13 Απριλίου 2013
Η Google φτιάχνει την "ψηφιακή διαθήκη" μας....
Τι θα γίνουν μετά το θάνατο κάποιου όλα αυτά τα ψηφιακά δεδομένα που
έχει δημιουργήσει, αναρτήσει και αποθηκεύσει στους διάφορους
λογαριασμούς του;
Η Google έρχεται πλέον να διευκολύνει την απάντηση, δίνοντας στους χρήστες τη δυνατότητα να προγραμματίσουν ένα είδος«ψηφιακής διαθήκης», αποφασίζοντας εκ των προτέρων για την τύχη των δεδομένων τους (εγγράφων, φωτογραφιών, βίντεο κ.α.), είτε όταν πεθάνουν πραγματικά, είτε όταν πεθάνουν ψηφιακά (δηλαδή για οποιοδήποτε λόγο επιλέξουν να διακόψουν την online «ζωή» τους).
Στο πλαίσιο της νέας υπηρεσίας Inactive Account Manager («Διαχείριση Αδρανούς Λογαριασμού»), οι χρήστες θα μπορούν να διαλέξουν αν θα διαγραφούν οριστικά τα δεδομένα τους, αφού περάσει ένα ορισμένο χρονικό διάστημα μετά το θάνατό τους, ή αν θα τα «κληροδοτήσουν» σε συγκεκριμένους ανθρώπους, στην κατοχή των οποίων πλέον αυτά θα περάσουν.
Τα στοιχεία αυτά, σύμφωνα με το BBC και το Γαλλικό Πρακτορείο, μπορούν να αφορούν στα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε λογαριασμούς της Google (Gmail), είτε άλλες υπηρεσίες της εταιρίας όπως το κοινωνικό δίκτυο Google Plus, η υπηρεσία ιστολογίων Blogger, αποθήκευσης δεδομένων Google Drive και άλλες (Picassa, Google Voice, YouTube).
Όλο και περισσότεροι χρήστες αναρτούν ή αποθηκεύουν περιεχόμενο που τους αφορά, στα κοινωνικά δίκτυα ή στο υπολογιστικό «νέφος». Η πρωτοβουλία της Google έρχεται μετά από ανησυχίες, που όλο και συχνότερα εκφράζουν πλέον διάφοροι χρήστες και οργανώσεις χρηστών γι' αυτό το ευαίσθητο ζήτημα.
«Ελπίζουμε ότι αυτή η νέα υπηρεσία θα σας επιτρέψει να σχεδιάσετε την ψηφιακή μεταθανάτια ζωή σας με τρόπο που θα προστατεύει τα προσωπικά δεδομένα και την ασφάλειά τους - και θα κάνει πιο εύκολη τη ζωή των αγαπημένων σας, αφού εσείς θα έχετε πια φύγει», αναφέρει η εταιρία σε σχετική ανάρτηση στο ιστολόγιό της.
Η διαγραφή των δεδομένων μπορεί να γίνει τρεις, έξι, εννέα ή 12 μήνες μετά το θάνατο κάποιου (ή απλώς μετά την εθελούσια εγκατάλειψη της online ζωής του και την απόσυρσή του από τα ψηφιακά εγκόσμια πράγματα, ενόσω ο ίδιος θα συνεχίσει να ζει).
Εναλλακτικά, η εταιρeία θα στείλει σε όσους έχουν οριστεί ρητά ως «κληρονόμοι», ένα μέρος ή το σύνολο των δεδομένων του θανόντος.
Στην πραγματικότητα, δεν χρειάζεται καν να ενημερωθεί η Google για το θάνατο κάποιου χρήστη. Απλώς αυτός έχει εκ των προτέρων επιλέξει μέσω του Inactive Account Manager το χρονικό διάστημα αδράνειας των λογαριασμών του (3, 6, 9, 12 μήνες), μετά το οποίο η εταιρία, όπως θα έχει ήδη ενημερωθεί, είτε θα διαγράψει τα ψηφιακά δεδομένα του θανόντος, είτε θα τα μεταβιβάσει στους προεπιλεγμένους οικείους του (έως δέκα).
