18 Σεπτεμβρίου 2016
Γιατί και σε τι πιστεύουμε (Για την σημερινή Θεία Λειτουργία)
Του Αρχιμανδρίτη Χρυσοστομου Χρυσόπουλου
Κυριακή σήμερα μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού και το αποστολικό ανάγνωσμα θα (πρέπει να) μας προβληματίσει γιατί υπήρξε Γολγοθάς, γιατί σταυρώθηκε ο Χριστός, πού αποσκοπούσε η θυσία Του.
Ο Κύριος ότι έκανε, δεν ήταν για προσωπική Του δόξα και απόλαυση. Ο άνθρωπος ήταν η μέριμνά του και ο ουσιαστικός αποδέκτης των λόγων Του και των πράξεών Του.
Το σχέδιο του Τριαδικού Θεού ήταν να πάψουν ακόμα και οι ανθρωποθυσίες και να πιστέψει η ανθρωπότητα στην αξία της θυσίας του Ιησού. Να σταματήσει επιτέλους στη θεοποίηση κάθε τι που του φαίνονταν παράξενο και να λατρέψει τον Κύριο της δόξης. Εκείνον που δε διδάσκει μόνο, αλλά και πράττει ∙ που δεν απαιτεί απλά, αλλά και χαρίζεται. Ένας είναι ο όρος, η πίστη! Πώς άλλωστε θ΄ αποδεχθούμε κάτι που δεν έχουμε πιστέψει;
Όσο πιο βαθειά, ειλικρινή και σταθερή είναι η πίστη μας, τόση είναι και η βεβαιότητα ότι θα κερδίσουμε στην πάλη μας με τον πειρασμό. Δε θ’ απολαύσουμε αγαθά ως ανταπόδοση των όσων κάνουμε, αλλά θ’ αντιμετωπίσουμε με νηφαλιότητα και με σθένος τα δύσκολα της ζωής και τ’ άσχημα της βιωτής, λόγω πίστης. Πιστεύουμε όχι μοιρολατρικά, πατροπαράδοτα και φοβικά. Με άνεση επιλογών προχωράμε, με ικανότητες που αποκτούμε λόγω πίστης ανακαλύπτουμε το εφαλτήριο για να κάνουμε άλματα πρωτοβουλιών, επιτυχιών, αγιότητας.
Πρέπει να προσέξουμε γιατί και σε τι πιστεύουμε. Η ποιότητα της πίστης μας δεν κρίνεται στην ποσότητα των προσφερόμενων, αλλά από την αγνότητα των προθέσεων και την σκοπιμότητα των πράξεών μας. Δεν πιστεύουμε στα αντικείμενα αν και είναι ή φαίνονται ιερά, όμορφα ή χρήσιμα . Άρα, από μέσα που είναι, δεν πρέπει να γίνονται όροι. Είναι ανεξήγητη η «λατρεία» που επιδεικνύουν οι χριστιανοί του σήμερα στον Αγιασμό παρά στον αγιάζοντα το νερό Χριστό. Πιο πολύ μέριμνα έχουν για τον αριθμό των κεριών που ανάβουν, παρά η γνώση και η τελική μίμηση του συμβολισμού τους. Αμέτρητα είναι τα παραδείγματα που καταλήγουν στην διαστροφή της πίστης, έως και παρεξήγησης. Κάθε λόγος κατήχησης και διόρθωσης όχι απλά πέφτει στο κενό, αλλά και καταδικάζεται ως καινοτόμος. Η τυπολαγνεία στο έπακρο.
Η Εκκλησία επιμένει να καταθέτει την άποψή Της ότι η πίστη δεν είναι απλή και αφηρημένη έννοια, ούτε και προσφέρει το δικαίωμα επιλογής πώς, πού και πότε θα την εκφράζουμε. Ο εκκλησιαστικός λόγος θα τονίζει πάντα ότι πρέπει να πιστεύουμε αληθινά, έμπρακτα και ουσιαστικά. Τα εξωτερικά στοιχεία είναι καλά για να κατανοήσουμε τα γενόμενα, είναι τύποι που πρέπει να μάθουμε τον συμβολισμό τους, αλλά οφείλουμε και να προχωρήσουμε στην ουσία τους. Δεν είναι σίγουρα όροι πίστης και πολύ περισσότερο σωτηρίας.
Ο Χριστός στον Σταυρό επάνω (την ύψωσή του που θυμηθήκαμε προ ημερών) δεν ανέβηκε για να καλύψει κάποιο υπαρξιακό Του κενό και να το ντύσει με δημοσιότητα. Δεν τα είχε ανάγκη, είναι κοσμικά ακόμα και εφάμαρτα. Ο Τίμιος Σταυρός λειτουργεί ως μαγνήτης για να ελκύσει την κοινωνία, που μπορεί να σταυρώνεται αλλά διατηρεί την άνεση να ανασταίνεται. Με το Θείο Πάθος αποκτήσαμε το δικαίωμα να απαλλαγούμε από τα πάθη μας και τα λάθη μας, με πίστη θα σωθούμε και με αγάπη θα επιβιώσουμε.
dogma.gr
το είδαμε ΕΔΩ
Κυριακή σήμερα μετά την Ύψωση του Τιμίου Σταυρού και το αποστολικό ανάγνωσμα θα (πρέπει να) μας προβληματίσει γιατί υπήρξε Γολγοθάς, γιατί σταυρώθηκε ο Χριστός, πού αποσκοπούσε η θυσία Του.
