26 Μαρτίου 2019

25η ΜΑΡΤΙΟΥ

Γράφει ο Απόστολος Παπαδημητρίου

Οι επέτειοι αποτελούν ημέρες ιστορικής μνήμης. Όταν αυτές συνδέονται με εορτές της πίστης ενός λαού ιδιαίτερα λαμπρός πρέπει να είναι ο εορτασμός. Σε περιόδους παρακμής όμως εκδηλώνεται κατά τις επετείους νωχελικότητα, αδιαφορία και περιφρόνηση προς εκείνα, στα οποία οφείλεται απόδοση σεβασμού και τιμής, πρόσωπα και συμβάντα.

Η 25η Μαρτίου είναι η πλέον λαμπρή εθνικοθρησκευτική επέτειος. Η Εκκλησία μας εορτάζει τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, το πλέον χαρμόσυνο μήνυμα του Θεού προς τον άνθρωπο της πτώσης και της πνευματικής παρακμής. Αλλά ο δυτικός άνθρωπος κατά τη νεωτερικότητα έθεσε υπό αμφισβήτηση αρχικά την ύπαρξη του Θεού και αρνήθηκε την ύπαρξή Του στη συνέχεια, ώστε να μην είναι παραλήπτης κανενός μηνύματος από μέρους Του. 

Στα πλαίσια αυτής της αποστασίας καταντήσαμε και στη χώρα μας να πανηγυρίζουμε κατά περασμένες δεκαετίες την ημέρα αποκλειστκά και μόνο ως εθνικής επετείου. Για να ισχυροποιήσουμε στη συνέχεια «ορθολογικά» την αποστασία στρεβλώσαμε την ιστορική αλήθεια ακρωτηριάζοντας τα γεγονότα στην προκρούστεια κλίνη της υλιστικής ιδεολογίας. Η νέα γενιά μαθαίνει ότι η καθιέρωση της εθνικής επετείου την 25η Μαρτίου έγινε επί βασιλείας του Όθωνα, για να δρέψει κύρος η Εκκλησία! Αλλά η Εκκλησία δεν έχει ουδεμία ανάγκη από κοσμική αναγνώριση και καταξίωση. Αν απαξιώνουμε το κοσμοσωτήριο έργο του Θεανθρώπου Ιησού Χριστού και τη θυσία Του για τη σωτηρία των αγνωμόνων πλασμάτων Του, ουδεμία τυπική αναγνώριση της προσφοράς της Εκκλησίας Του σε εθνικά θέματα έχει νόημα. 

Επειδή όμως οι πρωτεργάτες της εθνεγερσίας δεν εμφορούνταν από την υλιστική κοσμοαντίληψη των απογόνων τους, ημών δηλαδή, είχαν κανονίσει η έκρηξη της επανάστασης να συμπέσει με την εορτή του Ευαγγελισμού. Και υπάρχουν οι μαρτυρίες, τις οποίες βέβαια δεν αγνοούν οι στρεβλωτές της ιστορικής αλήθειας. Αν η επανάσταση κηρύχτηκε δυο - τρεις ημέρες ενωρίτερα, ουδεμία ουσιαστική διαφοροποίηση επέφερε στον ρόλο της Εκκλησίας σ’ αυτήν. Παντού οι αγωνιστές ζήτησαν από τους εκπροσώπους της Εκκλησίας να ευλογήσουν τα όπλα τους στον αγώνα «για του Χριστού την πίστη την αγία και της πατρίδος την ελευθερία». Και όλες οι σημαίες των επαναστατών έφεραν τον τίμιο σταυρό. Και οι εκπρόσωποι δανείστηκαν από τον Θεό για να πιστώσουν το έθνος, καθώς η Εκκλησία, πρέπει κάποτε να το συνειδητοποιήσουμε, δεν ευλογεί όπλα.

Βγάζουν ιαχές θριάμβου οι εθνομηδενιστές όλων των υλιστικών αποχρώσεων καθώς μαρτυρείται ότι ουδέν συνέβη στην Αγία Λαύρα κατά την 25η Μαρτίου. Το περί του αντιθέτου διαλαλούμενο χαρακτηρίζουν μύθευμα προς ανύψωση του κύρους της Εκκλησίας. Δεν αγνοούν βέβαια ότι η σύναξη έλαβε χώρα εκεί κατά τη 17η Μαρτίου, κατά την οποία η μονή πανηγυρίζει, προς αποφυγή γέννησης υποψιών στους Τούρκους κατακτητές. Και η μαρτυρία είναι ατράνταχτη, καθώς έχει δημοσιευθεί στην παρισινή εφημερίδα Constitutionel, που απηχούσε τις ιδέες της γαλλικής επανάστασης.

Η Εκκλησία, η πολεμούμενη από εμπαθείς, ιδιοτελείς και αργυρώνητους υπήρξε η προστάτιδα του έθνους κατά την μακραίωνη περίοδο της φρικτής δουλείας, την αγριότητα της οποίας δουλείας κατάντησαν να αμφισβητούν οι παραχαράκτες της ιστορίας στο όνομα δήθεν της ειρηνικής συνύπαρξης των λαών. Αλλά ο λαός μας δεν καλλιέργησε ποτέ την εχθρότητα προς οποιονδήποτε άλλον λαό, χάρη στο πνεύμα που είναι διάχυτο στην ορθόδοξη Εκκλησία. Αν δεν εξισλαμίστηκαν όλοι οι πρόγονοί μας αυτό οφείλεται πρωτίστως στους νεομάρτυρες με κυριότερο τον άγιο Κοσμά τον Αιτωλό, δευτερευόντως στους ανυπότακτους κλέφτες. Εκείνοι που για λόγους οικονομικών συμφερόντων ή εξάντλησης της αντοχής και υπομονής εξισλαμίζονταν χάνονταν οριστικά για τον εθνικό κορμό. 

