19 Φεβρουαρίου 2011

Απόψεις: Όταν οι... ανασφάλειες ενός ατόμου, γίνονται αιτία… ιστορικών παρεξηγήσεων.

Γράφει ο Δημήτρης Παπαγεωργίου.

Για το ζήτημα του “ντοκυμαντέρ” του ΣΚΑΙ 1821, έχουν ήδη χυθεί πολλοί τόνοι μελάνι. Για το εάν είναι ιστορικά ακριβές, για το ποιόν βολεύει η απόδοση της ιστορικής εκείνης περιόδου του λαού μας, υπό το πρίσμα της ρεπούσειας αντίληψης της ιστορίας και ούτω καθ' εξής. Για το εάν ήταν άγιοι ή όχι οι ήρωες του 1821 και για το εάν ακόμη και αν δεν ήταν άγιοι, εάν αγιοποιήθηκαν μέσω των θυσιών τους, στα μάτια τουλάχιστον των απογόνων τους.

Η δήθεν “αντικειμενική” θεώρηση της ιστορίας φαίνεται να πετυχαίνει ακριβώς το αντίθετο από αυτό που ήλπιζε. Αντί να κάνει τους Έλληνες “χλιαρούς” έναντι του γένους τους, προκαλεί ισχυρά αισθήματα αντιδράσεων. Αυτά όμως έχουν ήδη συζητηθεί. Αυτό που μας ενδιαφέρει στο σημερινό κείμενο, είναι τα απότοκα του συγκεκριμένου ντοκυμαντέρ και ιδιαίτερα η περίπτωση του ανθρώπου, που λόγω της προσωπικής του τάσης για “δημοσιότητα” μετατράπηκε σε επίκεντρο της ... σύγκρουσης αυτών που είναι υπέρ και αυτών που είναι κατά του ντοκυμαντέρ. Ο λόγος για τον συγγραφέα Πέτρο Τατσόπουλο. Το πρόσωπο του βρέθηκε στο επίκεντρο, όπως είπαμε μάλλον διότι αυτός επιλέχθηκε ως πρόσωπο από το κανάλι, για να προωθήσει την σειρά στα διάφορα lifestyle έντυπα. Πρέπει να ομολογήσω, ότι και εμένα προσωπικά η πρώτη μου επαφή με το “1821” ήταν μέσω μιας συνέντευξης που έδωσε ο κ. Τατσόπουλος σε ένα περιοδικό ευρείας κυκλοφορίας και στο οποίο έκανε μια περίληψη, του τρόπου με τον οποίο θα αντιμετωπιζόταν η σειρά.

Σαφώς και ο κ. Βερέμης έχει πολύ πιο σοβαρό και βαρύνοντα λόγο στο περιεχόμενό της. Όμως ήταν ο κ. Τατσόπουλος που επέλεξε να την προβάλλει και να την υπερασπιστεί δημοσίως. Ως εκ τούτου, δέχθηκε και τις αντιδράσεις μιας μεγάλης μερίδας του κόσμου. Κάτι λογικό και αναμενόμενο, για όποιον είναι διατεθειμένος να εκτεθεί στην δημόσια σφαίρα. Αντέδρασε όμως με τον πλέον προκλητικό τρόπο. Αντί να αντιμετωπίσει σιωπηρά, με επιχειρήματα ή ακόμη και με θυμό την όλη κατάσταση επεδόθη - μέσω της προσωπικής του σελίδας σε γνωστή ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης (facebook) σε μια άνευ προηγουμένου αλαζονική, σαρκαστική και γεμάτη προσβολή αντιμετώπιση οποιουδήποτε τολμούσε να του εκφράσει τις αντιρρήσεις του. Αντιθέτως με τα όσα ισχυρίζεται ο ίδιος είναι πλέον κοινό κτήμα όλων, ότι τέτοιες σελίδες κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι προσωπικός αλλά δημόσιος χώρος.

Το “αστείο” με τον Κολοκοτρώνη δεν ήταν το μοναδικό σφάλμα του κ. Τατσόπουλου. Προηγήθηκαν πολλά ακόμη. Ασύστολες προσβολές κατά όποιου δεν δέχεται τις θεωρήσεις του κ. Τατσόπουλου, ειρωνικοί διάλογοι ακόμη και με τον κ. Βαλλιανάτο περί ... λιωσίματος φασιστικών κατσαρίδων, όπου τις συναντάει και ούτω καθ' εξής. Οι διάλογοι υπάρχουν εδώ και καιρό στο διαδίκτυο. Όταν το θέμα πήρε διαστάσεις και ο κ. Τατσόπουλος συγκέντρωσε επάνω του την οργή ολόκληρης της ελληνικής κοινωνίας, αρχικά προσπάθησε να δικαιολογηθεί και μετά να αυτοθυματοποιηθεί, μέσω των καταγγελιών του για “απειλές” και ούτω καθ' εξής. Αυτό μπορεί να χαρακτηρίζει προσωπικά τον κ. Τατσόπουλο ως... φαφλατά, αφού από την μία είναι “κυνηγός” και το φωνάζει δυνατά, ενώ από την άλλη φοβάται και σπεύδει να καταγγείλει τις φοβίες του.

Αποτελεί όμως και μια από τις ατραπούς στις οποίες κινείται σήμερα το πολιτικά ορθό σύστημα. Μία κοινωνία ολόκληρη που αντέδρασε μεταβάλλεται σε “εν δυνάμη θύτης” ενός εγκλήματος που ποτέ δεν έχει γίνει. Γιατί αυτό ακριβώς κάνει το σύστημα. Μεταβάλλει όλους αυτούς που αντέδρασαν σε ... πιθανούς εγκληματίες. Στην προσπάθειά του ο κ. Τατσόπουλος να δείξει ότι έχει “υπερκομματική στήριξη” σε συνέντευξή του, ανέφερε ότι τον πήρε τηλέφωνο για συμπαράσταση ο κ. Αβραμόπουλος. Προφανώς ήθελε να περιθωριοποιήσει ακόμη περισσότερο αυτούς που αντιδρούσαν. Ο – Αρκάς μην το ξεχνάμε - κ. Αβραμόπουλος δέχτηκε σκληρή κριτική, χτες όταν κυκλοφόρησε το θέμα.

Έτσι από το γραφείο του, στάλθηκε το εξής μήνυμα, το οποίο αν μη τι άλλο εκθέτει τον κ. Τατσόπουλο ακόμη παραπάνω: «Πριν από δέκα ημέρες, ο κ. Αβραμόπουλος επικοινώνησε με τον κ. Τατσόπουλο τηλεφωνικά, με σκοπό να ενημερωθεί για κάποιες πτυχές των όσων δημόσια είχαν αναφερθεί σε πρωινή συζήτηση στον τηλεοπτικό σταθμό Σκάι. Στη συζήτηση διευκρινίστηκαν κάποια σημεία, που όπως διεπιστώθη, ήσαν αποτέλεσμα μιας προσωπικής αλληλογραφίας στο facebook και δεν αντανακλούσαν τις ιστορικές και επιστημονικές απόψεις του συγγραφέα. Και εκεί έκλεισε το θέμα».

Τα συμπεράσματα δικά σας!

elora.gr
από το Ηπειρος Ελλάς



Share

1 σχόλιο:

ΑΡΧΑΙΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ είπε...

Εάν το μοναδικό των επιχείρημα και ο μοναδικός των στόχος είναι η διαβολή των ηρωικών προσώπων και προτύπων του ελληνικού εθνικοαπελευθερωτικού κινήματος,τ ό τ ε και η μοναδική συνεπής κίνηση και αντίδραση των Ελλήνων είναι ο εμπτυσμός,η διακωμώδηση και διαπόμπευσή των.Είναι προκλητικότατο να καθυβρίζεται σε όλους τους τόνους και με όλα τα μέσα ένα από τα ιστορικότερα έθνη του πλανήτη μας και να μένουμε απρακτούντες και αδιαφορούντες.Υποτιμούμε τις ίδιες μας τις ιστορικές και πολιτισμικές καταβολές που αντεμάχοντο τόσο τη Δύση με όλα τα σημαινόμενά της όσο και την Ανατολή α λ λ ά κ α ι Άπω Ανατολή με τις δαιμονικές και βαρβαρικές,σκοταδιστικές πρακτικές των.

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.