11 Αυγούστου 2020

Ηθικό ή… οικονομικό το πλεονέκτημα της αριστεράς

Γράφει ο Δημήτρης Νατσιός

"Να σε φυλά ο Θεός από καινούργιο άρχοντα και παλιό διακονιάρη" 
παροιμία 

Όταν στριμώχνονται οι αριστερόμυαλοι, αχαλίνωτοι καλοπεράκηδες των ποικιλώνυμων "συνιστωσών", όταν τους αποστομώνουν οι συνομιλητές τους, συνήθως καταφεύγουν σε δύο βολικά όπλα, που τους απαλλάσσουν από την επίπονη διαδικασία της σκέψεως και της αντίκρουσης των επιχειρημάτων και, κυρίως, αποκρύπτουν την πνευματική τους γύμνια και αμορφωσιά: ή θα χαρακτηρίσουν τον αντίπαλο "φασίστα" - η γνωστή τακτική "εξόντωση διά της γραφικότητος" - ή θα κατεβάσουν από την λειψανοθήκη τους το κρανιοκενές θέσφατο, περί "ηθικού πλεονεκτήματος της αριστεράς". 

Τι ακριβώς είναι αυτό; Άγνωστο. Ξέρουμε όμως τι δεν είναι. Αυτό που είδαμε, όταν κυβερνούσαν και που βλέπουμε καθημερινώς. Ήτοι: 

Η προδοσία της Μακεδονίας. (Οι Τούρκοι από τότε αποθηριώθηκαν, γιατί έλαβαν το μήνυμα ότι το πολιτικό και παραπολιτικό προσωπικό της Ελλάδας, είναι ικανό για κάθε παλιανθρωπιά στα εθνικά θέματα). Τα μνημόνια και η εξαπάτηση ενός ολόκληρου λαού μέσω του δημοψηφίσματος-πλεκτάνη, η πειθήνια αποδοχή, σε βαθμό απροκάλυπτης υποτέλειας, στα όσα κέλευαν οι δήθεν ιδεολογικοί εχθροί της, όπως στο μείζον θέμα της λαθρομετανάστευσης, η κανιβαλική φορολόγηση της λεγομένης, πάλαι ποτέ, μεσαίας τάξης, και βέβαια οι βουτιές, του, νέας εσοδείας, "χαρισματικού ηγέτη" στα ρόδινα ακρογιάλια του Αιγαίου από κότερα που ανήκουν στην μισητή κεφαλαιοκρατία, την οποία απορρίπτουμε μετά βδελυγμίας, αλλά απολαμβάνουμε, τα καλούδια, την χλιδή και τις απολαύσεις της. Ως αντιπολιτευόμενοι άστραφταν και βροντούσαν, υπερασπιζόμενοι τα "λαϊκά συμφέροντα", το δίκαιο και την ηθική. Επειδή όμως κατά το αειθαλές "αρχή άνδρα δείκνυσι", όταν αναρριχήθηκαν στην πολύφερνη εξουσία, πέταξαν στα σκουπίδια τις "αδαμάντινες αρχές" τους, τις "ανυποχώρητες και έντιμες διακηρύξεις" τους, την μάσκα του ηθικού πλεονεκτήματος και αποκάλυψαν τι είναι: Πεινασμένοι και διψασμένοι για χρήμα, δόξα, τρυφή και απόλαυση των προνομίων. Συχνά αδιαφορώντας για την κοινή γνώμη, την οποία προκαλούσαν και προκαλούν, όντας ανεύθυνοι, αναίσθητοι και αναίσχυντοι. 

Πρόσφατα αναρτήθηκε μια φωτογραφία, θαλασσινής, ανέμελης περιήγησης, με πλεούμενο, κάπου στην Κρήτη. Την "ανέβασε" η κ. Θεοδώρα Τζάκρη, νυν βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, πριν του ΠΑΣΟΚ και ποιος ξέρει πού μεθαύριο. ("Φρόνιμα και τακτικά/πάω με κείνον που νικά", έγραφε ο Βάρναλης). 

Καπετάνιος και πλοηγός ο κυρ- Παύλος Πολάκης, βουλευτής και τέως υπουργός, ο γνωστός μοσχόμαγκας, που φαιδρύνει τον βίο μας με τις παλαβομάρες του. Χαρούμενοι, πάρα πολύ χαρούμενοι, απολαμβάνουν τις διακοπές τους και επειδή είναι τόσο ευτυχισμένοι και περιχαρείς θέλησαν να μοιραστούν με το πανελλήνιο την ουρανομήκη ευτυχία και το πλεονέκτημά τους, όχι το ηθικό, αλλά το οικονομικό, που ο κυρίαρχος λαός τούς επιδαψιλεύει εδώ και χρόνια. Στην Εύβοια πνίγονταν άνθρωποι και τα… ηθικοπλεονεκτήματα της αριστεράς, επιδίδονταν σε μακροβούτια και λοιπές ευωχίες. Ακόμη και αν συνέβη πριν από τα τραγικά γεγονότα το θερινό "τσιλιμπούρδισμα", δεν δημοσιοποιείς τέτοιες φωτογραφίες, ωσάν θερμόαιμος έφηβος. Αλλά ο ναρκισσισμός και η οίηση των πρωταγωνιστών, μπαζώνει τέτοιες λεπτότητες. Εν μέσω οικονομικής φρίκης, δεν διαφημίζεις τις απλησίαστες για τον απλό λαό διακοπές σου, ο οποίος εξάλλου πληρώνει και φτύνει αίμα, κυριολεκτικά, γι' αυτές. (Θυμήθηκα τον δηκτικό Ροϊδη που έλεγε ότι "οι Έλληνες διαιρούνται εις τρεις κατηγορίας. α) εις συμπολιτευομένους, ήτοι έχοντας κοχλιάριον να βυθίζωσιν εις την χύτραν του προϋπολογισμού, β) εις αντιπολιτευομένους, ήτοι μη έχοντας κοχλιάριον και ζητούντας παντί τρόπω να λάβωσι τοιούτον, γ) εις εργαζομένους, ήτοι ούτε έχοντας κοχιάριον ούτε ζητούντας αλλ' επιφορτισμένους να γεμίζωσι την χύτραν διά του ιδρώτος αυτών"). 

Προ διμήνου, κυκλοφόρησαν φωτογραφίες με "την απίστευτη θέα από το καινούργιο σπίτι" του ΓΑΠ, στις 11 Μαϊου 2020, σε συνέντευξή του στο CNN. (Έξω τον παίρνουν ακόμη στα σοβαρά!!). Για την περίπτωσή του ισχύει ένα παλιό ανέκδοτο, που δημοσιεύτηκε σε αθηναϊκές εφημερίδες το 1878. " Ο σουλτάνος κάποτε διόρισε βεζύρη-πρωθυπουργό έναν άνθρωπό ολότελα αστοιχείωτο και άσχετο ονόματι Χασάνη. Αρρωσταίνει ο πατέρας του Χασάνη, καλεί τον γιό του, τον ασπάζεται και του λέει: 
- Παιδί μου, τώρα που θα πάω στον Κάτω Κόσμο, αν με ρωτήσουν πώς πάει το δοβλέτι (=η κρατική εξουσία), τι να τους πω; 
- Πες τους ότι ο Χασάνης έγινε βεζύρης-πρωθυπουργός και θα καταλάβουν…". (Κ. Σιμόπουλου, "η διαφθορά της εξουσίας", σελ. 180). 

Μια παρένθεση, προς αποφυγήν παρεξηγήσεων. Ουδόλως με ενδιαφέρει το τι πράττουν και πώς ζουν οι αβροδίαιτες ασημαντότητες της πολιτικής. Όμως, κατά τον Πλούταρχο -καταγράφω την παραπομπή και στην αρχαία γλώσσα, για να την καμαρώσουμε- "Ου γαρ ων λέγουσι εν κοινώ και πράττουσιν οι πολιτευόμενοι μόνον ευθύνας διδόασιν, αλλά και δείπνον αυτών πολυπραγμονείται και κοίτη και γάμος και παιδιά και σπουδή πάσα". Δηλαδή: "Όσοι αναμιγνύονται στην πολιτική λογοδοτούν όχι μόνο για όσα λένε και για όσα πράττουν. Γνωρίζουν ότι και ένα δείπνο σχολιάζεται πολύ, ακόμα και οι έρωτες και ο γάμος και οι διασκεδάσεις, όπως ακριβώς κάθε σοβαρή ενασχόλησή τους". ("Πολιτικά Παραγγέλματα", 800 C). 

Αυτά τω καιρώ εκείνω. Τω καιρώ ετούτω, της περιρρέουσας ανοησίας, δεν "πολυπραγμονείται", δεν ελέγχεται τίποτε, χάθηκε η αιδώς, η ντροπή, θεμελιώδης για τους αρχαίους πολιτική αρετή. 

Αν γυρίσουμε και πάλι πίσω και «συνομιλήσουμε» με τους προγόνους μας, θα διαπιστώσουμε την πρωτόθρονη αξία, που έδιναν στην αιδώ. Στον περίφημο μύθο που αναφέρει ο Πλάτων στον «Πρωταγόρα», διαβάζουμε ότι, όταν ο Δίας έφτιαξε τον κόσμο, προίκισε τα ζώα με διάφορα χαρακτηριστικά (φτερά, δύναμη, ταχύτητα). Όμως τον άνθρωπο τον άφησε ανεφοδίαστο (κυρίως χωρίς την πολιτική τέχνη, την ικανότητα συμβίωσης). Οι άνθρωποι έτσι εξοντώνονταν από τα θηρία. Τότε ο Ζεύς, επειδή φοβήθηκε για το γένος μας, μη ξεκληριστεί, στέλνει τον Ερμή να φέρει στους ανθρώπους την Αιδώ και την Δίκη (την ντροπή και την δικαιοσύνη). Έτσι θα διακανονιζόταν η αρμονία των σχέσεων στις πολιτείες. Τον ρώτησε ο Ερμής, με ποιο τρόπο να τις κατανείμει. Σε λίγους, όπως οι άλλες τέχνες, ή σε όλους τους ανθρώπους; «Σε όλους να τις μοιράσεις», λέει ο Δίας, «και όλοι ας μετέχουν σ’ αυτά τα δύο... Και βάλε νόμο, από εμένα διαταγμένο, όποιος δεν μπορεί να μετέχει στην Αιδώ και στην Δίκη να τον σκοτώνουν ως αρρώστια της πόλης». («Και νόμον θες παρ’ εμού, τον μη δυνάμενον αιδούς και δίκης μετέχειν, κτείνειν ως νόσον της πόλεως» - Πρωταγόρας ΧΙΙ). Σήμερα, δεν μιλάμε για νόσο, αλλά για επιδημία της αναίδειας και της αδικίας. 

Δημήτρης Νατσιός 
δάσκαλος-Κιλκίς



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.