16 Μαρτίου 2014

Το παράδοξο διάγραμμα των social media.

Τα τελευταία χρόνια, αδιαμφισβήτητα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αναβαθμίσει σε τεράστιο βαθμό τον ρόλο τους στη καθημερινότητα των χρηστών τους. Στα αρχικά τους στάδια, τόσο το Facebook όσο και τα υπόλοιπα, λιγότερο γνωστά, social media, επικεντρώνονταν στη διαδικτυακή επαφή μεταξύ των χρηστών τους.  

Ωστόσο, η εκτόξευση του ...αριθμού των λογαριασμών ουσιαστικά τα ανάγκασε να αναδιαμορφώσουν το ρόλο τους στη κοινωνική ζωή. Πέρα από τον αρχικό τους ρόλο, πλέον έχουν αναλάβει και την ιδιότητα του… πληροφοριοδότη.

Η πιο χαρακτηριστική απόδειξη μπορεί να συναντηθεί στην αρχική σελίδα του Facebook.

Το News feed, ή αλλιώς «Ροή ειδήσεων», που εμφανίζεται στο πάνω μέρος της σελίδας δείχνει ξεκάθαρα το νέο ρόλο των social media. Κάθε εφημερίδα, περιοδικό, ιστοσελίδα έχει και το δικό της προφίλ. Αντίστοιχα, κάθε χρήστης επιλέγει αυτά που του αρέσουν και τα τοποθετεί στο «News Feed» του, διαμορφώνοντας έτσι το τρόπο που θα πληροφορείται για την επικαιρότητα.

Έχοντας αυτά ως δεδομένα, αν κάποιος δει ένα συγκεκριμένο άρθρο να εμφανίζεται συχνά κοινοποιημένο στην αρχική του σελίδα, θα πρέπει να συμπεράνει πως πρόκειται για ένα πολυδιαβασμένο και πολυσυζητημένο κείμενο. Το παράδοξο στοιχείο των social media όμως, έρχεται να εναντιωθεί με αυτή τη προφανή και λογική αλληλουχία σκέψεων.

Σε αντίθεση με όσα υποθέτουμε, οι πολλές κοινοποιήσεις που μπορεί να έχει ένα άρθρο, δεν σχετίζονται καθόλου με την αναγνωσιμότητα του.

Σύμφωνα με στατιστικές μελέτες, οι χρήστες του Facebook και του Twitter, δεν… λογαριάζουν καθόλου τις κοινοποιήσεις των φίλων τους. Η επιλογή τους για την ανάγνωση ενός άρθρου στηρίζεται καθαρά στη προσωπική επιλογή. Οι οκτώ κοινοποιήσεις και το ένα tweet που αντιστοιχούν, όπως στηρίζει η έρευνα σε 100 «χτυπήματα», δεν επηρεάζουν σχεδόν καθόλου τη συνολική επισκεψιμότητα του άρθρου.

 Σε σύνολο 10.000 άρθρων με μεγάλο αριθμό κοινοποιήσεων, παρατηρούνται μικρά ποσοστά αναγνωσιμότητας. Φυσικά, υπάρχουν άρθρα που συνδυάζουν πολλές κοινοποιήσεις και πολλά χτυπήματα. Τα «πετυχημένα» κείμενα που καταφέρνουν να κερδίσουν τις εντυπώσεις ξεχωρίζουν σε κάθε τομέα. Από την άλλη, τα περισσότερα κείμενα αν και έχουν κοινοποιηθεί, δεν έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον αρκετών χρηστών. Αυτό το στοιχείο διαμορφώνει και το διάγραμμα που ακολουθεί.

Είναι εμφανές το στοιχείο που διαχωρίζει τις κοινοποιήσεις από τα «χτυπήματα». Αρθρα με λίγες κοινοποιήσεις εμφανίζονται να έχουν αρκετά μεγάλα ποσοστά επισκεψιμότητας.
Αντιθέτως, ελάχιστα άρθρα συνδυάζουν και χτυπήματα και κοινοποιήσεις.

Οι χρήστες των social media, όπως φαίνεται, επικεντρώνονται στην ανάγνωση και όχι στη διάδοση, κάτι που έρχεται να εναντιωθεί με τα βασικά χαρακτηριστικά των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, που στηρίζονται στο κομμάτι της αυτοπροβολής σε αρκετά μεγάλο βαθμό.

Η διαφήμιση όμως στο internet και στα social media όλα δείχνουν ότι έχει τεράστιο δρόμο ανάπτυξης μπροστά της με ότι αυτό συνεπάγεται για την επιχειρηματικότητα του σήμερα και του αύριο.

Πηγή: techit.gr
το είδαμε ΕΔΩ



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.