Ο Κύριος ότι έκανε, δεν ήταν για προσωπική Του δόξα και απόλαυση. Ο άνθρωπος ήταν η μέριμνά του και ο ουσιαστικός αποδέκτης των λόγων Του και των πράξεών Του.
Το σχέδιο του Τριαδικού Θεού ήταν να πάψουν ακόμα και οι ανθρωποθυσίες και να πιστέψει η ανθρωπότητα στην αξία της θυσίας του Ιησού. Να σταματήσει επιτέλους στη θεοποίηση κάθε τι που του φαίνονταν παράξενο και να λατρέψει τον Κύριο της δόξης. Εκείνον που δε διδάσκει μόνο, αλλά και πράττει ∙ που δεν απαιτεί απλά, αλλά και χαρίζεται. Ένας είναι ο όρος, η πίστη! Πώς άλλωστε θ΄ αποδεχθούμε κάτι που δεν έχουμε πιστέψει;
Όσο πιο βαθειά, ειλικρινή και σταθερή είναι η πίστη μας, τόση είναι και η βεβαιότητα ότι θα κερδίσουμε στην πάλη μας με τον πειρασμό. Δε θ’ απολαύσουμε αγαθά ως ανταπόδοση των όσων κάνουμε, αλλά θ’ αντιμετωπίσουμε με νηφαλιότητα και με σθένος τα δύσκολα της ζωής και τ’ άσχημα της βιωτής, λόγω πίστης. Πιστεύουμε όχι μοιρολατρικά, πατροπαράδοτα και φοβικά. Με άνεση επιλογών προχωράμε, με ικανότητες που αποκτούμε λόγω πίστης ανακαλύπτουμε το εφαλτήριο για να κάνουμε άλματα πρωτοβουλιών, επιτυχιών, αγιότητας.
Πρέπει να προσέξουμε γιατί και σε τι πιστεύουμε. Η ποιότητα της πίστης μας δεν κρίνεται στην ποσότητα των προσφερόμενων, αλλά από την αγνότητα των προθέσεων και την σκοπιμότητα των πράξεών μας. Δεν πιστεύουμε στα αντικείμενα αν και είναι ή φαίνονται ιερά, όμορφα ή χρήσιμα . Άρα, από μέσα που είναι, δεν πρέπει να γίνονται όροι. Είναι ανεξήγητη η «λατρεία» που επιδεικνύουν οι χριστιανοί του σήμερα στον Αγιασμό παρά στον αγιάζοντα το νερό Χριστό. Πιο πολύ μέριμνα έχουν για τον αριθμό των κεριών που ανάβουν, παρά η γνώση και η τελική μίμηση του συμβολισμού τους. Αμέτρητα είναι τα παραδείγματα που καταλήγουν στην διαστροφή της πίστης, έως και παρεξήγησης. Κάθε λόγος κατήχησης και διόρθωσης όχι απλά πέφτει στο κενό, αλλά και καταδικάζεται ως καινοτόμος. Η τυπολαγνεία στο έπακρο.
Η Εκκλησία επιμένει να καταθέτει την άποψή Της ότι η πίστη δεν είναι απλή και αφηρημένη έννοια, ούτε και προσφέρει το δικαίωμα επιλογής πώς, πού και πότε θα την εκφράζουμε. Ο εκκλησιαστικός λόγος θα τονίζει πάντα ότι πρέπει να πιστεύουμε αληθινά, έμπρακτα και ουσιαστικά. Τα εξωτερικά στοιχεία είναι καλά για να κατανοήσουμε τα γενόμενα, είναι τύποι που πρέπει να μάθουμε τον συμβολισμό τους, αλλά οφείλουμε και να προχωρήσουμε στην ουσία τους. Δεν είναι σίγουρα όροι πίστης και πολύ περισσότερο σωτηρίας.
Ο Χριστός στον Σταυρό επάνω (την ύψωσή του που θυμηθήκαμε προ ημερών) δεν ανέβηκε για να καλύψει κάποιο υπαρξιακό Του κενό και να το ντύσει με δημοσιότητα. Δεν τα είχε ανάγκη, είναι κοσμικά ακόμα και εφάμαρτα. Ο Τίμιος Σταυρός λειτουργεί ως μαγνήτης για να ελκύσει την κοινωνία, που μπορεί να σταυρώνεται αλλά διατηρεί την άνεση να ανασταίνεται. Με το Θείο Πάθος αποκτήσαμε το δικαίωμα να απαλλαγούμε από τα πάθη μας και τα λάθη μας, με πίστη θα σωθούμε και με αγάπη θα επιβιώσουμε.
dogma.gr
το είδαμε ΕΔΩ
Κατηγορία Θέματος
Θέματα Παιδείας,
Θρησκευτικά θέματα,
Κοινωνικά θέματα,
Λόγος Ορθοδοξίας
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου