21 Φεβρουαρίου 2016

Η πλάνη των Πεντηκοστιανών στην 5η Ιερατική Σύναξη της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος.

Στο πλαίσιο της επιμόρφωσής τους σε θέματα αιρέσεων και παραθρησκείας,
οι κληρικοί της Μητροπόλεως Δημητριάδος ασχολήθηκαν με την αίρεση των Πεντηκοστιανών. 

Πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τρίτη 16-02-2016 στο Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλίας η 5η Γενική Ιερατική Σύναξη της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος, για το τρέχον Ιεραποστολικό έτος. Στο πλαίσιο της επιμόρφωσής τους σε θέματα αιρέσεων και παραθρησκείας, οι κληρικοί μας ασχολήθηκαν με την αίρεση των Πεντηκοστιανών.

Πρώτος ομιλητής ήταν ο Αρχιμ. Αυγουστίνος Μύρου, Δρ. Θεολογίας, Ιεροκήρυκας Ιεράς Μητροπόλεως Σερβίων & Κοζάνης, με θέμα «Απαντήσεις στις βασικές πλάνες των Πεντηκοστιανών». Ο ομιλητής τόνισε πως «οι Πεντηκοστιανοί ισχυρίζονται ότι αποτελούν την αληθινή Εκκλησία του Χριστού. Επιμένουν ότι αυτοί πιστεύουν, ζουν και λατρεύουν τον Θεό τόσο σωστά όσο και οι απόστολοι του Χριστού, μαζί με τους πρώτους χριστιανούς. Υποστηρίζουν ότι έχουν ως βάση τους την Αγία Γραφή, την οποία ερμηνεύουν από μόνοι τους, πιστεύοντας ότι οπωσδήποτε τους φωτίζει το Άγιο Πνεύμα. Με όλες αυτές τις προϋποθέσεις είναι βέβαιοι ότι η Εκκλησία των Πεντηκοστιανών ταυτίζεται με την Εκκλησία των αποστόλων και γι' αυτό την ονομάζουν Αποστολική Εκκλησία της Πεντηκοστής ή κάποιοι διαφοροποιημένοι από αυτούς, Ελευθέρα Εκκλησία της Πεντηκοστής, Αποστολική Εκκλησία του Θεού ή κάποιοι άλλοι, Εκκλησία του Θεού της Πεντηκοστής κ.λπ. 

Δεν αρκούν, όμως, για την αλήθεια οι απλοί ισχυρισμοί. Είναι απαραίτητο να εκπληρώνονται κάποια βασικά κριτήρια. Από την προσεκτική μελέτη τόσο των θείων Γραφών, όσον και όλης της ιστορίας της Εκκλησίας, διαπιστώνουμε ότι υπάρχουν τρία βασικά κριτήρια, για να γνωρίσουμε ότι η Εκκλησία είναι η αληθινή: 1. Η αυθεντική Διδασκαλία, ως δόγμα, 2. Ο Χριστομίμητος τρόπος ζωής, ως ήθος και 3. Ο εξ αρχής παραδεδομένος τρόπος επικοινωνίας με τον Θεό, ως καθαρή και αμίαντη λατρεία. Στο σημείο αυτό τίθεται το καίριο ερώτημα: Εκπληρώνονται τα κριτήρια αυτά στους Πεντηκοστιανούς, όπως στην Εκκλησία των Αποστόλων;» 

Ως προς το πρώτο, ο π. Αυγουστίνος επεσήμανε ότι «Ο Ιησούς Χριστός αποκάλυψε στους αποστόλους και μέσω αυτών παρέδωκε σ' όλους τους χριστιανούς όλων των αιώνων την τέλεια και αμετάβλητη αλήθεια για τον Θεό, τον κόσμο, τον άνθρωπο και τη σωτηρία. Για να διαφυλαχτεί ακέραια η αλήθεια που αποκάλυψε ο Χριστός απαιτούνται κάποιες προϋποθέσεις, τις οποίες συναντούμε σ' όλη τη διαδρομή της εκκλησιαστικής ιστορίας.