Οι πρόγονοί μας δεν έλεγαν ότι αλλαξοπίστησαν, αλλά ότι τούρκεψαν. Για τον Ρωμιό, τον οποίο αποτάσσονται με βδελυγμία οι νεογραικύλοι, η θρησκευτική πίστη ήταν συνυφασμένη με την εθνικότητα. Και είχαν απόλυτο δίκαιο. ΟΙ εξισλαμισμένοι κατά τον αγώνα πολέμησαν στο πλευρό των κατακτητών και οι καθολικοί έμειναν ουδέτεροι κατ’ εντολή του πάπα. Δουλόφρονες έναντι των φληναφημάτων της παγκοσμιοποίησης, η οποία βάλλει και εναντίον των εθνών, αμφισβητούν οι σύγχρονοι απάτριδες την εθνική συνείδηση των υποδούλων προγόνων μας και διαχέουν την άθλια προπαγάνδα τους στους πανεπιστημιακούς χώρους, ώστε να μορφώσουν νέους γενίτσαρους! 

Στόχος των εμπαθών πολεμίων της Εκκλησίας υπήρξε και ο άγιος πατριάρχης Γρηγόριος Ε΄. Τουρκόφιλο τον χαρακτηρίζουν ανενδοίαστα οι εμπαθείς κατήγοροί του και διαλαλούν τον αφορισμό των επαναστατών τόσο στη Μολδοβλαχία, όσο και στην Πελοπόννησο. Αποκρύπτουν όμως πλείστα όσα στοιχεία περί το θέμα αυτό. Τη γνώμη του Υψηλάντη για το στανικό του αφορισμού, την άποψη των Τούρκων ιστορικών, τη στήριξη της Φιλικής Εταιρείας μέσω του στενού του συνεργάτη μεγαλεμπόρου Παναγιώτη Σέκερη, την επιστολή προς τον εθνομάρτυρα επίσκοπο Σαλώνων Ησαΐα, που έπεσε στη μάχη της Αλαμάνας, για το επικείμενο «Πάσχα» του έθνους, την ευθύνη του έναντι των Ρωμιών της Πόλης, τη γεροντική του ηλικία, που δεν αφήνει έδαφος για φιλοδοξίες, τη σύνταξη της διαθήκης του στο Άγιον Όρος, όπου είχε εκτοπιστεί, την άρνηση να εγκαταλείψει την Κωνσταντινούπολη κατά προτροπή πρέσβεων, τον θάνατό του μαρτυρικό. Τυφλωμένοι από αντιεκκλησιαστικό μένος δεν αισθάνονται την παραμικρή συμπάθεια για το λείψανο, που σύρθηκε στους δρόμους της Πόλης πριν ριφθεί στον Βόσπορο να το φάνε τα ψάρια!

Όλοι αυτοί που από διάφορες κατευθύνσεις συγκλίνουν με κινητήρια δύναμη το αντιεκκλησιαστικό μένος δίνουν ποικίλες ερμηνείες για την επανάσταση και καταφρονούν τις πλείστες όσες εκφρασθείσες γνώμες των πρωταγωνιστών της. Πλέκουν το εγκώμιο της αστικής γαλλικής επανάστασης όντες υποταγμένοι και δούλοι του αστικού καθεστώτος, το οποίο υπηρετούν με άκρα συνέπεια ακόμη και όταν υποστηρίζουν ότι αγωνίζονται για την ανατροπή του. Ποιοι; Αυτοί που υποταγμένοι σε ποικίλα πάθη έχουν απολέσει παντελώς το νόημα της ύπαρξης και το μόνο για το οποίο νοιάζονται είναι η ανέλιξή τους με οποιονδήποτε τρόπο, ακόμα και εκποιώντας την ίδια την πατρίδα μας. Γιατί, όπως έγραψε ο Ντοστογιέφσκι «χωρίς Θεό όλα επιτρέπονται». Επομένως και η παραχώρηση των εθνικών μας δικαίων κατ’ απαίτηση των ισχυρών νομέων εξουσίας, των συγχρόνων κατακτητών μας όχι μόνο με την άλωση της οικονομίας μας, αλλά και της ιστορικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς! Βέβαια αυτοί οι νέοι κυρίαρχοι - κατακτητές δεν είναι βάρβαροι, όπως ο Τούρκοι. Είναι «πολιτισμένοι», «καλλιεργημένοι» και διαπράττουν τις γενοκτονίες σ’ όλη την έκταση του πλανήτη με μέθοδο και σχεδιασμό.

Όλοι αυτοί οι υποταγμένοι στους ισχυρούς της ημέρας κατάντησαν να απαξιώνουν ακόμη και τους ήρωες της επανάστασης, επειδή διακατέχονται από άκρως αντιηρωική διάθεση και ακραίο ενδοτισμό. Όμως πρέπει να επισημάνουμε ότι η εκθεμελίωση πίστης, φιλοπατρίας και παράδοσης είναι σχέδιο των ισχυρών «προστατών» μας, το οποίο δεν ετέθη βέβαια σε εφαρμογή μόλις κατά τα τελευταία έτη. Η μη εκπλήρωση του τάματος του έθνους, ενώ προσεγγίζει το τέλος της δεύτερης εκατονταετίας από την εθνεγερσία, μαρτυρεί περίτρανα ότι το κράτος, που συστάθηκε με την επέμβαση των ισχυρών της τότε εποχής, είναι «ψευτορωμαίηκο», έκφραση που χρησιμοποιήθηκε από τον άγιο Κοσμά σε προφητεία του. 

«ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ»



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.