Το ζήτημα της μεταθανάτιας χρήστης των ψηφιακών δεδομένων απασχολεί και άλλες εταιρίες. Ήδη, για παράδειγμα, το Facebook παρέχει τη δυνατότητα στους χρήστες να «απαθανατίσουν» κάποιον λογαριασμό τους, αφού θα έχουν πεθάνει.
Επίσης υπάρχουν εφαρμογές, όπως η Ifidie, που επιτρέπουν σε κάποιον να έχει λάβει τα μέτρα του, ώστε όταν πια θα έχει πεθάνει, ειδικά μηνύματα να σταλούν στους φίλους του στο Facebook. Μια άλλα εφαρμογή στο Twitter, η LivesOn, επιτρέπει στον χρήστη να στέλνει μηνύματα (tweets) και μετά το θάνατό του.
Το ζήτημα της «ψηφιακής» κληρονομιάς των περιεχομένων των online λογαριασμών είναι ένα νέο νομικό ζήτημα και δεν υπάρχουν σχετικές ή σαφείς νομοθεσίες στις περισσότερες χώρες, με συνέπεια να παρατηρούνται επιπλοκές και νομικές διαμάχες μεταξύ συγγενών ή άλλων οικείων που επιδιώκουν πρόσβαση στα δεδομένα του θανόντος.
πηγή
ΣΧΟΛΙΟ
Οταν θα έχουμε πεθάνει σας διαβεβαιώνω ότι δεν θα έχουμε καμιά έννοια για το που βρίσκονται τα ψηφιακά μας κατάλοιπα...
Το μόνο που νοιάζει τον νεκρό είναι η αγάπη που πρόσφερε ή όχι στον συνάνθρωπό του και η μετάνοια του...
Τα υπόλοιπα απασχολούν τους ζωντανούς...
Η Google έρχεται πλέον να διευκολύνει την απάντηση, δίνοντας στους χρήστες τη δυνατότητα να προγραμματίσουν ένα είδος«ψηφιακής διαθήκης», αποφασίζοντας εκ των προτέρων για την τύχη των δεδομένων τους (εγγράφων, φωτογραφιών, βίντεο κ.α.), είτε όταν πεθάνουν πραγματικά, είτε όταν πεθάνουν ψηφιακά (δηλαδή για οποιοδήποτε λόγο επιλέξουν να διακόψουν την online «ζωή» τους).
Στο πλαίσιο της νέας υπηρεσίας Inactive Account Manager («Διαχείριση Αδρανούς Λογαριασμού»), οι χρήστες θα μπορούν να διαλέξουν αν θα διαγραφούν οριστικά τα δεδομένα τους, αφού περάσει ένα ορισμένο χρονικό διάστημα μετά το θάνατό τους, ή αν θα τα «κληροδοτήσουν» σε συγκεκριμένους ανθρώπους, στην κατοχή των οποίων πλέον αυτά θα περάσουν.
Τα στοιχεία αυτά, σύμφωνα με το BBC και το Γαλλικό Πρακτορείο, μπορούν να αφορούν στα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε λογαριασμούς της Google (Gmail), είτε άλλες υπηρεσίες της εταιρίας όπως το κοινωνικό δίκτυο Google Plus, η υπηρεσία ιστολογίων Blogger, αποθήκευσης δεδομένων Google Drive και άλλες (Picassa, Google Voice, YouTube).
Όλο και περισσότεροι χρήστες αναρτούν ή αποθηκεύουν περιεχόμενο που τους αφορά, στα κοινωνικά δίκτυα ή στο υπολογιστικό «νέφος». Η πρωτοβουλία της Google έρχεται μετά από ανησυχίες, που όλο και συχνότερα εκφράζουν πλέον διάφοροι χρήστες και οργανώσεις χρηστών γι' αυτό το ευαίσθητο ζήτημα.
