31 Αυγούστου 2020
Επιστολή εκπαιδευτικού στο Υπουργείο Παιδείας για την υποχρεωτική μασκοφορία.
Κυρία υπουργέ,
Ως εκπαιδευτικός της Μέσης Εκπαίδευσης επί 33 χρόνια (τα 21 τελευταία στο δημόσιο λύκειο), σας απευθύνω αυτή την επιστολή σχετικά με την υποχρεωτική επιβολή της μάσκας σε μαθητές και διδάσκοντες των σχολείων όλων των βαθμίδων της χώρας κατά την επικείμενη σχολική χρονιά 2020-2021 κατά την ώρα του μαθήματος.
Επειδή στερείστε οποιασδήποτε διδακτικής εμπειρίας και προφανώς έχετε αφεθεί στις γνώμες κάποιων μάλλον άσχετων με αυτήν, σας επισημαίνω απολύτως καλοπροαίρετα την καταστροφική επίδραση που θα έχει το ανωτέρω μέτρο, σε συνδυασμό μάλιστα με την λεγόμενη αποστασιοποίηση που συγχρόνως επιβάλλεται. Για τα προφανή ζητήματα που αφορούν την δυσχέρεια στην αναπνοή, την σύνολη επικοινωνία, την ασφάλεια της υγείας των μασκοφόρων μαθητών και εκπαιδευτικών δεν θα αναφερθώ. Ούτε και για τα ευκόλως εννοούμενα περί των συνεπειών στην κοινωνικοποίηση των παιδιών, που είναι ένας βασικός στόχος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ερωτώ μόνο για το σκεπτικό της απόφασης περί μασκοφορίας την ώρα του μαθήματος, σε ποια δεδομένα βασίστηκε.
Όλη η διεθνής εμπειρία αποδεικνύει περίτρανα ότι οι μικρές ηλικίες πρακτικά ΔΕΝ νοσούν και ΔΕΝ μεταδίδουν τον ιό. Στο ίδιο συνηγορούν και τα δεδομένα του ΕΟΔΥ αλλά και η ίδια η εμπειρία από τη λειτουργία των σχολείων μας τον περασμένο Μάιο. Αν τότε, στην κορύφωση της κρίσης, δεν χρειαζόμασταν τέτοια δρακόντεια μέτρα, αναρωτιέται κανείς εύλογα τι είναι αυτό που μας τα επιβάλλει σήμερα. Ποια συμπεράσματα έβγαλαν οι αρμόδιοι του υπουργείου σας από την εμπειρία λχ της Σουηδίας που δεν έκλεισε ούτε μέρα τα σχολεία της και είχε μηδενικές απώλειες μεταξύ των μαθητών, παρότι δεν επέβαλε κανένα μέτρο σαν κι αυτά που σήμερα ακούμε; Το ίδιο το Ευρωπαϊκό Κέντρο για την Πρόληψη και τον Έλεγχο Ασθενειών (ECDC) προ ημερών ανακοίνωσε πως «η επαναλειτουργία των σχολείων ΔΕΝ συνδέεται με αξιοσημείωτες αυξήσεις στην μετάδοση στην κοινότητα» (https://www.ecdc.europa.eu/en/publications-data/children-and-school-settings-covid-19-transmission).
Φαντάζομαι πως κάπως έτσι ανοίγουν τα σχολεία ΧΩΡΙΣ υποχρέωση για μάσκες σε Αγγλία, Ολλανδία, Σκωτία, Νορβηγία, Δανία, Σουηδία, Πολωνία, Βουλγαρία, ενώ σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες με αποκεντρωμένο σύστημα διοίκησης οι ρυθμίσεις επαφίενται σε τοπικές Κυβερνήσεις ή σχολικές μονάδες (π.χ. Γερμανία, Ισπανία). Αλλού πάλι, όπως στη Γαλλία και σε ορισμένα καντόνια της Ελβετίας, οι μάσκες αφορούν μόνο παιδιά άνω των 11 ετών. Δυστυχώς εσείς αποφασίσατε με τον πιο άκαμπτο τρόπο στην αντίθετη κατεύθυνση, εξαφανίζοντας κάθε κοινωνικό διάλογο, κάθε νόμιμη επιφύλαξη αλλά και κάθε τοπική διαφοροποίηση. Κι ας είναι το υγειονομικό προφίλ της πατρίδας μας ασυγκρίτως καλύτερο από εκείνο των χωρών που προανέφερα.