Μερικές από αυτές είναι η ύπαρξη της μιας αληθινής Εκκλησίας, η αναλλοίωτη αποστολική Διδαχή και η αδιάκοπη αποστολική Διαδοχή. Οι Πεντηκοστιανοί δεν διαθέτουν καμία από τις προϋποθέσεις αυτές, για να βρίσκονται στην αληθινή Εκκλησία του Χριστού... Η προσεκτική μελέτη της ιστορίας των Πεντηκοστιανών δείχνει ξεκάθαρα ότι αυτοί δεν έχουν καμία σχέση με την μία, αγία, καθολική και αποστολική Εκκλησία, αλλά είναι μία προτεσταντογενής Οργάνωση...». Στη συνέχεια, απέδειξε την λανθασμένη αντίληψή τους για την Εκκλησία και την Αγία Γραφή, που τους οδηγεί στην παραποίηση των ιερών Μυστηρίων της Αποστολικής Εκκλησίας και αναφέρθηκε συγκεκριμένα στις αιρετικές θέσεις τους για το Βάπτισμα, την Θεία Κοινωνία, την ιερωσύνη, το Μυστήριο της Μετανοίας και Εξομολογήσεως, τους Αγίους και τις άγιες εικόνες, «τις οποίες θεωρούν ως λατρεία των ειδώλων... Ως προς την αδιάκοπη αποστολική Διαδοχή ούτε γίνεται λόγος γι' αυτήν, αφού η παρουσία των Πεντηκοστιανών στην ιστορία αριθμεί μόλις ένα αιώνα...».

Ως προς το δεύτερο, ο π. Αυγουστίνος παρατήρησε ότι το Ορθόδοξο Χριστιανικό ήθος δεν έχει την παραμικρή σχέση με «την απλοποιητική ηθική των Πεντηκοστιανών, που ταυτίζεται με τον προτεσταντικό ευσεβισμό...». Στηλίτευσε την «τακτική εξαπάτησης, για την απόκτηση οπαδών», ενώ «το σημαντικότερο δείγμα αλλοιώσεως του ήθους των Πεντηκοστιανών είναι το τόλμημά τους να χωρισθούν από την αιωνόβια μία Εκκλησία του Χριστού... Όλα τα παραπάνω δείχνουν ότι το κριτήριο του Χριστομίμητου ήθους δεν υπάρχει στην λεγόμενη εκκλησία των Πεντηκοστιανών».

Ως προς τη λατρευτική τους ζωή, ο ομιλητής αναφέρθηκε στο ζήτημα της γλωσσολαλιάς, το οποίο κυριαρχεί, αλλά δεν είναι το μόνο. «Σε κάποιες περιπτώσεις οι οπαδοί τους γελούν παρατεταμένα και ξεκαρδιστικά «εν πνεύματι». Άλλοι θρηνούν γοερά. Άλλοι τρέμουν επιδεικτικά. Άλλοι χορεύουν και στο τέλος πέφτουν κάτω στο πάτωμα αναίσθητοι. Όλες αυτές οι εκδηλώσεις θεωρείται ότι είναι εμπνευσμένες από την έντονη παρουσία του Αγίου Πνεύματος. Είναι ολοφάνερο ότι το πνεύμα της εξάψεως και της θορυβώδους εκστάσεως δεν έχει καμία σχέση με το Άγιο Πνεύμα, που μας πληρώνει με εκείνη την ειρήνη «την υπερέχουσαν πάντα νουν», όταν ενσυνείδητα συμμετέχουμε στην μυστηριακή λατρεία της Εκκλησίας. Ο μακαριστός π. Σεραφείμ Ρόουζ, συμπεραίνει ότι οι εμπειρίες των Πεντηκοστιανών είναι ειδωλολατρικές θρησκευτικές εμπειρίες, οι οποίες ανταποκρίνονται στην μεντιουμιστική μυητική εμπειρία...».

Ολοκληρώνοντας την εισήγησή του, ο π. Αυγουστίνος κατέληξε ως εξής: «η μία, αγία, καθολική και αποστολική Εκκλησία προτρέπει εκείνους που αναζητούν τον Χριστό και έχουν μεταφερθεί χωρίς επισταμένη εξέταση στο καλοστολισμένο και καταδεκτικό μεν, αλλά αφερέγγυο για τη θεραπευτική του μέθοδο ιδιωτικό θεραπευτήριο των Πεντηκοστιανών, να επιστρέψουν στο αδιάπτωτα αναγνωρισμένο και δοκιμασμένο, για χιλιετίες, Θεραπευτήριο των Προφητών, των Αποστόλων και των Αγίων, στη μοναδική Εκκλησία, την Ορθόδοξη, που προσφέρει εγγυημένα, όχι μόνον την πραγματική πνευματική θεραπεία, αλλά και την  αληθινή απόκτηση των χαρισμάτων του Αγίου Πνεύματος και την μακαρία αιώνια ζωή».

Επόμενος ομιλητής ήταν ο κ. Αναστάσιος Πολυχρόνης, πρώην μέλος της «Ελευθέρας Εκκλησίας της Πεντηκοστής», με θέμα «Η εμπειρία μου από τον χώρο των Πεντηκοστιανών». Ο ομιλητής, με έκδηλη συγκίνηση και εξομολογητική διάθεση, αναφέρθηκε στην πρώτη του επαφή με την αίρεση το 1981 και στην αδυναμία του να διακρίνει την πλάνη του, γιατί, όπως ομολόγησε, δεν διέθετε Ορθόδοξο κριτήριο, αφού δεν ζούσε την Μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας, ενώ έδειχνε μεγάλη εμπιστοσύνη στον εαυτό του και στην λανθασμένη αίσθησή του. Αναφέρθηκε στην συστηματική πλύση εγκεφάλου, που δέχθηκε από τους επικεφαλής της αιρέσεως, κατά της Κανονικής Ορθοδόξου Εκκλησίας και την γαλούχησή του στις αρχές της αιρέσεως, στους κόλπους της οποίας παρέμεινε επί 12,5 χρόνια. Έκτοτε, άρχιζε να διαφημίζει την αίρεση, να ασκεί απροκάλυπτο προσηλυτισμό, νομίζοντας ότι, με τον τρόπο αυτό, επιτελούσε έργο Θεού. Χαρακτήρισε το πνεύμα της αίρεσης σατανικό, κάλεσε, όμως, τους κληρικούς και ποιμένες της Εκκλησίας να προσεγγίζουν τους πλανεμένους αδελφούς και αγάπη και επιείκεια, όχι με επιθετικότητα.

Διηγούμενος τα της εξόδου του από την αίρεση των Πεντηκοστιανών, επεσήμανε ότι η αγαθή του προαίρεση και η προσευχή του να λάβει από τον Θεό το πνεύμα της διακρίσεως, τον οδήγησε στον σταδιακό  εντοπισμό της πλάνης. Η γνωριμία του δε με αγιασμένους Γέροντες της Εκκλησία μας, στο Άγιον Όρος και την Κρήτη, συνέβαλε τα μέγιστα στην αποτοξίνωσή του από την ενέργεια της πλάνης και στην σταδιακή του επιστροφή και αποκατάσταση στους κόλπους της Μιάς, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας του Χριστού, της Ορθοδόξου Εκκλησίας.

Ακολούθησε συζήτηση επί των εισηγήσεων και η σύνοψη των συμπερασμάτων από τον Σεβ. Μητροπολίτη Δημητριάδος κ. Ιγνάτιο. 

πηγή 



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.