«Ελπίζουμε ότι αυτή η νέα υπηρεσία θα σας επιτρέψει να σχεδιάσετε την ψηφιακή μεταθανάτια ζωή σας με τρόπο που θα προστατεύει τα προσωπικά δεδομένα και την ασφάλειά τους - και θα κάνει πιο εύκολη τη ζωή των αγαπημένων σας, αφού εσείς θα έχετε πια φύγει», αναφέρει η εταιρία σε σχετική ανάρτηση στο ιστολόγιό της.
Η διαγραφή των δεδομένων μπορεί να γίνει τρεις, έξι, εννέα ή 12 μήνες μετά το θάνατο κάποιου (ή απλώς μετά την εθελούσια εγκατάλειψη της online ζωής του και την απόσυρσή του από τα ψηφιακά εγκόσμια πράγματα, ενόσω ο ίδιος θα συνεχίσει να ζει).
Εναλλακτικά, η εταιρeία θα στείλει σε όσους έχουν οριστεί ρητά ως «κληρονόμοι», ένα μέρος ή το σύνολο των δεδομένων του θανόντος.
Στην πραγματικότητα, δεν χρειάζεται καν να ενημερωθεί η Google για το θάνατο κάποιου χρήστη. Απλώς αυτός έχει εκ των προτέρων επιλέξει μέσω του Inactive Account Manager το χρονικό διάστημα αδράνειας των λογαριασμών του (3, 6, 9, 12 μήνες), μετά το οποίο η εταιρία, όπως θα έχει ήδη ενημερωθεί, είτε θα διαγράψει τα ψηφιακά δεδομένα του θανόντος, είτε θα τα μεταβιβάσει στους προεπιλεγμένους οικείους του (έως δέκα).
Το ζήτημα της μεταθανάτιας χρήστης των ψηφιακών δεδομένων απασχολεί και άλλες εταιρίες. Ήδη, για παράδειγμα, το Facebook παρέχει τη δυνατότητα στους χρήστες να «απαθανατίσουν» κάποιον λογαριασμό τους, αφού θα έχουν πεθάνει.
Επίσης υπάρχουν εφαρμογές, όπως η Ifidie, που επιτρέπουν σε κάποιον να έχει λάβει τα μέτρα του, ώστε όταν πια θα έχει πεθάνει, ειδικά μηνύματα να σταλούν στους φίλους του στο Facebook. Μια άλλα εφαρμογή στο Twitter, η LivesOn, επιτρέπει στον χρήστη να στέλνει μηνύματα (tweets) και μετά το θάνατό του.
Το ζήτημα της «ψηφιακής» κληρονομιάς των περιεχομένων των online λογαριασμών είναι ένα νέο νομικό ζήτημα και δεν υπάρχουν σχετικές ή σαφείς νομοθεσίες στις περισσότερες χώρες, με συνέπεια να παρατηρούνται επιπλοκές και νομικές διαμάχες μεταξύ συγγενών ή άλλων οικείων που επιδιώκουν πρόσβαση στα δεδομένα του θανόντος.
πηγή
ΣΧΟΛΙΟ
Οταν θα έχουμε πεθάνει σας διαβεβαιώνω ότι δεν θα έχουμε καμιά έννοια για το που βρίσκονται τα ψηφιακά μας κατάλοιπα...
Το μόνο που νοιάζει τον νεκρό είναι η αγάπη που πρόσφερε ή όχι στον συνάνθρωπό του και η μετάνοια του...
Τα υπόλοιπα απασχολούν τους ζωντανούς...
Κατηγορία Θέματος
Ενημέρωση,
Θέματα Internet και Πληροφορικής,
Παγκοσμιοποίηση,
Τεχνολογία
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου