Από την σκουριά αιώνων… Και σήμερα μετά από 30 χρόνια είδαμε που οδήγησε ο τόσος «προοδευτισμός» γενιές και γενιές μαθητών. Παιδιά, αλλά και ενήλικες, απίστευτα ανορθόγραφοι, με λεξιλόγιο των 500 λέξεων, με εμφανή αδυναμία επικοινωνίας, αναλυτικής και συνθετικής σκέψεως, με μια τρομακτική σε ποσοστά δυσλεξία, ακόλουθο της γλωσσικής σύγχυσης, να καλπάζει σε ρυθμούς ανεξέλεγκτους και άλλα πολλά δεινά που συσσωρεύτηκαν όλα αυτά τα χρόνια μετά το γλωσσικό πραξικόπημα του 1982.
Και σαν να μην έφτανε αυτή τους η εθνικά επικίνδυνη πράξη, μέσα από συνεχείς «απλοποιήσεις» όλα αυτά τα χρόνια, έτσι βάφτισαν την κακοποίηση της Ελληνικής γλώσσας και γραφής, φτάσαμε στο απίστευτο βιβλίο της Ε και Στ δημοτικού με τίτλο Γραμματική, όπου οι προθέσεις τους έγιναν ακόμα πιο έκδηλες μετατρέποντας πλέον επιδεικτικά, και για άλλη μια φορά πραξικοπηματικά, την κλασσική γραμματική ,σε φωνητική γραμματική, απαρχή όπως όλα δείχνουν της καθιέρωσης και της φωνητικής γραφής και εν συνεχεία βεβαίως του λατινικού αλφαβήτου, με φυσικό επακόλουθο βέβαια την πλήρη πλέον γλωσσική σύγχυση και διχασμό, την διάσταση της ζωντανής νέας Ελληνικής γλώσσας από την μητέρα της Αρχαία Ελληνική, την διδασκαλία της αρχαίας Ελληνικής ως ξένης γλώσσας, την πλήρη εξάρθρωση μιας αδιάσπαστης γλωσσικής κληρονομιάς χιλιετηρίδων.
Εγκέφαλοι αυτήν την φορά του νέου πραξικοπήματος το περίφημο Κέντρο Ελληνικής γλώσσας, συντονιστικό και επιτελικό όργανο του Υπουργείου Παιδείας, και ειδικότερα το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας, που συγκροτήθηκε με σχετική απόφαση της Υπουργού Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κας Αννας Διαμαντοπούλου, με ΠΕΝΤΑΕΤΗ ΘΗΤΕΙΑ:
1. Ιωάννης Καζάζης, Καθηγητής του Τμ. Φιλολογίας του Πανεπιστημίου ΑΠΘ [ως Πρόεδρος], με αναπληρωτή τον Δημήτριο Κουτσογιάννη, Επίκουρο Καθηγητή Τμήματος Φιλολογίας ΑΠΘ.
2. Αντώνιος Ρεγκάκος, Καθηγητής του Τμ. Φιλολογίας του ΑΠΘ με αναπληρωτή τον Ιωάννη Τζιφόπουλο, Αναπλ. Καθηγητή Τμ. Φιλολογίας ΑΠΘ.
3. Πέτρος Παναγιωτόπουλος, Γενικός Δ/ντής ΓΓΑΕ, εκπρόσωπος του ΥΠΕΞ, με αναπληρώτρια την Βασιλική Ζώτου , Αναπληρ. Δ/ντρια ΓΓΑΕ.
4. Ζωή Καζαζάκη, Γενική Δ/ντρια Σύγχρονου Πολιτισμού, εκπρόσωπος του ΥΠΠΟΤ, με αναπληρωτή τον Αθανάσιο Μαράντο, Προϊστάμενο Δ/νσης Γραμμάτων.
5. Ελένη Μπούντα, ΠΕ70 εκπρόσωπος του Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ., με αναπληρώτρια την Ψυχογιού Ευαγγελία, ΠΕ02, Σχολική Σύμβουλο, Προϊσταμένη Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Β/θμιας.
Ο πρόεδρος δε του συμβουλίου κος Καζάζης είναι αυτός που σε σχετική του απάντηση σχετικά με τον θόρυβο που ξέσπασε μετά το σκάνδαλο, και στην επίσημη ανακοίνωση του, έγραψε και πάλι με λατινικούς χαρακτήρες και θεωρεί φωνήεντα της Ελληνικής τα a,e,I,o,u.
Κατόπιν όλων αυτών και με βαθύτατη συναίσθηση της έννοιας του Καθήκοντος και της Υποχρέωσης απέναντι στους προγόνους μας και τα παιδιά μας , απέναντι στην τεράστια γλωσσική κληρονομιά μας και το αστείρευτο βάθος και σημασία της, και μπροστά στο νέο μεγάλο έγκλημα κατά του Πολιτισμού μας εντέλει, που εισέρχεται όπως όλα δείχνουν στο τελευταίο του στάδιο, αυτές τις τόσο κρίσιμες στιγμές για το Έθνος και τις τύχες του, μαζί με όλα τα δεινά και ταπεινώσεις που ήδη υφίσταται η εθνική, μας αξιοπρέπεια και ιστορία στο σύνολο της, εμείς ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ, μακριά από κάθε είδους κομματικά παιχνίδια και αγκυλώσεις, στήνουμε προμαχώνα αντίστασης και αγώνα απέναντι στα όποια σχέδια αποβλέπουν στον ευτελισμό, διασυρμό, κακοποίηση ,συκοφάντηση ,απλοποίηση και εν τέλει υποβάθμιση και οριστική εξαφάνιση των Ελληνικών αξιών, παράδοσης και πολιτισμού μας, ξεκινώντας από τον θεμελιακό πυλώνα του Ελληνικού Έθνους, την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΙ ΘΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΤΥΧΟΥΜΕ.
1. Την απόσυρση του εν λόγω βιβλίου «ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ Ε ΚΑΙ ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ» οριστικά και αμετάκλητα από την διδακτέα ύλη της νέας σχολικής περιόδου .
2. Την άντικατάσταση των μελών του νέου Διοικητικού συμβουλίου του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας, που συγκροτήθηκε με σχετική απόφαση της Υπουργού Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κας Αννας Διαμαντοπούλου, και την απομάκρυνση τους με νέα υπουργική απόφαση από τον εν λόγω φορέα.
3. Την προσωρινή ισχύ του προηγουμένου βιβλίου Γραμματικής, ως διδακτέα ύλη για τους μαθητές των τάξεων της Ε και Στ τάξης των δημοτικών σχολείων στην Ελληνική επικράτεια, έως ότου συγκροτηθεί ειδική επιτροπή για την συγγραφή νέου βιβλίου μακριά από τις ιδεοληψίες περί φωνητικής γραφής, των προηγουμένων συγγραφέων.
Ευάγγελος Γ. Μπεξής
Αρχαιολόγος-Ιστορικός, δημοσιογράφος και εκδότης του περιοδικού «ΙΧΩΡ».
Το παρόν θα κυκλοφορήσει και σε ηλεκτρονική μορφή (petition) στα Ελληνικά αλλά και σε άλλες γλώσσες , για την συλλογή υπογραφών και σε διαδικτυακό επίπεδο παγκοσμίως.
4 σχόλια:
Μπουρδες! συγνωμη αλλα... μπουρδες! και αυτο το "Η νεοταξική μασωνική ανθελληνική επιταγή της αλλοτρίωσης της γλώσσας μας δεν θα περάσει.." στο τελος μου προξενησε εντονο γελωτα!!.
Λογο του οτι διαβασα και παλιοτερη αναρτηση σας για το Μονοτονικο, προς απαντηση σας αντιγραφω απο το ευσεβεστατο blogιον του Σ.Φραγκοπουλου sfrang,blogspot.gr.
Διαβάζω συχνά πυκνά σε αναρτήσεις και σχόλια για το μεγαλείο του πολυτονικού συστήματος, το οποίο το έτος 1982 αντικαταστάθηκε διά νόμου με το μονοτονικό και σταδιακά πέρασε στην εκπαίδευση, στις εφημερίδες και τα περιοδικά με ελάχιστες εξαιρέσεις. Μερικοί ζητάνε μάλιστα την επαναφορά του πολυτονικού, με οξείες, βαρείες, πνεύματα και περισπωμένες, χωρίς τεκμηρίωση σε τί θα βοηθούσε αυτή η οπισθοδρόμηση. Ο μακαρίτης αρχιεπίσκοπος είχε δηλώσει (ψευδόμενος!) ότι το πολυτονικό περίπου αγιοποιήθηκε ως τρόπος γραφής των ευαγγελίων!
Ότι οι νεότεροι θα μάθουν με το πολυτονικό σύστημα γραφής καλύτερα τη γλώσσα αποτελεί βαρβάτη ανοησία, γιατί έπρεπε να γνωρίζουν, όσοι υποστηρίζουν κάτι τέτοιο, ότι η εισαγωγή εκφράσεων αργκό και άλλων χαζοεκφράσεων και επιλεγμένα ασύντακτων προτάσεων, δεν σχετίζεται με τον τονισμό αλλά με την λεκτική ανεπάρκεια, την αδιαφορία, τον ζαμανφουτισμό, το χαμηλό εκπαιδευτικό επίπεδο και το εξόχως αντιπνευματικό κλίμα που κυριαρχεί στη χώρα μας.
Ως προς τον τονισμό τώρα: οι τόνοι εισήχθησαν (επινοήθηκαν) στην ελληνιστική εποχή από τον Αλεξανδρινό γραμματικό Αριστοφάνη Βυζάντιο 2-3 αιώνες π.Χ., με σκοπό την πιστότερη απεικόνιση του μέτρου στο έργο του Ομήρου και των μελικών ποιητών. Η γραφή παρέμενε όμως μεγαλογράμματη, όπως στην Αρχαιότητα, δηλαδή μόνο με κεφαλαία γράμματα. Με αυτό τον τρόπο καταγράφηκαν και τα κείμενα των χριστιανικών γραφών, κεφαλαιογράμματη γραφή με τόνους.
Η γενίκευση των τόνων καθιερώθηκε περί τον 1Οο αιώνα μ.Χ., ουσιαστικά με την εμπέδωση της μικρογράμματης γραφής, η οποία εισήχθη από τη Δύση. Αυτοί οι αιώνες, μετά τις αναταραχές των εικονομαχιών και πριν από την κατάληψη της Κων/πολης από τους Λατίνους το 12Ο4 είναι, βέβαια, εποχές παρακμής, όσο κι αν προσπαθούν κάποιοι να ανακαλύψουν έναν ουσιαστικά ανύπαρκτο «βυζαντινό Ουμανισμό» ή κάποια «Αναγέννηση», δήθεν επειδή οι (ελάχιστοι αριθμητικά) λόγιοι της εποχής (σχεδόν όλοι κληρικοί) ανακάλυψαν πάλι τον (αρχαίο) ελληνικό πολιτισμό, τον οποίο οι πνευματικοί πατέρες τους μερικούς αιώνες πριν συκοφαντούσαν και εξύβριζαν.
Όταν λοιπόν κάποιοι επιδιώκουν σήμερα να επαναφέρουν τα περασμένα γλωσσικά «μεγαλεία», τί ακριβώς επιλέγουν; Την κλασική μεγαλογράμματη γραφή της Αρχαιότητας, την επιλεκτικά τονούμενη μεγαλογράμματη ελληνιστική γραφή ή την πολυτονική μικρογράμματη γραφή της παρακμιακής εποχής, η οποία εποχή αποτελούσε κωδονοκρουσία για την κατάρρευση των υπολειμμάτων του ελληνικού πολιτισμού;
Και πρέπει επίσης να απαντήσουν στο ερώτημα, γιατί πρέπει να ταλαιπωρούνται οι νέοι μαθητές για να δικαιωθούν οι γονείς/παππούδες αναδρομικά για μια προσπάθεια που κατέβαλαν οι παλιοί ως μαθητές (κι εγώ μαζί τους τότε), με στόχο να μάθουν άχρηστους πλέον κανόνες με οξείες, βαρείες, περισπωμένες και πνεύματα;
IGGY.
Η Ελληνική γλώσσα είναι αυτή που συνέχει όλους τους Έλληνες ανεξαρτήτως τάξεων, πλούτου, θρησκευτικής τοποθέτησης, πολιτικών και πολιτειακών φρονημάτων...ακόμη και της ανάγνωσης της ιστορίας μας και των δικαιωμάτων μας εξ΄ αυτής.
Εάν αφήσουμε να μας ανατρέψουν το τελευταίο αυτό μετερίζι (ύστατο ΚΟΙΝΟ εθνικό χαρακτηριστικό) είμαστε άξιοι της μοίρας μας και καταδικασμένοι να σερνόμαστε λίγοι μέσα σε πολλούς.
Χαιρομαι πραγματικα αγαπητε IGGY που σε βαλαμε να διαβαζεις και να μελετας τοσα ομορφα ιστορικά κειμενα...
Ποσα πραγματα εμαθες...
Για την αρχαια γραφη με τα κεφαλαια που φαινεται να υποστηριζεις...
Για την Ελληνιστικη γραφη..
Για την Βυζαντινη γραφη κλπ....
Μιας και σε εχουμε βαλει στο τρυπακι να ψαχνεσαι...
Θα σου δωσω και κατι ακομα για προβληματισμό...
Για ψαξε ποιες ευρωπαικες λατινογενεις γλωσσες χρησιμοποιουν σήμερα διαφορους τονους και σημεια τονισμου.... ισως και περισπωμενες και γιατι άραγε;
Πραγματικα αν ξεχωρισεις τον προλογο σου το υπολοιπο κειμενο ομολογω οτι ειναι αρκετα ενδιαφερον κι αν μου δωσεις την πηγη μπορει να το βαλω...
Μου αρεσει να εχω και την αντιθετη γνωμη σε αναρτηση.
ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ
Υπογραφές για την προάσπιση της ελληνικής γλώσσας - ΜΥΣΤΙΚΑ ΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
http://mystikaperasmata.gr/index.php?option=com_petitions&view=petition&id=5
Δημοσίευση σχολίου