16 Φεβρουαρίου 2016

ΝΕΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΠΕΡΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟΥ

Γράφει ο Ιωάννης Ασλανίδης

Όταν λέμε Πατριωτισμό εννοούμε την φιλοπατρία δηλ. την υπερβολική αγάπη προς την πατρίδα, όπως επίσης όταν λέμε θρησκεία, απλά εννοούμε την φυσική και τέλεια ολόψυχη στροφή και αφοσίωση του ανθρώπου στο Θεό. Ώστε! Ο άνθρωπος με αυτή την στροφή του προς τον Θεό, να νοιώθει και να ομολογεί, πως χωρίς τον θεό δεν μπορεί να ζήσει, ούτε χαρούμενος, ούτε ευτυχισμένος, ούτε και ειρηνικός.

Κατά καιρούς είδαν το φως της Δημοσιότητος κινήσεις έμμεσες και άμεσες διάσπασης της σχέσεως πίστεως και πατρίδος του Ελληνικού λαού και τούτο γίνεται φανερόν ότι αποσκοπεί εις την αποδυνάμωση του Εθνικού και θρησκευτικού φρονήματος υπερασπίσεως των ιδανικών της πατρίδος της Ελευθερίας και της Δημοκρατίας.

Η ταύτισης του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας αποτελεί θετικό στοιχείον και πηγή προόδου του έθνους, διότι με την σύζευξη των δύο τούτων παραγόντων και με τον άρρηκτο δεσμό των δύο τούτων εννοιών, το έθνος μεγαλούργησε κατά την μακραίωνα ιστορική του πορεία.

Που αποσκοπούν οι νέες τάσεις περί θρησκείας και πατριωτισμού καταφαίνονται από τις δηλώσεις που ο τέως Υπουργός των Η.Π.Α.  Χένρυ Κίσσινγκερ, ο σύγχρονος Μέττερνιχ της Ευρώπης, ομιλών το 1994 εις την Ουάσινγκτον, κατά την βράβευσή του από προσωπικότητες του επιχειρηματικού κόσμου, μεταξύ άλλων, έκαμε την εξής καταπληκτική δήλωση (Σεπτ. 1994): «Ο ελληνικός λαός είναι δυσκολοκυβέρνητος και γι’ αυτό πρέπει να τον πλήξουμε βαθειά στις πολιτιστικές του ρίζες. Εννοώ, δηλαδή να πλήξουμε την γλώσσα, την θρησκεία, τα πνευματικά και ιστορικά του αποθέματα, να αποκόψουμε κάθε επαφή με το παρελθόν των, ώστε να εξουδετερώσουμε κάθε δυνατότητα του να αναπτυχθεί να διακριθεί και να επικρατήσει, για να μη μας παρενοχλεί στα Βαλκάνια. 

Σήμερα κυκλοφορεί από κάποιους κύκλους δυστυχώς και στην Ελλάδα ότι: «Εις την Ελλάδα, η ισχυρά έννοια της εθνικής ταυτότητας που συνδέεται με την Ορθοδοξία και την Ελληνική καταγωγή, ημπορεί να οδηγήσει εις υπερβολικό εθνικισμό ή εθνοκεντρισμό». Άρα, δεν είναι μόνο οι ξένοι οι οποίοι επιδιώκουν την αποκοπή των Ελλήνων από την θρησκεία των, είναι και μερικοί Έλληνες, άλλοι ενσυνειδήτως και άλλοι ασυνειδήτως και αφελώς. οι οποίοι θέλουν να μεταλλάξουν την υπάρχουσα ταύτιση μεταξύ Ελληνισμού και Ορθοδοξίας:

Η προσφώνηση που ο αείμνηστος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χριστόδουλος, απηύθυνε στον Πάπα ήταν, κατά κοινή ομολογία, ένα λαμπρό πολιτικό-θρησκευτικό κείμενο. Θα μπορούσε άνετα να συγκριθεί με την προσφώνηση που είχε απευθύνει αργότερα ο τότε Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Στεφανόπουλος στον Πρόεδρο των Η.Π.Α. Κλίντον. Η εύστοχη και ευγενική τόλμη και των δυο αυτών προσφωνήσεων έδωσαν στην Ελληνική κοινωνία την αίσθηση ότι εκφράζεται η συλλογική της αξιοπρέπεια, που αγνοείται οδυνηρά και σκόπιμα από τον επίσημο σήμερα Κυβερνητικό λόγο.

Έχει μεγάλη σημασία για την ψυχολογία και το φρόνημα κάθε λαού, να τον εκφράζουν οι ηγέτες του, με απεριόριστη καταγγελία των ταπεινώσεων που έχει υποστεί και να απαιτούν απ’ τους αυτουργούς τουλάχιστον αίτηση συγνώμης.

- Η πίστη του Ελληνικού λαού στην θρησκεία του είναι βαθειά ριζωμένη μέσα του, στηρίζεται στα θεμελιώδη κείμενα της χριστιανικής εκκλησίας, που καταγράφουν μόνο ιστορικές αλήθειες όχι θεωρητικές αρχές ή ιδεολογικές διακηρύξεις. «Εωράκαμεν τοις οφθαλμοίς ημών…» και «εθεασάμεθα και αι χείρες ημών εψηλάφησαν». Ιδρυτική επομένως αφετηρία της χριστιανικής εκκλησίας είναι η εμπειρική αμεσότητα.

Η άρρηκτη πίστη του Έλληνα στην θρησκεία του απορρέει από την ιστορική αλήθεια καταγεγραμμένη στα Ευαγγέλια, έρχεται να βεβαιώσει ότι ο Ιησούς Χριστός πραγμάτωσε ιστορικά την αγάπη ως τρόπο ελευθερίας από τον θάνατο: «Ανέστη εκ νεκρών». Δίχως ιδεολογικές επεξεργασίες κατατίθεται η μαρτυρία των αυτοπτών μαρτύρων: τον είδαν να πεθαίνει μαρτυρικά επί του Σταυρού και οι ίδιοι, ύστερα από τρεις ημέρες τον συνάντησαν σε άμεση εγγύτητα, ψηλάφησαν τα σημάδια του μαρτυρίου του, μίλησαν, περπάτησαν και έφαγαν μαζί του. Δεν ήταν φάντασμα ή ομαδική αυθυποβολή. Ήταν ο ίδιος που θανατώθηκε δημόσια, και τώρα ζωντανός με σάρκα και οστά ανάμεσα στους δύσπιστους και πανικόβλητους μαθητές του. Η Ανάσταση βεβαίωνε ότι ο Ιησούς ήταν υιός του Θεού, ήταν ο ενανθρωπίσας Θεός. (Δηλ. ο ίδιος ο Θεός! το Μ. Σάββατο την πρωία ο Ιερεύς αναφωνεί «ΑΝΑΣΤΑ Ο ΘΕΟΣ»).

Η Παναγία είναι η εικόνα της απεριόριστης θείας αγάπης. Έτσι μάθαμε και μ’ αυτό τον τρόπο μεγαλώσαμε τόσο εμείς όσο και οι παλαιότεροι από εμάς. Παράδοση που ξεκινά εδώ και περίπου δύο χιλιάδες χρόνια λίγο μετά δηλαδή από την γέννηση του Χριστού, όταν ο Απόστολος Παύλος ήλθε στην Ελλάδα και δίδαξε στο ανήσυχο πνεύμα των Ελλήνων αυτό που από μόνοι τους επιθυμούσαν να οριστικοποιήσουν τον θάνατο των παλαιών θεών και να εγκολπωθούν την ύπαρξη του ενός μοναδικού και αληθινού Θεού.

Το Χριστιανικό στοιχείο αναμείχθηκε με το ελληνικό, που βρισκόταν τους τελευταίους προ Χριστού αιώνες σε παρακμή και έψαχνε για μια νέα ταυτότητα ή όπως μας εξηγεί ο Γρηγόριος Νύσσης: "..τελούσε σε διαρκή κατάσταση εγκυμοσύνης, χωρίς να κατορθώνει να τεκνοποιήσει..". 

Ο καρπός της ζωογόνου αυτής ένωσης έμελλε να μεγαλουργήσει με την δημιουργία ενός ιδιαίτερου πολιτισμού που διαρκεί μέχρι σήμερα και καλείται ΕΛΛΗΝΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.

Ενώθηκε η αρχαιοελληνική σοφία του αρίστου και τέλειου με την χριστιανική του εναρέτου και της αγάπης. 

Σήμερα ο άνθρωπος σε πολλά έχει ξεφύγει από το πλαίσιο της Ελληνοχριστιανικής ζωής. Μέσα στις δύσκολες ώρες που περνάμε καθημερινά, το άτομο αναπτύσσεται λανθασμένα και γίνεται ένα ξεπερασμένο γρανάζι το απρόσωπου συστήματος που κανείς δεν ελέγχει. Η κυριαρχία του ανωνύμου και η ταύτιση του κακού με την εξουσία και την δύναμη είναι σε κάθε βήμα μπροστά μας. 

Ένας ολοκληρωμένος αντιανθρωπισμός, που αποσυνθέτει και αντικειμενοποιεί τον άνθρωπο, βρίσκεται σε εξέλιξη. 

Οι υπάρχοντες υγιείς τύποι που υπηρετούν το καλό των πολλών, θεωρούνται ξεπερασμένοι ή συνθλίβονται από τους παθολογικούς που υπηρετούν τα συμφέροντα των ολίγων. 

Πρέπει λοιπόν ο άνθρωπος να επανέλθει στις ρίζες του, εάν θέλει να έχει μέλλον, στην γεμάτη αγάπη και πίστη θρησκεία του, που επεκτάθηκε όχι γιατί καταπιέζει, αλλά το αντίθετο, γιατί στην ανθρώπινη σχετική ελευθερία αντέτεινε την θεία την απόλυτη ελευθερία.

Ιωάννης Μ. Ασλανίδης 
Αντγος ε. α.
Επίτιμος Δκτης της Σ.Σ.Ε.



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.