29 Ιανουαρίου 2017

Πράξεις βάρβαρης κυβέρνησης και το μάθημα της Αντιγόνης

Γράφει ο Νίκος Λυγερός 

Όταν μια βάρβαρη κυβέρνηση δεν έχει τα κότσια να κάνει μια συνταγματική αλλαγή για να περάσει την ιδεολογία της, λειτουργεί με ύπουλο τρόπο και κάνει μερικές τυπικές αλλαγές σε αντικείμενα που φαινομενικά παρουσιάζονται ως μη σημαντικά όταν εξετάζονται σε τοπικό επίπεδο. Με αυτόν τον τρόπο μετατρέπει ένα καθεστώς χωρίς όμως να έρθει επίσημα σε αντιπαράθεση. Έτσι ακόμα και αν το Σύνταγμα της Ελλάδας δεν προβλέπει διαχωρισμό μεταξύ πολιτικής του κράτους και θρησκείας του κράτους, βλέπουμε όλο και περισσότερες ύπουλες κινήσεις που διαμορφώνουν διακριτικά μια κατάσταση, θεωρώντας ότι κανείς δεν θα καταλάβει τι γίνεται. 

Έτσι παραδείγματος χάρη, μια θρησκευτική εορτή που αποτελεί μια σχολική εορτή, μπορεί σιγά σιγά να μετατραπεί σε μια εκδήλωση μη υποχρεωτική για τους διδάσκοντες που τους επιτρέπει με έμμεσο τρόπο να μην πάνε στην εκκλησία. Η ευθύνη της επιλογής μεταβιβάζεται στον Διευθυντή και στον διδάσκοντα. Με αυτόν τον έμμεσο τρόπο δίνεται η εντύπωση ότι πρόκειται για μια ελεύθερη διαδικασία, ενώ στην ουσία είναι η κυβέρνηση που επιτρέπει ακόμα και την παραβίαση του ελληνικού Συντάγματος, αφού δεν το έχει τροποποιήσει. 

Με άλλα λόγια, η κυβέρνηση ποντάρει στο γεγονός ότι αυτοί που δεν θα αντιληφθούν ότι η εγκύκλιος του Υπουργού της ανατρέπει την ουσία του Συντάγματος, θα ακολουθήσουν αυτές τις οδηγίες, θεωρώντας μάλιστα ότι τους δίνεται μια επιλογή αφού δεν είναι υποχρεωτικό. Έχει ενδιαφέρον να συνειδητοποιήσουμε, ότι τα αυταρχικά καθεστώτα όπως το ναζιστικό, το σοβιετικό, το κεμαλικό, άρχισαν με τον ίδιο τρόπο τις πρώτες τους μεταρρυθμίσεις και μετά συνέχισαν γιατί δεν υπήρξε μεγάλη αντίσταση από τον λαό. Εδώ το πρόβλημα είναι ότι οι περισσότεροι Έλληνες αν δεν ασχολούνται με την εκπαίδευση, δεν μαθαίνουν όλα αυτά τα τερτίπια και θεωρούν ότι όλα λειτουργούν καλά με τα παιδιά τους δίχως να μάθουν ότι υπάρχει μια αλλοίωση των γνώσεών τους και των πιστεύω τους γιατί αυτά δεν ήξεραν πώς ήταν πριν. Έτσι η βαρβαρότητα μολύνει την ελευθερία.

πηγή 

Το μάθημα της Αντιγόνης

Το μάθημα της Αντιγόνης είναι από τους θεμελιακούς μύθους του Ελληνισμού και αποτελεί μια από τις κύριες αποδείξεις της αγάπης του για την ελευθερία. Το κείμενο του Σοφοκλή δεν είναι απλώς σοφό και παραδειγματικό είναι επίσης γραμμένο μ’ έναν τρόπο αριστουργηματικό και μ’ αυτήν την έννοια είναι παράδειγμα προς μίμηση για τον λογοτέχνη. Όσον αφορά στο φιλόλογο, ο λόγος του είναι διατυπωμένος με τέτοια σαφήνεια και έντεχνο τρόπο που είναι απόλαυση, η εξήγηση των συντακτικών δομών του και της σημασιολογίας. 

Έχουμε λοιπόν από την Αρχαιότητα, ένα κείμενο που έχει διαμορφώσει το είναι μας ως Έλληνες. Διότι μας δείχνει τα όρια της εξουσίας και την εμβέλεια της ουσίας. Μας εξηγεί με καλλιτεχνικό τρόπο αλλά ανθρώπινο, τη διαφορά που υπάρχει μεταξύ της αξίας και της αρχής, δηλαδή τα διαχρονικά στοιχεία της πρώτης και το αυθαίρετο της δεύτερης. Η αντιπαράθεση της Αντιγόνης με τον Κρέοντα δίνει έμφαση σε μια νομολογική έννοια: για τον Ελληνισμό ένας νόμος είναι νόμος μόνο και μόνο όταν είναι ανθρώπινος. Και αυτό δημιουργεί μια θεμελιακή διαφορά με τη ρωμαϊκή δικαιοσύνη, αφού αυτή εξηγεί ότι ακόμα και αν ο νόμος είναι σκληρός, παραμένει νόμος με το περίφημο: Dura lex, sed lex. Αυτό μάλιστα δείχνει ότι αν μια μέρα, κάποια κυβέρνηση προσπαθήσει να βγάλει από την ύλη του Ελληνισμού, το μάθημα της Αντιγόνης, να περιμένει για ισχυρή αντίσταση γιατί η απόπειρα της, θα θεωρηθεί από τον ελληνικό λαό ως απάνθρωπη. Διότι μόνο μια εξουσία ανάλογη αυτής του Κρέοντα, θα ήθελε να απαγορεύσει αυτό το μάθημα επειδή θα αμφισβητούσε την ίδια της την ύπαρξη ως αυταρχικό καθεστώς. Διότι το μεγαλείο της Αντιγόνης προέρχεται από τη συνέχεια του σεβασμού προς τον νεκρό, όποιος και να είναι αυτός, αφού το δικαίωμα ταφής είναι πιο ισχυρό από κάθε αυθαίρετο νόμο κάποιας βάρβαρης εξουσίας. Το μάθημα της Αντιγόνης είναι αγάπα τον Ελληνισμό γιατί ο Σοφοκλής κατάφερε να διατυπώσει ορθολογικά την αντίσταση του ελεύθερου ανθρώπου. 

πηγή 

Ο Νίκος Λυγερός είναι καθηγητής Γεωστρατηγικής

Διαβάστε επίσης: 

Ο άθλος της απελευθέρωσης 

- Τα πράγματα είναι πιο δύσκολα απ’ ό,τι νομίζεις

- Τι εννοείς;
- Οι απελευθερώσεις δεν γίνονται από τους ντόπιους.
- Γιατί;
- Η συνήθεια σκοτώνει τη σκέψη και ειδικά την ελεύθερη.
- Και συνηθίζουν τη σκλαβοσύνη τους.
- Έχει γίνει η ζωή τους και δεν αλλάζουν.
- Μα γιατί;
- Διότι δεν ξέρουν τι σημαίνει ελευθερία και απελευθέρωση.
- Μα τότε πώς απελευθερώνονται;
- Από τους άλλους.
- Ποιους άλλους;
- Αυτούς που ξέρουν για την ελευθερία.
- Ελεύθεροι που ήρθαν να σώσουν τους σκλαβωμένους.
- Εξωτερικός παράγοντας.
- Που δεν ανέχεται τη σκλαβιά ως καθεστώς..
- Αυτό δεν προκαλεί συγκρούσεις;
- Ναι πάντα.
- Λόγω ραγιαδισμού.
- Και αδράνειας.
- Συνεχίζουν αυτό που ξέρουν.
- Και το άγνωστο τους φοβίζει.
- Πρέπει να πεισθούν λοιπόν.
- Εδώ είναι το πρόβλημα.
- Ο άθλος. 


πηγή 

Γιατί να είσαι πάντα σκλάβος; 

- Γιατί να είσαι πάντα σκλάβος;
- Μα δεν νιώθω πάντα σκλάβος.
- Και αυτός ο ξένος ζυγός;
- Γεννήθηκα με αυτόν.
- Και θα πεθάνεις με αυτόν;
- Με αυτόν ζω.
- Με αυτόν υπάρχεις.
- Δεν βλέπω τη διαφορά.
- Εδώ είναι η ουσία.
- Και η αλλαγή για μένα;
- Τα πάντα.
- Δεν σε καταλαβαίνω, δεν είμαι ιππότης.
- Μπορείς να γίνεις όμως Υπηρέτης της Ανθρωπότητας.
- Πώς;
- Πρέπει πρώτα να είσαι ελεύθερος.
- Αφού έτσι νιώθω.
- Τα πρώτα κατεχόμενα που πρέπει να απελευθερώσεις είναι του μυαλού σου.
- Και πώς να γίνει αυτό.
- Θα πρέπει πρώτα να υποφέρεις.
- Μα γιατί;
- Διότι σου έχουν μάθει να είσαι υποχρεωτικά ευτυχισμένος.
- Υποχρεωτικά;
- Ναι. Σκέψου αν είσαι χαρούμενος.
- Ποτέ.
- Μετά θα είσαι. 


πηγή

Ενάντια στον ραγιαδισμό 

- Μα είναι δυνατόν να τους μάθεις αυτό;
- Είναι μικροί άνθρωποι δεν είναι μόνο παιδιά!
- Άνθρωποι πέντε χρονών!
- Τότε ο Mozart έγραφε ήδη συμφωνία.
- Μα δεν είναι Mozart!
- Μπορεί εσύ να μην είσαι...
- Τι εννοείς;
- Μη γενικεύεις τα πάντα.
- Θέλεις να τους μάθεις να είναι ελεύθεροι;
- Είναι πιο εύκολο τώρα.
- Επειδή είναι μικροί.
- Επειδή δεν πρόλαβε να τους αρπάξει η βαρβαρότητα.
- Θα τους μάθεις ν' αντιστέκονται;
- Θα το κάνουν με τις γνώσεις που θα αποκτήσουν.
- Τι περιμένεις;
- Τα πάντα.
- Μα δεν ξέρουν τι είναι Υπηρέτης.
- Ξέρουν τον Χριστό.
- Και τι σημαίνει αυτό;
- Έχουν παράδειγμα αντίστασης.
- Και Σταύρωσης.
- Μην ξεχνάς την Ανάσταση.
- Εδώ στα Κατεχόμενα, ποιος την θυμάται;
- Οι πιστοί.
- Είναι τόσο λίγοι.
- Αυτούς θα αλλάξουμε.

 πηγή



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.