13 Αυγούστου 2020

Η κατάργηση των… μυθών

Προσφάτως, χιλιάδες διαδηλωτές στο Βερολίνο διαδήλωσαν κατά των περιορισμών της ατομικής ελευθερίας, καθώς και της επιβολής της μάσκας στον δημόσιο χώρο λόγω της πανδημίας. Ο σκοπός, το πνεύμα και η ουσία της ογκώδους διαδήλωσης ήταν μάλλον φιλοσοφικό απτόμενο του δικαιώματος της «ελεύθερης επιλογής».

Από τον Αλκιβιάδη Κ. Κεφαλά*

Πράγματι, οι προβληματισμοί που θέτουν οι προηγμένες ευρωπαϊκές κοινωνίες συνοψίζονται στην υπαρξιακή επιλογή μεταξύ «ασφάλειας» και «ελευθερίας», επειδή η υπακοή συνεπάγεται όχι μόνο τον περιορισμό των δημοκρατικών ελευθεριών, αλλά και την απεχθή πρακτική του να αποφασίζει κάποιος άλλος για τη ζωή των ατόμων. Σε μία ουτοπική κοινωνία δεν θα υφίσταντο υπαρξιακά προβλήματα επιλογής, επειδή οι διοικούμενοι θα μεριμνούσαν για να προστατεύσουν πρώτα τους άλλους και μετά τον εαυτό τους. Οι διοικούντες επίσης δεν θα χρησιμοποιούσαν τα μέσα ηλεκτρονικής επικοινωνίας για να διασπείρουν τον ιό της φοβίας, επειδή φοβισμένοι λαοί και άνθρωποι εξαφανίζονται βιολογικά.

Μέσα στο πλαίσιο των γεγονότων και της πανδημίας ο ελληνικός λαός δεν φαίνεται να διακατέχεται από τέτοιου είδους υπαρξιακές ανησυχίες. Ουδεμία αντίδραση, δικαιολογημένη ή αδικαιολόγητη, υπήρξε στην Ελλάδα. Αυτή η κοινωνική συμπεριφορά ήταν και η αναμενόμενη επειδή ομοίως οι Έλληνες δεν αντέδρασαν ούτε όταν τους επιβλήθηκαν τα Μνημόνια ή ακόμα όταν η συγκυβέρνηση Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ δήμευσε την περιουσία τους μέσω του ΕΝΦΙΑ, μετατρέποντάς τους εν μια νυκτί από ιδιοκτήτες σε ενοικιαστές, ή όταν εξαΰλωσε τις συντάξεις τους μέσω του καταστροφικού PSI.

Επίσης, o ελληνικός λαός όχι μόνο «εποίησε τη νήσσα» όταν ο Τσίπρας μετέτρεψε το ΟΧΙ του δημοψηφίσματος σε ΝΑΙ, τουναντίον μέσω της εκλογικής διαδικασίας τον επανέφερε στην εξουσία. Ουδεμία πολιτική αντίδραση υπήρξε επίσης κατά τον δίμηνο εγκλεισμό των πολιτών στα σπίτια τους από την κυβέρνηση της Ν.Δ., αλλά ούτε και οι θρησκευόμενοι πολίτες ή η Εκκλησία διαμαρτυρήθηκαν επειδή πρώτη φορά στην ελληνική Ιστορία δεν έγινε η Ανάσταση.

Η υπακοή στην εξουσία και ο φόβος του προστίμου των 150 ευρώ ήταν οι κυρίαρχες δυνάμεις. Μετακινούμενος πολίτης από την Αθήνα στη Μαλακάσα το βράδυ της Αναστάσεως δήλωσε χαρακτηριστικά ότι δεν συνάντησε ούτε ένα αυτοκίνητο στον δρόμο. Σήμερα, τέσσερις μήνες μετά τον εγκλεισμό, η ίδια κοινωνία συμπεριφέρεται εκ νέου ακραία επειδή οι πολίτες είτε θα είναι υπερβολικά φοβισμένοι είτε θα είναι παγερά αδιάφοροι εάν θα προκαλέσουν κοινωνικά προβλήματα με την ανεύθυνη συμπεριφορά τους.

Είναι αξιοπερίεργη και μη ερμηνεύσιμη διά της λογικής η εικόνα μεμονωμένων πολιτών που μετακινούνται στον δρόμο ή στα αυτοκίνητά τους φορώντας μάσκες, ενώ ανάγονται στον χώρο της Ψυχιατρικής οι ολονύκτιες συγκεντρώσεις σε βίλες ή σε κέντρα διασκεδάσεως πολυπληθών ομάδων.

Οι τελευταίοι μάλλον δεν μιμούνται τους διαδηλωτές του Βερολίνου επειδή δεν έχουν υπαρξιακές και φιλοσοφικές ανησυχίες περί «ελεύθερης βούλησης και καταναγκασμού», αλλά μάλλον επειδή θέλουν να ικανοποιήσουν τα πλέον χυδαία ένστικτά τους, μαζί με το αίσθημα του ατομισμού και της αντικοινωνικότητας που χαρακτηρίζει τη νεοελληνική κοινωνία.

Μέσω των ολονύκτιων πάρτι αυτήν την εποχή δηλώνουν «αντίσταση» στο σύστημα επειδή χρησιμοποιούν τετραφωνικά ηλεκτρονικά συστήματα, με τη μουσική να εκπέμπεται στο μέγιστο της έντασής της, με άυπνους γείτονες σε απόσταση χιλιομέτρων και βεβαίως χωρίς την επέμβαση της Αστυνομίας, αν οι διασκεδάζοντες κανίβαλοι είναι «επώνυμοι». Από τη μια, λοιπόν, έχουμε μία άκρως φοβική και ατομικιστική κοινωνία που τρέμει τα πρόστιμα που θα της επιβάλει η πολιτική εξουσία και, από την άλλη, η ίδια κοινωνία συμπεριφέρεται άκρως χυδαία όταν ο φόβος του προστίμου εκλείπει.

Τα γεγονότα των δέκα τελευταίων ετών διέλυσαν πολλούς μύθους που σχετίζονται με την ελληνική κοινωνία. Ο πρώτος μύθος σχετίζεται με την «προοδευτική και δημοκρατική» συνείδηση του Έλληνα. Το δημοψήφισμα του Τσίπρα όμως απέδειξε ότι τέτοια συλλογική συμπεριφορά δεν υπάρχει.

Ο δεύτερος μύθος αναφέρεται στην αναρχική και ατίθαση φύση του Έλληνα. Ο φοβικός εγκλεισμός στο σπίτι και η καθολική αφωνία στη δήμευση της περιουσίας και την οικονομική λεηλασία μάλλον αποδεικνύουν ότι οι Έλληνες είναι από τους πλέον υπάκουους και φοβικούς λαούς στον κόσμο.

Ο τρίτος μύθος σχετίζεται με τη θρησκευτική ευλάβεια των Ελλήνων. Η καθολική αφωνία στη μεθοδευμένη κατάργηση του θρησκευτικού συναισθήματος αποδεικνύει μία γενικευμένη δεισιδαιμονία και όχι μία καθολική θεοσέβεια.

Ο τέταρτος μύθος σχετίζεται με την αγάπη προς την πατρίδα και την ευφυΐα. Ποια φιλοπατρία και ποια ευφυΐα όμως μπορεί να διαθέτει αυτή η κοινωνία, όταν 850.000 Έλληνες επισκέφτηκαν την Τουρκία το 2019, προσφέροντάς της περίπου 1 δισ. ευρώ για να τα μετατρέψει σε σφαίρες, βόμβες ή αεροπλάνα και να σκοτώσει τα ίδια τα παιδιά της;

*Διδάκτωρ Φυσικής του Πανεπιστημίου του Manchester, UK, δ/ντής Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών

πηγή



Share

1 σχόλιο:

ἐμπεσῶν εἰς λάκκον τις είπε...

Μα η πέμπτη φάλαγγα φρόντισε χρόνια τώρα
να εξαφανίσει τον
Ελληνορωμηό,

πρώτα βγάζωντάς τον απο την τιμημένη μάνα του, την εκκλησιά του,

μετά προσκολλώντας των στις θελκτικές π0υ7@ν€ς
εξ εσπερίας...

Ευμάρεια
Πάρτη
και Ιδιωτία

που είχαν ήδη διαστρέψει
τους κάποτε εν Χριστώ αδερφούς μας Ευρωπαίους

(από τότε που ο βάρβαρος
Φράγκος τους απόσχισε από
την κοινή μας πορεία).

Οι δε Βερολινέζοι ξεσηκώθηκαν τώρα, γιατί
φοβούνται πως τον Οκτώβριο, θα χάσουν τον
ποταμό μπύρας, τα βουνά από λουκάνικα και το άφθονο φυσικό και αφύσικο
σεξ που τους ποτίζουν
στο Οκτόμπερφεστ για νάναι υπάκουοι και υποταγμένοι όλη τη χειμερινή σαιζόν!

Γέμισε ο τόπος ιτσ-ογκλαν
...ν'ανοίγαμε κανα... παάθυρο...

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.