Φυσικά δεν αναμένω κάποιαν ανταπόκριση στην επιστολή μου αυτή, η οποία αποσκοπεί σε δύο πράγματα. Πρώτον να σας μεταφέρει την αγανάκτηση μεγάλης κοινωνικής μερίδας που υφίσταται την αυταρχική επιβολή μέτρων στα παιδιά «για το καλό τους», κόντρα σε κάθε δημοκρατική λογική και διεθνή πρακτική. Και δεύτερον να σας υπογραμμίσω πως η απόφασή σας αυτή περί μασκοφορίας την ώρα του μαθήματος ναι μεν με υποχρεώνει να υπακούσω βάσει του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα (παρότι είμαι απολύτως αντίθετος) αλλά προφανώς σάς καθιστά υπεύθυνη για οποιαδήποτε βλάβη της υγείας μου και επιφυλάσσομαι για κάθε νόμιμο δικαίωμά μου. Αναλόγως το βλέπουν και χιλιάδες άλλοι εκπαιδευτικοί και κηδεμόνες μαθητών, να είστε σίγουρη.
Με τιμή,
Κώστας Καραΐσκος,
Μαθηματικός 2ου Λυκείου Κομοτηνής
πηγή
ΣΧΟΛΙΟ
Πολύ ωραία τα λέει ο καθηγητής από την εμπειρία του...
Ολα αυτά όμως είναι "συνομωσιολογικά" και δεν τα ακούει η κουφή νεοταξίτισσα Κεραμέως...
Ως εκπαιδευτικός της Μέσης Εκπαίδευσης επί 33 χρόνια (τα 21 τελευταία στο δημόσιο λύκειο), σας απευθύνω αυτή την επιστολή σχετικά με την υποχρεωτική επιβολή της μάσκας σε μαθητές και διδάσκοντες των σχολείων όλων των βαθμίδων της χώρας κατά την επικείμενη σχολική χρονιά 2020-2021 κατά την ώρα του μαθήματος.
Επειδή στερείστε οποιασδήποτε διδακτικής εμπειρίας και προφανώς έχετε αφεθεί στις γνώμες κάποιων μάλλον άσχετων με αυτήν, σας επισημαίνω απολύτως καλοπροαίρετα την καταστροφική επίδραση που θα έχει το ανωτέρω μέτρο, σε συνδυασμό μάλιστα με την λεγόμενη αποστασιοποίηση που συγχρόνως επιβάλλεται. Για τα προφανή ζητήματα που αφορούν την δυσχέρεια στην αναπνοή, την σύνολη επικοινωνία, την ασφάλεια της υγείας των μασκοφόρων μαθητών και εκπαιδευτικών δεν θα αναφερθώ. Ούτε και για τα ευκόλως εννοούμενα περί των συνεπειών στην κοινωνικοποίηση των παιδιών, που είναι ένας βασικός στόχος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ερωτώ μόνο για το σκεπτικό της απόφασης περί μασκοφορίας την ώρα του μαθήματος, σε ποια δεδομένα βασίστηκε.
Όλη η διεθνής εμπειρία αποδεικνύει περίτρανα ότι οι μικρές ηλικίες πρακτικά ΔΕΝ νοσούν και ΔΕΝ μεταδίδουν τον ιό. Στο ίδιο συνηγορούν και τα δεδομένα του ΕΟΔΥ αλλά και η ίδια η εμπειρία από τη λειτουργία των σχολείων μας τον περασμένο Μάιο. Αν τότε, στην κορύφωση της κρίσης, δεν χρειαζόμασταν τέτοια δρακόντεια μέτρα, αναρωτιέται κανείς εύλογα τι είναι αυτό που μας τα επιβάλλει σήμερα. Ποια συμπεράσματα έβγαλαν οι αρμόδιοι του υπουργείου σας από την εμπειρία λχ της Σουηδίας που δεν έκλεισε ούτε μέρα τα σχολεία της και είχε μηδενικές απώλειες μεταξύ των μαθητών, παρότι δεν επέβαλε κανένα μέτρο σαν κι αυτά που σήμερα ακούμε; Το ίδιο το Ευρωπαϊκό Κέντρο για την Πρόληψη και τον Έλεγχο Ασθενειών (ECDC) προ ημερών ανακοίνωσε πως «η επαναλειτουργία των σχολείων ΔΕΝ συνδέεται με αξιοσημείωτες αυξήσεις στην μετάδοση στην κοινότητα» (https://www.ecdc.europa.eu/en/publications-data/children-and-school-settings-covid-19-transmission).
Φαντάζομαι πως κάπως έτσι ανοίγουν τα σχολεία ΧΩΡΙΣ υποχρέωση για μάσκες σε Αγγλία, Ολλανδία, Σκωτία, Νορβηγία, Δανία, Σουηδία, Πολωνία, Βουλγαρία, ενώ σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες με αποκεντρωμένο σύστημα διοίκησης οι ρυθμίσεις επαφίενται σε τοπικές Κυβερνήσεις ή σχολικές μονάδες (π.χ. Γερμανία, Ισπανία). Αλλού πάλι, όπως στη Γαλλία και σε ορισμένα καντόνια της Ελβετίας, οι μάσκες αφορούν μόνο παιδιά άνω των 11 ετών. Δυστυχώς εσείς αποφασίσατε με τον πιο άκαμπτο τρόπο στην αντίθετη κατεύθυνση, εξαφανίζοντας κάθε κοινωνικό διάλογο, κάθε νόμιμη επιφύλαξη αλλά και κάθε τοπική διαφοροποίηση. Κι ας είναι το υγειονομικό προφίλ της πατρίδας μας ασυγκρίτως καλύτερο από εκείνο των χωρών που προανέφερα.
Φυσικά δεν αναμένω κάποιαν ανταπόκριση στην επιστολή μου αυτή, η οποία αποσκοπεί σε δύο πράγματα. Πρώτον να σας μεταφέρει την αγανάκτηση μεγάλης κοινωνικής μερίδας που υφίσταται την αυταρχική επιβολή μέτρων στα παιδιά «για το καλό τους», κόντρα σε κάθε δημοκρατική λογική και διεθνή πρακτική. Και δεύτερον να σας υπογραμμίσω πως η απόφασή σας αυτή περί μασκοφορίας την ώρα του μαθήματος ναι μεν με υποχρεώνει να υπακούσω βάσει του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα (παρότι είμαι απολύτως αντίθετος) αλλά προφανώς σάς καθιστά υπεύθυνη για οποιαδήποτε βλάβη της υγείας μου και επιφυλάσσομαι για κάθε νόμιμο δικαίωμά μου. Αναλόγως το βλέπουν και χιλιάδες άλλοι εκπαιδευτικοί και κηδεμόνες μαθητών, να είστε σίγουρη.
Με τιμή,
Κώστας Καραΐσκος,
Μαθηματικός 2ου Λυκείου Κομοτηνής
πηγή
ΣΧΟΛΙΟ
Πολύ ωραία τα λέει ο καθηγητής από την εμπειρία του...
Ολα αυτά όμως είναι "συνομωσιολογικά" και δεν τα ακούει η κουφή νεοταξίτισσα Κεραμέως...
Κατηγορία Θέματος
Θέματα Παιδείας,
Θέματα Υγείας,
Καταγγελίες,
Παγκοσμιοποίηση
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου