12 Ιουνίου 2014
Εντυπωσιασμός και Εκκλησία. Προβολή έργου ή προσώπων;
Αναδημοσίευση από το AMEN.gr
Ήθελα από καιρό να εκφράσω την θέση μου για το θέμα. Πριν όμως αναπτύξω την σκέψη μου, θέλω να τονίσω, πως αντιμετώπισα τις επιφυλάξεις του φιλοξενούντος με στην Ιστοσελίδα Εκκλησιαστικών Eιδήσεων ΑΜΕΝ.gr, του αγαπητού μου κ. Νίκου Παπαχρήστου για την δημοσίευση του παρόντος σχολίου, αντιδράσεις που τελικώς κάμφθησαν μιας και ο κ. Παπαχρήστου δεν αποτελεί «ελεγχόμενη πένα» στο αχανές διαδίκτυο. Αυτό σημαίνει σεβασμό στην άποψη, ακόμα και όταν δεν συμφωνείς με αυτήν!
Είχα μια συζήτηση αυτές τις ημέρες με έναν φίλο μου. Μου εκθείαζε, τα εκκλησιαστικά ρεπορτάζ που πανταχόθεν μας κυκλώνουν και τα οποία ελκύουν όχι για το κείμενο, αλλά για τις πολλές φωτογραφίες τους. Διετύπωσα την άποψη, πως στις μέρες μας, μέσα από όλα αυτά τα χωρίς όρια «εκκλησιαστικά ρεπορτάζ» προβάλλεται περισσότερο το πρόσωπο και όχι το έργο που μπορεί αυτό να επιτελεί μέσα στο χώρο της Εκκλησίας μας.
Μάλιστα, για να του αποδείξω του λόγου το αληθές, πήγα και κουβάλησα – με σχετική δυσκολία οφείλω να ομολογήσω μιας και δέχομαι κάθε μήνα δεκάδες από δαύτα- περιοδικά Μητροπόλεων των τελευταίων τριών μηνών όπου ξεφυλλίζοντας τα, βλέπεις τον Σεβασμιώτατο να λειτουργεί εκεί, να ομιλεί αλλού, να επισκέπτεται το μέρος αυτό κ.ο.κ. Του υπέδειξα δυο τρία, ώστε να καταλάβει τι εννοούσα… Μάταια όμως ! Εγώ του έδειχνα διαφορετικές Αρχιερατικές στολές, με τις οποίες καμάρωνε ο Σεβασμιώτατος στο περιοδικό του, και εκείνος μου έλεγε τα δικά του….
- «Μα και ο Μέγας Βασίλειος», μου λέει με ένα βλέμμα που έκρυβε μέσα του την ικανοποίηση της αποστομωτικής απαντήσεως, «όταν λειτουργούσε φορούσε λαμπρά, υπέρλαμπρα άμφια»!
Αφήνω τα περιοδικά στο πάτωμα και φέρνω το ημερολόγιο της Εκκλησίας της Ελλάδος:
- «Ξεκίνα και ψάξε», του λέω. «Βρες μου έναν Βασίλειο που να έχει δημιουργήσει μια Βασιλειάδα στην Μητρόπολη του και τότε είμαι διατεθειμένος να συμφωνήσω μαζί σου»…
Ακόμα ψάχνει!
Ωστόσο, αυτό το φαινόμενο των καιρών, δηλαδή της προβολής του προσώπου, ξεκινά από τα περιοδικά και καταλήγει στα λεγόμενα Εκκλησιαστικά sites – χωρίς να εξαιρείται σε κάποιες περιπτώσεις και αυτό που βρισκόμαστε, το οποίο δείχνοντας ανεξάντλητη ανεκτικότητα φιλοξενεί τις απόψεις μου. Στα περιοδικά και στις ιστοσελίδες, λοιπόν, αποστέλλονται και δημοσιεύονται δελτία τύπου που συνοδεύονται από το ανάλογο φωτογραφικό υλικό. Άλλη φορά θα μιλήσουμε για το θέμα των αμφίων! Αλλά, πες μου εσύ που με διαβάζεις, ποια είναι η είδηση, σε ένα τέτοιο ρεπορτάζ; Ποιο είναι το επιτελούμενο έργο; Πως προβάλλεται αυτό; Με την εναλλαγή φωτογραφιών Αρχιερέων ή και Ιερέων ενδεδυμένων άπασαν την στολήν την «πρώτην», σαν αυτήν που φόρεσε ο σπλαχνικός Πατέρας στον Άσωτο υιό, που μόνο την ενίσχυση την ανθρώπινης ματαιοδοξίας μπορούν να προάγουν;
Τελικά το σωτηριολογικό έργο της Εκκλησίας, τελειώνει εδώ; Η ενίσχυση του ανθρώπου που υποφέρει, η καθοδήγηση του στην πορεία του ουρανού, εδώ ολοκληρώνεται; Στο πανηγύρι; Γιατί στην κυριολεξία, για πανηγύρι πρόκειται. Το βλέπεις εξάλλου, όταν επισυμβαίνει να υπάρχει πολιούχος Άγιος ή Εορτή σε μια πόλη και μαζεύονται καμιά δεκαριά Αρχιερείς, πολλοί εκ των οποίων είναι μεταφερόμενοι στις φωτογραφίες των ρεπορτάζ διαφόρων Μητροπόλεων, εκτός της δικής τους, σε βαθμό που διερωτώμαι πότε βρίσκονται στην δική τους κληρωθείσα επαρχία….
Διερωτώμαι, αν στο σύνολο τους αυτά τα ρεπορτάζ, ωφελούν ή βλάπτουν και σε ποιο βαθμό την Εκκλησία μας. Επίσης, μια σκέψη με βασανίζει: υπάρχει κανείς που τους συμβουλεύει να εκτίθενται με τον τρόπο αυτό ή το κάνουν από μόνοι τους; Αν έχουν ειδικό σύμβουλο, και τους δίδει τέτοιες επικοινωνιακές συμβουλές, να τον απομακρύνουν από κοντά τους το συντομότερο, αν όμως σύμβουλος είναι ο εαυτός τους τότε…
Ακόμα, η προβεβλημένη με τον τρόπο αυτό παρουσία μήπως δημιουργεί τις προϋποθέσεις ενός άτυπου εκκλησιαστικού διαγωνισμού για την ανάδειξη του καλύτερου αμφίου της χρονιάς; Αν ναι, ποιο είναι τελικά το έπαθλο; Το γεγονός είναι πάντως, πως στις περιπτώσεις αυτές κανείς δεν διαβάζει το συνοδευτικό κείμενο, μιας και τον απορροφά η προσεκτική μελέτη των φωτογραφιών. Τελικά η έννοια της ειδήσεως – ασφαλώς αν υπάρχει πραγματική είδηση στα δελτία τύπου των Μητροπόλεων - χάνεται μέσα στην εναλλαγή των πολλών φωτογραφιών και μαζί της εκμηδενίζεται και η ουσία της ενημέρωσης. Στο τέλος, στην μνήμη του αναγνώστη δεν μένει αυτή καθαυτή η «είδηση» αλλά οι μίτρες και οι πατερίτσες, τα κεντητά και ακέντητα, τα εγκόλπια και όλα αυτά που μετά από κάποιο βαθμό, θυμίζουν έντονα την λατέρνα που κουβαλούσε στην πλάτη του με φιλότιμο και παρά την φτώχια του, στο ομώνυμο έργο, ο μακαρίτης ο Φωτόπουλος μαζί με τον Αυλωνίτη!
Εκεί που υπάρχει και επιτελείται πραγματικό έργο, και αν δεν το γράψω αυτό θα είμαι άδικος, δεν υπάρχουν φωτογραφίες ή αν υπάρχουν, λιγοστές πάντοτε, δεν επικεντρώνονται σε ένα πρόσωπο! Εκεί μιλούν τα γεγονότα. Αντιθέτως, όπου το έργο είναι ανύπαρκτο, υπάρχει πληθώρα φωτογραφιών! Είδηση, δεν είναι το πρόσωπο, θέαμα είναι, πολλές φορές δε αλγεινόν ! Το πραγματικό έργο δεν προβάλλεται, απλά επιτελείται και μάλιστα αθόρυβα, χωρίς καμιά διάθεση προβολής εκείνου που το επιτελεί!
Τα υπόλοιπα, το μόνο που καταφέρνουν είναι να προβάλλουν την ανθρώπινη ματαιοδοξία επιβεβαιώνοντας τον θυμόσοφο λαό μας που χαρακτηριστικά με μια φράση του, τα λέει όλα: «τον πλούτον πολλοί εμίσησαν, την δόξα ουδείς!».
Ήθελα από καιρό να εκφράσω την θέση μου για το θέμα. Πριν όμως αναπτύξω την σκέψη μου, θέλω να τονίσω, πως αντιμετώπισα τις επιφυλάξεις του φιλοξενούντος με στην Ιστοσελίδα Εκκλησιαστικών Eιδήσεων ΑΜΕΝ.gr, του αγαπητού μου κ. Νίκου Παπαχρήστου για την δημοσίευση του παρόντος σχολίου, αντιδράσεις που τελικώς κάμφθησαν μιας και ο κ. Παπαχρήστου δεν αποτελεί «ελεγχόμενη πένα» στο αχανές διαδίκτυο. Αυτό σημαίνει σεβασμό στην άποψη, ακόμα και όταν δεν συμφωνείς με αυτήν!
Είχα μια συζήτηση αυτές τις ημέρες με έναν φίλο μου. Μου εκθείαζε, τα εκκλησιαστικά ρεπορτάζ που πανταχόθεν μας κυκλώνουν και τα οποία ελκύουν όχι για το κείμενο, αλλά για τις πολλές φωτογραφίες τους. Διετύπωσα την άποψη, πως στις μέρες μας, μέσα από όλα αυτά τα χωρίς όρια «εκκλησιαστικά ρεπορτάζ» προβάλλεται περισσότερο το πρόσωπο και όχι το έργο που μπορεί αυτό να επιτελεί μέσα στο χώρο της Εκκλησίας μας.
Μάλιστα, για να του αποδείξω του λόγου το αληθές, πήγα και κουβάλησα – με σχετική δυσκολία οφείλω να ομολογήσω μιας και δέχομαι κάθε μήνα δεκάδες από δαύτα- περιοδικά Μητροπόλεων των τελευταίων τριών μηνών όπου ξεφυλλίζοντας τα, βλέπεις τον Σεβασμιώτατο να λειτουργεί εκεί, να ομιλεί αλλού, να επισκέπτεται το μέρος αυτό κ.ο.κ. Του υπέδειξα δυο τρία, ώστε να καταλάβει τι εννοούσα… Μάταια όμως ! Εγώ του έδειχνα διαφορετικές Αρχιερατικές στολές, με τις οποίες καμάρωνε ο Σεβασμιώτατος στο περιοδικό του, και εκείνος μου έλεγε τα δικά του….
- «Μα και ο Μέγας Βασίλειος», μου λέει με ένα βλέμμα που έκρυβε μέσα του την ικανοποίηση της αποστομωτικής απαντήσεως, «όταν λειτουργούσε φορούσε λαμπρά, υπέρλαμπρα άμφια»!
Αφήνω τα περιοδικά στο πάτωμα και φέρνω το ημερολόγιο της Εκκλησίας της Ελλάδος:
- «Ξεκίνα και ψάξε», του λέω. «Βρες μου έναν Βασίλειο που να έχει δημιουργήσει μια Βασιλειάδα στην Μητρόπολη του και τότε είμαι διατεθειμένος να συμφωνήσω μαζί σου»…
Ακόμα ψάχνει!
Ωστόσο, αυτό το φαινόμενο των καιρών, δηλαδή της προβολής του προσώπου, ξεκινά από τα περιοδικά και καταλήγει στα λεγόμενα Εκκλησιαστικά sites – χωρίς να εξαιρείται σε κάποιες περιπτώσεις και αυτό που βρισκόμαστε, το οποίο δείχνοντας ανεξάντλητη ανεκτικότητα φιλοξενεί τις απόψεις μου. Στα περιοδικά και στις ιστοσελίδες, λοιπόν, αποστέλλονται και δημοσιεύονται δελτία τύπου που συνοδεύονται από το ανάλογο φωτογραφικό υλικό. Άλλη φορά θα μιλήσουμε για το θέμα των αμφίων! Αλλά, πες μου εσύ που με διαβάζεις, ποια είναι η είδηση, σε ένα τέτοιο ρεπορτάζ; Ποιο είναι το επιτελούμενο έργο; Πως προβάλλεται αυτό; Με την εναλλαγή φωτογραφιών Αρχιερέων ή και Ιερέων ενδεδυμένων άπασαν την στολήν την «πρώτην», σαν αυτήν που φόρεσε ο σπλαχνικός Πατέρας στον Άσωτο υιό, που μόνο την ενίσχυση την ανθρώπινης ματαιοδοξίας μπορούν να προάγουν;
Τελικά το σωτηριολογικό έργο της Εκκλησίας, τελειώνει εδώ; Η ενίσχυση του ανθρώπου που υποφέρει, η καθοδήγηση του στην πορεία του ουρανού, εδώ ολοκληρώνεται; Στο πανηγύρι; Γιατί στην κυριολεξία, για πανηγύρι πρόκειται. Το βλέπεις εξάλλου, όταν επισυμβαίνει να υπάρχει πολιούχος Άγιος ή Εορτή σε μια πόλη και μαζεύονται καμιά δεκαριά Αρχιερείς, πολλοί εκ των οποίων είναι μεταφερόμενοι στις φωτογραφίες των ρεπορτάζ διαφόρων Μητροπόλεων, εκτός της δικής τους, σε βαθμό που διερωτώμαι πότε βρίσκονται στην δική τους κληρωθείσα επαρχία….
Διερωτώμαι, αν στο σύνολο τους αυτά τα ρεπορτάζ, ωφελούν ή βλάπτουν και σε ποιο βαθμό την Εκκλησία μας. Επίσης, μια σκέψη με βασανίζει: υπάρχει κανείς που τους συμβουλεύει να εκτίθενται με τον τρόπο αυτό ή το κάνουν από μόνοι τους; Αν έχουν ειδικό σύμβουλο, και τους δίδει τέτοιες επικοινωνιακές συμβουλές, να τον απομακρύνουν από κοντά τους το συντομότερο, αν όμως σύμβουλος είναι ο εαυτός τους τότε…
Ακόμα, η προβεβλημένη με τον τρόπο αυτό παρουσία μήπως δημιουργεί τις προϋποθέσεις ενός άτυπου εκκλησιαστικού διαγωνισμού για την ανάδειξη του καλύτερου αμφίου της χρονιάς; Αν ναι, ποιο είναι τελικά το έπαθλο; Το γεγονός είναι πάντως, πως στις περιπτώσεις αυτές κανείς δεν διαβάζει το συνοδευτικό κείμενο, μιας και τον απορροφά η προσεκτική μελέτη των φωτογραφιών. Τελικά η έννοια της ειδήσεως – ασφαλώς αν υπάρχει πραγματική είδηση στα δελτία τύπου των Μητροπόλεων - χάνεται μέσα στην εναλλαγή των πολλών φωτογραφιών και μαζί της εκμηδενίζεται και η ουσία της ενημέρωσης. Στο τέλος, στην μνήμη του αναγνώστη δεν μένει αυτή καθαυτή η «είδηση» αλλά οι μίτρες και οι πατερίτσες, τα κεντητά και ακέντητα, τα εγκόλπια και όλα αυτά που μετά από κάποιο βαθμό, θυμίζουν έντονα την λατέρνα που κουβαλούσε στην πλάτη του με φιλότιμο και παρά την φτώχια του, στο ομώνυμο έργο, ο μακαρίτης ο Φωτόπουλος μαζί με τον Αυλωνίτη!
Εκεί που υπάρχει και επιτελείται πραγματικό έργο, και αν δεν το γράψω αυτό θα είμαι άδικος, δεν υπάρχουν φωτογραφίες ή αν υπάρχουν, λιγοστές πάντοτε, δεν επικεντρώνονται σε ένα πρόσωπο! Εκεί μιλούν τα γεγονότα. Αντιθέτως, όπου το έργο είναι ανύπαρκτο, υπάρχει πληθώρα φωτογραφιών! Είδηση, δεν είναι το πρόσωπο, θέαμα είναι, πολλές φορές δε αλγεινόν ! Το πραγματικό έργο δεν προβάλλεται, απλά επιτελείται και μάλιστα αθόρυβα, χωρίς καμιά διάθεση προβολής εκείνου που το επιτελεί!
Τα υπόλοιπα, το μόνο που καταφέρνουν είναι να προβάλλουν την ανθρώπινη ματαιοδοξία επιβεβαιώνοντας τον θυμόσοφο λαό μας που χαρακτηριστικά με μια φράση του, τα λέει όλα: «τον πλούτον πολλοί εμίσησαν, την δόξα ουδείς!».
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου