26 Μαρτίου 2018
ΟΤΑΝ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΠΙΤΑΣΣΕΙ
Του Σεβ. Μητροπολίτου Χίου, Ψαρών και Οινουσσών κ. Μάρκου
Ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἀποτελεῖ τό πνευματικό στέγαστρο τῆς Ἑλλάδος, ὑπό τήν προστατευτική σκέπη τοῦ ὁποίου διεφυλάχθη ἀπό ἰσχυρούς καύσωνες καί καταρρακτώδεις ὑετούς ἡ ζωή καί ἡ ἀκεραιότητα τοῦ Ἔθνους μας.
Αὐτή ἀπεκάλυψε στούς Ἕλληνες «ὅν, ἀγνοοῦντες, ηὐσέβουν», συνετέλεσε στή διαμόρφωση τοῦ ὑπερχιλιετοῦς Βυζαντινοῦ Πολιτισμοῦ, ὑπῆρξε ἡ μόνη καταφυγή καί τό μόνο στήριγμα στούς ζοφερούς χρόνους τῆς δουλείας, ἐνέπνευσε καί εὐλόγησε τόν ἱερό ἀγῶνα τῆς παλιγγενεσίας.
Αὐτή εἶναι ὁ κατ’ ἐξοχήν παράγων ἑνότητας τοῦ ἐλευθέρου Ἑλληνικοῦ Κράτους, ὁ βασικώτερος φορέας κοινωνικῆς-φιλανθρωπικῆς διακονίας, ἡ ἀνεξάντλητη πηγή ἐμπνεύσεως τῆς τέχνης, τό σταθερό θεμέλιο τῶν ἀνθρωπιστικῶν διατάξεων τῆς δικαιοσύνης, ἡ καθοριστική συνεργάτιδα στό ἔργο τῆς Ἐθνικῆς μας Παιδείας.
Μέ αὐτά τά δεδομένα ἐπιθυμοῦμε νά καταθέσουμε ὡς πνευματικοί ταγοί τοῦ Ἑλληνικοῦ Λαοῦ ἀλλά καί ὡς ἐλεύθεροι Ἕλληνες πολίτες τῆς Ἑλληνικῆς Δημοκρατίας τίς σκέψεις μας καί τίς θέσεις μας ἐπί τῶν σημείων τά ὁποῖα ἐσχάτως τίθενται δημοσίως.
Καί οἱ θέσεις αὐτές θά στηρίζονται στήν ἱστορική μας ἐμπειρία ἀλλά καί στό σεβασμό τῶν ἀρχῶν καί τῶν ἀξιῶν τῆς συντριπτικῆς πλειοψηφίας τοῦ Ἑλληνικοῦ Λαοῦ, ὁ ὁποῖος εἶναι ἡ πηγή κάθε ἐξουσίας στό πολίτευμα τῆς Χώρας μας.
Τό Ἔθνος, ἀπό τῆς συστάσεως τοῦ Ἑλληνικοῦ Κράτους, στήν ἀρχή ὅλων τῶν Συνταγμάτων του ἐπικαλεῖται τό ὄνομα τῆς Ἁγίας καί ὁμοουσίου καί ἀδιαιρέτου Τριάδος.
Συγκεκριμένα στό πρῶτο Σύνταγμα τοῦ Ἀγῶνα, ἐκεῖνο τῆς Ἐπιδαύρου τήν 1η Ἰανουαρίου 1822, προτάσσεται ἡ φράση «ἐν ὀνόματι τῆς Ἁγίας καί Ἀδιαιρέτου Τριάδος», ὅπως συμβαίνει καί στά ἄλλα δύο Συντάγματα τοῦ Ἀγῶνα, καί ἀκολουθεῖ ὡς προοίμιο ἡ διακήρυξη ὅτι «τό Ἑλληνικόν Ἔθνος ... κηρύττει ... ἐνώπιον Θεοῦ καί ἀνθρώπων τήν πολιτικήν αὐτοῦ ὕπαρξιν καί ἀνεξαρτησίαν».
Ὁρίζεται, μάλιστα, ὅτι «ὅσοι αὐτόχθονες κάτοικοι τῆς Ἐπικρατείας τῆς Ἑλλάδος πιστεύουν εἰς Χριστόν, εἰσίν Ἕλληνες, καί ἀπολαμβάνουσιν ἄνευ τινός διαφορᾶς ὅλων τῶν πολιτικῶν δικαιωμάτων», ἐνῶ στό ἀναθεωρηθέν Σύνταγμα τῆς Ἐθνοσυνελεύσεως τοῦ Ἄστρους (29.3.1823) ὁρίζεται ὅτι «ὁμοίως Ἕλληνές εἰσί ... ὅσοι ἔξωθεν ἐλθόντες καί τήν ἑλληνικήν φωνήν πάτριον ἔχοντες καί εἰς Χριστόν πιστεύοντες ...».
Ἀναλόγως ρυθμίζεται τό ζήτημα καί στό Σύνταγμα τῆς Τροιζήνας (1.5.1827). Καί αὐτή ἀκόμη ἡ εὐεργετική γιά τήν Ἑλλάδα Συνθήκη τοῦ Λονδίνου (6.7.1827) ἀρχίζει μέ τή φράση «ἐν ὀνόματι τῆς Ἁγίας καί Ἀδιαιρέτου Τριάδος».
Στό ἴδιο πλαίσιο ἐκινήθη τόσο ὁ Θεόφιλος Καΐρης ὁ ὁποῖος ὑπεδέχθη τόν Κυβερνήτη Ἰωάννη Καποδίστρια θέτοντας ὡς ἐπικεφαλίδα τῆς προσφωνήσεώς του τήν φράση ἀπό τό βιβλίο τῶν «Κριτῶν» «οὐκ ἄρξω ἐγώ, οὐκ ἄρξει ὁ υἱός μου ἐν ὑμῖν. Κύριος ἄρξει ὑμῶν, Κύριος κυβερνήσει ὑμᾶς», ὅσο καί ὁ ἴδιος ὁ Κυβερνήτης Ἰωάννης Καποδίστριας, ὁ ὁποῖος ἄρχισε τό διάγγελμά του πρός τόν Ἑλληνικό Λαό μέ τήν φράση «ἐάν ὁ Θεός μεθ’ ἡμῶν, οὐδείς καθ’ ἡμῶν».
Ἡ ἐπίκληση αὐτή δέν εἶναι ἔκφραση στενῆς θρησκευτικῆς ὁμολογίας, ἀλλά διαπίστωση μιᾶς ἱστορικῆς πραγματικότητος, τῆς διασώσεως ὑπό τῆς Ἁγίας Τριάδος τοῦ Ἑλληνισμοῦ καί τῆς ἐκπληρώσεως μέ τήν δύναμή Της μέσῳ τῶν αἰώνων τῶν ὑπέροχων πολιτιστικῶν πτήσεων.
Συνεπῶς μέ τήν ἐπίκληση αὐτή στήν ἀρχή τοῦ Συντάγματος, τό Ἑλληνικό Ἔθνος διακηρύττει τήν εὐγνωμοσύνη του στόν ἐν Τριάδι Θεό καί θέτει ὑπό τήν σκέπη καί προστασία Του τόν Καταστατικό Χάρτη του, γιά νά συνεχίσει ἔτσι τήν ἐκπλήρωση τῆς ἱστορικῆς του ἀποστολῆς.
Ἴσως κάποιοι θελήσουν νά ἀπαλείψουν μιά τέτοια ἐπίκληση, γιατί θά τήν θεωρήσουν τάχα ὀπισθοδρομική.
Πρέπει, ὅμως, νά ἀναλογισθοῦμε ὅτι ἡ Θεία Πρόνοια ἀπό ὅλα τά Ἔθνη ἐπέλεξε τό Ἑλληνικό γιά τήν ἐκπλήρωση τῆς σημαντικώτερης ἀποστολῆς, δηλαδή τήν ἐμπέδωση καί τή διάδοση τῆς Χριστιανικῆς Ἀλήθειας.
Πρέπει, μάλιστα, νά λάβουμε ὑπ’ ὄψη μας ὅτι ἡ ἐπίκληση αὐτή ὑπάρχει στήν ἀρχή Συνταγμάτων Ἐθνῶν τῶν ὁποίων ἡ σχετική παράδοση δέν μπορεῖ νά συγκριθεῖ μέ ἐκείνη τοῦ Ἑλληνικοῦ Ἔθνους.
Ἐπί παραδείγματι τό Σύνταγμα τῆς Ἰρλανδίας τῆς 29.12.1937 ὅπως ἀναθεωρήθηκε τήν 7.12.1972 ἀρχίζει μέ τήν ἑξῆς θαυμάσια ἐπίκληση: «Εἰς τό ὄνομα τῆς Ἁγίας Τριάδος ἐκ τῆς ὁποίας πηγάζει κάθε ἐξουσία καί εἰς τήν ὁποίαν ὡς ἔσχατον τέλος ἡμῶν πρέπει νά ἀναφέρεται κάθε πρᾶξις ἀνθρώπων καί Κρατῶν.
Ἡμεῖς, ὁ Λαός τῆς Ἰρλανδίας ἀναγνωρίζοντες ταπεινοφρόνως ὅλας μας τάς ὑποχρεώσεις εἰς τόν Κύριον ἡμῶν Ἰησοῦν Χριστόν, ὁ Ὁποῖος συμπαρεστάθη εἰς τούς Πατέρας μας εἰς τάς δοκιμασίας αἰώνων, ἐνθυμούμενοι δέ εὐγνωμόνως τόν ἡρωικόν καί ἀνένδοτον ἀγῶνά τους διά τήν ἐπανάκτησιν τῆς δικαίας ἀνεξαρτησίας τοῦ ἔθνους μας ... θεσμοθετοῦμεν καί δίδομεν εἰς τόν ἑαυτόν μας τό ἀκόλουθον Σύνταγμα».
Σ’ αὐτές τίς θέσεις προστίθενται οἱ ἀναρίθμητες φωνές τῶν ἡρώων καί τῶν μαρτύρων τῆς Ἐκκλησίας καί τοῦ Ἔθνους μας, τῶν Μεγάλων Πατέρων καί Διδασκάλων τοῦ Γένους καί ὅλων ἐκείνων οἱ ὁποῖοι συνέθεσαν τήν μεγαλειώδη ἐποποιία τοῦ Ἑλληνισμοῦ καί ὡς ὄργανα τοῦ Ἁγίου Πνεύματος διεμόρφωσαν τόν πολυτιμώτερο θησαυρό τῆς ἀνθρωπότητας, τήν ἑλληνορθόδοξη παράδοση.
Γι’ αὐτό ἀπό τίς ἀποφάσεις πού θά ληφθοῦν «Κριταί θά μᾶς δικάσουν οἱ ἀγέννητοι καί οἱ νεκροί». Ἐμεῖς θέλουμε τό Ἔθνος μας νά προοδεύει, τό λαό μας νά εἶναι ἑνωμένος, τήν Ἐκκλησία νά δέχεται τόν σεβασμό τῶν ἄλλων, ὅπως καί ἐκείνη σέβεται καί στηρίζει ὅλους.
«Τοῦτο οὖν λέγω καί μαρτύρομαι ἐν Κυρίῳ, μηκέτι ὑμᾶς περιπατεῖν, καθώς καί τά λοιπά ἔθνη περιπατεῖ ἐν ματαιότητι τοῦ νοός αὐτῶν, ἐσκοτισμένοι τῇ διανοίᾳ, ὄντες ἀπηλλοτριωμένοι τῆς ζωῆς τοῦ Θεοῦ, διά τήν ἄγνοιαν τήν οὖσαν ἐν αὐτοῖς, διά τήν πώρωσιν τῆς καρδίας αὐτῶν» (Ἐφεσ. δ΄ 17)
πηγή
Ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἀποτελεῖ τό πνευματικό στέγαστρο τῆς Ἑλλάδος, ὑπό τήν προστατευτική σκέπη τοῦ ὁποίου διεφυλάχθη ἀπό ἰσχυρούς καύσωνες καί καταρρακτώδεις ὑετούς ἡ ζωή καί ἡ ἀκεραιότητα τοῦ Ἔθνους μας.
Αὐτή ἀπεκάλυψε στούς Ἕλληνες «ὅν, ἀγνοοῦντες, ηὐσέβουν», συνετέλεσε στή διαμόρφωση τοῦ ὑπερχιλιετοῦς Βυζαντινοῦ Πολιτισμοῦ, ὑπῆρξε ἡ μόνη καταφυγή καί τό μόνο στήριγμα στούς ζοφερούς χρόνους τῆς δουλείας, ἐνέπνευσε καί εὐλόγησε τόν ἱερό ἀγῶνα τῆς παλιγγενεσίας.
Αὐτή εἶναι ὁ κατ’ ἐξοχήν παράγων ἑνότητας τοῦ ἐλευθέρου Ἑλληνικοῦ Κράτους, ὁ βασικώτερος φορέας κοινωνικῆς-φιλανθρωπικῆς διακονίας, ἡ ἀνεξάντλητη πηγή ἐμπνεύσεως τῆς τέχνης, τό σταθερό θεμέλιο τῶν ἀνθρωπιστικῶν διατάξεων τῆς δικαιοσύνης, ἡ καθοριστική συνεργάτιδα στό ἔργο τῆς Ἐθνικῆς μας Παιδείας.
Μέ αὐτά τά δεδομένα ἐπιθυμοῦμε νά καταθέσουμε ὡς πνευματικοί ταγοί τοῦ Ἑλληνικοῦ Λαοῦ ἀλλά καί ὡς ἐλεύθεροι Ἕλληνες πολίτες τῆς Ἑλληνικῆς Δημοκρατίας τίς σκέψεις μας καί τίς θέσεις μας ἐπί τῶν σημείων τά ὁποῖα ἐσχάτως τίθενται δημοσίως.
Καί οἱ θέσεις αὐτές θά στηρίζονται στήν ἱστορική μας ἐμπειρία ἀλλά καί στό σεβασμό τῶν ἀρχῶν καί τῶν ἀξιῶν τῆς συντριπτικῆς πλειοψηφίας τοῦ Ἑλληνικοῦ Λαοῦ, ὁ ὁποῖος εἶναι ἡ πηγή κάθε ἐξουσίας στό πολίτευμα τῆς Χώρας μας.
Τό Ἔθνος, ἀπό τῆς συστάσεως τοῦ Ἑλληνικοῦ Κράτους, στήν ἀρχή ὅλων τῶν Συνταγμάτων του ἐπικαλεῖται τό ὄνομα τῆς Ἁγίας καί ὁμοουσίου καί ἀδιαιρέτου Τριάδος.
Συγκεκριμένα στό πρῶτο Σύνταγμα τοῦ Ἀγῶνα, ἐκεῖνο τῆς Ἐπιδαύρου τήν 1η Ἰανουαρίου 1822, προτάσσεται ἡ φράση «ἐν ὀνόματι τῆς Ἁγίας καί Ἀδιαιρέτου Τριάδος», ὅπως συμβαίνει καί στά ἄλλα δύο Συντάγματα τοῦ Ἀγῶνα, καί ἀκολουθεῖ ὡς προοίμιο ἡ διακήρυξη ὅτι «τό Ἑλληνικόν Ἔθνος ... κηρύττει ... ἐνώπιον Θεοῦ καί ἀνθρώπων τήν πολιτικήν αὐτοῦ ὕπαρξιν καί ἀνεξαρτησίαν».
