21 Σεπτεμβρίου 2016
Γιατί τα Αρχαία Ελληνικά; (μέρος 2ο)
συνέχεια από το 1ο μέρος
Του Σαράντου Ι. Καργάκου
4. Το να μεταφέρουμε όλο το βάρος της αρχαιομαθείας στην μετάφραση, δεν συνιστά λύση. Απεναντίας,κάνουμε λύση το πρόβλημα. Μπορεί σήμερα τα Ελληνόπουλα στα Γυμνάσια να διδάσκονται περισσότερα κείμενα, αλλ΄η διδασκαλία έχει πάρει τη μορφή "αναγνώσματος σε συνέχειες". Και το χειρότερο: Δεν μένει τίποτε στο μυαλό των παιδιών, ενώ παλαιότερα έμενε στη μνήμη τους ένας τεράστιος γλωσσικός θησαυρός. Αν όμως τα Αρχαία επανέλθουν με επαρκές ωράριο στο Γυμνάσιο –Λύκειο και μερικώς στο Δημοτικό, αλλά με νέα μέθοδο διδασκαλίας, με νέα, όμορφα κι έξυπνα βιβλία, με καλύτερα επιλεγμένα κείμενα, τούτο αρκεί να αποτρέψει την επάνοδο της "φυλλάδας" ή "τυφλοσούρτη" που δυστυχώς κυριαρχούσαν στο παρελθόν και μερικώς κυριαρχούν-παρά την βελτίωσή τους – και τώρα στο Λύκειο, με αποτέλεσμα πλείστοι μαθητές να προτιμούν να απομνημονεύσουν την "φυλλάδα" παρά να γυμνάσουν το μυαλό και την ευαισθησία τους πάνω στο αρχαίο κείμενο.
5. Το ενισχυμένο ωράριο για τη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο επιβάλλεται και για καθαρά παιδευτικούς λόγους. Η ηλικία των 12-15 ετών είναι περισσότερο πρόσφορη για γλωσσική διδασκαλία. Τα παιδιά είναι περισσότερο απορροφητικά, απομνημονευτικά, περισσότερο δεκτικά. Συνεπώς, η μικρή ηλικία του γυμνασιόπαιδου όχι μόνον δεν αντενδείκνυται, αλλ΄απεναντίας ενδείκνυται για την διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας απο το πρωτότυπο, διότι η προσπέλαση σ΄αυτή συνεπάγεται την εκμάθηση, υπό την μορφή απομνημονεύσεως, πολλών τύπων, τους οποίους δύσκολα εκμανθάνει ο μαθητής του Λυκείου.
6. Στο επιχείρημα ότι τα Αρχαία Ελληνικά είναι δυσπροπέλαστα στο γυμνασιόπαιδο, γιατί εμπεριέχουν δυσκολίες, μπορούν ν΄αντιταχθούν τα εξής: Η εκμάθηση των ξένων γλωσσών, που αρχίζει τώρα από το νηπιαγωγείο,που αρχίζει τώρα από το νηπιαγωγείο,δεν εμπεριέχει δυσκολίες; Τα άλλα μαθήματα, π.χ. τα μαθηματικά,έχουν λιγώτερες δυσκολιες; Και στο κάτω-κάτω το σχολείο υπάρχει για να εθίζει το παιδί στην δυσκολία.
7. Αν τα Αρχαία Ελληνικά περιορισθούν μόνο στο Λύκειο, θα είναι μάταιος κόπος. Τα ενδιαφέροντα των μαθητών, ήδη απο την Α΄ Λυκείου, συγκεκριμενοποιούνται στον επαγγελματικό τους προσανατολισμό. Ενδιαφέρονται περισσότερο για τα μαθήματα στα οποία θα εξετασθούν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις.
8. Ακούγεται συχνά ότι τα Αρχαία Ελληνικά πρέπει να διδάσκονται σαν ξένη γλώσσα.
Αλλά τότε γιατί να μην διδάσκονται απο το νηπιαγωγείο, όπως η Αγγλική; Η άποψη αυτή δεν συνιστά βλακεία, συνιστά βλασφημία. Τα Αρχαία Ελληνικά δεν είναι ξένη γλώσσα, είναι δική μας γλώσσα. Αποτελούν τις γλωσσικές ρίζες μας. Και αν αποσπασθούμε από αυτές, τότε τα τωρινά γλωσσικά φυλλώματα, όπως συμβαίνει σήμερα, θα μαραθούν.
9. Το παιδί, διδασκόμενο την διαρκώς φθειρόμενη γλώσσα του σήμερα, μόνον τα κείμενα του σήμερα μπορεί να κατανοεί, και αυτά μετρίως. Οι παλαιότεροι θα θυμούνται την θλιβερή περίπτωση της "αρωγής" και της "ευδοκίμησης". Αυτό μας παραπέμπει στο πολυσυζητημένο θέμα της γλωσσικής πενίας. Πέρα από τις μαρτυρίες πλήθους εκπαιδευτικών, δημοσιογράφων, πνευματικών ανθρώπων κ.α., την λεκτική πενία αποκαλύπτει το επίπεδο των υποψηφίων στις Γενικές Εξετάσεις.
10. Υποστηρίζεται- υποθέτω καλοπροαίρετα- απο πολλούς ότι η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών είναι χάσιμο χρόνου, σε μια εποχή όπου έχει διακηρυχθεί ότι ο χρόνος είναι χρήμα.
Κι εγώ αφελώς ερωτώ: Αν βλέπουμε τα πράγματα με κριτήρια καθαρώς οικονομιστικά, τότε- αφού εξοβελίσαμε τα Αρχαία Ελληνικά- γιατί "μπατάραμε" οικονομικά; Τότε που διδάσκονταν επαρκώς τα Αρχαία Ελληνικά –παρ΄οτι τα χρόνια ήσαν δύσκολα – δεν είχαμε υποστεί τέτοιο ρεζιλίκι. Τα Αρχαία καλλιεργούν τη συνθετική σκέψη που είναι περισσότερο παραγωγική, ως περισσότερο διανοητική, από τη σκέψη ενός μονόπλευρα καταρτισμένου τεχνοκράτη.
11. Πέρα απ΄ολα αυτά, η Αρχαία Ελληνική Γραμματεία δεν αποτελεί εμπόδιο στην κατάκτηση των νέων "γλωσσών" της μικροηλεκτρονικής και της πληροφορικής. Απεναντίας έρχεται αρωγός, διότι όλα τα συστήματα αυτά απαιτούν πολλούς τρόπους σκέψης. Οι πιo εξελιγμένες γλώσσες έχουν περιορισμένους τρόπους σκέψης.
Η Αρχαία Ελληνική έχει άπειρους.
12. Δεν θα σταθώ στο αφελές επιχείρημα ότι Αρχαία Ελληνικά πρέπει να μαθαίνουν όσοι θα γίνουν φιλόλογοι, διότι με τη λογική αυτή θα έπρεπε να μαθαίνουν μουσική όσοι πρόκειται να γίνουν… μουσικοί! Ούτε στο οίκτρο φαινόμενο της ξενομανίας, η οποία, λόγω των ξενικών επιγραφών, ονομασιών κ.λ.π., έχει κάνει το ελληνικό τοπίο να μοιάζει με τριτοκοσμικό τοπίο. Επ΄ αυτού, έχουμε γράψει στην "Εστία" πολλά άρθρα.
Θα σταθώ στο δήθεν αριστερό σόφισμα: Τα Αρχαία Ελληνικά είναι έκφραση ταξικού προνομίου. Επ΄αυτού λίγες παρατηρήσεις: Οι Μάρξ και Ένγκελς και οι κορυφαίοι συνεχιστές τους (Λένιν, Γκράμσι) ήσαν άριστοι γνώστες των Αρχαίων Ελληνικών. Δεύτερον, οι κορυφαίοι Έλληνες φιλόλογοι προέρχονταν, κατά κανόνα, απο φτωχές οικογένειες. Τρίτον, στο επιχείρημα ότι τώρα στα ελληνικά σχολεία φοιτούν πάμπολα ξένα παιδιά και δεν μπορούν να μάθουν Αρχαία Ελληνικά απαντώ:
Τα Αρχαία Ελληνικά διδάσκονται στην πολυφυλετική πλέον Βρεταννία ήδη απο το Δημοτικό. Είναι μια γλώσσα υψηλής πνευματικής καλλιέργειας, που διαδίδεται τώρα και στην Κίνα.
Γιατί αυτόν τον πνευματικό θησαυρό να τον στερούμε απο τα παιδιά που φιλοξενούμε και που ενδεχομένως αύριο θα γίνουν Ελληνόπουλα; Αλλά κι αν πάνε σ΄αλλη γή, τα Αρχαία Ελληνικά θα είναι γι΄αυτά ένας πρόσθετος τίτλος τιμής. Τα Αρχαία Ελληνικά θα γίνουν έκφραση ταξικού προνομίου, αν εξοβελιστούν τελείως απο το σχολείο.
*Ιστορικός συγγραφέας.
Πηγή: Εφημερίδα Εστία Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2016
το είδαμε ΕΔΩ
Του Σαράντου Ι. Καργάκου
4. Το να μεταφέρουμε όλο το βάρος της αρχαιομαθείας στην μετάφραση, δεν συνιστά λύση. Απεναντίας,κάνουμε λύση το πρόβλημα. Μπορεί σήμερα τα Ελληνόπουλα στα Γυμνάσια να διδάσκονται περισσότερα κείμενα, αλλ΄η διδασκαλία έχει πάρει τη μορφή "αναγνώσματος σε συνέχειες". Και το χειρότερο: Δεν μένει τίποτε στο μυαλό των παιδιών, ενώ παλαιότερα έμενε στη μνήμη τους ένας τεράστιος γλωσσικός θησαυρός. Αν όμως τα Αρχαία επανέλθουν με επαρκές ωράριο στο Γυμνάσιο –Λύκειο και μερικώς στο Δημοτικό, αλλά με νέα μέθοδο διδασκαλίας, με νέα, όμορφα κι έξυπνα βιβλία, με καλύτερα επιλεγμένα κείμενα, τούτο αρκεί να αποτρέψει την επάνοδο της "φυλλάδας" ή "τυφλοσούρτη" που δυστυχώς κυριαρχούσαν στο παρελθόν και μερικώς κυριαρχούν-παρά την βελτίωσή τους – και τώρα στο Λύκειο, με αποτέλεσμα πλείστοι μαθητές να προτιμούν να απομνημονεύσουν την "φυλλάδα" παρά να γυμνάσουν το μυαλό και την ευαισθησία τους πάνω στο αρχαίο κείμενο.
5. Το ενισχυμένο ωράριο για τη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο επιβάλλεται και για καθαρά παιδευτικούς λόγους. Η ηλικία των 12-15 ετών είναι περισσότερο πρόσφορη για γλωσσική διδασκαλία. Τα παιδιά είναι περισσότερο απορροφητικά, απομνημονευτικά, περισσότερο δεκτικά. Συνεπώς, η μικρή ηλικία του γυμνασιόπαιδου όχι μόνον δεν αντενδείκνυται, αλλ΄απεναντίας ενδείκνυται για την διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας απο το πρωτότυπο, διότι η προσπέλαση σ΄αυτή συνεπάγεται την εκμάθηση, υπό την μορφή απομνημονεύσεως, πολλών τύπων, τους οποίους δύσκολα εκμανθάνει ο μαθητής του Λυκείου.
6. Στο επιχείρημα ότι τα Αρχαία Ελληνικά είναι δυσπροπέλαστα στο γυμνασιόπαιδο, γιατί εμπεριέχουν δυσκολίες, μπορούν ν΄αντιταχθούν τα εξής: Η εκμάθηση των ξένων γλωσσών, που αρχίζει τώρα από το νηπιαγωγείο,που αρχίζει τώρα από το νηπιαγωγείο,δεν εμπεριέχει δυσκολίες; Τα άλλα μαθήματα, π.χ. τα μαθηματικά,έχουν λιγώτερες δυσκολιες; Και στο κάτω-κάτω το σχολείο υπάρχει για να εθίζει το παιδί στην δυσκολία.
7. Αν τα Αρχαία Ελληνικά περιορισθούν μόνο στο Λύκειο, θα είναι μάταιος κόπος. Τα ενδιαφέροντα των μαθητών, ήδη απο την Α΄ Λυκείου, συγκεκριμενοποιούνται στον επαγγελματικό τους προσανατολισμό. Ενδιαφέρονται περισσότερο για τα μαθήματα στα οποία θα εξετασθούν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις.
8. Ακούγεται συχνά ότι τα Αρχαία Ελληνικά πρέπει να διδάσκονται σαν ξένη γλώσσα.
Αλλά τότε γιατί να μην διδάσκονται απο το νηπιαγωγείο, όπως η Αγγλική; Η άποψη αυτή δεν συνιστά βλακεία, συνιστά βλασφημία. Τα Αρχαία Ελληνικά δεν είναι ξένη γλώσσα, είναι δική μας γλώσσα. Αποτελούν τις γλωσσικές ρίζες μας. Και αν αποσπασθούμε από αυτές, τότε τα τωρινά γλωσσικά φυλλώματα, όπως συμβαίνει σήμερα, θα μαραθούν.
9. Το παιδί, διδασκόμενο την διαρκώς φθειρόμενη γλώσσα του σήμερα, μόνον τα κείμενα του σήμερα μπορεί να κατανοεί, και αυτά μετρίως. Οι παλαιότεροι θα θυμούνται την θλιβερή περίπτωση της "αρωγής" και της "ευδοκίμησης". Αυτό μας παραπέμπει στο πολυσυζητημένο θέμα της γλωσσικής πενίας. Πέρα από τις μαρτυρίες πλήθους εκπαιδευτικών, δημοσιογράφων, πνευματικών ανθρώπων κ.α., την λεκτική πενία αποκαλύπτει το επίπεδο των υποψηφίων στις Γενικές Εξετάσεις.
10. Υποστηρίζεται- υποθέτω καλοπροαίρετα- απο πολλούς ότι η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών είναι χάσιμο χρόνου, σε μια εποχή όπου έχει διακηρυχθεί ότι ο χρόνος είναι χρήμα.
Κι εγώ αφελώς ερωτώ: Αν βλέπουμε τα πράγματα με κριτήρια καθαρώς οικονομιστικά, τότε- αφού εξοβελίσαμε τα Αρχαία Ελληνικά- γιατί "μπατάραμε" οικονομικά; Τότε που διδάσκονταν επαρκώς τα Αρχαία Ελληνικά –παρ΄οτι τα χρόνια ήσαν δύσκολα – δεν είχαμε υποστεί τέτοιο ρεζιλίκι. Τα Αρχαία καλλιεργούν τη συνθετική σκέψη που είναι περισσότερο παραγωγική, ως περισσότερο διανοητική, από τη σκέψη ενός μονόπλευρα καταρτισμένου τεχνοκράτη.
11. Πέρα απ΄ολα αυτά, η Αρχαία Ελληνική Γραμματεία δεν αποτελεί εμπόδιο στην κατάκτηση των νέων "γλωσσών" της μικροηλεκτρονικής και της πληροφορικής. Απεναντίας έρχεται αρωγός, διότι όλα τα συστήματα αυτά απαιτούν πολλούς τρόπους σκέψης. Οι πιo εξελιγμένες γλώσσες έχουν περιορισμένους τρόπους σκέψης.
Η Αρχαία Ελληνική έχει άπειρους.
12. Δεν θα σταθώ στο αφελές επιχείρημα ότι Αρχαία Ελληνικά πρέπει να μαθαίνουν όσοι θα γίνουν φιλόλογοι, διότι με τη λογική αυτή θα έπρεπε να μαθαίνουν μουσική όσοι πρόκειται να γίνουν… μουσικοί! Ούτε στο οίκτρο φαινόμενο της ξενομανίας, η οποία, λόγω των ξενικών επιγραφών, ονομασιών κ.λ.π., έχει κάνει το ελληνικό τοπίο να μοιάζει με τριτοκοσμικό τοπίο. Επ΄ αυτού, έχουμε γράψει στην "Εστία" πολλά άρθρα.
Θα σταθώ στο δήθεν αριστερό σόφισμα: Τα Αρχαία Ελληνικά είναι έκφραση ταξικού προνομίου. Επ΄αυτού λίγες παρατηρήσεις: Οι Μάρξ και Ένγκελς και οι κορυφαίοι συνεχιστές τους (Λένιν, Γκράμσι) ήσαν άριστοι γνώστες των Αρχαίων Ελληνικών. Δεύτερον, οι κορυφαίοι Έλληνες φιλόλογοι προέρχονταν, κατά κανόνα, απο φτωχές οικογένειες. Τρίτον, στο επιχείρημα ότι τώρα στα ελληνικά σχολεία φοιτούν πάμπολα ξένα παιδιά και δεν μπορούν να μάθουν Αρχαία Ελληνικά απαντώ:
Τα Αρχαία Ελληνικά διδάσκονται στην πολυφυλετική πλέον Βρεταννία ήδη απο το Δημοτικό. Είναι μια γλώσσα υψηλής πνευματικής καλλιέργειας, που διαδίδεται τώρα και στην Κίνα.
Γιατί αυτόν τον πνευματικό θησαυρό να τον στερούμε απο τα παιδιά που φιλοξενούμε και που ενδεχομένως αύριο θα γίνουν Ελληνόπουλα; Αλλά κι αν πάνε σ΄αλλη γή, τα Αρχαία Ελληνικά θα είναι γι΄αυτά ένας πρόσθετος τίτλος τιμής. Τα Αρχαία Ελληνικά θα γίνουν έκφραση ταξικού προνομίου, αν εξοβελιστούν τελείως απο το σχολείο.
*Ιστορικός συγγραφέας.
Πηγή: Εφημερίδα Εστία Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2016
το είδαμε ΕΔΩ
Κατηγορία Θέματος
Εθνική Προδοσία,
Ειδήσεις-Πολιτική,
Επιστημονικά θέματα,
Θέματα Παιδείας,
Ιστορικά θεματα,
Τέχνη και Πολιτισμός
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου