29 Νοεμβρίου 2014

¨Σαλευθήτωσαν τὰ θεμέλια τῆς γῆς¨ και του Φαναρίου;

Γράφει ο Δρ Κωνσταντίνος Βαρδάκας 

Επειδή μας τόνισαν τις προηγούμενες μέρες ότι η συνάντηση Πάπα –Οικουμενικού Πατριάρχη θα είναι ΠΆΣΧΑ και ημείς τους ¨αφιερώνουμε¨ την Καταβασία  του ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΥ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ (Τω Αγίω και Μεγάλω Σαββάτο)

¨Ἔκστηθι φρίττων οὐρανέ, καὶ σαλευθήτωσαν τὰ θεμέλια τῆς γῆς, ἰδοὺ γὰρ ἐν νεκροῖς λογίζεται, ὁ ἐν ὑψίστοις οἰκῶν, καὶ τάφω σμικρῶ ξενοδοχεῖται, ὃν Παῖδες εὐλογεῖτε, Ἱερεῖς ἀνυμνεῖτε, λαὸς ὑπερυψοῦτε, εἰς πάντας τοὺς αἰῶνας.¨

Και πώς να μην είναι ¨Πάσχα¨ όταν πρόκειται από εδώ και πέρα να ζήσουμε ανατρεπτικά  ιστορικά γεγονότα;

Αυτό μας τονίζει και ο Οικουμενικός μας Πατριάρχης…

Στην επίσκεψη του Πάπα Φραγκίσκου στο Φανάρι και στην πορεία των χριστιανών προς την ένωση, αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος σε συνέντευξή του στην εφημερίδα των Ιταλών καθολικών επισκόπων «Λ'Αβενίρε».

«Η μύχια οικειότητα που αισθανθήκαμε με τον Πάπα Φραγκίσκο, από τη στιγμή της εκλογής του, αποτελεί χωρίς αμφιβολία ένα νέο έναυσμα για την πορεία προς την ενότητα. Η νέα προοπτική που ο Πάπας Φραγκίσκος δίνει στο αξίωμα του Επισκόπου της Ρώμης, στη συνοδικότητα για τη διοίκηση της Εκκλησίας, είναι πολύτιμα στοιχεία για την Ανατολή, που παρακολουθεί με ιδιαίτερη προσοχή αυτές τις αλλαγές. Έτσι λοιπόν και αυτή η συνάντηση διανοίγει μια νέα προοπτική στον διάλογο καθολικών και ορθοδόξων, χωρίς την προσκόλληση σε σχήματα του παρελθόντος, αλλά εξαγνισμένη στο φως του Ευαγγελίου και της Παράδοσης της Εκκλησίας».

«ακόμη μια φορά η Εκκλησία πρέπει να επανααποκαλυφθεί πέραν των ανθρωπίνων σχημάτων στα οποία συχνά περιορίζεται και να επανοικειοποιηθεί την ζωή εν Χριστώ…..

Σε αυτή την προοπτική η πρώτη χιλιετία υποδεικνύει στην Εκκλησία εκείνη την "εν Χριστώ ζωή" προς την ενότητα των τέκνων της. Η πρώτη χιλιετία της Εκκλησίας βίωσε εις βάθος την ενότητα, ενώ ήταν απολύτως άγνωστη η ιδέα της Ένωσης».
 http://www.romfea.gr/index.php Παρασκευή, 28 Νοεμβρίου 2014

Για να μην αναφερθούμε αν το Πρωτείο του Πάπα συνάδει με τις υποσχέσεις συνοδικότητας που εκπέμπει ο προαναφερθείς λόγος του Οικουμενικού μας;

Θα περιοριστούμε σε δύο κορυφαίες επισημάνσεις που εξεπορεύθησαν μέσα από αυτή την συνέντευξη.

¨χωρίς την προσκόλληση σε σχήματα του παρελθόντος¨ και ¨η πρώτη χιλιετία υποδεικνύει στην Εκκλησία εκείνη την "εν Χριστώ ζωή" προς την ενότητα των τέκνων της.¨

Φυσικά στην πρώτη χιλιετία δεν ζούσαν ούτε στηλίτευαν με την πύρινη Ορθόδοξη Ρομφαία τους οι  νοητοί Αστέρες της Ορθοπραξίας της καθ ημάς Ανατολής βλ. Γρηγόριος ο Παλαμάς, Μάρκος Ευγενικός, Γεννάδιος, ο Άγιος Νικόδημος, ο Πατρο-Κοσμάς, ο Άγιος Μακάριος Κορίνθου, ο Άγιος Νεκτάριος, ο Γέροντας Φιλόθεος Ζερβάκος, Ιωακείμ Τσαλίκης, Παίσιος, Αμβρόσιος Δάδιας και τόσοι μα τόσοι πολλοί άλλοι.

Να ξεχάσουμε λοιπόν και το μαρτυρικό αίμα του Αγίου Μάρτυρος Κοσμά του ΠΡΩΤΟΥ και των συν αυτώ αναιρεθέντων επί Λατινόφρονος Πατριάρχου Βέκκου για να  να κάνουμε τελικά  το χατίρι σε κάποιους να ξεκολλήσουμε επιτέλους από τα σχήματα του παρελθόντος;

Αν λοιπόν και εμείς αισθανόμαστε μύχια οικειότητα με τον σημερινό Πάπα καλόν θα ήταν όλους αυτούς που έδωσαν ματωμένη ομολογία Ορθοδοξίας να τους  λησμονήσουμε και να μην ασχολούμαστε καθόλου  μαζί τους για να μπορέσουμε να βιώσουμε την ¨καινοφανή πασχαλιά του Φαναρίου¨;

ΜΗ ΓΕΝΟΙΤΟ
¨Ούκ έγνωσαν, ουδέ συνήκαν, εν σκότει διαπορεύονται, σαλευθήτωσαν πάντα τα θεμέλια της γης. ¨Ψαλμός ΠΑ΄. 81 του προφήτου και Βασιλέως Δαυίδ.

Γιατί λοιπόν σαλευθήτωσαν;
¨Γιά τους ακοινωνήτους και αιρετικούς οι Ιεροί Κανόνες, ενδεικτικώς, ορίζουν τα εξής Όποιος συμπροσεύχεται με ακοινώνητο, ακόμη και μέσα σε ένα σπίτι, ας αφορίζεται (10ος Αποστολικός). Επίσκοπος ή Πρεσβύτερος ή Διάκονος εάν συμπροσευχήθηκε μόνο με αιρετικούς, ας αφορίζεται. Αν όμως επέτρεψε σ’ αυτούς να κάνουν κάτι (να ιερουργήσουν) ως κληρικοί, ας καθαιρείται (45ος Αποστολικός). Να μην επιτρέπεται στους αιρετικούς να εισέρχωνται στον οίκο του Θεού, εφ’ όσον επιμένουν στην αίρεσι (6ος Κανών της εν Λαοδικεία Συνόδου).

Όσο για τις συμπροσευχές με τους αλλοθρήσκους οι Ιεροί Κανόνες διατάσσουν τα εξής:

Όποιος Επίσκοπος, ή Πρεσβύτερος, ή Διάκονος, ή γενικά από τον κατάλογο των Κληρικών, νηστεύει με τους Ιουδαίους, ή εορτάζει μαζί τους, ή δέχεται από αυτούς τα της εορτής των (δηλ. άζυμα) ή κάτι παρόμοιο ας καθαιρείται. Αν δε είναι λαικός, ας αφορίζεται (7ος και 70ος Αποστολικός, 37ος και 38ος Κανών της εν Λαοδικεία Συνόδου). Δεν πρέπει με τους εθνικούς (ειδωλολάτρες) να συνεορτάζουμε και να κοινωνούμε με την αθεότητα τους (39ος Κανών της εν Λαοδικεία Συνόδου). Και, αν κάποιος Χριστιανός μεταφέρει  λάδι σε ιερό εθνών (μη χριστιανικό ναό), ή σε συναγωγή Ιουδαίων, στις γιορτές τους, ή ανάβει λυχνάρια, ας αφορίζεται (71ος Αποστολικός).

Μετά την δειγματοληπτική παράθεση των ως άνω Ιερών Κανόνων είναι προφανές το τι πρέπει και τι δεν επιτρέπεται να γίνεται μέσα στον εκκλησιαστικό χώρο.¨
http://www.pentapostagma.gr/Posted: Νοεμβρίου 27, 2014 at 2:18 μμ 

Μάλλον ο Μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κ. κ Σεραφείμ ήταν ¨γραφικός και παράδοξος¨ μπροστά στο ¨μεγαλείο¨ της προαναγγελθείσης αγάπης του παρεξηγημένου ¨ ἵνα ὦσιν ἓν¨;;;; 

Αρνητική απάντηση του Αρχιεπισκόπου κ. Σεραφείμ προς Πάπα

Αγιώτατε,

Επικοινωνούμεν μεθ' Υμών εξ αφορμής της Υμετέρας προσκλήσεως την οποίαν απηυθύνατε εις ημάς προκειμένου όπως αποστείλωμεν «αδελφικόν απεσταλμένον» εκ της Εκκλησίας ημών ίνα συμμετάσχη εις την ειδικήν Συνέλευσιν των Επισκόπων της καθ' Υμάς Εκκλησίας, συνερχομένην εν Ρώμη από 28.11 έως 14.12.1991, με θέμα «ο επανευαγγελισμός της Ευρώπης»…………….. 

Όθεν η Εκκλησία της Ελλάδος, τασσομένη αλληλέγγυος μετά των αδελφών αυτής Ορθοδόξων Εκκλησιών, δεν θα μετάσχη εις την προσεχή Συνέλευσιν της Ρωμαιοκαθολικής Συνόδου των Επισκόπων με την πεποίθησιν ότι η απουσία αύτη θα είναι απείρως ευγλωττοτέρα απ' ό,τι θα ηδύνατο να αναπτύξη εντός πενταλέπτου ο «αδελφικός απεσταλμένος» Αυτής. 
Μετ' αδελφικών ασπασμών
†Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Σεραφείμ 
Εκδόσεις "Βρυέννιος"http://www.impantokratoros.gr/C37301AC.el.aspx

Ότι και να πούμε ημείς αυτό που σκέπτονται θα γίνει…
Ο πιστός λαός θα συνεχίσει να εύχεται καρδιακά υπέρ του Θείου Φωτισμού των Πνευματικών Ταγών του ακριβώς γιατί η ¨βιωματική Θεολογία των απλών και ταπεινών¨ γνωρίζει ότι στα βαθύτερα και ¨πολυτελέστατα¨ διαμερίσματα της κόλασης υπάρχει το αδιαχώρητο από αιρετικούς. 

Μπορεί το ρήγμα της Ανατολίας που σχετίζεται με την σεισμογενή περιοχή της Κωνσταντινούπολης αλλά και το Ελληνικό Τόξο, τμήμα του ορίου επαφής και σύγκλισης της αφρικανικής με την ευρασιατική λιθοσφαιρική πλάκα σχετιζόμενο με το  περι-Αδριατικό τόξο και την Πλάκα της Απουλίας ( σεισμογενής περιοχή Ιταλίας) να έχουν ευαισθητοποιηθεί πρόσφατα και να σαλεύουν τα θεμέλια της γης…

Όμως το Οικουμενικό Πατριαρχείο μας και η βιωματική Θεογνωσία της Ορθοπραξίας  θα αντέξουν τελικά στα πνευματικά τραντάγματα λόγω των γεωπολιτικών ανακατατάξεων που βιώνουμε όλοι  τα τωρινά και τα επέκεινα.

Πατέρες εύχεστε ο ΑΓΙΟΣ ΤΡΙΑΔΙΚΟΣ  ΘΕΟΣ  να βγάλει από τα αδιέξοδα ολάκερη την καταδυναστευόμενη πλάση του.

Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.