Ὁρίζεται, μάλιστα, ὅτι «ὅσοι αὐτόχθονες κάτοικοι τῆς Ἐπικρατείας τῆς Ἑλλάδος πιστεύουν εἰς Χριστόν, εἰσίν Ἕλληνες, καί ἀπολαμβάνουσιν ἄνευ τινός διαφορᾶς ὅλων τῶν πολιτικῶν δικαιωμάτων», ἐνῶ στό ἀναθεωρηθέν Σύνταγμα τῆς Ἐθνοσυνελεύσεως τοῦ Ἄστρους (29.3.1823) ὁρίζεται ὅτι «ὁμοίως Ἕλληνές εἰσί ... ὅσοι ἔξωθεν ἐλθόντες καί τήν ἑλληνικήν φωνήν πάτριον ἔχοντες καί εἰς Χριστόν πιστεύοντες ...».
Ἀναλόγως ρυθμίζεται τό ζήτημα καί στό Σύνταγμα τῆς Τροιζήνας (1.5.1827). Καί αὐτή ἀκόμη ἡ εὐεργετική γιά τήν Ἑλλάδα Συνθήκη τοῦ Λονδίνου (6.7.1827) ἀρχίζει μέ τή φράση «ἐν ὀνόματι τῆς Ἁγίας καί Ἀδιαιρέτου Τριάδος».
Στό ἴδιο πλαίσιο ἐκινήθη τόσο ὁ Θεόφιλος Καΐρης ὁ ὁποῖος ὑπεδέχθη τόν Κυβερνήτη Ἰωάννη Καποδίστρια θέτοντας ὡς ἐπικεφαλίδα τῆς προσφωνήσεώς του τήν φράση ἀπό τό βιβλίο τῶν «Κριτῶν» «οὐκ ἄρξω ἐγώ, οὐκ ἄρξει ὁ υἱός μου ἐν ὑμῖν. Κύριος ἄρξει ὑμῶν, Κύριος κυβερνήσει ὑμᾶς», ὅσο καί ὁ ἴδιος ὁ Κυβερνήτης Ἰωάννης Καποδίστριας, ὁ ὁποῖος ἄρχισε τό διάγγελμά του πρός τόν Ἑλληνικό Λαό μέ τήν φράση «ἐάν ὁ Θεός μεθ’ ἡμῶν, οὐδείς καθ’ ἡμῶν».
Ἡ ἐπίκληση αὐτή δέν εἶναι ἔκφραση στενῆς θρησκευτικῆς ὁμολογίας, ἀλλά διαπίστωση μιᾶς ἱστορικῆς πραγματικότητος, τῆς διασώσεως ὑπό τῆς Ἁγίας Τριάδος τοῦ Ἑλληνισμοῦ καί τῆς ἐκπληρώσεως μέ τήν δύναμή Της μέσῳ τῶν αἰώνων τῶν ὑπέροχων πολιτιστικῶν πτήσεων.
Συνεπῶς μέ τήν ἐπίκληση αὐτή στήν ἀρχή τοῦ Συντάγματος, τό Ἑλληνικό Ἔθνος διακηρύττει τήν εὐγνωμοσύνη του στόν ἐν Τριάδι Θεό καί θέτει ὑπό τήν σκέπη καί προστασία Του τόν Καταστατικό Χάρτη του, γιά νά συνεχίσει ἔτσι τήν ἐκπλήρωση τῆς ἱστορικῆς του ἀποστολῆς.
Ἴσως κάποιοι θελήσουν νά ἀπαλείψουν μιά τέτοια ἐπίκληση, γιατί θά τήν θεωρήσουν τάχα ὀπισθοδρομική.
Πρέπει, ὅμως, νά ἀναλογισθοῦμε ὅτι ἡ Θεία Πρόνοια ἀπό ὅλα τά Ἔθνη ἐπέλεξε τό Ἑλληνικό γιά τήν ἐκπλήρωση τῆς σημαντικώτερης ἀποστολῆς, δηλαδή τήν ἐμπέδωση καί τή διάδοση τῆς Χριστιανικῆς Ἀλήθειας.
Πρέπει, μάλιστα, νά λάβουμε ὑπ’ ὄψη μας ὅτι ἡ ἐπίκληση αὐτή ὑπάρχει στήν ἀρχή Συνταγμάτων Ἐθνῶν τῶν ὁποίων ἡ σχετική παράδοση δέν μπορεῖ νά συγκριθεῖ μέ ἐκείνη τοῦ Ἑλληνικοῦ Ἔθνους.
Ἐπί παραδείγματι τό Σύνταγμα τῆς Ἰρλανδίας τῆς 29.12.1937 ὅπως ἀναθεωρήθηκε τήν 7.12.1972 ἀρχίζει μέ τήν ἑξῆς θαυμάσια ἐπίκληση: «Εἰς τό ὄνομα τῆς Ἁγίας Τριάδος ἐκ τῆς ὁποίας πηγάζει κάθε ἐξουσία καί εἰς τήν ὁποίαν ὡς ἔσχατον τέλος ἡμῶν πρέπει νά ἀναφέρεται κάθε πρᾶξις ἀνθρώπων καί Κρατῶν.
Ἡμεῖς, ὁ Λαός τῆς Ἰρλανδίας ἀναγνωρίζοντες ταπεινοφρόνως ὅλας μας τάς ὑποχρεώσεις εἰς τόν Κύριον ἡμῶν Ἰησοῦν Χριστόν, ὁ Ὁποῖος συμπαρεστάθη εἰς τούς Πατέρας μας εἰς τάς δοκιμασίας αἰώνων, ἐνθυμούμενοι δέ εὐγνωμόνως τόν ἡρωικόν καί ἀνένδοτον ἀγῶνά τους διά τήν ἐπανάκτησιν τῆς δικαίας ἀνεξαρτησίας τοῦ ἔθνους μας ... θεσμοθετοῦμεν καί δίδομεν εἰς τόν ἑαυτόν μας τό ἀκόλουθον Σύνταγμα».
Σ’ αὐτές τίς θέσεις προστίθενται οἱ ἀναρίθμητες φωνές τῶν ἡρώων καί τῶν μαρτύρων τῆς Ἐκκλησίας καί τοῦ Ἔθνους μας, τῶν Μεγάλων Πατέρων καί Διδασκάλων τοῦ Γένους καί ὅλων ἐκείνων οἱ ὁποῖοι συνέθεσαν τήν μεγαλειώδη ἐποποιία τοῦ Ἑλληνισμοῦ καί ὡς ὄργανα τοῦ Ἁγίου Πνεύματος διεμόρφωσαν τόν πολυτιμώτερο θησαυρό τῆς ἀνθρωπότητας, τήν ἑλληνορθόδοξη παράδοση.
Γι’ αὐτό ἀπό τίς ἀποφάσεις πού θά ληφθοῦν «Κριταί θά μᾶς δικάσουν οἱ ἀγέννητοι καί οἱ νεκροί». Ἐμεῖς θέλουμε τό Ἔθνος μας νά προοδεύει, τό λαό μας νά εἶναι ἑνωμένος, τήν Ἐκκλησία νά δέχεται τόν σεβασμό τῶν ἄλλων, ὅπως καί ἐκείνη σέβεται καί στηρίζει ὅλους.
«Τοῦτο οὖν λέγω καί μαρτύρομαι ἐν Κυρίῳ, μηκέτι ὑμᾶς περιπατεῖν, καθώς καί τά λοιπά ἔθνη περιπατεῖ ἐν ματαιότητι τοῦ νοός αὐτῶν, ἐσκοτισμένοι τῇ διανοίᾳ, ὄντες ἀπηλλοτριωμένοι τῆς ζωῆς τοῦ Θεοῦ, διά τήν ἄγνοιαν τήν οὖσαν ἐν αὐτοῖς, διά τήν πώρωσιν τῆς καρδίας αὐτῶν» (Ἐφεσ. δ΄ 17)
πηγή
Κατηγορία Θέματος
Εθνικά Θέματα,
Εθνική Επέτειος,
Θέματα Παιδείας,
Ιστορικά θεματα
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου