21 Ιουνίου 2014

ΤΟ ΚΑΡΟΤΟ ΚΑΙ ΤΟ ΔΡΕΠΑΝΙ.

Γράφει ο Χρίστος Γούδης 

Το πρόβλημα στην πολιτική δημιουργείται όχι αν διαπράξεις κάτι που θεωρείται μεμπτό, αλλά αν συλληφθείς να το κάνεις. Το θέμα ανέκυψε με την πολυδιαφημιζόμενη, εδώ και κάμποσο καιρό, ιστορία με το καρότο, την υποτιθέμενη χρήση του ως σεξουαλικού υποκατάστατου ή υπόθετου, και την επί του παρόντος «αόρατη» οπτική καταγραφή της όλης αυτοϊκανοποιητικής πράξεως, η οποία θρυλείται ότι έλαβε χώρα μέσα από τις δυνατότητες  που παρέχει η τεχνολογία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και την κακότητα κάποιου ή κάποιων από τους διαδικτυακούς ηδονοβλεψίες που αλληλοετέρποντο αλληλοαυνανιζόμενοι. 

Το πρόβλημα είναι επίσης το κατά πόσο ένα τέτοιο γεγονός έχει την βαρύτητα που του αποδίδεται. Και από ποιούς του αποδίδεται και γιατί, την στιγμή που, πάντα κατά Βησσαρίωνα, «το έθνος ημών βλακίεται και μαλακίεται». Όλοι όσοι το αποδοκιμάζουν μετά βδελυγμίας και εκδηλώνουν συμπτώματα ναυτίας που τους προκαλεί το «θέαμα», ως εγράφη, και όχι γιατί οι ίδιοι βρίσκονται σε κατάσταση εγκυμοσύνης, μήπως αν τους ψάξει κανείς έναν-έναν αποδειχθεί ότι πολλοί εξ’ αυτών «δεν δικαιούνται δια να ομιλούν» επί «τοιούτου» θέματος ή υποθέματος;

Ας πούμε ότι το υποθετικό επί του παρόντος «υπόθετο» συμβάν συνέβη. Κι ας πούμε ότι αφορά έναν νέο άνθρωπο πρωτοεισερχόμενο στο πεδίο της πολιτικής. Ινα τί εφρύαξαν οι λαοί της γης; Γιατί τόσα μαχαίρια και σφυριά και δρεπάνια από τόσους και τόσους ξενέρωτους τιμητές και κήνσορες; Κάνουν πως δεν γνωρίζουν ότι οι νέοι, κατά την περίοδο της αθωότητας και της αφέλειας και της ευπιστίας που τους χαρακτηρίζει, δεν υποπίπτουν σε σφάλματα ηθικής, αισθητικής, πολιτικής ή κοινωνικής συμπεριφοράς;  Οι ίδιοι οι άκριτοι και αδιάκριτοι επικριτές, ως νέοι - ή τα παιδιά τους σήμερα - δεν υπέπεσαν - ή υποπίπτουν αντίστοιχα - σε σφάλματα για τα οποία έχουν μετανιώσει και έχουν αποκρύψει, τόσο από την δημοσιότητα όσο και από τον ίδιο τους τον εαυτό; Γιατί επιδιώκουν την διαπόμπευση ενός νέου, που πέραν των όποιων πολιτικών διαφορών μπορεί να έχει κανείς μαζί του ή με την παράταξή του, έχει επιδείξει σεμνότητα στην δημόσια συμπεριφορά του και έχει επισύρει θετικά σχόλια από τους πανεπιστημιακούς του διδασκάλους, αντιθέτων μάλιστα πολιτικών φρονημάτων, που εγώ προσωπικά γνωρίζω και τους εκτιμώ για την ακαδημαϊκή ποιότητα και την εντιμότητα του χαρακτήρα τους; Η Ελλάδα είναι μικρή χώρα και όλοι μας μπορούμε εύκολα να μάθουμε για όλους και για την πορεία τους στη ζωή. Οι αποκλίσεις είναι απλά αποκλίσεις της ορμής της νεότητας, και τίποτε άλλο. Η υποκρισία στην πατρίδα μας περισσεύει μεν, περιττεύει δε.

Δεν είναι ότι επικροτεί κανείς το συμβάν, αν όντως συνέβη. Όμως όλα τα πράγματα πρέπει να τίθενται στο σωστό τους πλαίσιο, στη σωστή κλίμακα βαθμολόγησης και αξιολόγησης, και με τα ίδια ζύγια για όλες τις περιπτώσεις. Όχι επιλεκτικά, γιατί πάντα ισχύει η ιταλική θυμοσοφία oggi a me… domani a te («σήμερα για μένα… αύριο για σένα»), και αντιστρόφως. Κάτω από αυτό το πνεύμα, δεν είναι όλα αυτά τα κακόηχα και σαράβαλα δρεπανηφόρα άρματα της ηθικής σεμνοτυφίας που διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους σήμερα για την προσβολή που υφίσταται η (δημόσια ή ιδιωτική;) αιδώς, τα οποία κάτω από τα κυριλέ κουστούμια τους, τις μεταξωτές γραβάτες τους ή κιλότες τους, τις σπασμένες οδοντοστοιχίες τους από το ξύλο που έφαγαν από κερασφόρους συζύγους, και την «καθώς πρέπει» προς τα έξω μακιγιαρισμένη εικόνα τους, με τα «σούσι» τους και το «μούσι» τους, έχουν ευτελίσει, γονατίσει, χειραγωγήσει και ποδηγετήσει την πατρίδα μας; Τι ακριβώς μπαίνει σήμερα στη ζυγαριά για να αποδώσουμε τους σωστούς συντελεστές βαρύτητας σε πράξεις και παραλείψεις όλων αυτών που θέλουν να λέγονται πολιτικοί ταγοί ή απολίτιστοι τράγοι;

Μην χτυπάτε τους νέους. Αρκετά προβλήματα τους έχετε δημιουργήσει ένθεν κακείθεν των πολιτικών σας φληναφημάτων, τα οποία δεν είναι παρά διάτρητοι μανδύες επικάλυψης ανομημάτων και ιδιοτέλειας. Μην τους λασπώνετε, μην τους σπιλώνετε, και προ παντός μην τους ζηλεύετε. Αφήστε τους, θα συνέλθουν μόνοι τους από τα όποια λάθη τους. Είναι η μόνη ελπίδα για τη πατρίδα μας. Η παλιά γενιά σας απέτυχε. Και όχι μόνον δεν έχει το θάρρος να το παραδεχθεί, αλλά επιπρόσθετα έχει το θράσος να επικρίνει τους νέους μαχητές της ζωής. Όμως αυτοί «εξέρχονται νικώντες και ίνα νικήσουν». Και οφείλουν να νικήσουν. Εκάς οι βέβηλοι, οι υποκριτές, οι φαρισαίοι, οι δουλόφρονες, οι κλέφτες, οι ψεύτες και το κακό συναπάντημα. Αυτοί πρέπει να σαρωθούν και να εκλείψουν. Αφήστε τους νέους ήσυχους, αυτοί είναι οι μόνοι που με την «τρέλα» τους μπορούν να το κάνουν, εσείς, όσοι καλοπροαίρετοι το προσπαθήσατε, κολλήσατε στο τέλμα των «νταβατζήδων». Παραμερίστε και απομακρυνθείτε από κοντά τους. Μην τους αγγίζετε, μην τους χλευάζετε, μην τους λοιδορείτε, μην τους λερώνετε. Ως κυνηγημένοι λαγοί, που η ζωή απέδειξε ότι είστε, ζήστε όσο ζήσετε, με την αμερικάνικη νοοτροπία και κενότητα που σας διακατέχει, και ικανοποιηθείτε με το δικό σας «καρότο» και τον δικό σας «μπαγκς μπάννυ» αγκαλιά. Το δρεπάνι δεν είναι για τα δικά σας χέρια. Είναι για τον Χάρο που έρχεται… 

Χρίστος  Γούδης 



Share

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Επιτέλους και μια πραγματικά ανθρώπινη προσέγγιση μέσα στη βαρβαρότητα που μας κυκλώνει. Μια προσέγγιση που διαθέτει αισθητική και επομένως ηθική χροιά. Μπράβο στον κ. Γούδη που δεν θριαμβολόγησε πάνω στην "πτώση" του "αντιπάλου"...
Μπράβο και σε σας που αναδημοσιεύσατε το, θαρραλέο μέσα στην κατανόηση που το διαπνέει, άρθρο του.
Η ανθρωποφαγία, η χυδαιότητα δεν έχουν να μας προσφέρουν τίποτα και δεν μπορούν να αποτελούν πολιτικά μας όπλα. Χωρίς να έχω κομματική συγγένεια με τον πρωταγωνιστή της ιστορίας, λυπάμαι για τον διασυρμό που υφίσταται..

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.