την αιρετική "Ιερή Εξέταση" που μόνο ιερή δεν ήταν...
Η "Ιερή Εξέταση" δεν αρχίζει όπως πολύ λάθος γράφεις απο την απλή διαφωνία, αλλά απο την αιρετική άποψη ότι ο Θεός δέχεται να βασανίζουμε τον άλλον που έχει διαφορετική άποψη και να τον εξαναγκάζουμε με βασανιστήρια να γίνει πιστός και ότι μας επιτρέπει να παραβιάζουμε με βασανιστήρια την ελευθερία του άλλου, του ανθρώπου που διαφωνεί με τον Παπισμό.
Το να ονομάσεις κάποια άποψη αιρετική αυτό και οι Πατέρες της Εκκλησίας το έκαναν, αλλά και οι Ορθόδοξοι Χριστιανοι. Αλλά και κάθε ελεύθερος άνθρωπος μέσα στα πλαίσια της ελευθερίας μπορεί να χαρακτηρίσει όπως θέλει μια άποψη. Αυτό φίλε Θάνο είναι ελευθερία λόγου και καμία σχέση δεν έχει με την απάνθρωπη "Ιερή Εξέταση" των αιρετικών που βασάνιζαν όταν έβλεπαν διαφωνίες.
Γι' αυτό και δεν έπρεπε να σου θυμίζει καθόλου "Ιερή Εξέταση" ο χαρακτηρισμός μιας άποψης ενός ποιήματος ως αιρετικής άποψης, ακόμα και αν ήταν λάθος ο χαρακτηρισμός.
Οπως θα καταλαβαίνεις λάθος ήταν και η αναφορά σου στην αρχή στη θύμιση της "Ιερής Εξέτασης". Δεν έπρεπε να υπάρχει ούτε και αυτή και έτσι δεν θα έφασκες και δεν θα αντέφασκες αν έλεγες το λογικό ότι "εμεις ως Ορθοδοξοι δεν ειμαστε Ιεροεξεταστες και δεν εχουμε σκοπο να καταδικασουμε στην πυρα οποιονδηποτε ανθρωπο και γι αυτο και δεν "θυμιζει" Ιερα Εξεταση....".
Θα σου ξαναπω ότι η όποια διαφωνία στις απόψεις, θεολογική, κοινωνική, πολιτικη και όποια άλλη, όσο έντονη και αν είναι δεν θυμίζει καθόλου "Ιερή Εξέταση"! Καμία σχέση!

Καλέ μου φίλε Θάνο η λέξη θείο έχει σχέση αναγκαστικά με "το θείο του Θεού" (χρησιμοποιώ τη φράση σου). Δεν υπάρχει θείο που να είναι διαφορετικό από "το θείο του Θεού". Η λέξη θείος είναι θεολογική λέξη, όπως και οι όροι ιερό και άγιο.
Εξυπακούεται ότι σου κατέρριψα και τον όρο ιερό. Και εκπλήσσομαι που εκπλήσσεσαι!!! Δεν είδες πώς αποδόμησα και την απόδοση της λέξης ιερός αρχικα σε όλους τους ανθρώπους και μετά στην κάθε μάνα απο ορθόδοξης χριστιανικής πλευράς; Αυτή τη σημασία είχαν τα παράδειγματα που έφερα και ονομάζεις ακραία. Για να καταλάβεις καλύτερα ότι δεν ταιριάζουν με την σημασία του ιερού απο ορθόδοξης χριστιανικής πλευράς.

(Συνεχίζεται)

Αντιαιρετικός

Ανώνυμος είπε...

Το τί πιστεύει ο καθένας για τον πατέρα του και τη μάνα του, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι και σωστό και ταιριαστό με την ορθόδοξη χριστιανική πίστη.
Οι απόψεις που έχει μεγάλο μέρος του λαού δεν σημαίνει ότι είναι σωστές και ταιριαστές με την ορθόδοξη χριστιανική πίστη.

Με ρωτάς αν δεν είναι ιερό το πρόσωπο της μάνας τότε τί είναι. Σου απαντώ ότι είναι αξιοσέβαστο και αξιαγάπητο στις φυσιολογικές περιπτώσεις. Εως εκεί. Ιερό δεν είναι απο ορθόδοξης χριστιανικής πλευράς.

Φίλε Θάνο δεν κατάλαβες τί είπα. Δεν σου είπα ότι "τα ιερά πρόσωπα δεν πρέπει να τα λέμε ιερά, διότι είναι αίρεση ή βλασφημία". Είπα ότι η κάθε μάνα και ο κάθε πατέρας δεν είναι ιερά πρόσωπα. Και σου έδειξα πιο καθαρά με τα παράδειγματα που σου ανάφερα απο τα πρώτα μου σχόλια, γιατί αυτά το δείχνουν πιο καθαρά.
Τα ιερά πρόσωπα πρέπει να τα λέμε ιερά.

Ακόμα το ιερό ταυτίζεται με το άγιο απο ορθόδοξης χριστιανικής πλευράς και τα ιερά πρόσωπα είναι τα άγια πρόσωπα.

Ο καθένας μπορεί φίλε Θάνο να πιστεύει ό,τι θέλει για τον πατέρα και τη μάνα του ακόμα και να έχει λαθεμένες όπως και ότι είναι ιερά πρόσωπα γι' αυτόν. Το ζητούμενο είναι αν μπορεί να κατοχυρώσει ότι οι απόψεις του αυτές είναι ταιριαστές με τα θεία δόγματα της Εκκλησίας. Διαφορετικά αν πιστεύει κανείς ό,τι θέλει τότε φτιάχνει δική του Θρησκεία με δικά του πιστεύω. Εμείς σαν Ορθόδοξοι Χριστιανοί στα ζητήματα της πίστεως, της Θεολογίας πρέπει να ταιριάζουν απόλυτα οι απόψεις μας με τα θεία δόγματα της Εκκλησίας.

Τα πρόσωπα της μάνας και του πατέρα είναι πρόσωπα που αξίζουν τιμή, αγάπη και σεβασμό, αλλά δεν είναι ιερά πρόσωπα. Αυτός είναι ο διαχωρισμός που πρέπει να γίνεται.

(Συνεχίζεται)

Αντιαιρετικός

Ανώνυμος είπε...

Στην ερώτηση σου για τον Αγιο Παΐσιο φαίνεται ότι δεν έχεις καταλάβει σωστά την σημασία της αγιότητας. Ο Αγιος Παΐσιος δεν έγινε άγιος μετά την κοίμηση του. Ο Αγιος Παΐσιος και ο κάθε άγιος είναι άγιοι απο τότε που ζουν και έφθασαν στην αγιότητα. Αυτό, την αγιότητα ενός αγίου που ζεί αναμεσά μας, το καταλαβαίνουν πολλοί πιστοί που ζουν με συνέπεια την ορθόδοξη χριστιανική ζωή, διαβάζουν προσεκτικά την Αγία Γραφή και τα ορθόδοξα βιβλία, μετανοούν, εξομολογούνται, αγωνίζονται να εφαρμόσουν τις εντολές του Θεού στη ζωή τους και γι' αυτό αποδίδουν τιμές στους ζώντες αναμεσά τους αγίους και τους καταλαβαίνουν ως Αγίους ζωντανούς. Ο Αγιος Παΐσιος ήταν ιερό πρόσωπο και είναι ιερό πρόσωπο γιατί ήταν άγιος, κυριολεκτικά άγιος.

Αλλα πρόσωπα, καλέ μου φίλε Θάνο, όσο καλά και άξια μίμησης και αν είναι με τον καλό βίο και την προσφορά τους, αν δεν είναι άγιοι τότε δεν είναι ιερά πρόσωπα απο ορθόδοξης χριστιανικής πλευράς.

Ακόμα μια μάνα μάγισσα, μια μάνα πόρνη, μια μάνα που έκανε φόνο, μια άλλη μάνα που ζει και πιστεύει αντιχριστιανικά δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να είναι καλές μάνες από κοσμικής πλευράς, να επιλέγουν το ρόλο της μάνας, να θυσιάζουν απολαύσεις για τα πσιδιά τους και ακόμα και να θυσιάζουν και τη ζωή τους για τα παιδιά τους. Το να είναι κάποιος πολύ αμαρτωλός σε κάποιο τομέα της ζωής δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να είναι καλός σε άλλο τομέα της ζωής. Αυτό βέβαια δεν φθάνει ούτε για να είναι ιερό πρόσωπο ούτε καν για να σωθεί απο ορθόδοξης χριστιανικής πλευράς.

Κλείνοντας σου γράφω σχηματικά τις κύριες κατηγορίες μητέρων που αναφέραμε στη συζήτηση.
Α. Μητέρες ευλαβείς Ορθόδοξες Χριστιανές που με ευλαβεια και αγαπη επιλεγουν τον ρόλο της μάνας και προσφερουν στα παιδια τους το είναι τους θυσιαζοντας πολλες φορες τις προσωπικες τους απολαύσεις ή και την ίδια την ζωη τους για το καλο των παιδιών τους.
Β. Μητέρες πολύ αμαρτωλές π.χ. άλλες αντιχριστιανικές, άλλες πόρνες, κτλ που και αυτές προσφερουν στα παιδια τους το είναι τους θυσιαζοντας πολλες φορες τις προσωπικες τους απολαύσεις ή και την ίδια την ζωη τους για το καλο των παιδιών τους.
Γ. Μητέρες άγιες, με Ορθόδοξη πίστη και αγία ζωή.

Η Ρόη αν και δεν το ανέφερε στο ποίημα της, είχε υπ' όψη της την Α. κατηγορία.
Η παγκόσμια γιορτή της μάνας είναι αφιερωμένη σε όλες ανεξαιρέτως τις μανάδες.
Ομως ιερά πρόσωπα απο ορθόδοξης χριστιανικής πλευράς είναι μόνο η κατηγορία Γ. Τέτοιες μητέρες τιμά η Εκκλησία ως αγίες είναι για παράδειγμα οι μητέρες των Τριών Ιεραρχών, η αγία Εμμελεία μητέρα του Μεγάλου Βασιλείου, η αγία Νόννα μητέρα του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου και η Αγία Ανθούσα η μητέρα του αγίου Ιωάννου του Χρυσόστομου.
Για να καταλάβεις, η Εκκλησία δεν τιμά ως αγίες ούτε όλες τις μητέρες όλων των αγίων, αλλά μόνο ελάχιστες μητέρες αγίων, όπως αυτές που μόλις σου ανάφερα.

Σίγουρα σε κούρασα, φίλε Θάνο, αλλά πιστεύω χρειάζεται αυτός ο διαχωρισμός γιατί πολλή σύγχυση υπάρχει σε πολύ κόσμο.

Αντιαιρετικός

ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ είπε...

Δεν με κουρασες αδερφε.
Ποτε ο γονιμος και ευπρεπης διαλογος δεν κουραζει.
Ωστόσο νομιζω οτι τις αποψεις μας τις θεσαμε.
Θεωρεις οτι εκφραζεις τις αποψεις της Ορθοδοξίας μας με τις θεσεις σου αυτες και αυτο ειναι σεβαστο αλλα βαρυ...

Το οτι επαναλαμβανεις αδερφε μου συνεχως οτι ετσι θεωρει η Εκκλησία ή οτι αυτο λεει η Εκκλησία και η Ορθοδοξια, ειναι καπως ενοχλητικο θα ελεγα και για μενα...
Μπορει να ειμαι κατηχητης 30 χρονια αλλα παντα προσπαθω να ειμαι παρα πολυ προσεκτικος οταν θεωρω οτι τα λογια μου και οι θεσεις μου ειναι απολυτως ευθυγραμμισμενα με τις θέσεις της Ορθοδοξίας μας.

Κλεινοντας να πω μονο τουτο.
Η λεξη Ιερός εχει διαφορα από την λεξη Αγιος...
Ο Παισιος δεν ηταν Αγιος εν ζωή οπως και κανεις άλλος....
Η Εκκλησία κατατασσει τους Αγίους οταν αυτην εισελθουν στην Θριαμβεύουσα Εκκλησία μας...
Το αν απολαμβανουν λογω της αγνης και εν Χριστω ζωής πολλά από όσα απολαμβανουν οι Αγιοι οπως χαρισματα, θαυματουργίες και παρησία στον Κυριο, αυτο δεν τους κανει και Αγίους με την έννοια της Εκκλησίας μας... Αποτελουν ομως Ιερα προσωπα και για την πιστη μας.

Το "Ιερός" ως λεξη και ιδιοτητα υπαρχει για τους εν ζωη ανθρωπους...
Στην Ιερότητα περιεχεται και ο Ιερεας του Κυριου που φερει την Ιερωσύνη και με την γενικη Ιερωσυνη που εχουμε ολοι οι βαπτισμενοι Ορθοδοξοι Χριστιανοί, έχουμε κι εμεις μέρος της... Γι αυτο υπο ακραίες συνθηκες και ελλειψη κληρικου μπορουμε να τελεσουμε καποια απο τα Μυστηρια της Εκκλησίας μας και η Εκκλησία μας να τα δεχθεί ως εγκυρα...

Αδερφε μου αντιαιρετικε νομιζω οτι ειπαμε οσα ειχαμε να πουμε.
Σε ευχαριστω πολυ για τον διαλογο μας.
Να εισαι καλα και σε ευχαριστω και για τα παντα πολυτιμα σχολια σου.

Ανώνυμος είπε...

Φίλε μου Θάνο σε ευχαριστώ και εγώ για τον διάλογο που είχαμε, την καλή διάθεση σου και για την προσοχή σου.

Για τον ιερέα υπάρχει απάντηση, αλλά αν θέλεις ίσως άλλη φορά θα την καταθέσω.

Καλή δύναμη στο τόσο απαιραίτητο έργο σου, της καλής πατριωτικής και ορθόδοξης ενημέρωσης!

Αντιαιρετικός

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.