Στις 2 Οκτωβρίου, (εφημερίδα Taraf από τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων, Cihan), ένας σημαντικός πολιτικός παράγοντας του Ιράκ, και αρχηγός του Ιρακινού κομουνιστικού κόμματος, ο Hamid Mecid Musa, μιλώντας στην ρωσική εκπομπή, «Φωνή της Ρωσίας», ανέφερε ότι οι Τζιχαντιστές κερδίζουν καθημερινά τουλάχιστον πέντε εκατομμύρια δολάρια πουλώντας πετρέλαιο από τις πετρελαιοπηγές του Ιράκ και της Συρίας που έχουν περιέλθει στην κατοχή τους, χρηματοδοτώντας με αυτόν τον τρόπο τις πολεμικές τους επιχειρήσεις και κερδίζοντας συνεχώς έδαφος παρά τους βομβαρδισμούς που υφίστανται από δυτικές πολεμικές αεροπορίες. Το ενδιαφέρον στην συνέντευξη αυτή του Ιρακινού πολιτικού, ήταν ότι ο μεγαλύτερος πελάτης του παράνομου πετρελαίου των Τζιχαντιστών είναι η Τουρκία του Ταΐπ Ερντογάν, ο οποίος με προφανή υποκριτικό τρόπο έχει δηλώσει ότι η Τουρκία θα συνταχτεί με το τότε ψήφισμα της τουρκικής βουλής με τις άλλες δυνάμει που πολεμούν τους φανατικούς ισλαμιστές.
Ένα άλλο ελληνικό τάνκερ με την ονομασία, JENRY 1, εκτελεί συνεχώς δρομολόγια από την Μερσίνα προς το Ισραηλινό λιμάνι του Ασκελόν μεταφέροντας επίσης πετρέλαιο του βορείου Ιράκ προς το Ισραήλ. MAGESTİC. Τάνκερ ελληνικής εταιρείας 150 μεγάτονων. Στις 20 Ιουνίου φόρτωσε πετρέλαιο από το τουρκικό λιμάνι του Τζευχάν το με κατεύθυνση τις ΗΠΑ στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας. UNITED EMBLEM. Πλοίο ελληνικής εταιρίας εκτελεί διπλές διαδρομές. Στις 21 Ιουνίου φόρτωσε από το Τζευχάν με κατεύθυνση την Μάλτα.
AGIOS NIKOLAOS. Τάνκερ ελληνικής εταιρείας. Φόρτωσε στις 22 Ιουνίου από το Τζευχάν με κατεύθυνση ελληνικό λιμάνι (;). UNITED KALAVRITA. Τάνκερ ελληνικής εταιρείας. Φόρτωσε στις 23 Ιουνίου με κατεύθυνση το ιταλικό λιμάνι του Augusto. PANAGIA ARMATA. Τάνκερ ελληνικής εταιρείας. Φόρτωσε στις 24 Ιουνίου από το τουρκικό λιμάνι του Τζευχάν με κατεύθυνση την Τυνησία. POLA. Τάνκερ ελληνικής εταιρείας. Αναχώρησε στις 29 Ιουνίου από το ιταλικό λιμάνι της Τεργέστης με κατεύθυνση το τουρκικό λιμάνι του Τζευχάν με σκοπό να φορτώσει το παράνομο πετρέλαιο.
Συγκεκριμένα το 25.364 μεγατόνων τάνκερ, στις 3 Ιουνίου έφυγε από την Χάιφα και ήρθε στην Μερσίνα. Εκεί φόρτωσε και στις 13 Ιουνίου και ώρα 2 μετά τα μεσάνυχτα αναχώρησε και την επομένη και ώρα, 22,41 μμ έφτασε στην Χάιφα όπου και ξεφόρτωσε. Το ίδιο τάνκερ στις 16 Ιουνίου και ώρα 05.22΄ αναχώρησε από την Χάιφα και επέστρεψε στην Μερσίνα στις 17 Ιουνίου. Μια μέρα μετά αναχώρησε από την Μερσίνα και στις 19 Ιουνίου έφτασε πάλι στην Χάιφα. Εκεί έμεινε μέχρι τις 24 Ιουνίου για να ξαναγυρίσει στην Μερσίνα.
Από την Μερσίνα στις 27 Ιουνίου και περνώντας από το λιμάνι της Λεμεσού έφτασε στις 3 Ιουλίου στην Χάιφα. Από την Χάιφα αναχώρησε στις 7 Ιουλίου για να έρθει ξανά στην Μερσίνα στις 9 Ιουλίου. Το τάνκερ αυτό, σύμφωνα με δηλώσεις ενός πρώην καπετάνιου, είναι δυναμικότητας 100 χιλιάδων μεγατόνων και μπορεί να μεταφέρει πετρέλαιο, φυσικό αέριο και άλλα ειδή καυσίμων. Σύμφωνα με την Διεθνή Οργάνωση Ναυσιπλοΐας, τα στοιχεία του τάνκερ είναι τα εξής: 9288954-MARINER A- MMSI: 215817000
Το τονάζ είναι 25364 t βάρος DWT: 40099t. έτος ναυπηγήσεως 2005 σημαία Μάλτας και έδρα Βαλέτα.
Το ελληνικής εταιρείας τανκερ «Νήσος Πάρος» επίσης βρίσκονταν στο λιμάνι του Ceyhan περιμένοντας να φορτώσει πάλι με κατεύθυνση την διώρυγα του Σουέζ. Παράλληλα το τάνκερ UNITED LEADERSHİP το οποίο είχε τότε φορτώσει το παράνομο πετρέλαιο του βορείου Ιράκ και κατευθύνονταν προς τις ΗΠΑ, το σταμάτησαν στον Ατλαντικό Ωκεανό, προφανώς για αποφυγή σκανδάλου και του άλλαξαν πορεία με κατεύθυνση στο λιμάνι Muhammediye του Μαρόκου. Ένα άλλο τάνκερ με την ονομασία ALTAI, εκτελούσε δρομολόγια μεταξύ Ceyhan και του ισραηλινού λιμανιού του Askalon. Στις 26 Ιουλίου το τάνκερ αυτό φόρτωσε και έφυγε προς άγνωστη κατεύθυνση. Άλλο τάνκερ με την ονομασία MİNERVA JOY, φόρτωσε στις 24 Ιουλίου με κατεύθυνα το Γιβραλτάρ. Από εκεί θα κατευθύνονταν προς το αμερικανικό λιμάνι Paulsboro, όπου αναμένονταν να φτάσει στις 1 Αυγούστου.
Το ελληνικό τάνκερ MAJESTIK ΦΟΡΤΣΕ στις 20 Ιουνίου φόρτωσε στο λιμάνι του Ceyhan και αναχώρησε με επίσημη κατεύθυνση την Μάλτα, αλλά στην πραγματικότητα πήγαινε στο αμερικανικό λιμάνι Marcus Hook και από εκεί στο λιμάνι Paulsboro. Εκτός από αυτά και τα τανκερ KAMARI και UNITED KALAVRITA μετέφεραν την ίδια περίοδο πετρέλαιο από το Ceyhan στο αμερικανικό λιμάνι Galveston.
Παράλληλα το τάνκερ, Marshal Adaları, 23 χιλιάδων 770 μεγατόνων, φόρτωσε στις 19 Αύγουστου από την Μερσίνα και έφτασε στις 21 Αυγούστου στο ισραηλινό λιμάνι του Ashkelon. Στις 24 Αυγούστου αναχώρησε από το ισραηλινό λιμάνι και στις 26 γύρισε πίσω στην Μερσίνα. Στις 27 Αυγούστου αναχώρησε με κατεύθυνση την διώρυγα του Σουέζ αλλά άλλαξε πορεία και πήγε στο ισραηλινό λιμάνι του Ashkelon όπου έφτασε στις 28 Αυγούστου. Το τάνκερ είναι ελληνικής ιδιοκτησίας της εταιρείας Produkt ve Tradıng S. A. η οποία έχει γραφεία στην Κωνσταντινούπολη στο κέντρο Medbulk υπό την κάλυψη τουρκικής εταιρείας.
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου